بازدید 7299

هوشمندی حاکمیت

مسعود امیری
کد خبر: ۷۶۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 31 December 2017

شبکه های وابسته به سعودی، اپوزیسیون و سلطنت طلب‌های تحت حمایت امریکا و اسرائیل را در یکی دو روز گذشته رصد می کردم. جالب است که مطالب دقیقا کپی، مشابه یکدیگر و ظاهرا از یک منبع تغذیه می شوند.

هرچند اکثریت مردم از بی تدبیری بعضی مسئولین و وضع اقتصاد کشور گله مند هستند؛ بعضی معترض اند و عده ای هم به تنگ آمده و ممکن است فریاد برآورند.

اما فراموش نکنیم که امسال حدود ۴۰ میلیون نفر از همین مردم پای صندوق‌های رای رفتند، مهر تایید به مشروعیت نظام زدند و دولت دلخواه خود را روی کار آوردند.

بنا بر این اگر عوامل امنیتی و انتظامی آنگونه که تا کنون چنین بوده است، با اعتراضات مدبرانه برخورد کنند؛ اتفاقات اخیر را باید فرصتی برای نظام قلمداد کنیم.
فرصتی که در صورت هوشیاری مسئولین دو پیامد میمون ‌بر آن مترتب است.

۱ - برخورد توام با سعه صدر و مدارا با هر گونه اعتراض؛ حتی اگر با تحریک خارجی ها باشد، امتیاز بزرگی برای یک نظام‌ مردم سالار محسوب می شود که نه تنها صدای مخالف را در گلو خفه نکند که فرصت بروز و فریاد را هم به او بدهد.
این خود مرحله ای از بلوغ حاکمیت است که امیدواریم با سربلندی از آن بیرون آید.

۲- بهره گیری درست از انرژی تکانه های اجتماعی موجود برای جراحی بیماری‌های مزمنی که دامنگیر سیستم اجرایی کشور گردیده است، می تواند ثمره دوم این رویداد باشد.

دست اندر کاران هوشمند و آینده نگر، وقتی با بحران ‌اشرافیت و بوروکراسی مواجه می شوند به تجدید حیات سیستم می اندیشند و هوشیارانه به اصلاح و نوسازی آن می پردازند.
اگر در این جهت هم اقدامات از سنجیدگی لازم برخوردار باشد؛ باید به اتفاقات جاری به عنوان فرصتی مناسب برای تقویت نظام بهبود اوضاع مردم بنگریم.

فارغ از اینکه این اعتراضات چقدر اصالت دارند و یا تحریک شده و سیاسی هستند یا نه!!!
باید اذعان کرد که دست های مرموزی در دستگاهای حکومتی ما رخنه کرده و بنایش بر ناراضی تراشی و هتک حیثیت نظام است.

برعکس آنچه در‌مورد برخورد با معترضین گفته شد؛ برخورد با این عناصر خائن باید قهرآمیز و بدون اغماض باشد.
یعنی با استفاده از ظرفیت های قانونی ولی با اشد مجازات این عناصر موذی و بیگانه پرست را سر جایشان بنشانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل