بازدید 12854
پیمانه اقتصادی؛

از «معافیت مالیاتی درآمدهای تا دو میلیون تومان» تا «نقش بیت کوین در دور زدن تحریم‌های تجاری و اقتصادی»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس پس از چهار روز کاهشی برای شاخص، عملکرد ضعیف بورس‌های خلیج فارس در سال ۲۰۱۷، صادرات کره جنوبی به مرز ۵۷۴ میلیارد دلار رسید، پیش بینی روند قیمت طلا در هفته نخست ۲۰۱۸، گرانی سه رقمی دلار و یورو در بازار تهران، مال‌فروشی در خصوصی سازی همچنان وجود دارد، غول ژاپنی سومین خودروساز جهان شد و راهکار چین برای مبارزه با پولشویی را در بر دارد.
کد خبر: ۷۶۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 02 January 2018

از «معافیت مالیاتی درآمدهای تا دو میلیون تومان کارمندان» تا «نقش بیت کوین در دور زدن تحریم‌های تجاری و اقتصادی»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس پس از چهار روز کاهشی برای شاخص، عملکرد ضعیف بورس‌های خلیج فارس در سال ۲۰۱۷، صادرات کره جنوبی به مرز ۵۷۴ میلیارد دلار رسید، پیش بینی روند قیمت طلا در هفته نخست ۲۰۱۸، گرانی سه رقمی دلار و یورو در بازار تهران، مال‌فروشی در خصوصی سازی همچنان وجود دارد، غول ژاپنی سومین خودروساز جهان شد و راهکار چین برای مبارزه با پولشویی را در بر دارد.

معافیت مالیاتی درآمدهای تا دو میلیون تومان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ در نشست خبری خود و در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: در تبصره ۶ لایحه بودجه در مورد سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد بحث‌هایی صورت گرفت و مقرر شد این معافیت‌ها حداقل در حد سال گذشته باشد؛ بنابراین، سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان دولت در حد ۲۴ میلیون تومان در سال یعنی ماهانه دو میلیون تومان و برای مشاغل بخش خصوصی ۱۸ میلیون تومان در سال یعنی ماهانه یک و نیم میلیون تومان تعیین شد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه دو میلیون و ۷۰۰ هزار کارمند دولت و چهار میلیون تن تعداد اصناف هستند، یادآور شد: ممکن است تغییرات جزئی به نفع کارمندان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تلاش کمیسیون تلفیق این است که در مورد عوارض و پرداختی مردم در آب، برق و گاز و خدمات عمومی افزایش قابل توجهی نداشته باشیم و پرداخت‌ها در حد سقف پرداختی در سال ۹۶ باشد. اگر هم موارد خاصی باشد با تشکیل کارگروهی متشکل از دولت و مجلس به نقطه نظر مشترک خواهیم رسید. از جمله در مورد سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت که ممکن است تغییراتی به نفع مردم داشته باشد. /ایسنا

سبزپوشی بورس پس از چهار روز کاهشی برای شاخص

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه یازدهم دی ماه 96 با افزایش 646 واحدی معادل 0.68 درصد به رقم 96 هزار و 207 واحد رسید. این در حالی است که در چهار روز گذشته بازار سرمایه، شاخص کل بورس در مجموع، 2796 واحد کاهش را تجربه کرده بود. تالار شیشه ای در سومین روز کاری از دومین هفته زمستان، بر خلاف روزهای گذشته، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 207 واحدی معادل 0.68 درصد به رقم 30 هزار و 835 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 50 واحدی معادل 0.29 درصد، عدد 17 هزار و 270 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 38 واحدی معادل 0.29 درصد به رقم 13 هزار و 22 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.74 درصد همراه شد و 755 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 103 هزار و 268 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 460 واحد افزایش معادل 0.68 درصد به رقم 68 هزار و 224 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 1369 واحد افزایش معادل 0.67 درصد همراه بود و عدد 205 هزار و 474 واحد را به نمایش گذاشت.

از «» تا «»

عملکرد ضعیف بورس‌های خلیج فارس در سال ۲۰۱۷

شاخص بورس مصر تحت تأثیر به ثمر نشستن اصلاحات اقتصادی، ۲۱.۷ درصد در سال ۲۰۱۷ جهش یافت، اما وضعیت کلی بورس‌های خلیج فارس به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی، کندی رشد اقتصادی و قیمت‌های ضعیف املاک دست کمی از فاجعه نداشت. شاخص عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ تنها ۰.۲ درصد رشد کرد در حالیکه شاخص بازارهای نوظهور ام اس سی آی ۳۴ درصد افزایش داشت. در میان سایر بازارهای بزرگ منطقه خلیج فارس، شاخص بازار دوبی ۴.۶ درصد کاهش یافت و شاخص بازار قطر که از بایکوت سایر کشورهای عربی لطمه دیده بود، ۱۸.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

صادرات کره جنوبی به مرز ۵۷۴ میلیارد دلار رسید

کره جنوبی اعلام کرد، صادرات این کشور در سال 2017 میلادی با توجه به بهبود شرایط جهانی به 574 میلیارد دلار رسیده است. به  نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این رقم در مقایسه با سال 2016 میلادی، 15.8 درصد رشد نشان می دهد. کره جنوبی می گوید در سال گذشته میلادی ارزش کل تجارت این کشور از مرز یک هزار میلیارد دلار فراتر رفته و رشد اقتصادی به 3 درصد رسیده است. وزارت تجارت، صنایع و انرژی کره جنوبی در تارنمای خود آورده است، این وضعیت یکی از بهترین شرایط اقتصادی پس از سال 1956 میلادی محسوب می شود و علت اصلی آن بالا رفتن مصرف در سطح جهانی است. کره جنوبی بر اساس گزارش این وزارتخانه در سال 2017 میلادی موفق شده است روزانه 2 میلیارد و 100 میلیون دلار کالا صادر کند و 3.6 درصد از کل بازار جهانی را در اختیار گیرد و به ششمین صادر کننده بزرگ جهان تبدیل شود. گزارش نشان می دهد که واردات 17.7 درصد رشد کرده و به 478 میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده و ارزش کل تجارت خارجی هم برای اولین بار در سه سال گذشته به یک هزار میلیارد دلار رسیده است. این وزارتخانه افزوده است در سال گذشته میلادی کره جنوبی شاهد مازاد تجاری 95 میلیارد و 800 میلیون دلاری بوده که به مراتب بیش از 89 میلیارد و 200 میلیون دلار سال 2016 میلادی است.

سکه طرح جدید در بازار تهران گران شد

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۳۵۰۰ تومان، نیم سکه ۱۱ هزار تومان، طرح قدیم ۳ هزار تومان، ربع سکه ۲ هزار تومان و سکه یک گرمی هزار تومان گران شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۲۱۳ تومان، طرح جدید یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۲۱ هزار تومان، نیم سکه ۷۲۸ هزار و ۱۰۹ تومان، ربع سکه ۴۲۷ هزار و ۶۴ تومان و سکه یک گرمی ۲۷۷ هزار و ۲۱۰ تومان فروخته شد.

پیش بینی از روند قیمت طلا در هفته نخست 2018

تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد، اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را در روزهای آینده حفظ کند، در هفته نخست مبادلات 2018 میلادی خواهد توانست تا سطح 1325 دلار در هر اونس افزایش یابد. البته تجربه ماه های اخیر نشان داده است که طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری و تثبیت در این کانال قیمتی با چالش های جدی روبه رو شده است. ورود طلا به کانال 1300 دلاری موجب می شود تا تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور با کاهش روبرو شود و این عامل منفی برای قیمت طلا خواهد بود. به اعتقاد تحلیلگران اف ایکس امپایر، اگر قیمت طلا در روزهای آینده عقب نشینی کند و وارد کانال 1200 دلاری شود، بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری خواهد بود. از سوی دیگر نوسانات ارزش دلار همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود. در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا امیدوار بود. به نقل از سایت طلا، نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد. نگرانی های مربوط به اوضاع کره شمالی و خاورمیانه از یک سو و بی ثباتی سیاسی در اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

گرانی سه رقمی دلار و یورو در بازار تهران

در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 537 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قمیت 42 هزار و 518 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 567 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 50 هزار و 855 ریا رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز هفته، 11 هزار و 582 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 14 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز دوشنبه یازدهم دی ماه با ۵ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۵۹ ریال قیمت خورد.

از «» تا «»

بازار اوراق مسکن؛ رشد آرام «تسه»ها از کف

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با رشد 6/ 0 درصدی به قیمت 72 هزار و 833 تومان معامله شدند. پس از رسیدن «تسه»ها به کف 71 هزار تومانی، شناسایی کف و رشد تدریجی تقاضا، «تسه»ها را با رشد همراه کرد. با وجود روند کم‌نوسان «تسه»ها از ابتدای مهر، در ماه‌های اخیر نوسان تعداد معاملات و قیمت مسکن تشدید شد. بخشی از این موضوع به تقاضای «خانه‌اولی»ها با وام صندوق یکم مربوط است. علاوه بر این، رشد ۹/ ۱۴ درصدی میانگین قیمت مسکن در تهران در آذر را می‌توان به دلیل افزایش اختلاف نوسانات قیمت در مناطق مختلف (پراکندگی داده‌ها) برای مثال رشد ۴/ ۲۴ درصدی در منطقه ۵ در مقابل رشد ۳/ ۵ درصدی در منطقه ۱۶ دانست. بنابراین با وجود نشانه‌های رونق، پایین بودن قدرت خرید متقاضیان و تداوم رکود ساخت و ساز به تدریجی بودن خروج مسکن از رکود اشاره دارد.

مال‌فروشی در خصوصی سازی همچنان وجود دارد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در نخستین نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در دولت دوازدهم گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته در سالهای گذشته و نیز اعتقاد مدیران کشور به اجرای اصل ۴۴ و واگذاری سهام شرکتهای دولتی متأسفانه خصوصی سازی ما بیشتر به مال فروشی شبیه است. پوری حسینی افزود: البته در سال های گذشته تلاش شده تا این نوع نگاه به واگذاری‌های سهام شرکت‌های دولتی کمرنگ شود، اما تا کنون نتوانسته ایم مال فروشی در جریان خصوصی سازی را به صورت ۱۰۰ درصد از بین ببریم. وی همچنین با بیان این که اصلاح ساختار بنگاه‌ها قبل از واگذاری یک تکلیف قانونی است، تصریح کرد: وقتی شرکتی در دست دولت است و با مازاد نیروی کار همراه است، دولت به دلیل تبعات ناشی از آن نمی تواند اقدام به تعدیل نیرو و اخراج کارگران کند، بنابراین مجبور است با همین شرایط اقدام به واگذاری شرکت‌ها کند و در زمینه جزئیات شرایط واگذاری هم شرط و شروط‌هایی را برای خریداران در راستای حفظ سطح اشتغال در نظر می گیرد؛ بنابراین با وجود چنین شرایطی آیا می توان به موفقیت خصوصی سازی در کشور امید داشت. ضمن این که به دلیل این چنین مواردی است که اهداف خصوصی سازی در کشور به سرانجام نمی رسد.

واردات بیش از 116 تن تخم مرغ به کشور

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: طی یک هفته گذشته 116 تن تخم مرغ به ارزش 169 هزار دلار وارد کشور شده است. به گزارش ایرنا، قیمت تخم مرغ در هفته های گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق پرندگان در واحدهای تولیدی طیور و کاهش عرضه این محصول، روند افزایشی داشت و دولت به منظور تنظیم بازار، مجوز واردات آن را تا پایان سال صادر کرده که با تعرفه 5 درصد به کشور وارد شود.

غول ژاپنی سومین خودروساز جهان شد

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد آمار فروش این شرکت در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل ۸/ ۲‌درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود این شرکت پس از فولکس‌واگن و اتحاد رنو ـ نیسان ـ میتسوبیشی، سومین خودروساز بزرگ جهان شناخته شود. به نقل از دنیای اقتصاد، نشریه جپن‌تودی، آمار فروش سالانه بزرگ‌ترین خودروسازان جهان را تا پایان ماه نوامبر منتشر کرد. فروش سالانه گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان در مقایسه با سال گذشته حدود ۹/ ۳ درصد افزایش یافته است و این خودروساز در یازده ماه نخست سال ۲۰۱۷ با فروش ۹ میلیون و ۷۴۰ هزار دستگاه خودرو بزرگ‌ترین خودروساز جهان لقب گرفت. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی نیز در یازده ماه نخست سال با فروش بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در جایگاه دوم قرار گرفت. شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن پیش‌تراعلام کرده بود تا پایان سال بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از تولیدات تویوتا به فروش خواهد رفت تا رشد نزدیک به ۳ درصد را برای این غول ژاپنی به ارمغان بیاورد. اما تویوتا در سال ۲۰۱۷ موفق نشد رقبایش راپشت‌‌سر بگذارد و در مقام سوم قرار گرفت.

راهکار چین برای مبارزه با پولشویی

رگولاتور ارز چین اعلام کرد، قصد دارد میزان برداشت های بین المللی را با استفاده از کارت های بانکی چینی را در هر سال به ۱۰۰ هزار یوآن معادل ۱۵ هزار و ۳۷۰ دلار محدود کند تا از این طریق اقدامات مرتبط با پولشویی، تأمین منابع مالی برای گروهای تروریستی و فرار مالیاتی را کنترل کند. در همین حال اداره دولتی ارز چین در بیانیه ای اعلام کرد، افرادیکه میزان برداشت آنها متجاوز از رقم اعلام شده باشد، بدیهی است که انجام تراکنش های بین المللی آنها در باقی مانده سال یا حتی یک سال بیشتر به تعلیق در می آید. بر اساس قوانین جدید، اداره دولتی ارز چین روزانه فهرستی را از افرادی‌که دارای ممنوعیت برداشت از کارت های بانکی در فراسوی مرزهای چین هستند را به بانک های مختلف ارائه می دهد و بانک ها موظف به تعلیق حساب کاربران تا ساعت ۵ بعداز ظهر همان روز خواهند بود. همچنین کاربران کارت های بانکی چین مجاز به برداشت بیش از ۱۰ هزار یوآن در روز در خارج از چین نخواهند بود. این قوانین جدید از یکم ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی وضع خواهند شد و بانک ها باید تا یکم آوریل سال جدید میلادی گزارش محاسبات را انجام دهند. جزئیات بیشتر

نقش بیت کوین در دور زدن تحریم‌های تجاری و اقتصادی

هم اکنون شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقل دریایی در کشور اوکراین به منظور دور زدن تحریم ها و انتقال محموله به کشورهای تحت تحریم‌های بین المللی و منطقه ای همچون سودان، یمن، قطر، روسیه و پاکستان برای مبادلات ارزی و تجاری خود از ارز دیجیتالی رمزنگاری شده بیت کوین استفاده می کنند. چندی پیش بود که کشور بلاروس نیز به طور رسمی استفاده و خرید و فروش به ارز دیجیتالی بیت کوین و ارزهای مشابه آن را مجاز اعلام کرد. این در حالی است که کشورها و دولت‌های بسیاری از جمله دولت‌های اروپایی همواره مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادله، نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین منع کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری در این ارز جدید که در اصل واقعیت فیزیکی ندارد، هشدار داده‌اند چرا که آنها بر این باورند ارزش بیت کوین و ارزهای مشابه حبابی شکل و غیرواقعی است و به زودی این حباب ترکیده خواهد شد. بیت کوین یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که باید توسط سیستم‌های رایانه و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته‌ای استخراج یا ماینینگ شود. در ابتدای ماه جاری میلادی بهای بیت کوین حتی به مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. این ارز دیجیتالی، برتری که نسبت به سایر ارزهای دیگر دارد آن است که توسط پلیس و نیروهای امنیت سایبری قابل رهگیری و پیگیری نیست و به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای تحت تحریم های بین المللی همچون ونزوئلا و کره شمالی از بیت کوین و ارزهای دیجیتالی مشابه استفاده می کنند تا بدین ترتیب تحریم های تجاری و اقتصادی را دور بزنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۳
همانند سال قبل "برای مشاغل بخش خصوصی ۱۸ میلیون تومان در سال یعنی ماهانه یک و نیم میلیون تومان تعیین شد" ؟؟؟؟؟

یعنی سخنگوی محترم کمیسیون تلفیق خبر نداره که امسال برای بخش خصوصی هم مثل دولتهیا، معافیت مالیاتی دو میلیون تومان بود؟؟؟؟
يه چيزي برام جالبه چه طوري ميشه تخم مرغ اون سر دنيا توليد بشه بعد با كرايه حمل و حقوق و عوارض گمركي و سود واردات و .... بعد از توليد داخل ارزونتر بشه .
پس ما يه جاي كارمون ميلنگه ما توليد رو بلد نيستيم
با سلام اگه درکشورما هم از بیت کوین استفاده شودخیلی خوبه ولی صد حیف که قدراین فرصت طلایی رونمیدانند
اولا کارمند بخش خصوصی و دولتی مگر با هم فرق ندارند
خجالت بکشید از این همه درجه بندی کردن مردم
دوما سال 96 معافیت دو میلیون بوده حالا میخواهید بکنید 1.5 میلیون واقعا خجالت نمی کشید؟؟؟وای بر شما
شما چطور نماینده مردم هستید؟؟؟؟
در مورد بیت کوین امیدواریم ایران با احتیاط عمل کند اعتمادی به معاملات بزرگ از این طریق نیست
نتیجه ی تظاهرات و آشوب این چند روزه برای ما مردم ایران ::>

1. خدشه دار شدن وجهه بین المللی کشورمان و بدتر از همه بی احترامی و آتش زدن پرچم ملی که همگی توی تمام مراسمات ورزشی و... دست به سینه و جلوش می ایستیم

2. شاد شدن دل دشمنان قسم خورده ی ما ( مثل ترامپ احمق ، نتانیاهوی که خودش بخاطر فسادهای متعدد کلی پرونده داره ، مریم رجوی که دستش به خونه هزاران هزار ایرانی آغشته هست ، عربستان سعودی و آل سعود که دیدین اکثر هشتک های اعتراضی رو توی شبکه های اجتماعی و اینستاگرام اونها ایجاد و ترویج کرده اند)

3. متاسفانه بخاطر این ناآرامی ها، افزایش قیمت دلار از 4150 به بالای 4250 و نیز یورو از حدود 5000 به 5400 و طلا از گرمی 127 هزار به بالای 135 هزار...که اثرات تورمی اون رو در آینده مجدد روی کالاها خواهیم دید %

4. کشته شدن تعدادی بی گناه از مردم ( مثل پدر و پسر بی گناهی که تو پراید سوار بودن و ماشین اتش نشانی رو انداختن روی اونها) _ شهادت چند مامور امنیتی ( از جمله نیروی انتظامی ، سپاهی و بسیجی )

5. تخریب بیت المال و اموال عمومی و آتش زدن بانکها و آمبولانس و ماشین آتش نشانی و دستگاه عابربانک، که مطمئنا میلیاردها تومن زیان به خود ما مردم وارد آمد.

6. ایجاد استرس و ناراحتی و نگرانی برای تمامی مردم ایران ( به جز اون یک هزارم درصدی که حتی خودشان رو ایرانی نمیدانند)

7. کوچک شدن ما بخاطر توئیتهای احمقانه ترامپ که ما را ملتی گرسنه خطاب کرد، گرسنه خودشه و اربابانش، ما مسلمانیم و بخاطر شکم و هوای نفس حاضر نیستیم عزتمان را بفروشیم حتی شده مثل امام حسین ع در راه خدا و با زبان تشنه شهید بشیم

8. احتمال تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران که با این اتفاقات اخیر متاسفانه به بهانه های جدید هم میتونن فشار وارد کنن

9. درگیرشدن دولت و قوه قضاییه و... به شناسایی و مجازات مجرمان جدید این حوادث بجای پیگیری پرونده های مفسدان اقتصادی و ... که اولویت و خواست یکایک ما مردم هست

10. تعطیل شدن کار و کسبه تعدادی از اصناف و ناراحتی آنها از این تعطیلیهای ناخواسته و اجباری

** خداوکیلی منم یه حقوق بگیرم با بهترین مدرک مهندسی و ارشد و معدل خوب از دانشگاه دولتی تهران و خودمم اکثرا از وسط ماه به بعد دیگه به سختی میگذرونم و ارزو میکنم زودتری سرماه بشه حقوق بدن ( خداشاهده 2میلیون و خرده ای میگیرم که تازه از این باید قسط و... هم بدم) اینو گفتم که فکر نکنید من از رئیسم یا مدیر یا سرمایه دار

حالا ببینیم با این ده مورد فوق آیا باز ارزش داره این روند رو ادامه بدیم یا نه؟ و از طرفی یه حسنی هم داشت این تظاهرات که دولت بدونه مردم خیلی خیلی ازش ناراضین

چرا من با مدرک ارشد و چندین سال سابقه و.. باید حدود 2 میلیون حقوق بگیرم؟؟؟ این حقوق چه انگیزه ی کاری برای من ایجاد میکنه؟؟؟ نمیشه که حقوق و دستمزدها کم باشه بعد بخواین قیمتها رو افزایش بدین .... تورمی هم که اعلام میشه 9% بنظر من کاملا اشتباه و غیرعادی هست، همین قیمت تخم مرغ ، گوشت قرمز، برنج سفید رو طی امسال ببینید چند برابر شده، مگه اینها غذای غالب مردم نیس؟ پس چطور این تورم رو شما حساب میکنید ؟ که میگین 10%

ضمنا نظام بودجه ریزی ما کلا ایراد داره ، خیلی از دستگاهها زیان ده هستند ولی باز بودجه سالیانه میگیرن، مجلس هم که طی چند روز تمام این بودجه ها رو با چند طرح و پیشنهاد نمایندگانی که برش بیشتری دارند تصویب میکنه خب مسلما این روش تخصیص بودجه کاملا اشتباه هست و باید اصلاح اساسی صورت بگیره

و در آخر متاسفانه یه جورایی بلا امسال ریخته سر ما مردم ایران ( از یه طرف زلزله که امسال همه ی ما رو داغدار کرد ، از یه طرف عدم بارش و بارندگی و خشکسالی که سال دیگه خدا بخیر بگذرونه ، و نهایتا گرانی و مخصوصا این تخم مرغ لعنتی...)

خدایا خودت بر ما رحم کن و مردم ما و ملت ما و ناموس ما را از گزند بدخواهان و دشمنان نجات بده


اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
فقط ونزوئلا و كره شمالي استفاده ميكنند!
بیت کوین آینده دلار و یورو رو به خطر انداخته برای همین امریکا مخالف این ارز هست.
من روزی رو میبینم که مردم دنیا بدون مرز و دلال بازی و صرافی به هر جا که میخوان برن و خیالشون از پرداخت ها راحتها راحت باشه.
دیگه نه دلاری هست نه یورویی نه ریالی
همه مشترک میشن.
دغدغه بلوکه شدن محدودیت و ترس از دزدیده شدن پولتو نداری
بالاخره بیت کوین خوبه یا بد؟
یه مغازه کوچیک در یه شهر خیلی کوچیک دارم درآمد من به زور به ماهی 700-800تومن میرسه با 5 سر عائله اگه یارانه نباشه گرسنه باید بخوابیم ولی به زور از من مالیات میگیرن و میخان یارانه رو هم قطع کنن
معافیت مالیاتی که امسال دو میلیونه
اگر سال دیگه هم معافیت همین قدر باشه که هر چی حقوق اضافه بشه میره برای مالیات
گویا شهروند درجه 1 و 2 داریم
کارمندان دولت با این همه مزایایی که دارند مالیات هم کمتر از بخش خصوصی بدن؟
این دیگه چه وضعیه؟
یعنی کارگران بخش خصوی 1/5ملیون شدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان