بازدید 49155

آقای جهانگیری اعتراض مردم را انکار نکنید؛ به صدایشان گوش کنید!

معاون اول رئیس جمهور، ضعیف ترین، ناشیانه ترین، ناپخته ترین و دم دستی ترین مواجهه را با کنشگری اعتراضی مردم داشته است؛ واکنش ناپخته ای که به هیچ وجه در سطح معاون اول یک دولت نبود؛ آن هم معاون اول دولتی که در همه ادوار پس از انقلاب در حوزه های اقتصادی و صنعتی و سیاسی این کشور،در تصمیم گیری ها و امور اجرایی حضور داشته است!
کد خبر: ۷۵۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 29 December 2017

لیلا تیموری- در روزهای گذشته، در برخی از شهرهای کشور، اعتراضاتی در واکنش به وضعیت اقتصادی مردم صورت گرفت؛ اعتراضاتی که عمدتا دنباله و ادامه واکنش مالبختگان مؤسسات مالی و اعتباری است که به تدریج و با حل نشدن مشکلات آنان، احساس همراهی بخش دیگری از مردم را که به نوعی از اوضاع اقتصادی شان ناراضی هستند،به دنبال آورده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در جامعه ای با خصوصیات جامعه ایرانی ـ که بخش اعظمی از جمعیت آن را جوانان تحصیل کرده ای تشکیل می دهند که انتظار دارند، مشارکت بیشتری در تعیین حرکت کلی حاکمیت و دولت داشته باشند ـ کنشگری اجتماعی، امری طبیعی، قابل انتظار و قابل درک است. گاهی این کنشگری در قالب شرکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای دلخواه مردم روی می دهد و گاهی احساس می شود که مردم راه دیگری جز بیان اعتراض برای نشان دادن انتظارات و توقعات خود به دولت و حاکمیت ندارند. طبیعتا شاید آنان از دیگر راه هایی که ممکن بوده، بدون حضور در خیابان، صدای خود را به مردم برسانند، قطع امید کرده اند!

بی گمان، اعتراض به مسیر حرکت کشور و دولت در زمره حقوق اساسی مردم است؛ اینکه این اعتراضات در چه قالب و محتواهایی لازم است، سازماندهی شود، مسأله ای است که به جامعه ایرانی آموزش داده نشده است؛ بنابراین، همواره ممکن است در انتخاب قالب اعتراضات و محتوایی که برای اعتراضات برگزیده می شود، افراط و تفریط های شود که لازم است به تدریج در این زمینه هم آموزش های لازم داده شود.

با وجود این، گزارش کنونی عمدتا به کمیت و کیفیت واکنش مقامات دولتی به اعتراضات مردم می پردازد، چون امروز دیده شد که معاون اول رئیس جمهور، به جای اینکه در اقدامی خردمندانه، اصل وجود برخی نارضایتی ها از سوی مردم را بپذیرد، نه تنها کاستی های اقتصادی را که مردم با آن در ارتباطند، انکار کرد که این اعتراضات را به تلویح، کار رقیب سیاسی خود دانست و به نوعی رقیب را تهدید کرد که دود این ناآرامی به چشم خود آنان خواهد رفت.

اگر بپذیریم یکی از بهترین روش های مواجهه با کنشگری اعتراضی مردم در جامعه، در مرحله اول پذیرش آن واقعیت است و اگر بپذیریم پس از پذیرش واقعیت موجود، مرحله دوم گوش دادن به صدای مردمی است که این بار به جای سوت و کف زدن در انتخابات درد خود را در خیابان ها فریاد می زنند و باز اگر بپذیریم با فرافکنی به دشمن خارجی و داخلی، واقعیت عینی و کف خیابان تغییری پیدا نخواهد کرد، آنگاه متوجه می شویم که معاون اول رئیس جمهور، ضعیف ترین، ناشیانه ترین، ناپخته ترین و دم دستی ترین مواجهه را با کنشگری اعتراضی مردم داشته است؛ واکنش ناپخته ای که به هیچ وجه در سطح معاون اول یک دولت نبود؛ شاید اگر جهانگیری، به عنوان یک طرفدار معمولی دولت هم چنین مواجهه ای با این نوع کنشگری اجتماعی و اعتراضی مردم داشت، در حد یک هوادار هم پذیرفته نبود؛ چه برسد به معاون اول دولتی که در همه ادوار پس از انقلاب در حوزه های اقتصادی و صنعتی و سیاسی این کشور، حضور مؤثر در تصمیم گیری ها و امور اجرایی داشته است!

اینکه نزاع معاون اول رئیس جمهور با رقبای سیاسی اش ممکن است به اقدام از سوی رقیب و تهدید از سوی او برای انتقام منجر بشود، موضوع مردم نیست، بلکه موضوع مردمی که معترض هستند، این است که مثلا چرا دولتی که مجلس به او اجازه داده بود، در این سالها و با برنامه ریزی کنترل شده به تدریج در چندین سال، قیمت ها را اصلاح کند، قانون را به خاطر انتخابات و رأی مردم اجرا نکرد که اکنون می خواهد تلافی آن همه قانون شکنی را یک جا برای مردم تلافی کند؟

پرسش آنها این است، چرا دولت چندین برابر اصناف و قشرهای ثروتمند، از کارگران و کارمندان مالیات می گیرد؟ آنان توانایی دولت را در تهیه یک بانک جامع اطلاعاتی از مشاغل کشور را به چالش کشیده اند؛ آنان توانایی دولت در کنترل نهادهای مالی و پاسداری از دارایی مردم را به چالش کشیده اند؛ آنان توانایی دولت در مدیریت نظام بانکی را به چالش کشیده اند؛ آنان توانایی دولت در واردات و صادرات را به چالش کشیده اند؛ آنان توانایی دولت در مبارزه با قاچاق را به چالش کشیده اند. به نظر می رسد، مشکل این روزهای مردم، به چالش کشیدن توانایی دولت و سایر نهادها در اداره امور کشور است! از این دست مثال ها فراوان است!

اینکه در این میان شاید رقیب سیاسی از سر بی تقوایی در قالب اعتراضات و هم در محتوای آن دخل و تصرف و از اعتراضات مردمی سوء استفاده کند، وجود دارد. اینکه عده ای در خارج کشور، آتش این اعتراضات را تند و هدف آن را منحرف کنند، وجود دارد؛ اما فرافکنی مشکلات به سوی رقیب داخلی و دشمن خارجی، ممکن است خیال معاون اول رئیس جمهور را راحت کند، ولی مشکلات مردم و واقعیت عینی را از بین نخواهد برد. مردم به عنوان کنشگران اجتماعی، گاهی برای مسئولان سوت و کف می زنند، گاهی هم بر سرشان فریاد می زنند. اگر آن سوت و کف، واقعی است، این فریاد هم واقعی است. اگر می شود آن سوت و کف و حمایت را انکار کرد، می توان این فریاد را هم انکار کرد؛ اما به جای انکار، می توان صدای مردم معترض هم شنید و به گونه ای تصمیم گیری و اداره امور کرد که مشکلات آنان به تدریج حل شود. اگر اراده ای باشد، مشکلات قابل حل هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۱۷۷
داری برای مردم روضه میخونی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
نه بندری میخونه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
تعداد غیر قابل انتشار ها رو سیاحت کنید فقط.معلومه که چی نوشتن.خواسته های برحق مردم رو نوشتن تابناک غیر قابل انتشار زده
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
ایشان فعلا درگیره پرونده داداششه
آیا اختلاس ها ها و وام های پس نده و واردات و قاچاق و تبعیض های استخدامی و هزینه های جنگ های دیگران و کمک به جهیزیه دختران خارجی و اینهمه بودجه برای سازمان های مجعول و افراد معلوم الحال و سازمان های بی اصل و نسب و نا کار آمد تقصیر دولت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
البته که در اختیار آقای جهانگیری نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
جهیزیه دختران خارجی ؟!!!حتی ثبت نام وام ازدواج به
. راتباع متولدین اینجاممنوع است
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
دولت تمام روزنه های درامدی مردم رو وقتی میبنده الان از وقتی روحانی اومده سرکار کلا بورس زیان ده شده و یا نمادها رو کلا بسته مثلا نماد بانکیها و کسی از بورس سودی نمیبره.از اون طرف استخدامها رو جمع کرده .خب تقصیر من جوان چیه دولت الان بودجه نداره؟بودجه نداره حقوق چندصد میلیونی نده و استخدام رو با حقوق متعارف زیاد کنه.از اون طرف داره باعث تعطیلی کارخانجات و اضافه شدن بیکارهای جدید میشه.از طرف دیگه بیمه بیکاری رو تبدیل به مسخره بازی کرده که پولی به بیکاران نده.سود بانکی رو کم کرده و عملا درامد خیلی از بازنشسته ها و جوانان بیکار و زنان بی سرپرست و... رو از بین برده.از طرف دیگه کاری کرده هر کسی دلالی ارز و سکه میکرد اونا هم متضرر بشن.بابا بالاخره یه جایی باید باشه مردم دوزار کاسب بشن تا تخم مرغ 10 هزار تومنی رو بتونن بخرن یا نه؟از اون ور هم میاد میگه سال بعد میخوایم با افزایش ناگهانی و سرسام آور قیمتها فیتیله پیچ و ضربه فنیتون کنیم.خب مشخصه صدای درد و شکستن استخوانهای نحیف مردم زیر فشار این تورم و گرانی درمیاد دیگه.
lmohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
البته که مخاطب اعتراضات مردم فقط دولت نیست ... خودشان هم میدانند.
خواست مردم عدالت وبرابری آزادی است طفره نروید این مردم ولی نعمت شما هستند. مردم دشمن نیستند...
بسيار درست و به جاست اين مقاله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
گرسنگي نكشيدي تا عاشقي يادت بره
واقعا برایتان عجیب است که هر کسی در مقام قدرت باشد پاسخش این است؟
من طرفدار اشوب نیستم ولی مردم حق دارند گرانی وبیکاری واین همه آمار دروغ براستی غار نشین ها وچادر نشین ها فقیر تر شدند وثروتمندان غنی تر به فکر آنهایی باشید که برای شما انقلاب کردند. خون شهدا بهایش این نبوده
جهانگیری گوش کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
ساعتی که به مچش بسته چندین هزار دلار فقط قیمتشه.این گوش کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
منحرف کردن افکار عمومی.!!!!!!
همه ناراحتی مردم از اوضاع اقتصادی و وضعیت بیکاری است.
به نظر شما سیل دکتری بیکاری که داره هر روز به تعدادشون افزوده میشه منتظر میمانند و نگاه میکنند. شخصی که از 30 سال زندگی 24 سالش را زحمت کشده و درس خونده فردا اگر بیکار بود فقط 2 راه داره. خروج از کشور (که همه کس راضی نمیشود) و دوم تحمل فشار عصبی زیاد که نهایتا بیرون میریزد.
قشرهای با تحصیلات کمتر هم به همان نسبت شرایط سختی دارند.
قشر کارگری هم که با این وضعیت کار و حقوق توانایی ادامه زندگی نخواهد داشت.
آیا نباید تا دیر نشده فکری کرد و کشور را نجات داد؟
کمی از بودجه های بخشهای دیگر صرف استخدام و به کار گیری نیرویهای توانمند بشود. به عنوان مثال در بسیاری از ادارات و شرکتها هنوز نیروهای بازنشسته مشغول هستند. همین افزاد حذف شوند وشعیت مردم خیلی بهتر می شود.
یا در دانشگاه های به جای جذب نیرو و هیئت علمی تا می توانند از نیوری های حق التدریس استفاده می کنند و یا اینکه موظفی بیشتری برای اساتید در نظر می گیرند که هر دو باعث عدم جذب نیروی متخصص می شود. آیا نمی شود جلوی این موارد را گرفت.
راهکارهای زیادی هست که مسلما مسئلین هم میدانند ولی من نمیدانم چرا اعمال نمی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
خیلی واضح هست برخی به فکر جیب شخصی هستند و نه به فکر مردم شک نکنید که عین واقعیت هست متأسفانه آقای روحانی هم آمار غلط زیاد به مردم دادن
مردم دیگه جونشون به لبشون رسیده
پاسخ ها
فوق لیسانس بیکار
| United States of America |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
مردم دیگه تحمل نمی کنند عده ای بیسواد سر پستها باشند و جوانها با مدرک فوق لیسانس و دکترا بیکار بمانند.این قابل تحمل نیست.به خداوندی خدا رییس شعبه تامین اجتماعی دیدم دیپلمه.کارشناس شهرداری دیدم که قبلا راننده اتوبوس شرکت واحد بود و زیردیپلمه.با رییس دفتر یکی از مقامات بلندپایه مملکت اون روز در مورد بیکاری باهاش صحبت میکردم(اتفاقا جوان بود) که لیسانس داشت و به زعم خودش خیلی هم فخر می فروخت که مثلا لیسانسم.منم رفته بودم از رییسش کار بخوام.وقتی دیدم یه لیسانس رو نشونده اونجا که هیچ چی حالیش نیست اصلا نگفتم فوق لیسانس دارم .آخه اینهمه دکتر و فوق لیسانس بیکار بمونند اونوقت اینا پشت میز بشینند و برای ما تعیین تکلیف کنند و تازه مسخره هم می کنن که فلان رشته رو میخوندی بهتر از این رشته بود.آخه لامصب خودت چی خوندی؟ ا
درود. درود. بسیار به موقع. وبه ج . نوشتید.
انشالله. که به عنوا . ی . پند خیرخواهانه. و دوستانه. و برادرانه. مسیولین بپذیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
آقا چرا منفی دادید من درک نمی کنم؟!
شما یک نظر سنجی بزار تا ببینیم مخاطب مردم کی هست کی نیست !!!
احسنت تحلیل عالی بود
...اعتراض مردم را انکار نکنید،به صدایشان گوش کنید...؟!جدی میگی تابناک جون؟من بمیرم؟گل گفتی ولی چند سال دیر گفتی.
اقاى جهانگيرى در سخنرانى خود فقط به امارى استناد كرد كه خود دولت انرا قبول داره و در واقع سفره مردم در دولت روحانى سال به سال كوچكتر شده و همچنان بر اجراى برنامه هاى غلط خود اصرار دارند اما تاب و تحمل مردم در قبال اين همه ظلم و گرانى حدى داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اولا این و بگم که من به روحانی رای دادم پس حق خودم میدونم که اعتراض کنم
متاسفانه احساس می کنیم و جیبم این و نشون میده که بر عکس چیزی که روحانی میگه تورم پایین بوده و قیمت ها رشد چندانی نداشته کاملا مخالفم چون زیر بار هزینه های مختلف دارم کمر خم میکنیم الان ملت پس انداز هاشون و هم خوردن تموم شده برای همین معترض شدن صدا و سیما جالب بود که هیچی اصلا نگفت
دوستان تابناکی!شما کاسه داغتر از آش نباشید لطفا.ما قرار شده بود بجای مرغ اشکنه بخوریم.یادتون که نرفته؟!ما یادمون هست...
جهانگیری به خودت بیاااا
اتفاقا تو همیجور مواقع است که ماهیت واقعی افراد روشن میشود

اقای جهانگیری هم که ماهیت خودشو پوشونده بود خوشبختانه با یک حرکت خیلی جزیی مردم ماهیتش مشخص شد.
شما هم درست می فرمایید.اما اصل نظام وحکومت نباید در خطروآسیب جدی قرار بگیرد.الان دشمنان خارجی منتظر ضربه زدنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
دشمن داخلی کشور رو از بین برد بابا تو کجای کاری؟
اصلاح کردن تمام امور چه در خصوصی سازی چه در بودجه ریزی چه در روابط بین المل چه در ضوابط بانک و خصوصی سازی بانکها تمام این آش ها را که شور شده وکی پخته آیا میشود آش شور را خورد طلبتان را بروید از کسانی بگیرید که علم اقتصاد را قبول ندارند . ا
خداوکیلی حضرتعباسی فقط آقای جهانگیری و دولت باید به صدای اعتراض مردم گوش بدهند؟! یعنی دولت همه کاره است
بارهای بار آقای نوبخت سخرانی کرده که مثلا ما تورم رو کنترل کردیم از رکود داریم خارج می شیم و .... اما در عمل مردم همیشه این احساس رو کردند که دولت فقط از جیب ملت هزینه می کند ، آقای روحانی می گوید برای ایجاد شغل بنزین رو گرون می کنم یعنی اگر مردم شغل می خواهید باید تاوانش رو خودتون بدید ، اگر نان با کیفیت می خواهید باید پولش رو شما بدید ، اگر ... بعد بودجه بندی می کنید 3000 میلیارد جریمه رانندگی از مردم اخذ شود ، یعنی مردم کماکان باید هزینه بپردازند برای خدماتی که نمی گیرند ، کمی اوضاع تغییر کرده آن زمان که بودجه ای بسته می شد و هیچ کس خبر دار نمی شد تمام شده ، الان زمان پاسخگویی است ، همیشه در تمامی رسانه ها داد می زنید که ما در منطقه امنیت داریم ، مردم ایران اینبار با صدای بلند می گویند در ایران ما هیچگونه امنیت اقتصادی نداریم ، فردا نمی دانیم کار داریم یا نه ، فردا نمی دانیم قیمت نان همان قیمت دیروز است یا نه ، تخم مرغ چند است ؟ هر روز برای گرانی باید آمادگی داشته باشیم ، سفره مردم لاغر شده دیگه الان توی خیلی از خونه ها دیگه سفره پهن نمی شه ، از صدر تا ذیل دولتی ها چه گذشته چه حال باید پاسخگوی مطالبه مردم باشند ، مردم فهیم و بصیر هستند و می فهمند منابع این کشور دارد غارت می شود کشورهای همسایه که هیچکدام از منابع ما را نداشته اند در این چهل سال چندین برابر نسبت به ایران پیشرفت کرده اند و ایران نه ایران همین خرمشهر و اهواز و خوزستان هنوز جای گلوله های جنگ بر روی دیوارها موجود است ، فقر ؛ عدم امنیت اقتصادی عرصه را بر مردم تنگ کرده ، حالا شما دوست دارید بندازید گردن رقیب سیاسی ، دشمن خارجی و یا اصلا صورت مسئله را پاک کنید در وضعیت مردم تغییری پیدا نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
احسنت.طیب الله
به والله قسم میخورم عین حقیقتو میگم.هرخونواده ای رو نگاه میکنم ۲ تا فرزند بیکار گوشه خونش نشسته که پدر بیچاره با چندر غاز پول بازنشستگی فقط خرج غذاشونو میتونه بده.هیچ امیدی به اینده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
بی عرضه هستنددولت به کی برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اون دو نفر فرزند نیستند، انگل خانواده اند. پاشن برن دنبال کار... به همین سادگی
از مرکز آموزش غیرانتفایی شبانه ناکجاآباد کاردانی آبیاری گیاهان دریایی گرفته ، الان خدا رو بنده نیست. میگه یا شرکت نفت با درجه مدیریت باید استخدام بشم یا هیچی!! پاشه بیل رو برداره بره سر زمین شروع کنه خدا روزیش رو میرسونه...شاگردی مغازه، بره جوشکاری لوله کشی یاد بگیره، یکسال هم طول نمیکشه، یک سال بعد میتونه برا خودش کار کنه... سیم کشی و و و هزار تا فن هست که اتفاقا خیلی هم نیازه، پس غر نزنیم، دل به کار بدیم
آقای جهانگیری حرف بدی نزدند.
صحبت های ایشان بر اساس اطلاعاتشان بوده است.
مسلما اوضاع اقتصادی آنقدر نابسامان نیست که شروع به اعتراضات خیابانی شود.جو روانی نامناسب توسط یک عده به راه افتاده است.لازم است مردم با هوشیاری مقابله کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
خوشگلم شما کجا زندگی می کنی؟!
آقای معاون رییس جمهور مخاطب اعتراضات مردم شمایید شمابایدگوش کنیدنه دیگران
مسئولیت نابسامانی‌های کشور بر عهده کیست؟
ای‌کاش می‌شد معجزه‌ای می‌توانست اتفاق بیفتاد و مردم ریشه‌های گرانی، فقر، بیکاری، تورم، رکود اقتصادی، از بین رفتن سپرده‌هایشان در صندوق‌های موسسات مالی، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بی‌آبی، آلودگی هوا، از بین رفتن جنگل‌ها، خشک شدن دریاچه اورمیه، تخریب هولناک محیط زیست کشور، زلزله، ناامیدی جوانان و فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌های کشور، افزایش اعتیاد، فحشا، خشونت و سایرمصیبت‌ها و بلیه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را به پای مدیریت ناتوان روحانی و دولتش می‌نوشتند.
نتیجه استمرار حضور نوبخت در دولت و سیاستهای انقباضی همراه با تبسم ایشون، همینه!!!
مشکلات اصلی مردم مونده رو زمین مسئولان بجای اینکه دنبال راه حل باشن رو کردن آتو از همدیگرن
مشکل لغو کنسرت و ورود خانم ها به استادیوم ورزشی و سپنتا نیکنام و ... خوبه باید حل بشه اما اینها مشکل درجه اول و حتی دوم کشور هم نیست
این جور مشکلات برای یه کشوری درجه اول هست که همه چیزش حل شده نه کشور ما که هنوز در مسایل اولیه موندیم
من از تحریریه تابناک تقاضا دارم این مساله را بررسی کنه که چرا مسئولان خودشون را به خواب زدن الان مردم عموما مشکل ما با جهان را باعث عقب موندن کشور میدونن آیا واقعا همینطوره یا بی کفایتی بعضی آقایون که دوست دارن همه چیز را به استکبار جهانی ربط بدن؟؟؟
شاید باورش سخت باشه.
اما اقتصاد ایران قربانی وزارت بهداشت و سیستم پزشکی است.
جهانگیری درست میگوید.
اقاي جهانگيري ما شانزده ماه است كه شبانه روز كار كرديم مطالباتمان ندادند طرح تحول سلامت طرح غلطي بود كه سرمايه دارها را سرمايه دار تر كرد به ماها به علت كمبود نيرو فشار اوردند خودمان بيمار شديم الان هزينه درمان نداريم دادرسي نيست
اگر انصاف دارید به نرخ گرانی دولت عدالت را مرور کنید که سکه یه شبه ۱۰ برابر میشد و قیمت دلار از بازار جمع آوری میشد و به گرانی ۱۰۰درصد دامن میزدند. قیمت پراید در کدو دولت افزایش ۳۰۰٪ پیدا کرد
بی انصاف در کدوم دولت با توهممات هاله نور،عوامفریبی، تولید بمب هسته ای توسط دختر ۱۴ ساله در آشپزخانه، کاغذ پاره های منجر به قطعنامه های ضالمانه علیه ملت، بی توجهی به قوانین ابلاغ شده از شورای نگهبان، و هزاران کار اقتصادی از قبیل نفت فروشی غیرمجاز، گمنامی دکل و کشتی و....هزاران دزدی بیت المال در موضوع دانشگاه ایرانیان و................. کجا بودی؟ قلمت شکسته بود ؟
ای بی انصاف ها چرا با زیر پا گذاشتن خون شهدا و راه امام و جانبازان دسیسه گری میکنید و حرف دشمن را تکرار میکنید!!!!!!
بخش اعظم حرف ملت با افراد بی انصافی مثل شماست!!!
پاسخ ها
امير ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
دقیقا"
باید با قاطعیت مانع از سوء استفاده از بیت المال شد و هر گونه راههای سوء استفاده هم شناسایی و جلوگیری شود. بیکاری و گرانی مشکلات را دو چندان کرده است. تا وقتی دولت به فکر تولید داخل و بهبود کیفیت کالای داخلی نباشد این اوضاع همچنان ادامه دارد.
درود.عالی بود.صداقت سیاستمدارها با نوع برخورد انها با منتقدانشان روشن خواهد شد..برخورد با منتقدان پل صراط دنیاوی سیاستمداران خواهد بود
نویسنده محترم توجه کنند کسانی که سود 30 درصد و بالاتر را طی سالیان متمادی از جیب تولید کننده، صنعت‌گر و کارگر و ... با وام‌هایی که این موسسات داده اند خورده اند هیچ حقی برای اعتراض ندارند این مقاله به نوعی حمایت از رباخواران و کسانی است که خون مردم را مکیده اند
در ست است که مردم با انواع واقسام مشکلات در جامعه دست و پنجه نرم می کنند و اعتراض شون برحق است ولی ذهن مرا این مسئله مخدوش کرده که . درمقابل اعتراض مردم به معیشت خود در سالهای قبل بعضی ها مردم را به ایشگنه خودن دعوت می کردند حالا چی شده که به اعتراض مردم حق می دهند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
نظز شما را درست میدانم و چون همین آقایون اکنون به مردم حق داده اند به اصل داستان مشکوک شده ام! بیچاره مردم!
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اشکنه صحیح است نه بقول تو ایشگنه
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
نونش نداره اشکنه ، پزش تغارو میشکنه
گوش دادن به حرف مردم نیاز میست.بیکاری گرونی.تورم واقعی که اعلام نمیشه..تجویز پراید سواری برای مردم بعد به اقایون میرسه لوکس سواری و دنبال امنیت خودرو برای خودشون.
دویت سالیان سال است که اینگونه پاسخگو بوده است تابناک.
چیز جدیدی نیست
دولت در حال حاضر حقوق کارمندان را هم نمی تواند پرداخت کند کسی که پولش را بزای طمع سود بالا به این موسسه ها داده حالا دولت از جیب من وشما پرداخت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
چرا صورت مسله را پاک میکنی. دولت باید پول را از آنهایی که بردند طلب کنه. لازم نیست از جیب خودش بده.
من اصلا با مدیریت آقای جهانگیری حال نمی کنم چون ایشان فقط به فکر پیشبرد اهداف حزب خود است و کوچکترین عملی را برای منافع کشور بر نمی دارد.
تظاهرات مردم خشك وتر را خواهند سزاند
احسنت به تابناک، آفرین به این صراحت و صداقت
دولت داره هر سال مالیات و عوارض و برق و آب را گران میکنه که به کی بده این پولو؟
داریم دیوونه میشیم
تانبناک

در زمان محمود و دلار1200 به 300 کجا بودی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
300 یا 3500 ؟؟
درود
نگفتید چه حرفی زده !
اسحاق اینها مردم بیچاره ای هستند که یک عده ژن خوب بدبختشان کرده اند
با سلام تابناک گرامی تیتر خوبی زدی اما بدون حرف جهانگیری اشکالی ندارد اما در مورد قانونی که گفته شد دولت اجرا نکرد مربوط به حذف یارانه افراد ثروتمند بود مجلس وقت باز برای اینکه کار سیاسی کرده باشد و دولت روحانی را با مردم درگیر کند این طرح را بدون مقدمات اجرای به دولت تکلیف کرد اما رصد تمکن مالی افراد هیچگونه ضوابطی را اشاره نکرد این شد که میبینیم دولت هم سوالش این بود من از شما درخواست بودجه عمرانی کردم مجلس تصویب کرد که از یارانه مردم بزن چرا ؟ چرا زمانی که آنزمان که یارانه به همه حتی ثروتمندان ثبت نام میکردند اوایل جلویش را نگرفتید همان مجلس در دولت قبلی ثبت نام آزاد بوده در دولت روحانی تکلیف به حذف میگرند سه برابر شدن قیمت کالاها و تورم 45درصد را زود فراموش کردیم چقدر ناسپاسم روحانی از توهین بر او هیچ واهمه ای ندارد چون سیاست همین هست
واقعا تابناک مثل رسانه های دیگه خوب حرف میزنی ! شما که رسانه هستی، شده از سالهای گذشته یبار واقعیتها رو کامل بگی. الان رو هم که نمیگی . پس خواهشا اظهار نظر نکنی بهتره.
یا اینکه گذشته رو هم کامل بگی، زمان حال رو هم درست رسانه ایی کنی .
احنمالا میترسی یوقت فیلتر نشی اینکارو میکنی.
دوست داشتی این نظر رو هم نشون ندی مختاری.
تابناك عزيز بنده به دولت و شخص آقاي جهانگيري انتقادات زيادي دارم ولي شما هم قبول كنيد عده اي ضدانقلاب از اعتراض مردم سواستفاده ميكنند و موج سواري ميكنند . چنانكه در سال88 عده اي اجنبي پرست از اعتراض مردم سواستفاده كردند وباعث حمايتهاي غربي شدند امروز هم بعضي از كشورهاي عربي وكشورهاي غربي بويژه امريكا و انگليس و فرانسه بصورت علني از معترضان دفاع ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
یعنی چه؟ چون عربها و کشورهای غربی از خواست معترضان دفاع میکنند مردم باید سکوت کنند؟ شاید غربی ها میخوان گزک وبهانه دست برخی بدن تا ثدای مردمو خفه کنن.! میشه یا نه؟
اعتراضات کاملا سیاسی و در جهت تخریب دولت از طرف جناح ضعیف رقیب بوده . پس بهترین واکنش همین بوده که شده .
شما فکر مردم هستید ؟؟؟
عموم مردم دنبال اصلاح امورهستندوبايد صدايشان درهمه زمينه هاشنيده شود.
دست از منم منم هابردارند، مملكت نياز به آشتى ملى دارن، سهل شدن كسب وكار وگشايش درمعيشت وكم شدن سخت گيرى ها ونشاط نه بگير وببند
خدا نسازد براي انهاييكه با عملكرد غارتگرانه كشور را به ورطه نابودي ميبرند و بجاي بكارگيري نصايح رهبري ،علم مخالفت در عمل برداشته اند و با تصميمات نابخردانه فشار زياد ي بر ضعفا وارد ميكنند خوشا به انروزگاري كه همه يكرنگ بودند و همه صداقت داشتن .خداوند به همه ما رخم كند به اميد اينكه همه گوش به فرمان رهبري باشيم تا كشور از تمام بلايا و توطئه هاي داخلي و خارجي به سلامت بگذرد
اقای جهانگیری واقای نوبخت با تفکر نیاوران نشین در توهمن فکر می کنند مخالفین دولت این اعتراضات را سر وسامان می دهند
بنظر میاد دولت با زرنگی اعتراضات مربوط به گرانی را دارد میدیریت میکند که جهت انرا متوجه نه عزه نه لبنان جان فدایم ایران هدایت کند از این دولت هر کاری برمی اید
تحلیل مسخره ای بود
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
انچه البته به جایی نرسد فریاد است
ایشان بدنبال مطالبات مردم هستند گوش شنوایی برای مردم .چود ندارد.
آقای معاون رییس جمهور
چرا مسوولیت اقدامات خودرانمی پذدیرید؟چرابامردم صادق نیستید؟ اعتراض این مردم دردجه اول اعتراض به گرانی ورکودوبیبکاری است . این مردم شعوردارند این مردم باپوست وگوشتشان گرانی های پی درپی ۲۰_۳۰ درصدی راحس میکنند چرابااعلام تورم ۸ درصدی روی زخمشان نمک میپاشید؟!!! به خودتان بیاییدوتادیرنشده بامردم صادق باشید
اين تحليل و موضعگيرى غلط معاون اول دولت در قبال موضوع نشان از عدم شناخت واقعى ايشان از اوضاع جارى كشور و نيز عدم شناخت صحيح نسبت به معضلات جامعه و مردم است كه متاسفانه گريبانگير قالب مديران كشور است . البته تا حدودى حق هم دارند بدليل اينكه با مشكلاتى نظير گرانى ، بيكارى و ... در زندگى خود درگير نمى باشند درك صحيحى از معضلات جامعه ندارند .
اقای جهان گیری ، جهت گیری تون فقط یه صبح بخیر میخواد.
وزرایی که در بهترین مناطق تهران نشسته اند از درد مردم چه میفهمم تازه مثل این آقا طلبکارم هستن
تا دیر نشده مشکلات مردم را حل کند مردم حق دارند عصبانی باشند اقتصاد و معیشت مردم فلج شده و روز به روز شاهد رشد بیکاری لجام گسیخته و فقر شدید هستیم ....
قطعا دولت مسئوليت بزرگي در قبال مشكلات جامعه داره ولي خب به اندازه دولت و بلكه بيشتر بقيه بخش هاي هم مسئوليت دارن و بايد پاسخگو باشن...
معاون اول هنوز در توهم انتخابات به سر می برد و هیچ شناختی از مشکلات اقتصادی مردم ندارد
كي شنيديد كه حالا دفه دوم باشه؟ مگه احمدي نژاد شنيد الان فقط واسه اين بنده خدا تيتر زديد ؟ خودتونم ميشنويد به زودي.
شما با زاکانی و رسایی همصدا نشوید .
همه گوش کنن نه فقط ایشان
کو اراده برادر؟ همه کسانی که مسوولیتی داشته اند باید جوابگوی مشکلات باشند. مردم تحت فشار شدید هستند و هیچ جوابی نمیگیرند.
در این که آقای جهانگیری باید این اعتراضات را از سوی مردم تلقی کند، سياست يك بام و دو هوا را دنبال مي كنيد. همين اعتراضات اگر در زماني ديگر رخ مي‌داد به گونه‌اي ديگر تعبير مي‌شد اما حالا نوع نگرش شما چيز ديگري است.
ایشان حتی از آمار دستگاه های خودشان هم بی خبر است! در حالی که تورم بر اساس اعلام بنک مرکزی دورقمی شده (که البته در واقعیت بیش از 20 درصد است) هنوز میگوید تورم یک رقمی است! این آقا چند آمار روی کاغذ را ملاک وضعیت معیشت مردم میداند و خبر ندارد در خانه های اکثر مردم چه میگذرد! مردم معترض ضد انقلاب نیستند! شماها که با این سیاستهای غلط خودتان را ثروتمند و مردم را فقیر کردید فقط وعده دادید!
آقای جهانگیری، حالا میگی همه چی آرومه رونق اقتصادی برقراره و ما شش ماهه هفتصد هزار شغل درست کردیم درحالی که زمان انتخابات میگفتی نمیشه اصلا درست کرد..
مزدم هزچی فکر میکنن یادشون نمی یاد قبلا چه جوری بوده .باید یا دشون بیاد قیبلا چه جوری بوده که حالا را فراموش کنن.
این تیتر را به جا زدید.
به عنوان فردی که خودم به این دولت معترضم میگم که اول از همه باید به این تجمعات پایان داد. مطمئنا اونایی که باید می فهمیدند، فهمیدند. تجمع بیش از این نه تنها شرایط رو بهتر نمی کنه بلکه همین امنیت نسبی رو هم از بین می بره.
خواست ملت:
1- شفافیت مالی و خبر رسانی
2- اولویت دادن ایران و مسائل آن
3-توزیع عادلانه ثروت و امکانات
4- آزادی مطبوعات و آزادیهایی اجتماعی
5- رفع تنش با جامعه جهانی و تسهیل سرمایه گذاری خارجی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
احسنت . ولی نه با شعار های دشمن شاد کن . با گقتگو و منطق و روش اصولی
ما از زیاده خواهی آقازاده ها خسته شدیم. ازینکه خودتون و بچه و نوه ها و اطرافیانتون تو ناز و نعمت هستید و مدام به توده مردم میگید که با سختترین شرایط زندگی کنند و کنار بیاند
ممنونم تابناک جان..... خدا عاقبت همه را به خیر کنه ایشااا.
اقای جهانگیری خیال نکنید که ملت ایران هر فشاری که بر انها وارد کنیدتا ابد کر ولال تحمل میکنند وشماها با میکروفونهاوتریبونهای دراختیار میتوانیدمردم فریبی کنید شما هیچ نظارتی برعملکرد که شهرداریها وسایر سازمانها بر مردم ندارید شکواییه های کتبی وشفاعی مردم از دستگاههاوشهرداریها را بی پاسخرهامی کنید ظلمی که موسسات مالیواعتباری بر مردم روا میدارندبی توجه هستید.
صد هزاران گل شکفت و یانک مرغی برنخواست
عندلیبان راچه پیش آمد هزاران را چه شد
کس به میدان در نشد، سواران را چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کشور را جهانگیری اداره نمی کند . آن کسی هم که تجمعات را راه انداخته دلش برای مردم نسوخته و دنبال منافع از دست رفته خودش است . مردم هم گول این افراد را نخورند .
به جای کمک به مردم و کاهش گرانی و تورم خود دولت داره پدر مردم را در میاره و بعدش اقای جهانگیری دلش رو به چی خوش میکنه
یکی هم نیست به این سخنگوی خوش خنده دولت بگه آقا شما چرا از جیب مردم مایه میزاری
مسئول اصلی گرانی ها و بیچارگی مردم ایران رییس جمهوری و نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هستند؛ همانیکه صفدر حسینی رو ذخیره نظام برشمرد؛ همانیکه تورم ۳۵درصدی را تنها ۸درصد اعلام مینماید....
باورم نمیشود که تابناک اینطور سراغ آدم اصلی برود، آقای جهانگیری مرفه بی درد است.
مردم از این وضعیت بود رکود گرانی و بیماری ناراحت و عصبانی هستند.مردم شعور دارند. فکری بکنید
همه تقصیرها مال دولت قبلی هستش . خخخخخ
خسته شدیم به خدا 8 ماه است در یک شرکت معتبر کار می کنم حقوق نداده اند خودشان یک ماه پول دستشان نرسد چکار می کنند.
عزیزان منتقد چرا همدیگر رو می کوبین شما باید یک دید سیاسی خوبی داشته باشین مردم با اشخاص کاری ندارن رفاه و شغل ووووومی خوان حالا هرکه بر مسند قدرت باشه فرقی نمی کنه
مشکلات مردم اقتصادی است.دلیل مشکلات اقتصادی هم روشن است.مسئولین اراده کنند فقط بخواهند می توانند مشکلات را حل کنند و یا حداقل علت اینکه نمی تواند اقتصاد را درست کنند را صادقانه به مردم بگویند.مدیریت داخلی؟تحریم های بین المللی؟عدم ورود سرمایه خارجی به کشور و....هر کدام بخشی از مشکلات اقتصادی را دامن زده اند
پاسخ ها
شیوای بلخی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
اون موقع که دیوارکاهگلی بود ومردم موتورنداشتندچی بود.برخی مردم مست شدند
چقدر مردم پرتوقع هستند آخه....شرایط را اگر با کشورهای همسایه مقایسه کنید میبینید که حتی در شرایط تحریم و فشارهای جهانی استاندارد زندگی در ایران از این کشورها بالاتره...اگر اشتباهه...لطفا با عدد و رقم ثابت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
امارات رو به عنوان همسایه قبول دارید یه مقایسه ای بکنیم؟
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
تا زمانیکه افرادی کوتاه فکر مثل جنابعالی در این کشور وجود داره ، اوضاع از این بهتر نمیشه. علی آقای عقل کل، شما میتونی با عدد و رقم ثابت کنی که درآمد کشورهای همسایه نسبت به ایران چقدره؟ در ثانی ، مردم ایران با جون و خون خودشون در این کشور سرمایه گذاری کردند حالا خیلی توقع دارن که میخوان حداقل ها رو داشته باشند؟ چرا بدون تفکر حرف میزنید؟ سکوت افرادی مثل شما خیلی بهتره. فکر نکنم با سکوت مشکلی برای شما پیش بیاد. پس لطفاً ساکت....
اينها فقط محافظ دارن أونم حقوقش إز بيت المال ؛هيچ كدومشونم تا بحال برأي خريد بيرون نرفتن وماموراشون يخچالاشونا پر ميكنن خبر إز حال مستضعف ، كارمند وكارگر و بيكار ندارن .
با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و فشار بر مردم به نظر من این اعتراضات با هدایت برخی افراد نا اگاه داخلی و اگاه خارج نشین هدایت می شود مگر میشه همزمان در چند شهر با هماهنگی در یک مکان مردم بصورت خود جوش جمع کرد و با بوق و کرنا در خبرگزاری های خارجی اخرین گزارشات توسط خبرنگاران خود جوش پخش کرد با شعارهایی که اصلا ربطی به مشکلات اقتصادی نداره. مردم باید قدر امنیت را بدانند و از طریق صندوق های رای اراده خود را اعمال کنند اشتباهی که در سوریه اتفاق افتاد خوشبختانه ظرفیت قانون اساسی در ایران برای تجلی اراده مردم بالاست
تابناک ظاهرا بوجه ومخارجش دولت روحانی پرداخت میکند که این همه طرفدارش میباشد نظریه های واقعیت مردم بر مورد دولت روحانی را پخش نمیکند اقای جهانگیر رای فقط میخواستید که هر چه دروغ سر هم گردید ودر مناظرها گفتید؟و بر عکس گرفتهاتون عمل کردین چون دگه رای لازم ندارید باید فردای قیامت جوابگوی حق الناسها باشید
آقای جهانگیری به خودت بیا.
گرانی و مشکلات اقتصادی بر مردم فشار آورده . و مردم حق دارند معترض این وضعیت کنونی باشند همه اینها درست است مردم حق دارند گلایه کنند . اما این نکته را هم مردم ایران مواظب باشتد علی رغم همه اشکالات زیادی که هست این را بدانیم و به هوش باشیم ضمن اعتراض به این وضعیت ملت هوشیار باشند دشمنان ملت میخواهند ایران را به آشوب بکشند و کشور را دچار جنگ داخلی بکنند. کشور که دچار جنگ داخلی شد می شویم مثل سوریه مثل یمن . برای ایران خوابها دیده اند.اگر به گرانی و وضعیت بد اقتصادی اعتراض داریم درست. ولی مواظب باشید کشورهایی هستند که آرزوی آشوب و نا امنی در مملکت ما را دارند و اگر ایران به سرنوشت یمن و سوریه دچار شود با جنگ داخلی زیر ساختهایی که با زحمات دولت قبلی وبا همراهی مردم ساخته شده از بین خواهد رفت و مشخص است که چه کسانی از این وضعیت سود میبرند . آمریکا و اسراییل منتظر ناا منی در ایران و از آشوب و فتنه استقبال میکنند. اعتراض بکنیم اما نا امنی و آشوب نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
خوب اعتراض نکنیم که دشمن استفاده می کند بیکاری ومعیشت و فساد اداری و اقتصادی بیداد می کند می فرمائید و پس چه کار باید کرد پش چرامدیران موقع انجام کار های اشتباهی در فکر سوء استفاده دشمن نیستند؟
تابناک مداد رنگی خریده به نقاشی علاقه مند شده،
آبی و بنفش و قرمز و سیاه ،کوچولوها کوچولوها
به نظر من کاملا حق با جهانگیری است! در زمانی که پول نان و بنزین و مسکن چندین برابر شد گروهی مردم رو به خوردن اشکنه تشویق می کردن الان همون گروه نگران معیشت مردم شدن!
آن چیزی که یک کشور را پیشرفت و توسعه می دهد و از مشکلاتی که گریبانگیر آن است رها می کند خود مردم آن کشور هستند که فرزندان خوبی تربیت میکنند تا یک شهروند با دانش و متعهد نسبت به کشورشان شوند، گویا روش و منطق عده ای در همان سطح آشوب و اغتشاش و فحش و تهمت و آتش زدن سطل زباله و آتش زدن اتوبوس شرکت واحد باقی مانده است.
بنده ودیگران خود را انسانهای روشن فکری میدیدیم وعلی رغم مخالفتهای شدید جناها ما به روحانی رای دادیم بخاطر زندگی بدور ازتنش وارزانی >> الان پشیمانم که ای کاش به روحانی رای نداده بودیم چون همه حرفهاش دروغ بوده وملت باید مثل پرزیدنت عقب مانده قبلی طعم زندگی تلخ وگرانی را بچشیم فکر ملت باشید نذارید ملت مثل باروت شوند
چرا جهانگیری باید گوش کنه کسانی که سرمایه ملت ایران را در جاهای دیگه خرج کردند هم باید گوش کنند و پاسخ دهند به ما چه بشار اسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
ظاهراکسانی که ازناموستون دفاع کردندکه ترکش هایش درمجلس هم آمد اشتباه کردند؟چرامردم باید اینقدراحمق باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
برادرش را جمع کند کافیست
تحلیل تابناک درست و به جا است.
بعضی ها می خوان بی لیاقتی خودشون رو گردن حکومت و نظام اسلامی بیاندازند ولی کور خوندین. مردم عاقل و مومن ایران شما رو شناختن و مخاطب اصلیشون دولت است نه فرد یا افراد دیگر که دلسوزان نظام هستند.
مردم درست عمل می کنند و عملشان مورد رضایت خدا است
فقط خواسته بحق مردم جور دیگه برداشت نشود.گرانی ،فاصله طبقاتی،جواب سر بالای مسولین واقع دارد نارضایتی شدید ایجاد میکند. چرا بجای درمان برداشت سو میشود . مردم کشورشان را و انقلابشان را دوست دارند.
بنده کاری به مسائل سیاسی ندارم و کاری به عده ای که همیشه سعی دارند مشکلات واقعی مردم را با جوسازی های سیاسی به حاشیه برانند ، ندارم.
سوال من اینست :
آیا مردم حق اعتراض به این گرانیها و بی عدالتی ها ندارند؟
آیا اگر مردم گفتند حق ما از این مملکتی که این همه سرمایه دارد چیست باید عمروعاص خوانده شوند؟
آیا اگر کسی به بیکاری فرزندانش ،فساد اخلاقی و مالی موجود در جامعه اعتراض کند باید صدایش خفه شود؟
چرا بی کفایتی خودمان و البته حیف و میل کردن داخلی را به آمریکا ربط میدهیم؟
وای بر کسانیکه به خاطر چند صباح دنیا یا حقیقت را میبینند ولی سکوت میکنند و وای بر کسانیکه حقیقت را پایمال میکنند.
سهم خواهی اصولبازها باعثِ این وضعیت در کشور شده است
فقط جهانگیری گوش بده ؟؟

خیلی ها باید سرشونو از برف در بیارن ....
حاصل كار يك كارگر همان روز مشخص مي شود. حاصل كار يك مهندس يك سال بعد مشخص مي شود و حاصل كار يك دولت 7 سال بعد . اين نابساماني ها نتيجه كار دولت احمدي نژاد است . نتيجه كار روحاني سال 1400 هويدا مي شود .و حاصل هر چه باشد اين مردم بدبخت بايد تاوان آن را بدهند. تا كي نخبگان بايد در محاق باشند و پخمگان بر مسند كار ؟
از ماست که بر ماست...ملت رای دادن و پای همه تبعاتش باید وایسن..
فکر کنم کسانیکه باتحجر سد راه اصلاحات ورای مردم شدند باید جوابگو باشند
مردم کشورشان را دوست دارند آیا ما انقلاب کردیم که تبعیض و رشوه خواری و دزدی و فساد و فحشا و اعتیاد وگرانی و بیکاری هر روز بشتر شود و مسئولین نجومی بگیر عین خیالشان نیست چرا کاری نمیکند
بابا بسه دیگه . دیگه صبرمون لبریز شده و از شنیدن وعده وعیدهای بی حاصل خسته شده ایم.
ميگويند مدير كل اموزش و پرورشي مربوط به فبل از انقلاب براي سركشي و بازديد به دبسناني در جزيره قشم ميرود. تني چند از شاگردان كلاس را بلند ميكند و كلمات مختلفي را ميخواهد كه بخش كنند. همه در اينكه كلمات چند بخش دارند دچار اشكال بوده اند. جناب مديركل به فراست و بنا به تجربه اي كه داشته اينبار از معلم كلاس ميخواهد كه فأميلي خودش را بخش كند . معلم نيز در بخش كردن كلمه فأميل خودش دچار اشتباه بوده. ايشان با چند دقيقه وقت به اصل اشكال دانش اموزان كلاس پي ميبرد.
از اول انقلاب ١٢ تا دولت و در همين حدود مجلس با انتخاب مردم امده اند و رفته اند. تقريباً هيچكدام نمره قبولي نگرفته اند. حالا وقت ان است كه از معلمان سؤال شود . وقتي قرار است براي ايجاد اشتغال لازمه طبق برنامه مصوب دولت و مجلس مثلاً ١٠٠ ميليارد دلار سرمايه جذب شود و فقط ٧ يا ٨ ميليارد دلار جذب ميشود ( هر دولتي از هر جناحي) انوقت از دولت منتخب مردم بخواهيم جواب بده
امثال برادر شما مستر جهانگیری باعث اعتراض مردم میشوند برخورد کنید تا جریان اعتراض منطقی مردم بیکار توسط ضد انقلاب هدایت نشود
آقای جهانگیری .... یه وقتی توی خیابون بودیم که شماها بشین رییس دولت، حالا همین ماها از گرونی و ناکارامدی شماها شاکی هستیم.... حرفی هست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! بفرمایید هستیم خدمتتون ...!!!
در انتخابات مرحله دوم باوجود تبلیغات اصول گرایان وحمایت از رقیب مردم به جناب اقای روحانی رای دادند وگروه شکست خورده وهمانهاییکه در زمان احمدی نژاد مردم را به اشگنه خوردن ودم نزدن تر غیب میکردند ارام ارام به بهانه همدردی با مردم که از گرانی حتی درطول 20 سی سال گذشته خسته بودند را به خیابان میکشانند ومیخواهند دولت را ضعیف تر از دولت قبلی نشان دهند ولی با وجود تمام مشگلات مردم از دولت روحانی حمایت خواهند کرد
ما زیاران چشم یاری داشتیم
خود غلططططط بود انچه میپنداشتیم
یعنی شخصی در حد جهانگیری با حدود 60 سال عمر واین همه پستهای کلیدی مردم وکشورش را اینقدر میشناسد
برای خودم متاسفم .....
همون وضعیتی که اصلاح طلبان تندرو در سال 88 کلید زدند و چند ماه کشور و فلج کردند و هنوزم هنوزه ترکشهای اون تو جامعه و بیرون جامعه هست الان برای خودشون رقم خورده زمین گرده آقای جهانگیری / این مسئله فقط عربستان و امارات رو بیشتر خوشحال کرده خدا بخیر بگذرونه چون همیشه این نوع بهم ریختگی دودش فقط تو چشم مردمش رفته
دو و نیم میلیون بشکه نفت در روز و وضعیت معیشتی مثل سال 91 محمود.
پس افزایش تولید نفت چی شد؟ کجا رفت؟
محمود=حسن
همه مثل همند
کاش مردم ما اونقدر مطلع و متوقع بودند که برای مطالباتشون خودجوش اعتراض میکردند اما نیستند. شما هم به فکر منافعی هستی که بخشی از اونو ازدست دادی. در نتیجه حرفی میزنی که به نفع خودته و نه مردم. این موضوع از توضیحات و لایک های مردم پایین همین متن مشخصه. اگر جهانگیری معاون اوله پس بهتر از من و شما مراکز تصمیم گیری اقتصادی و غ اقتصادی رو میشناسه.
میدونم برات سخته منتشر کنی:)
عامل بدبخت کردن دولت نوبخت وامثال او است.
همين که ميگيد جهانگيری گوش کنيد
من هم بايد بگم
آقای رييسی بس کنيد. از الان رقابت با جهانگيری و تخريب ايشان را شروع کرديد؟
اين يعنی چی؟
چون بر علیه دولته اینجا دیگه همه شدن مردمی و در واقع سنگ جناح خودشان را به سینه می زنند. موج سواری که میگن همینه
اول از خانواده خودت شروع کن و اصلاح کن مردم قوی تر از این هستن چون رهبر را دارند خود و خانواده خود را اصلاح کن
اقای نوبخت وجهانگیری خود پیشنهاد بنزین 1500 تومان را می دهند ولی با سیاست بازی فقط می گویند ما که انجام نمی دادیم اگر هم مجلس موافقت کند این مسولین سیاست بازست
همه مسئولین باید پاسخگو باشند . نه فقط رئیس جمهور!!!!!!
با سلام متآسفانه آقایان: روحانی، جهانگیری و نوبخت سه ضلع از مثلث انکار وقایع را تشکیل دادند که بجای بیان حقایق، به انکار علنی آنها می پردازند که این امر بیشتر بر اعصاب و روان مردم تأثیر میگذارد.چون وقتی تورم و گرانی افسار گسیخته و حذف لبنیات و گوشت و حتی تخم مرغ بر سر سفره شان را عملاًمیبینند و شب آقای نوبخت با تبسم سخن از تورم 8درصدی میزند.آنجا که پدرهای بازنشسته پول توجیبی 2 یا 3فرزند بیکار و مجردشان را از حقوق بازنشستگی میدن و از درد بیکاری و عدم ازدواج آنها ذره ذره آب میشوندو شبش آقای جهانگیری آمار بیکاری را 16درصد اعلام و از ایجاداشتغال میلیونی سخن میگوید...یا آنجایی که آقای روحانی از رشد توهّمی 9درصدی اقتصاد کشورمی گوید و هرروز شاهد تعطیلی کارخانجات و تولیدی هاو بیکاری های مضاعف هستیم ،،،، خب ملت فهیم ایران احساس میکنند با این حرفها داره به شعورشون توهیننننننن میشه.به هیچ وجه طرفدار اغتشاش و ناامنی در کشور عزیزمان نیستیم ولی حرف دل مردم باید به طریقی شنیده شود.
دوست عزیز چرا صورت مسئله را عوض میکنید؟ و سعی در القائ آن به خوانندگان دارید؟ ؟ زمان احمدی نژاد همه یادشان هست چه تورمی بود و چه رشد سرسام آور قیمتها . چرا آن زمان کسی به خیابان نریخت از این موضوع و به راحتی ازآن میگذزرید؟ چرا این موضوع را تحلیل نمیکنید که همچین سوژه ای از مشهد آغاز شده ؟ شاید هشدار جهانگیری درست بوده و باید زودتر از این جلوی این حرکتهای تندروانه گرفته شود. تندروهایی که همیشه پشت سر دیگران مخفی میشوند. و حالا مثلا صدای کسی همچون رسایی در حمایت از این گرانی ها در می آید . باید دید چرا در اوج گرانی برخی پیشنهاد کاهش وعده غدایی و یا اشکنه میدادند و حالا دلسوز شده اند؟ آیا بخاطر منافع شخصی نیست و حالا برای بدست آوردن مجدد آن مردم را تحریک کرده اندو پشت مردم مخفی شده اند؟
اقایان مسئولین نماینده محترم یک کلام ملت از گرسنگی وتورم وگرانی وبی عدالتی به ستوه امدن تا بشگهباروت منفجر نشده فکری کنید به مردم برسید؟؟؟!!!
نفت؟ داریم- گاز؟ داریم- معادن زیاد و غنی؟ داریم- جوان با استعداد؟ داریم - ظرفیت های بالقوه توریستی و .... برای سرمایه گذاری؟ داریم - مالیات؟ داریم میدیم- جریمه و عوارض و ابونمان و .....؟ میدیم- پس چرا کشور وضعش اینه؟ با این همه نعمت چرا داریم گریه میکنیم؟
دلیلش یه چیزه برخی مسولین نالایق هستند و یا فاسد و.....
تا کارها دست ادمهای نالایق باشه مملکت درست نمیشه
امیدوارم مردم هم دست به کارهای ویرانگر نزنن که اوضاع پیچیده تر میشه نه بهتر و فقط به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنن که چاره کار همین اعتراضات مسالمت امیز هست تا شاید یکم مدیران به خودشون بلرزن و هیچ اشکالی نداره
اللهم عجل لولیک الفرج
اینها فکر توشه برداری و خوشه چیتی خود بوده اند دیگر حال و هوای رسیدگی به مردم ندارند !!
سواره را هیچ زمان غم پیاده نیست...
چرا فقط جهانگیری باید گوش کنه
مخاطب اصلی مردم کسانی هستند که سرمایه ملت ایران را در جاهای دیگه خرج کردند
انها باید گوش کنند و پاسخ دهند
می شه بگید این مقاله رو کی نوشته اعتراض مردم به یک دولت و یک رئیس جمهور نیست بلکه د دولتهای قبل و مجلسهای قبلی همه مقصرند و باید پاسخگو باشند یکی از دوستان اشاره کردند در عرض دو ماه ،در اردیبهشت ماه سال 91،دلار از 880شد 4000تومن ،پراید 6800000تومنی شد 24000000تومن پول جیب مردم بد بخت که به امیدی پس انداز(از شکم شون زدنند) تونستند بکنند رو به یک سوم ارزش تبدیل کردیدچرا اون روز این دوست مقاله نویسمون ننوشتند ،چرا چرا چرا
باید از رییس سازمان محیط زیست بخواهیم برای هممون دعا کنند فقط دعااا!!!!!!
آقای جهانگیری شما که از سیلی خوردن یک دستفروش در یک شهر دیگر وجدان درد گرفتی وشهردار تهران را به خاطر آن مواخذه کردی چرا از ناراحتی عده ای ازمردم ازگرانی وبیکاری وفقرو... که اتفاقا معاون اول آن دولت خودتان هستی ناراحت نشدی وفرافکنی کردی، جواب خدا ومردم را چگونه خواهی داد؟
امام خمینی در جمع مسولین نظام فرمودند:
"هر وقت که احساس کردید دارید به مردم فشار می اورید و در مقابل مردم قرار گرفته اید بدانید که دارید دیکتاتور میشوید"
جناب جهانگیری ندانم کاریهای خودت و دولت را به گردن دیگران نینداز

شما که در دوران انتخابات مثل بلبل برای رقبا رجز میخواندی باید جوابگوی مشکات باشی

اعتراض مردم به خاطر مسائل اقتصادی مانند گرانی و نبودن شغل برای جوانان و ناعدالتی و فاصله طبقاتی است و گرنه دلیلی برای اعتراض نیست . چرا بی مسئولیتی و بی تدبیری و حقوق های نجومی و کاخ نشینی خودتان را به گردن دیگران می اندازید.
جناب جهانگیری شما مشکلات مردم را حل کنید ما مجسمه شما را در بالای میدان آزادی نصب میکنیم
یعنی افرادی که به روحانی رای دادن جزو این افراد هستن؟؟هنوز مونده دوستان
مسوئلین فقط فقط فقط به فکر جیب خودشان و دارو دسته خودشان هستند از هر راه و روشی که باشد البته در شعار دادن و حرف توی دنیا رقیب ندارن ولی در عمل ذر جهت رضایت مردم و منافع مردم منفی 100 عمل میکنند و فقط فقط اشتباه به مردم تحویل میدهند
جالبه اقای جهانگیری از شما بعیده اول به وضع اختلاسگران که یکی از انها دادش گلته و بعد معیشت مردم رسیدگی کن شما که هی در مناظره می فرمودی دیگه نابسامانی مردم تمام شد دیگه به عقب برنمی گردیم دیگه مردم ازادند .. وضع معیشتی مردم درست میشه ، بیکاری را ریشه کن میکنید کو کو کو کو ؟؟؟؟؟؟؟ جواب مردم گرسنه را در اخرزمان چی خواهی داد ؟؟؟؟!!
سلام وای بر ان خائنینی که کالاهای قاچاق را وارد میکنند
این آقا بی جهت خودش را سپر کرده. اگر وقت داره یک سری به همان استان خودش بزنه تا ببینه مردم با چه فلاکتی زندگی میکنند درحالیکه بیشترین اختلاس وقاچاق همانجا اتفاق می افتد
مردم مشکلات معیشتی و... دارندجهانگیری باید جواب بدهد
زمانی که اسحاق جهانگیری استاندار اصفهان بود دقیقا همینطور بود اصلا فکرش نمی کر دیم یه روز معاون اول ریس جمهور بشه.
آقاي جهنگيري تورا به جان داداشت واولادت قسم مي دهيم درسال ١٤٠٠كانديد نشوي
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر