بازدید 34632
طیبه سیاوشی در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

اتفاقات چند روز گذشته همه را سردرگم کرد/ تخم مرغ عامل این ناآرامی ها نیست/ کسانی که باعث نا آرامی شدند، تبعات آن را نمی دانستند

برخی بر این باورند که این اتفاقات به دلیل مخالفت عده ای با دولت روحانی آغاز شده است. عده ای هم اعتقاد دارند که صرفا خودجوش و مردمی بوده است و البته برخی دیگر نیز بر این باور دارند که ریشه در ضد انقلاب خارج از کشور دارند و نهادهای مخالف نظام، این تحرکات را ایجاد کرده اند.
کد خبر: ۷۶۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 31 December 2017

اتفاقات چند روز گذشته به قدری بی اصالت است که همه را سردرگم کرد/ تخم مرغ عامل این ناآرامی ها نیست/ کسانی که باعث نا آرامی شدند، تبعات آن را نمی دانستنددر روزهای گذشته، کشور شاهد صحنه هایی از اعتراضات در نقاط مختلف بود، به گونه ای که در این بین خساراتی را نیز به اموال عمومی وارد کردند.

به گزارش «تابناک»؛ در ابتدا تجمعات برای اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی بود؛ اما پس از چند ساعت، ماهیت داستان عوض شد و شعارهایی که در این تجمعات سر داده می شد، تغییر ماهیت داد!

برخی اعتقاد دارند که جرقه شروع این ناآرامی ها توسط برخی مخالفان دولت زده شده و با دادن بهانه به دست برخی از افراد اپوزیسیون داخلی و خارجی، جریان از دست آنها خارج شده است. برخی نیز بر این باورند که اوضاع اقتصادی کشور در وضعیت اسفباری است و مردم دیگر تاب و تحمل گرانی بیش از این را نداند.

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: مشکلات و معضلات اجتماعی که در روزهای اخیر از آن صحبت می شود، همیشه در کشور ما بوده و چیز جدیدی نیست؛ اما اینکه این اتفاقات به چه صورت جرقه آن زده شده، تحلیل های مختلفی دارد.

این نماینده مجلس گفت: برخی بر این باورند که این اتفاقات به دلیل مخالفت عده ای با دولت روحانی آغاز شده است. عده ای هم اعتقاد دارند که صرفا خودجوش و مردمی بوده است و البته برخی دیگر نیز بر این باور دارند که ریشه در ضد انقلاب خارج از کشور دارد و نهادهای مخالف نظام، این تحرکات را ایجاد کرده اند. با این حال، ما هم اکنون شاهد مسائلی هستیم که برای اکثریت جامعه بسیار دردناک است؛ اتفاقاتی که در چند روز گذشته در کشور رخ داده، به قدری بی اصالت است که همه را سردرگم کرده، به گونه ای که حتی نمی توان تحلیل روشنی برای آن بیان کرد.

وی افزود: به نظر من، این جریانات، اتفاقات کوری هستند که هدف خاصی ندارند. حمله به امکانات دولتی و مراکز دولتی بسیار خطرناک است. شاید این شدت از تخریب در زمان انقلاب 57 هم رخ نداده بود؛ بنابراین، این رخداد، هشدار خطرناکی به همه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گفته می شود، موج نارضایتی ها به دلیل مشکلات معیشتی مردم است، اظهار داشت: مشکل در ابتدا با افزایش قیمت تخم مرغ مطرح شد، ولی این موضوع در جامعه ما جدید نیست و همیشه از این دست گرانی ها در کشور ما بوده و بنابراین، نمی تواند دلیل این حوادث باشد.

وی با بیان اینکه برخی ادعا دارند، عده ای از داخل نظام جرقه این آشوب ها را زده اند، گفت: این گونه نبوده که خود حاکمیت این کار را کرده باشد. برخی افراد در ابتدا نا آگاهانه مسائلی را مطرح کردند، ولی این دلیل این اتفاقات نبوده است.

کسانی که این موضوع را مطرح کردند، تبعات آن را نمی دانستند و اگر خواستند به فرد و یا جایی ضربه بزنند، قطعا از تبعات آن باخبر نبوده اند. همه بر این موضوع تأکید دارند که عده ای در بیرون نشسته و منتظرند، ما بهانه ای به دست آنها بدهیم و اینها بیایند و کشور را به آشوب بکشند، که متأسفانه این بار این اتفاق رخ داد.

سیاوشی درباره مسائلی از قبیل نوع نگارش بودجه و مطالبات مردم از مؤسسات مالی ـ که برخی آن را عاملی بر این ناآرامی ها می دانند ـ نیز گفت: چند سالی است که بحث مؤسسات مالی مطرح است و همیشه نیز در حاکمیت عده ای به دنبال آن بودند که این مشکلات را حل کنند. البته در اجرا بسیار کند عمل شده و این خود، باعث بالا رفتن نارضایتی ها شده است. به نظر من، اما این هم نمی تواند دلیل این ناآرامی ها باشد، چون با این روش ها نمی شود احقاق حق کرد و این نمی تواند منظور نظر مردم باشد.

وی درباره مسأله بودجه نیز گفت: درست است که بودجه امسال جراحی هایی داشته و جامعه امروز به احتمال قوی، تاب و تحمل آن را نخواهد داشت؛ اما بسیاری از اقتصاددان ها بر این باورند که این در آینده به نفع جامعه خواهد بود و بهتر است، مجلس در این موضوع پوپولیستی عمل نکند و به نفع مصلحت عمومی جامعه رفتار کند.

این نماینده در پایان یادآور شد: در هر حال نمایندگان مصلحت مردم را در نظر دارند و رسانه ملی نیز می توانست مباحث را خیلی عامیانه و به نفع مردم توضیح می داد تا بیش از این فرصت از دست نرود.

سیاوشی در پاسخ به اینکه پیغام این شلوغی ها چه بود، گفت: اعتقاد من این است که مسئولان باید ارتباط بیشتری با کف جامعه داشته باشند. به اعتقاد من از راه دور نمی شود با مردم ارتباط داشت. باید مسئولان در بین مردم باشند، باید حضور به نحوی باشد که مردم احساس کنند، در کنار آنها هستند و از درد آنها با خبرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳۱
دلار شده ۴۳۰۰ یورو ۵۳۰۰ !!!! خجالت بکشید آخه .... حیا داشته باشید
پاسخ ها
شاخ نداریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بازم بگید کار اصولگراهاس
بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
تلگرام را هم مانند درب کارخانه ها و کارگاهها و...بستند
مخاطب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
محمود را ناشکری کردیم گیر این دولت افتادیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اره زمان احمدی نژادشده بود 7 تومن الان گران شده .
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بجای حرف به داد معیشت مردم برسید برجام هم خیری نداشت جز حرف
محمد
| United Kingdom |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اینها نه اینکه خودشان مرفهان بی درد هستن از درد مردم خبر ندارند که .خودشان و خانواده هایشان در ناز نعمت هستن به مردم میگویند سختی ها را تحمل کنید. اصل موضوع که این اعتراضات ریشه در آن دارد یعنی بیکاری فقر و گرانی و بدبختی ها دیگر . شما اینکاره نیستید بگذارید افراد کاردان و پاکدست امور مهم کشور را در دست بگیرند
من تحت هر شرایطی با هر وضعیتی برای مردمم برای وطنم جون میدم.با اینکه موقعیتش فراهم شد از ایران نرفتم.
پاسخ ها
شادمان
| Canada |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
درود بر شما
شاید شما اهل حهاد بودید که از ایران خارج نشدید ولی من اهل چهاد نبودم و هجرت را انتخاب کردم
جون دادن یک طرفه خیلی منطقی وهوش مندانه نیست!
این هنوز دو ریالیش نیفتاده. من نمیدانم شماها چرا مواردی به این وضوح را نمیبینید. نمیفهمید در هر خانه دو جوان بیکار هست؟ نمیفهمید هیچ امیدی به آینده نیست؟ نمیفهمید همه جا را بی عدالتی فرا گرفته؟؟ نمیفهمید حقوق خیلی از شاغلین سیستم مفتضح شما 1 میلیون است؟؟ نمیفهمید مردم از سیاست خارجیتان به ستوه آمده اند؟ واقعا عجیب است. تنها دلتان را به این خوش کنید که هزینه مخالفت را این قدر بالا برده اید که عده کمی جرات بکنند بریزن بیرون وگرنه 80 درصد ملت هیچ امیدی به درایت و درست شدن روال اداره کشور ندارند
پاسخ ها
محمد از مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
درود بر تو دوست عزیزم که گفتنی ها را خلاصه و مفید بیان کردی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
یکی از همون خانواده هایی که گفتی دوتا بیکار دارن خود ماییم اما به آینده امید داریم...قرار نبود بعد از انقلاب همه چیز گل و بلبل باشه...میدونستیم که راهی که با 8سال جنگ علیه کشورمون شروع شده با فشار کشورهای مخالف و بی عرضگی برخی از مسئولان همراه هستش...اما چیزی که مهم هست اینه که مشکلات در حال کوچک شدن هستند و مردم باید استقامت کنند..همین....من هم نفسم از جای گرم در نمیاد/خودم هم از مسئولان گله مندم
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
دوست عزیز خیلی خیلی خوب می فهمن که دقیقا گفته های معترضین همین هایی هست که شما گفتین. ولی مشکل این هستش که اینها مردم و ادم حساب نمی کنن و ارزشی به خواسته ها و نظرات آنها نمی دهن (حتما بعضی از سخنرانی های حضرات رو شنیدین که می فرمایند مردم چه کاره هستند که چزی رو بخواهند ). اگه راست می گن یه رفراندم بزارن ببینن چند درصد مردم موافق یا مخالف سیاستهای ما در یمن و سوریه و لبنان و ... هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ما خود از محرومان این جامعه ایم جناب و می دانیم که از این اعتراضات در این مقطع خاص نه تنها سودی به ما نمی رسد بلکه از این که هست بدتر هم می شود . دو ریالی شما کج افتاده .
مسیولین و مدیران با حقوقهای آنچنانی مردم را پایین دست حساب می کنند . که پیرو آن فسادها هم رواج پیدا می کنه
نه تنها تخم مذغ همه چی از مسکن وقیمت قبر که2میلیون بهب الا رفته همه چی ادمین جان چی شده شمارا که نظر میدم مال من بدمیشه بخدا ماراضی نیستیم از قبضها که اینطوری شده
فقط با خبر بودن از درد به چه دردی میخوره، مردم دارن له میشن زیر بار مشکلات تازه آقایون میخوان با خبر بشن از اوضاع
اتفاقا چون همیشه بوده صبر لبریز شده
زلزله 8 ریشتری در بورس !
شاخص کل 1650 واحد سقوط کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
مرده شور این بورس آشغال زباله رو ببرن
زیر سر اون آقا تو مشهد است . بار اول که نیست همیشه سخنان تنش زا می گوید اصلا مواظب حرف زدنش نیست .
سلام ، ما هیچ امیدی به اینده نداریم الان من ی جوان هستم که 10 سال سابقه کار دارم فوق لیسانس برقم تقریبا7 ماه حقوق نگرفتم یارانه هم قطع شده من هیچ جای تو برنامه اینده دولت ندارم حتی ممکنه بیکار شم و فشار افتصادی و تورم له تر از همیشه کنه امثال ما رو !!! من حساب کردم اگر بنزین گرون بشه کلا اومدن سر کار یر به یر میشه با نیومدن سرکاری که 10 ماه به ده ماه حقوق نمی گیرم انوقت اقای نصرالله میاد میگه خرج پوشاک مارو هم ایران میده به مردم فشار نیاد!!!!!!!!!!1 چراغی که خونه رواست به مسجد حرومه انوقت خود مسولین چه حقوق های می گیرن چه زندگی میکنن بچه ها شون تو کشورهای خارجی هستند ...............بابا یکمی انصاف داشته باشید .بیان اندازه ما حقوق بگیرن بچه هاشونم مثل ما جوون ها بیکار باشن ................................ هیچ حرفی نداریم .......وقتی امید رو از ی کشور بگیری چیزی برای از دست دادن نداریم ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
شرایط منم مثل شماست.
اونوقت میبینم که هر روز یک فشار، یک اختلاس، یک بی تدبیری، هزاران پارتی بازی و ...
همه اینا آدمو له میکنه.
تازه وقتی ببینی مملکتت هم نفت داره و هم گاز، هم معادن داره و هم دریا، هم کویر داره و هم جنگل، هم اماکن زیارتی داره و هم اماکن باستانی. هم کارخونه داره و هم کارگاه.
ولی دولت دستش تو جیب ملته و بازم دولت و مجلس هیچ برنامه ای برای اقتصاد و شغل مملکت ندارن!!!!
به همه اینا حرفای عجیب افراد مسئول و قاچاق و مسئله کولبرها و هزاران مورد دیگرو اضافه کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
از ناامیدی و حرکات انتحاری بهبودی اوضاع حاصل نمی شود ، بد را بدتر می کند .
با سلام خدمت نماینده عزیز.ایکاش بجای اینکه دنبال کی بود کی بود برویم وبجای نسبت دادن این حرکات به تحریک بیگانگان.در پی کشف حقایق باشیم ویک بار برای همیشه مردم را غریبه ویک مشت آدم عامی که از هیچ چیز سر در نمی اورند فرض نکنیم.فشار گرانی وتورم واختلاص هایی که میلیارد ها بیت المال کشور را به یغما برده اند نتیجه ای جز فقر و بدبختی وبیکاری وبد بین شدن مردم به دولت نه این دولت در طی چهار دهه هیچ دولتی با مردم صادقانه رفتار نکرد حد اقل درعمل.وقتی شتاب زده به اعتراض آرام مردم به وضع اقتصادی موجود برخورد میکنیم اعتراضی که قانون اساسی ما منعی برای آن ندارد.عده ای از مسئولین در پی استفاده علیه دیگری هستند.نیروی نظامی بنا به شرح وظایفش مجبور است میدانداری کند برای سیانت از کشور.در این میانندانم کاری وخودسری برخی باعث بروز درگیری وخشونت میشود.ومسلم است در این اوضاع هر به اصطلاح اپوزیسیونی چه داخلی جه خارجی دنبال گرفتن ماهی از اب گل آلود است.حتی گروهک منافقین که بی اعتبار ترین جریان در بین افکار ما ایرانی ها از بچه دوازده ساله گرفته تا من پیرمرد.هستند پس بجای انگ زدن دنبال حل مشکلات باشیم نه باتفریط ونه با افراط چون افراطی گری عکس العمل خود را خواد داشت.
خبر نداری مردم در چه فلاکتی دست و پا میزنن! تخم مرغ و بنزین و دلار فقط جرقه بود. اصل ماجرا سیاستهای غلط دو دهه است که مردم را به بیچارگی کشانده!
تا حالا دزدیدند و خوردند و بردند ولی کسی صداش نیمده و این بار که مردم دیگه واقعا تاب ندارن و تحملشون تموم شده و قیام کردن تعجب کردید بازم هم انتظار دارید مردم گرسنه بشینن و دزدی ها و اختلاس ها رو ببینند تا بدون دردسر به کارا برسند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اکثر اینهایی که من دیدم گرسنه نبودند ، مشکل شان هر چه باشد ، فقر نیست ؛ از جنس ما نبودند ؛ از همان 5 درصد بالایی اند
ناشناس
| United States |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
شما چشمت مشکل داره حتما به یه دکتر مراجعه کن
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
ناشناس مطمئنی چیزی میبینی احتمالا چشات برعکس میبینه یا از این مردم نیستی
واقعا نمی خواهید بفهمید که دلیل اعتراض ها این است که مردم خسته شدند...چند سال به وعده های بدون عمل اصولگرا و اصلاح طلب دل ببندند... مردم بریدند و نتیجه آن را طی سالیان آینده خواهید دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
خستگی و بریدگی اشکار است ؛ از کار بی فکر و بی برنامه و بدون دوراندیشی و ... نتیجه هم معلوم است : ایجاد شرایط بدتر و حسرت امروز را خوردن .
مردم مثل انبار "تی. ان. تی" شده اند. منتظر جرقه اند تا عصبانیتشون رو خالی کنند. گرانی, بی پولی, اختلاس, تفکر ژن برتری, تحقیر مردم, نادان پنداشتن مردم, تقصیرها را گردن هم انداختن, بیکاری, پارتی بازی, ساختار آقازادگی, محدودیت های خودساخته....
صدای مردم رو بشنوید به خاطر خون شهدا و به خاطر همه ی زجرهایی که پای این انقلاب عزیز کشیدیم.
این اتفاق وقتی افتاد که آمریکا و اسراییل به توافق رسیدن علیه ایران اقدام کنند.بازار شایعات داغه که کی شروع کرده.مردم ناراضی هم از همه جا بیخبر میپوندند.خدا به خیر بگذرونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
خسته نشدید از این تئوری توهم توطئه
این ها مردم و صاحبان اصلی این سرزمین هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
خسته نشدید از توهم نامیدن برنامه های مخربی که اشکارا اعلام می شود ؟ از آن سر بام افتاده اید و خبر ندارید .
مشکل مالی رو که باید تحمل کنیم بعلاوه توهین های صداسیما به مناسبت 9 دی والبته سخنران های گرامی این گوشه اون گوشه ! مشکل ماهم با دولت روحانی این نیست که خیلی اصولگرا دوست داریم مشکل بودجه هایی هست که به کسانی میده که بدترین حرف هارو علیه مردم میزنن ! مشکل اینه که ماشین چرا باید گرون بشه ؟ کی از رانت اطلاعانیش استفاده کرد ماشین انبار کرد ؟ هروقت جواب این هارو دادیدماهم ساکت میشیم
به سیل عظیم مردم می گویید فتنه گر ؟؟!!! ........




دیگر وقت آن است که سر از برف در بیارید ...
نماینده های که قیمت یک کیلو گوشت نمیدونن از درد مردم چی میدونن این دسته گرونی!اخه مرد حسابی مردم از زندگیشون سیر شدن
این نمیشه که بگیم چون قبلا هم مشکلات بوده پس علت اعتراض مردم این نیست ! تحمل هم حدی دارد. شما مقداری آب رو روی آتیش بگذارید، کم کم گرم می شود اما در یک لحظه به جوش می آید. حرف اصلی مردم اینه که دیگه طاقت مفسدان اقتصادی و ... رو ندارند و اینکه هیچ مبارزه ای باهاشون نمیشه و محاکمه نمیشن. روز به روز داره اختلاف طبقاتی زیاد میشه.
بله. اونی که توی مجلس نشسته یا اون آقای مدیر عاملی که 0 میلیون حقوق میگیزه براش چه فرقی میکنه که قیمت فنان از 1000 تومن بشه 1500 . وقتی از ججنس مردم نباشید نمی تونید در مورد رفتار مردم نظر بدید.
سلام
از اتفاقات خبر ندارم
ولی متاسفانه مسئولین از مردم فاصله گرفته و فکر میکنند که مشغول کار هستند و فرصت ملاقات با مردم را ندارند ودارند فقط کار میکنند در صورایکه یک مدیر باید روی کار میزش خلوت باشد و فقط فکر کلان کند و کار را بدهدبه مردم و فقط نظارت کند .
من در یک کشور رفته بودم به راحتی می توانستید بروید با نماینده صبحت کنید و هیچ کنترلی نبود ولی سیستم امنیتی طوری است که از هر لحظه ایی شما تحت دید هستید.
درست است که کشور باید رشد کند ولی رشد باید منطقی باشد و فشار به ملت کم باشد . چرا مردم باید در امد خودشان از بانک باشد و در تولید نقش نداشته باشند دلیل ان این است که دولت گفته هر کسی میخواهد برود در امد خودش کسب کند بدون اینکه نظارت باشد بر در امد و مالیات و ... چرا کاسمین پیش می اید و دادگاه ان طولانی می شود . اگر هدایتی مجرم است چرا ساعتها که هزینه تبلیغاتی هزینه دارد در اختیار ایسان و امثالهم قرار میگیرید چه تبلیغ مجانی بالاتر از ان که در اختیارش قرار میدهیم . دولت که برای مردم هزینه نمی کند مدارس که غیر انتفاعی شده . جیره مدارس و شیرو... که حذف شده . مدیران در کشور تا تا زندا اند و با عصا باید سر کار بروند چون نیاز به انها سدید است ودانشجویان هم یا کم سابقه اند و یا بی سواد که نمی توانند جای انها قرار گیرید . نمایندگان هم که حقوق مادام العمر میخواهند و پست های هییت مدیره ایی در صنایع خوب و تولیدی وامتیازات ویژه و...
مدیران ما با دیپلم استخدام می شوند و بامدرک مافوق پروفسوری از شرکت خارج و بازنشسته می شوند . وزیران ما ماشا.. خدا عمر بیشتری بهشان بدهد اصلا خستگی ندارند و بازنشستگی را مفهومی برایشان نیست. وامهای کلان برای افراد خاص که جای خود دارد . شهرام جزایری . خاوری . بابک خان . و....
در وشور اینطور لست که اگر یک ریال طلب و یا بدهکار هستید باید تسویه حساب شود حال چرا این همه پول بدون کنترل جابجا می شود باید اصل را پیدا کرد مگر اینکه خودمان هم در ان دست داشته باشیم .
راست میگویند که در وام ۵ میلیونی نمی شود کاری کرد ولی در مبالغ زیاد می شود رانت خواری کرد
بحث دلار کاناداو... را در نظر بگیرید در پایان سال ۹۵ بود ۲۸۰۰ حالا ۳۴۰۰ بانکها با پول طلا ارز میخرند و سود بالا می دهند در صورتیکه این سود شامل ملت نشده بلکه شامل حال دولت و بانکهای خصوصی شده است پس اگر سود نداشت قطع به یقین ان سود را هم نمی داند.
باید اذعان کرد که کمی تنبل شده ایم وکار نمی کنیم و با درامد های بی پشتبانه عادت کرده ایم . مطالعه ای داشتم که برای خارج کردن کارمندان از محیط کار در ژاپن مزاحمت ایجاد میکنند که کار را تعطیل کنند تا بروند منزل و ما برعکس هستیم کار خود را میگذاریم ساعات اضافی در شرکت .
ما مکر در کشور چقدر بانک نیاز داریم در صورتیکه با دنیای الکترونیک نیاز به این همه بانک نیست.
در دانشگاهی پای دفاع یک دانشجو نشسته بودم برای سیستم ای ار پی . دوسازمان نمی توانند با هم هماهنگ شوند مثلا قوه قضایه بانیروی انتظامی . یا مثلا نفت با صنایع پتروشینی و .....
می سود خیلی از کار ها را بارشد الترونیکی و مساعدت سازمانها با هم لینک کرد و سرعت به کارها داد و از سیستم کاغذ بازی خارج شد . با بیرون مملکت مشکل داریم شما نمی توانید در عصر حاضر یه کردیت کارت داشته باشید بخاطر نرخ رشد و نوسانات ارز و این باعث مشکلات عدیده در کشور و خارج از کشور می شود .
ایا واقعا بورس ما اینقدر رشد داشته است و یا کاذب است معلومه وقتی ارز رشد کند انها هم قیمت را بالا میبرند و نتیجه ان باید سود بالا باشد پس ارزش بالا اعلام میکنند و ارزش سهامش بالا می رود چون کار اضافی نکرده و هیچ تغییر فرایندی در رشد کیفیت نداشته است و....
چرا دولت قبل از انتخابات ارز را تغییر نداد یعنی دولت برای کسب رای با ملت رو راست نبود . به نظر من درسته که باید افراد صالح در راس ملت قرار گیرد ولی ایا در انتخابات با ملت رو راست هستیم . حال چه این رییس جمهور جه ان . ولز اگر رییس جمهوری در محضر ملت پاسخگو باد به جرات می توان گفت به تعداد انگشت شماری شجاعت دارند که در انتخابات کاندیدا شود چون باید پاسخگو باشند .
امید است کمی از خود گذشتگی داشته باشیم تا بتوان ملت اسلامی الگو در سراسر جهان داشته باشیم
به امید ان روز
کسانی که این موضوع را مطرح کردند، تبعات آن را نمی دانستند و اگر خواستند به فرد و یا جایی ضربه بزنند، قطعا از تبعات آن باخبر نبوده اند. همه بر این موضوع تأکید دارند که عده ای در بیرون نشسته و منتظرند، ما بهانه ای به دست آنها بدهیم و اینها بیایند و کشور را به آشوب بکشند، که متأسفانه این بار این اتفاق رخ داد.

بازم انداختین گردن خارجیا. شما چقدر رو دارین!؟
متاسفانه سخنان آقایان جنتی و علم الهدی تا به امروز کمکی به نظام نکرده و برعکس جوانان را ناراحت کرده است از کارهای وااجب برای نظام کماردن افرادی که جوانان را بهتر درک کنند، میباشد. دیگر واجبات برداشتن آقای شریعتمداری از ریاست روزنامه کیهان است که یکی از مسببین این اعتراضات است. معترضین اکثراً با نوشته های این روزنامه از آینده نا امید شده اند. آقایان جنتی و علم الهدی صحبتهایی میکنند که غیر از مردم عادی نمایندگان مردم هم آنها را نمی پذیرند چه برسد به جوانان که بیشتر به دنبال خوشی و تفریح هستند و به رفتن کنسرت علاقه دارند و الا من 60 ساله و آقای علم الهدی و آقای جنتی مطمئناً علاقه ای به کنسرت نداریم. تنها راه نجات سریع اقتصادی کشور توریسم است که با قوانین امروزی جایگاهی نخواهد داشت.
پاسخ ها
جوادزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
با گردشگران که صحبت کنید متوجه خواهید شد که قوانین کشورمان به جاذبه گردشگری تبدیل شده است
مردم ناراحت از همه چیزها از اختناق گشت های معروف صرف هزینه ها در لبنان و سوریه و گرانی اند برخی برای ضربه زدن به دولت تحریک کردند ولی غافل بودند که این اعتراض ها به جای دیگر کشیده شده و دامن خودشان را اول میگیرد. اگر این اعتراض ها ادامه یابد روحانی فراموش میشود و اصل نظام به چالش کشیده خواهد شد
چرا نمیخوان قبول کنید که یه نارضایتی عمومی وجود داشته و دارد که بخش عمده ای از جوانان را شامل میشود. پای درد دل اینا می نشستید تا چاره ای کنید. با انتخاب اجباری روحانی تا حدی تسکنین یافتند ولی با کارشکنی و به حاشیه راندن وعده های انتخابات چه در معرفی وزیران و ... ، امید و شوق حداقلی هم از بین رفت. جوانان را دریابید نه فقط جوانان مومن بلکه همه جوانان.
خدا به خیر بگذرونه.
چرا نمیخوان قبول کنید که یه نارضایتی عمومی وجود داشته و دارد که بخش عمده ای از جوانان را شامل میشود. پای درد دل اینا می نشستید تا چاره ای کنید. با انتخاب اجباری روحانی تا حدی تسکنین یافتند ولی با کارشکنی و به حاشیه راندن وعده های انتخابات چه در معرفی وزیران و ... ، امید و شوق حداقلی هم از بین رفت. جوانان را دریابید نه فقط جوانان مومن بلکه همه جوانان.
خدا به خیر بگذرونه.
بخور بخور دولتبها باید جمع شه اختلاس ها معلوم شه حقوق مردم عادلانه شه دیگه اقایون بسته شونه هر چی خوردن و بردن.
تحلیل خیلی مبتدی و بدرد نخوری بود وای به حال ما با این نمایندگان مان.
ای نماینده محترم مردم سالیان درازی این نظام را تحمل کردند که شاید آینده بهتر شود ولی این اتفاق نیفتاد و الان ما هیچ کدام به آینده که هیچ به یکی دو سال پیش رو هم نداریم ریشه این کشور را نانم کاری و زیاده خواهی شما و مسئولین از جانب خدا آمده سوزاندند.
با شعار نمیتوان کشور را اداره کرد خسته شده ایم از بس امار دروغ گوش کرده ایم کشور در دست افراد سالخورده قرار گرفته در مشاغل مدیریتی با زنشستگی وجود ندارد همانند کبک سرتان را زیر برف کرده اید گرانی بیکاری اختلاس فساد اداری بیدادمیکند کشف علت میخواهند
این چه مصلحتی است که دلار بشه ۴۳۰۰ و بنزین بشه ۱۵۰۰ در صورتیکه بودجه یه ارگانهایی که معلوم نیست چه بازخوردی برای ملت دارند سر به فلک میکشد.اتفاقا مردم بیشتر مشکلات اقتصادی دارند.نخ تسبیح تمام شعارها مشکلات اقتصادی هست.
بیخود سردرگم نشوید .این اعتراضها چهره و نمود خشن مطالبات و اعتراض مردم در زمان انتخابات است وقتی در قالب مسالمت آمیز نشان دادند که به کسی رای میدهند که به نوعی نقش اپوزیسیون رو ایفا کند ولی چون منتخب مردم نسبت به مطالبات مردم پس از جمع کردن آرای ایشان، پشت کرد. مردم احساس کردند که به آنها خیانت شده است. ملت انتظار یک تحول اقتصادی و فضای باز فرهنگی رو بعد از انتخابات توقع داشتند ولی گویا دولت بی تدبیر خیال میکرد دیگر خرش از پل گذشته است و ابلهانه روی حقیقی خود را به مردم نشان داد. این اعتراضات تلنگری است برای کسانیکه نخواستند صدای اعتراض مسالمت آمیز مردم را در زمان انتخابات، وقتیکه ایده آلهای شورای نگهبان کمترین آرا را بدست می آوردند پنبه ها را از گوش خود درآورند. باشد که تا دیر نشده تکانی بخورند. آنزمان که هر نامزدی که ساز مخالف را میزد بالاترین آرا را می آورد، پیش بینی این ایام که اعتراضها قالب خشن بخود بگیرد را میکردیم. زمانیکه سایر آلترناتیوهی مسالمت آمیز نا کارامد جلوه کند کار به فریاد میکشد. امید است که آن عده تنگ نظر که میخواهند ملت تنها از دریچه نگاه تنگ و محدود و تک بعدی آنها به زندگی و جهان نگاه کنند به خود آیند و تا دیر نشده صدای ناله و فغان مردم رابشنوند.
پاسخ ها
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
من یک ایرانیم و به وطنم عشق می ورزم و نظر این عزیزمون بسیار به واقعیت نزدیک می باشد .
من سیاسی نیستم واز سیاست هم بدم میاد ولی چند نظر می دم به افراد رده بالا که می دونم هر روز تابناک رو می خونن و نظرات مردم رو می خونن :
یک تغییرات اساسی در مشهد ایجاد شود
در انتصاب مدیران تخصص جای تعهد را بگیرد
اصلاحات و درخواست های مردم مطالعه و رفع گردد
شورای نگهبان عزیز به هنگام انتخاب کاندیداها تخصص را بر تعهد و مذهبی گری ارجح بداند
اخر اینکه مردم عزیز توجه داشته باشند دود هر گونه اشوب اول از همه به چشم خودمان خواهد رفت
یک لیسانس عمران یک لیسانس معماری ویک لیسانس کامپیوتر جمع حقوق هرسه نفر یک میلیون تومان است انهم چون اشنا داشتن اخه با سیصد هزار تومان کرایه رفت وامدش هم نمیشه .البته نفس هم نمی کشند چه رسه به اعتراض . بد بختی ونکبت تا کجا
درست یا نادرست کاری ندارم ولی این باور را دارند
وقتی رسای قوا قبلی وفعلی همدیگر را به فساد متهم میکنند دیگه چه انتظاری وامیدی در میان مردم
مسئولان همگی باید پاسخگو باشند
اکثر معترضین به هیچ جناحی متصل نیستند
نکنه توقع داشتین مردم به وضع بد عادت کرده باشن؟
تحمل کردن به امید بهتر شدن اما بدتر میشه بهتر نمی شه
فقط هم مشکل اقتصادی نیست
وضع اقتصادی مردم بد است دولت هر روز گرانتر می کند و اندک یارانه را نیز دسبرد می زند . کاهش هزینه ریخت پاش و اختلاس ها و اشرافیگری می تواند جبران کاستی دولت را بکند . فقرا زیاد شدند و از دست دادن ارزش ها بواسطه فقر سرعت گرفته است . اقتصاد بد انسجام و اعتماد اجتماعی را تحت شعاع قرار داده است چرا دو تابعیتی ها قبول ندارند که مردم در فقر گرفتار شده اند
تابناک چرا همه ی نظرات و منتشر نمیکنی براتون متاسفم.
بی خیال دونه های تسبیت چند تا شد
کسی که در برابر اختلاس و غارت سکوت میکنه یا همدسته یا بی لیاقت
حزب دونمهء یهوذیانِ آنوسی
همین طور امپراطوریِ عثمانی را به فنا داد
فاصله مردم با مسئولین بسیارزیاداست بعنوان نمونه اگه یه شهروندبخواداستاندارگیلان روببیندقطعا غیر ممکن است
از یک طرف بی عرضگی مدیریتی و فساد مسولین و وضعیت معیشتی بحرانی مردم و از طرفی سلب آزادیهای ابتدایی و ممانعت از هر گونه شادی که ما را به غمگینترین ملت دنیا تبدیل کرده در کنار شنیدن سخنانی از آقایان شکم سیر و از ملت جدا افتاده ای که خود مسببین این وضعیتند از تریبونهای رسمی و نماز جمعه ها که مانند ریختن بنزین بر آتش است و آنهم از صدا و سیمای رو اعصابمان که بجای شنیدن ناله و ضجه مردم، این اعتراضها را به اسراییل و آمریکا نسبت میدهد و بکل صورت مساله را پاک میکند و گوش شنوایی ندارد ...دیگر توقع دارید چقدر مردم پوست کلفت باشند؟
آقا ما باید به چه زبونی بگیم که دیگه از دستتون خسته شدیم ؟
کی بیرون نشینه ؟ کدوم یک از تظاهر کننده ها بیرون از کشور رندگی می کنه ؟ بابا از دستتون مردم جون به لب شدن .کدوم جراحی بودجه ؟ مردم دیوونه می شن وقتی می بینند یک عده از فقر کلیه می فروشند و بودجه رو می دین به حداد . بفمیمین
عامل این اتفاقات هر جریانی که باشد باید بجای فرا فکنی و معترضین را به عوامل بیگانه نسبت دادن سریعا اقدام به اصلاح امور بپردازند . همه مردم آگاه هستند که بوجود آمدن ناآرامی به نفع مردم نیست و مسلما به نفع نظام هم نیست . حاکمیت هر چه زودتر و بصورت عملی باید اعتماد عموم را جلب کند .
به نظر من علت همه این نا آرامی ها فقط یه چیزه . ملت خودشون رو بی پناه می دونن . نمی دونن دادشون رو پیش کی ببرن . دیگه گوش شنوایی تو مملکت نیست .
نماینده محترم فقط گفتن اینا دلیل اتفاقات اخیر نیست ولی نگفتن دلیل اتفاقات اخیر چیه. یا میترسن حرفی بزنن یا نمی دونن دلیلش چیه یا دارن دروغ میگن.
من معتقدم بی کفایتی برخی مسئولان در کنار فشار اقتصادی و بیکاری باعث این خروش مردمی شده.
همه از مردم طلبکارن. مالیات ها سرسام آوره، بیکاری امون مردم رو بریده، مدیران ارشد مثل معاون اول هم میگردن دنبال کسی که مدیرهارو بر کنار کنه. پس شما چه کاره اید. پول مفت میگیرید؟
هنوز بعد از گذشت بیش از یک ماه از زلزله کرماشاه مردم در سرما میخوابن. اندک پولی که به مردم میرسه اگر از مجرا دولت عبور کنه به فنا رفته.
بعد این خانم دنبال دلیل برای اعتراضات میگردن؟!!!!
جالب نیست؟
این دوستانی که مدام از داستان مشهد و تقصیر اصولگراها صحبت می کنن واقعا خیلی از مرحله پرتند ...شما وقتی یه بادکنک رو هم زیاد باد کنید با یه فوت اضافه می ترکه در واقع حادثه مشهد نقش فوت اضافه رو ایفا کرد یعنی در هر صورت اگر یه روز دیگه و یه جای دیگه توسط هر عامل دیگه ای این تضاهرات ایجاد میشد دامنه ی آن به همه جا کشیده می شد پس صحبت کردن در مورد نقش حادثه مشهد و جناح رئیسی علم الهدی خیلی ساده انگارانه و یا شاید منحرف کردن اذهان عمومیست
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
گفته شما کاملا درسته ولی واقعیتی که هست اینه که فوت اضافه رو چه کسی زد
خداميدونه چندبارتوهمين تابناك نوشتيم ودادزديم:
آقاجان اينكه ميگن مشكل98درصد سپرده گزاران كاسپين حل شده دروغه بخدا دروغه
از83ميليون تومن52/5ميليون دادن!!!!!
اگر دولت ایران راست می گوید به یک راهپیمایی ، تاکید می کنم یک راهپیمایی در یک جا اجازه حضور مخالفین را بدهد . ببینید چند ده میلیون به خیابانها می ایند . راست می گوئید مجوز بدهید و نگوئید کار انگلیسی و فرانسه و صهیونیست و ....... است . مرد هستید اجازه بدهید . فقط یک بار
مردم دمتون گرم
عده ای مثل کیک سرشون رو کردن زیر برف و خودشون رو به نفهمی میزنن. از سال 88 مشخص بود مردم خواسته هایی دارند ولی وقتی تظاهرات اون سال تمام شد فکر کردن مساله کلا خاتمه پیدا کرده در صورتیکه واضح بود این آتش زیر خاکستره.
مسئولین انتظار دارن با این گرونی ، بیکاری ، فساد گسترده ، محدود کردت آزادیهای فردی و اجتماعی و شعارهای غیرواقعی و پوپولیستی و ........... مردم تا کی ساکت بمونند؟؟!!!
اینا نماینده ملت نیستن
یه شکم سیر که از درد مردم خبر نداره
برای کسی که بیکاره و درآمدی نداره و امیدی برای تشکیل خانواده نداره و یا امیدی برای تامین مالی خانوادش نداره چه فرقی میکنه کی در راس امور باشه؟
اوضاع يجوري شده دوست دارم شب كه ميخوابم صبح ديگه از خواب پا نشم
شنیدم رئیس اراده گاز تو یک شهرستان کوچک متوسط ماهی ۱۵ میلیون حقوق می گیره.بعد میگن بودجه نداریم.
با سلام و ادب
تاکنون اگر مردم در خیابان ها نمی آمدند به امید اصلاح در قیمت ها بودند ولی الان رای مردم را بازبان دیگری می گیرند و پس از یادشان می رود چه گفته اند در ایران در هر خانوار حداقل 2جوان بیکار دهه 60وجود دارد که اگر سنشان هم بالا هست و بیکار وبه امیداصلاح تاکنون صبر کرده‌اند ولی دیگر این تحمل صبر ندارند و نمی توانند کاری بکنند کسی هم پس این رای بر اساس جوی که به وجود آورده بودند فکر فریب خوردن از دولت دارند چرا که نه اوضاع اقتصادی درست شد ونه کاری برای آنها کردند و قیمت ها هم فله ای بالا رفت و دلار از 3600 به 4300 رسیده است .می گویند بنزین می شود لیتری 1500 تومان و یارانه شما راقطع می کنیم،.
مثل همیشه حق با صاحبان زر و زور است!
اینجا یه عده حق حیات دارند ! بفیه هم سیاهی لشکر یوم الله ها هستند!!!
من هم شعورم را گداشتم طاقچه !
به هرحال دولت و صدالبته معاون اول توانمندش !!! همیشه یه راهی برای شونه خالی کردن از زیر بار مسولیت و انداختن توپ در زمین دیگران پیدا میکنن اینبار هم موفق عمل کردند
حرقه زماني زده شد كه آقاي روحاني بودجه را شفاف به رويت ملت رساند و مردم فهميدند پولشان كجا هزينه مي شود و سهم آنها يك تخم مرغ هم نيست
ممنون از آقاي روحاني ولي رئيس جمهور بزرگوار جسارت هم بايد داشته باشيد و مقابل چند خودر سأزو و بساز فروش و رانتخواران هم بخاطر ملت بايستيد. نه در ماشين با مردم زلزله زده صحبت كنيد و فاصله بگيريد همه ايراني هستيم و از تبار كوروش پس به نيابت از اجدادمان قوي باشيد ما همه با هم هستي جالب است دم از فرهنگ مي زنيم براي ملتي كه ميبايست الان صاحب كرسي تصميم گيري در سطح بين الملي باشد و با ترويج فرهنگ دو رويي روح هميشه پاك و صادق ايرانيان را به حيله و تزوير رسانديد
قاطی شده نارضایتی ها
پس قطع یارانه مردم قطع بیمه سلامت افزایش قیمت ها و البته در کنار آن افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس به نظر کارشناسان اقتصادی به نفع کشوره ؟؟؟!!!! نه شما نماینده مردمی نه اون کارشناس کارشناس هست . نماینده باید نشان دهنده افکار عمومی مردم در مجلس باشه تو نمی فهمی اوضاع مردمو
شما یک خونه را در نظر بگیرید هر روز خونه را جارو بزنید آشغالشو بریزید زیر فرش بعد از مدتی گند کل خونه را میگیرد . نتیجه وضعیت کشور ماست .
توی ده سال اخیر سرانه درآمد استان تهران دو برابر بقیه استانها شده...
یعنی هرچی درآمد از بقیه کشور وصول میشه یکجا میره تهران هزینه میشه...
به بقیه استانها چیزی. هم نمیرسه...
این درحالی هست که تمامی عوامل درآمد زا برای کشور در استانهای دیگر می باشد و تهران به خودی خود هیچ منبع درآمدی نداره...
دریا، نفت، کشاورزی، صنعت، توریست، گمرک و...
واقعن تا کی میخاد اینجوری باشه، همه دنیا بزرگترین و ثروتمندترین شهرها شهرهای بندری و توریستی هستند ولی ایران کاملاً برعکسه...
پيشرفت كشور را با تركيه مقايسه كنيد ببنيد انها از صفر به كجا رسيدند
#مچکریم روحانی
به خاطر شفاف سازی بودجه
من که سر در نیاوردم این نماینده نظرش چی بود؟؟!! این ها در مورد مردم وملت چه فکر می کنند. .یک جوان 29 ساله و متاهل و تحصیل کرده ام. از رفته گری شهرداری گرفته تا نظافت استخر کار کرده ام. به آنها هم راضی بودم . پارتی نداشتم آشناهایشان را جایم آوردند . هر روز به هزار دری می زنم تا کاری پیدا کنم .ولی کو کار !! اگر حقوق بازنشستگی پدر پیر و فرهنگی ام و کمک او که هرروز شرمنده اش هستم نبود .نمی دانم چکار باید می کردم . مغازه ای باز کردم قسم می خورم روزی10 هزار تومان هم درآمد ندارم . متاسفانه مالیات هم می خواهند به اعتراض التماس هم توجه نمی کنند. دلم می خواهد در اعتراض ها کشته شوم .فقط می ترسم وصله ای به خانواده ام مخصوصا پدرم که از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و یک فرهنگی آبرومند می باشد بچسبانند.
دوست عزیز می خواهی مشگلات مملکت را با راه پیمایی حل کنی؟گیریم یک میلیون نفر هم بیان و بگن اوضاع بد است چه تحولی قرار است اتفاق بیافتد؟برادر این مشگلات در نتیجه سوء مدیریت ایجاد شده و هیچ راه کوتاه مدتی برای حل آن هم وجود ندارد.اگر بیکاری به واسطه آن است که اشتغال سرمایه گزاری ،تورم صفر درصدی و بهره بانکی 3 درصدی می خواهد و آقایان همه دولت ها تحت فشار خود مردم سرمایه ایجاد آن را در قالب دادن بنزین ارزان ،برق و آب ارزان و یارانه بین مردم پخش کرده اند دو برابر حجم اقتصاد هم پول چاپ کرده اند تا در کوتاه مدت مطلوبیت سیاسی به دست بیاورند فردا هم خدا بزرگ است.هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی
يك توجيه بي سر و ته و پر از تناقض!
این نماینده بگونه ای تحلیل میکند که گویی همهٔ‌مردم ایران فقط گوش به فرمان ضد انقلاب خارج نشین هستند ، واقعا متأسف باید بود برای اینگونه طرز تفکر ؟ آیا اینها همان مردمی نیستند که به شما رای دادند؟ به ریاست جمهوری رای دادند؟ چرا وضعیت جامعه را درک نمیکنید ؟ چهار سال است که بازنشسته ها ،سپرده گذاران ،و کارگران معدن ،وکارخانه ها ،و صنوف مختلف ،هر ماه جلو مجلس تجمع میکنند ،قانون ،مینویسید ،مصوب میکنید ،ده سال است عملی نمیشود ،آیا اینهمه را نمی بینید این شماها هستید که مردم را دچار فقر مفرط نمودید ،ارزش ریال ایران را سه هزار مرتبه پایین آورده اید ،( یک ریال زمان پهلوی ،برابر بود با سه هزار ربال جمهوری اسلامی ،) آری ضد انقلاب اختلاسهای ده ها هزار میلیارد دلاری ،و ،وامهای دویست هزار میلیاردی بدون وثیقه ( بصورت معوقه غبر قابل وصول ) ، رانتخواریهای ویران کنندهٔ مملکت ،و حقوقهای نجومی ، بگونه ای که گویی ایران اشغال شده ،ومردم ایران اسیر ،هستند؟ مثلا وزیری که هزار میلیارد تومان ثروت اندوخته ،اگر ماهی یک میلیارد تومان هم پس انداز میداشته در مدت چهل سال میشده ۴۴۸ میلیارد تومان ،آن باقی هزار میلیارد که میشود ۵۲۰ هزار میلیارد را کجای دلش بگذاریم مردم ایران گوش به ضد انقلاب ،و دشمنان ایران نمیدهند ،که دشمن واقعی مردم ایران اعراب هستند که سابقهٔ تاریخی دارد ،
نماينده اين مردم اين حرفها رونميزنه! تو نميفهمى گرسنگى چيه!
یه کلمه این بالا خوندم که خیلی جالبه (جریان بی اصالت) خیلی جالبه که چون تحرکات نه طرف چپه نه راست خود جوش و مردمیه خواستشم کاملا روشنه گرسنه هستیم دیگه نمیکشیم واقعا متاسفم که معیشت ما تموم شدن تحمل ما به خاطر گرسنگی فقر رو بی پولی فاصله گرفتن هر روز فقیر و قنی میشه یه جریان بی اصالت ممنون ما هم انسانیم ما هم رفاه نسبی میخوایم دوست نداریم از در مغازه ها رد شیم و آرزوی خریدن چیزای خوب برای بچه هامون رو داشته باشیم
با سلام خدمت تمامی مردم مستضعف وخدمت تمام خدمتگزارانی که فکر معیشت مردم هستند از همین جا از خانم سیاوشی تشکر کرده ولازم میدانم چند نکته را به عرض ایشان برسانم که گرانی تنها تخم مرغ نیست تمام اجناس درجه یک زندگی از نان که بگذریم دولت میخواست گران کند که نکرد تمام کالاهای اساسی از لبنیات تا قندوشکر از اوایل سال گذشته قیمت ها روز آنه گران میشوند خوب مردم هم تحملی دارندشما که خودتان می گوئید مسئولان باید کف جامعه بیشتر باشند اگر بودید گرانی راتنها درتخم مرغ نمی دیدید گرانی از زمان دولت اول روحانی کمتر بود ولی در دولت دوم بسیار شیب تندی دارد واقعاً مردم به ستوه آمده آمد بااحترام یعقوبیان
کار کار انگلیسی هاست
کل کشور قطع شد!!!! اخه که چى؟ اما این کارشون باعث شد همه بیشتر بریزن بیرون’ هه
من نمي دونم كدوم اقتصادداني اين بودجه 97 را تائيد كرده كه خيلي خوبه.
حتي اقتصاددان هاي خودشون هم اين بودجه را ويرانگر اقتصاد ناميدند.
من یه سوال دارم خدمت این نماینده ،چند بار به درد دل این مردم گوش دادی؟درب مجلس که تجمعی هست ،حتی از ماشیناشون پیاده نمیشن !!!
روزی که انقلاب کردیم گفتن اب وبرق وگاز بایدمجانی باشد ولی هرروز بعناوین مختلف هزینه های مردم را بالا میبرند در یک قبض اب 4ایتم هزینه دریافت می شود که هیچ خدمتی درقبال ان انجام نمی شود شرگتهای اب وبرق وگاز هر روز تعرفه های خود با استفاده از عدم اگهی مردم بالا میبرند شهرداریها با مقرراتی که با هماهنگی شورای شهر تصویب میکنند هزینه های عوارض وخدمات را چند ین برابر میکنند واین مقررات ظالمانه راعطف بماسبق نیز میکنند دلال بازیها در شهرداریها وکمسیونهای شهرداریها بیداد میکند مردم عادی را برای کسب درامد بیشتر قربانی میکنند دانه درشتها با رشوه دلال براحتی گذز میکند شکواییه های مردم هیچ گوش شنوایی ندارد جوانان تحصیل کرده مردم بدون پارتی در کنج خانه وخیابانها پرسه میزنند .نمایندگان مجلس در فکر خود واطرافیان درجه یک خود هستند .رزق روزانه وبخور نمیر مردم هر روزبا افزایش نرخ مواجه است فاصله فقیر وغنی هرروز بیشتر می شود مسیولین فقط شعار میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
این توهمات بهشت طلبانه خود از علل وضع موجود است . ملتی که بلد نیست آگاهانه و حساب شده و با تمرین و کار مداوم و مستمر منافع خود را تأمین کند ... و هر ده پانزده سال یک بار به خیابان می ریزد و ویران می کند و سپس در شرایط بدتر به حیات خفت بارش ادامه می دهد .
سلام.ابتدا از تابناک به خاطر انعکاس نظرات مختلف تشکر میکنم.
دوستان، بعد جنبش 88 (و قبل از اون 78)یک بلوغ سیاسی زیبایی هر چند اندک پدید آمد به این مضمون که لزوما معترض دشمن نیست یعنی کسی که قصد خیانت به کشور و مردم را دارد.یک نگرانی دیگری هم بود در مورد اینکه بعد 88 جامعه و دانشگاه در ایران مرده اند اما این اعتراضات نشان میده این جسم هنوز جان دارد و نفس میکشد.
ما باید مواظب معترضین باشیم و اجازه ندهیم بیگانگان از احساسات و موج بوجود امده سو استفاده کنند که باعث سرکوب آنها و یا شعارهای ساختارشکنی خواهد شد.
با سلام
همه باید به قانون پایبند باشند و قانون ملاک همه چیز است
این عده کمی که همه چیز رو به نظام نسبت میدن و میگن مردم از نظام و انقلاب خسته شدن قطعا یا خاءن اند یا جای سفت... وگر نه بسیاری از کشورها و تقریبا همه آنها با اینگونه آشوبها بسیار خشن برخورد می‌کنند در ترکیه 8 ساعت آشوب و کودتا شد 170 هزار نفر رو از کار اخراج و هزاران نفر رو به حبس و مجازات کردند و همچنین در کشورهای اروپایی و شدیدتر از همه در آمریکا
قدر این نظام را میدانیم لکن عده ای متوجه نیستند
مردم به تحلیل نماینده مجلس خوب توجه کنید. تحلیل کرده همیشه از این دست گرانی ها در کشور ما بوده و بنابراین، نمی تواند دلیل این حوادث باشد. خوب تا کی مردم باید از این دست گرانی ها را تحمل کنند؟ ببینید چطور قشنگ میخوان دلیل اعتراضات مردم را منحرف کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
وقتی امری بوده و بدتر هم بوده اما اعتراضی صورت نمی گرفته ، پس عامل دیگری وارد یا حذف شده . این منحرف کردن نیست ، دقیق تر دیدن است .
مسوولین محترم فکری بحال گرانی ها مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان بکنند اعتراض مردم بخاطر گرانی هاست واقعاً زندگی برای مردم سخت شده است مشکلات مردم را حل کنند نباید اجازه داده شود دشمنان در بیرون از مرزهایمان از این اعتراضات که حق بجای ملت شریف ایران است سوء استفاده کنند و یا بقولی از آب گل آلود ماهی بگیرند.
فکرت دنیا غلط ، اندیشه عقبی غلط ؛ کار ما بیچارگان اینجا غلط ، انجا غلط .
ما کتاب جنگ هفتاد و دو ملت خوانده ایم ؛ خط غلط ، معنا غلط ، املا غلط ، انشا غلط
اقای روحانی مردم را محرم خود بدانید.چرا شجاعانه ریشه مشکلات را نمی گویید؟. با مردم بیشتر صحبت کنید .
به نظر شما اگه واردات تخم مرغ 240 هزار تن باشه و هر سانه تخم مرغ 3 کیلو و درامد هر شانه 5000 تومان باشه میدونید چقدر میشه ؟ بله میشه 400 هزار میلیارد ، دنبال خاوری نگردین اون دله دزده !!!!!!!!با سه هزار میلیارد که چیزی نیس
پاسخ ها
majid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
واردات ، ۲۴۰ تن است نه ۲۴۰ هزارتن...
اگر مردم کار داشتند ودر امدشان خوب بود هیچ وقت کار به اعتراض نمیکشید
این طرف فکر کرده کیه که اینقدر خودشو دست بالا گرفته و از بالا به پایین نگاه میکنه به مردم؟؟؟؟گفته صدا و سبما عامیانه مطالبو بگه که مردم بفهمن!!
تابناک نا عزیز . یا مطالب رو نزار تا سانسور نکن.
رسانه ها بدنبال بیان و طرح مشکلات مردم و ارائه راهکارهای اساسی باشند بنده خود یک نفر انقلابی بوده و هستم زجر کشیده از زمان قبل از انقلاب تا زمان انقلاب و جنگ و تحریم و ............ تاکنون در این چهل ساله مردم و کشور همیشه در بحران و مشکلات های مختلف دست و پا زده ایم .
اغتشاشگرا ميگن بخاطر مشكلات اقتصادي شلوغ كردن ، تو كرج فقط محله هاي مرفع و بالاي شهر شلوغ ميشه؟!!!! پيدا كنيد پرتقال و نارنگي و ليمو ترش و ليمو شرين فروش را
تابناک خواهش میکنم مطلب رو روی صفحه بزار . دفاع از کسی نمی کنم ولی دوره دوم احمدی نژاد تیم ... پدر یارو رو با گرون کردن دلار درآوردن و کشور رو بی ثبات کردن
مسئولینی که نمی‌تونن کاری انجام بدن و فقط حرف میزنن باید برن کنار باید باید استعفا بدن تا افرادی بیان که بدون هیچ چشم داشتی کار کنن حتی بدون یه ریال چشم داشت و حقوق و ...
وقتی وزرائ و مشاوران و ..... به طور میانگین ماهی 100 تا 130 میلیون تومان دریافتی داشه باشند (دقت کنید نمیگم حقوق میگویم دریافتی که سایر تسهیلات و رانتها و امکانات را شامل نمیشه و نمیدانم) که چقدر میشه هرگز از درد مردم خبر ندارند
آقای روحانی، آقای احمدی نژاد، آقای جهانگیری و... من دارای مدرک دکتری از دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه مولود انقلاب هستم هم ارشد و هم دکتری جزء نخبگان کشوری بودم الان سن استخدامی ام رد. امسال سن هیئت علمی ام نیز رد می شود. هر دری زدم هیچ کس به دادم نرسید
اگر ریشه ی این تظاهرات در گرانی تخم مرغ دارد پس چرا با گرانی گوجه فرنگی که کیلویی بیش از ده هزار تومان شده بود تظاهراتی را شاهد نبودیم؟؟؟؟
نمایندگان ومسئولین به داد مشکلات وحقوق کارمند وکارگر تورم وگرانی باشید که ملت نباشد شماها نیستید
شايد پرداختن به حوادث سال 88 و فتنه گر خواندن معترضان
وجدا نكردن آنها از اغتشاش گران يكي از عوامل باشد
سلام تابي جووون
من به مولا 33سالمه 8ساله كه كار ميكنم كه ازدواج كنم ولي هر چقدددد زور ميزنم نميشه با اين درآمدها ازدواج كرد ديگه بريدم
گران شدن تخم مرغ هم نکند کمک به اشتغال میکند؟؟؟
حدود ده یازده سال پیش فیش حقوقی یکی از وزرراء را به طریقی مشاهده شد که آن موقع جمع کل دریافتی در فیش حقوقی حدود ۲۹ میلیون تومان بود ولی یک فیش دیگری بود که اون فاجعه بود و در آن نوشته شده بود که کارانه سه ماهه دوم ۴۷۸ میلیون نومان، البته من نمیدانم این فیش‌ها چطور لو رفت؟ ولی این دریافتیها یعنی ظلم و خیانت به این مردم و مملکت
منم ناراضی ام.فوق لیسانس برق یکی از بهترین دانشگاههای سراسری تهرانم.همکلاسیهای دوره دبیرستانم که من بهشون درس یاد میدادم و به زور درساشونو پاس میکردن الان سر کارن و من بیکارم.چقدر جوون هم سن و سال خودم که حتی در حوزه رشته خودشون هم اندازه من اطلاعات ندارن رییس فلان اداره ان ولی من و امثال من بیکاریم.
عمده ترين و اصلي ترين مشکل فساد است. مطالبات مردم فقط تخم مرغ و بنزين و وضع معيشتي نيست.
تو با هوش بودن ملت شکی نیست
أين مردم هستند واقعا تبعات بيكاري باعث همه أين إتفاقات شده است به حرف هاي كه ميزنند توجه كنيد اي ادمهاي به اصطلاح كاردان..
.
اسید پاشی که محاکمه نشود


روزی ریشه ها را آتش می زند
کافیه همین کامنت ها رو بخونی تا متوجه بشی مردم چطور فکر می کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر