بازدید 16078
عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

500 تومان برای من و نوبخت عددی نیست، برای مردم زیاد است/ هر وقت دولت از سایر اختیارات خود استفاده کرد، از اختیار بالا بردن قیمت سوخت هم استفاده کند

در روزهای اخیر و با ارائه بودجه سال 97 به مجلس از سوی دولت، بازارهای عرضه و تقاضا به شدت دچار تنش شده و قیمت بسیاری از اقلام تا حتی بیش از دو برابر هم افزایش پیدا کرده است. برخی کارشناسان، افزایش قیمت ارز در بودجه و همچنین افزایش قیمت سوخت را باعث این تلاطم می دادند.
کد خبر: ۷۵۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 27 December 2017

500 تومان برای من و نوبخت عددی نیست، برای مردم عدد درشتی است/ هر وقت دولت از سایر اختیارات خود استفاده کرد، از اختیار بالا بردن قیمت سوخت هم استفاده کنددولت تدبیر و امید در دو سال فعالیت خود، بارها اعلام كرده كه كاهش نرخ تورم از دستاوردهای مهم اقتصادی آنها بوده و تا کنون توانسته اند در این مدت، نرخ تورم را از 40 درصد به زیر 10 درصد كاهش دهند؛ اما با وجود چنین دستاوردی، كاهش نرخ تورم در زندگی روزمره مردم قابل لمس نیست.

به گزارش «تابناک»؛ فعالان بازار همواره از كاهش قدرت خرید مردم و نبود تقاضا سخن می گویند؛ هرچند این موضوع بارها مطرح شده است و كارشناسان نظریاتی در این زمینه ارائه كرده اند، همواره مسئولان دولتی با فرافکنی به این موضوع پاسخ داده اند و نیز گاه رفتارهایی دقیقا در جهت عکس خواسته های مردم داشته اند.

در روزهای اخیر و با ارائه بودجه سال 97 به مجلس از سوی دولت، بازارهای عرضه و تقاضا به شدت دچار تنش شده و قیمت بسیاری از اقلام تا حتی بیش از دو برابر هم افزایش پیدا کرده است. برخی کارشناسان، افزایش قیمت ارز در بودجه و همچنین افزایش قیمت سوخت را باعث این تلاطم می دادند.

با این حال، برخی مسئولان دولتی از جمله نوبخت ادعا دارند که افزایش 50 درصدی قیمت سوخت تأثیر چندانی بر معیشت ندارد و هزینه خانوارها آنچنان تحت تأثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: افزایش لجام گسیخته مواد غذایی و اقلام مورد نیاز جامعه در دو هفته گذشته، فشارهای بسیاری به مردم وارد کرده و تبعات بسیاری بر مردم دارد.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهای سوخت و افزایش 50 درصدی قیمت بنزین، قطعا باعث بالا رفتن بیشتر قیمت ها خواهد شد و تبعات آن برای مردم زیاد خواهد بود. 500 تومان شاید برای من و نوبخت عددی نباشد، ولی برای مردم حتما عدد درشتی است و قطعا ما با این موضوع مخالفت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که دولت ادعا دارد مجاز است تا یک سقف مشخص قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد، گفت: اختیارات بسیار دیگری هم در قانون به دولت داده شده است؛ برای مثال، دولت اختیار دارد در موضوع هدفمندی یارانه از محل هدفمندی 20 درصد را به قشرهای آسیب پذیر اختصاص دهد، حالا دولت این کار را انجام می دهد؟

وی ادامه داد: آیا دولت اختیار دارد، 30 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی را به حمایت از تولید هزینه کند و آیا از این اختیارات خود استفاده می کند؟ چرا به این مسائل ورود نمی شود؟ هر وقت دولت از این اختیارات خود استفاده کرد، از اختیار بالا بردن قیمت سوخت هم استفاده می کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت، باعث کاهش استفاده از سوخت نمی شود گفت: تجربه نشان داده است که هیچگاه افزایش قیمت باعث کاهش مصرف نشده و بعد از مدت اندکی وضعیت مصرف به روال قبلی خود بازگشته است؛ اما این اجبار سرشکن شده بر قیمت اقلام دیگر، مشکلات بیشتری را ایجاد کرده و باعث گرانی در جامعه شده و در واقع اثرات وضعی این موضوع به مراتب بیشتر از خود موضوع بوده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: هنوز دولت رسما چیزی درباره گرانی ها اعمال نکرده؛ اما ما می بینیم که اثرات روانی آن روی همه چیز در جامعه تأثیر گذاشته و وضعیت را برای مردم سخت کرده است .ادامه این روند به نفع دولت نیست و دولت باید هر چه زودتر راهکاری برای کاهش قیمت ها ارائه دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین یادآور شد: فشارها هر روز بر مردم بیشتر می شود و این خلاف وعده هایی است که در زمان انتخابات به مردم داده شد، زیرا این گونه رفتارها در درازمدت، باعث سرخوردگی مردم و همچنین بی اعتماد مردم به دولت خواهد شد که شاید آثار سیاسی نیز از خود بر جای بگذارد. به هر حال ما در مجلس در موضوع افزایش قیمت ها ورود کرده ایم و قطعا به دولت اجازه نخواهیم داد هر کار خواست، انجام دهد. باید محل درآمدها و هزینه کردها مشخص شود، مردم اعتراض زیادی دارند و بنابراین نمایندگان وظیفه دارند از حق آنها دفاع کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۵
من که از اقای روحانی خیلی مچرکم. امروز رفتم سر یخچال خانه و یک شانه تخم مرغ پر دیدم و واقعا احساس ثروتمندی و رضایت کردم. مدتها بود که این چنین احساس سرخوشی و رعایت حقوق شهروندی خود را نکرده بودم.واقعا برای داشتن چنین مدیران خدومی باید مچکر بود!
در کانادا بهای یک بسته تخم مرغ سایز بزرگ 12 عددی 2 دلار هست یعنی 6 هزار تومان و دانه ای 500 تومان. در ایران دانه ای 700 تومان است. درامد یک کارگر نیمه ماهر بالای 4 هزار دلار یا 12 میلیون تومان و....ولی مهم این است که در سرتاسر کانادا ما هیچ سازمانی برای کنترل و قیمت گذاری نداریم و همین است که همان تخم مرغ در برخی فروشگاهها با سرویس بهتر 4 یا حتی 5 دلار است ولی دولت با اتخاذ سیاست مدیریتی به جای فضای نظارتی فضای رقابتی را ایجاد کرده و نتیجه این است که یک ساندویج برگر که 20 سال پیش 4 دلار بود حالا فقط 6 دلار است ویا در 1998 که قیمت نفت در بازار جهانی 15 در بشکه دلار بود قیمت بنزین 48 سنت کانادا بود ولی وقتی قیمت نفت به 9 برابر یا 138 دلار رسید قیمت بنزین فقط به یک دلار 40 سنت یا کمتر از سه برابر رسید و قیمت ها ناگهان 9 برابر نشد. این مدیریتی است که مردم هر کشوری از جمله مردم ایران از دولت خود انتظار دارند! ایا به نظر شما زیاد است؟
عدد درشت فاصله بین مسئولین و مردم بنا به گفته نماینده مردم واقعیتی انکار ناپذیر هست .
"500 تومان شاید برای من و نوبخت عددی نباشد، ولی برای مردم حتما عدد درشتی است و قطعا ما با این موضوع مخالفت خواهیم کرد."
بله قطعا همینطوره.شماها که حقوقتون خدا تومنه.اصلا تو ایران زندگی نمی کنید.آزادسازی قیمت زمانی مفهوم داره که شکاف درامدی کم باشه
سناریوی گران کردن بنزین یک طرح دو سر برد برای دولت است. اگر مجلس مخالفت کند و قیمت بنزین گران نشود دولت بهانه خوبی برای عدم ایجاد اشتغال دارد ....اگر بنزین گران بشود بهانه خوبی برای گرانی و تورم بوجود آمده و میگویند میخواهیم کار ایجاد کنیم پس گرانی ها طبیعیه.......دولت تدبیر روش خوبی برای عدم انجام مسولیت ها یافته است
با سلام
بنده بعنوان یک شهروند ایرانی سوالم از نمایندگان مجلس و دولت محترم این است که چرا کسری بودجه را می خواهند با گرانی بنزین و تورم جبران کنند؟

آنها که به پول بیشتر نیاز ندارند، یکسال هم که شده برای صرفه جویی در بودجه حقوق خودشان را افزایش ندهند.
من تحصیلکرده ی بیکار چه گناهی کرده ام که شما بجای افزایش بودجه عمرانی که باعث اشتغال می شود، آن را کاهش می دهید، اما بودجه ی جاری که باعث افزایش حقوق خودتان می شود را افزایش می دهید
منتظر جوابتان هستم
با آدم سیر نه می شود حرف زد ونه معامله کرد زیرا نوبخت خودش در رفاه است
ببينيم توي مجلس چيكار مي كنيد اين موضوع را تصويب مي كنيد يا راي مخالف به افزايش قيمت ها مي دهيد.
سلام
از اول سال تا به حال چقدر قیمت ها افزایش یافته از لبنیات گرفته تا گوشت و مرغ و تخم مرغ و برنج و خواروبار بله برای آقای نوبخت و مسولین هیچ چیز نیست ولی آیا مردم تا کی باید زیربار فشار اقتصادی زندگی کنند این دولت مردان فقط از کشورهای دیگر چیزهای را که به نفع شان است را یاد گرفته اند نمی دانند یا نمی خواهند بدانند که در کشورهای دیگر درمان کاملا رایگان است هیچ وقت بیمار روی زمین نمی ماند یه دفترچه تامین اجتماعی یا خدمات کشوری دستمان است که بدرد سطل زباله میخورد یا اگر در کشورهای دیگر مسکن اجاره می شود برای 6 سال متوالی اجاره می شود نه هنوز سرسال نشده مستاجر تن وبدنش میلرزد که الان صاحبخانه یا میخواهد اجاره را بالاببرد یا پول پیش یا دندان گردتر میخواهد بلند شوی روز از نو روزی از نو
انصاف داشته باشید فکر کنم تورمی که اینها میگویند مانند تورم آقای احمدی نژاد است که از در خانه اش خرید می کند البته اینها در بهترین خانه و ماشین یا بقولی هر چه بخواهند فراهم می شود فرزندانشی در بهترین وزارتخانه مشغول بکار هستند نه مثل ما که با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه سراسری با بهترین معدل دربدر دنبال کار می کرد دو سال است زن عقد کرده ایم هنوز نمیتواند سرزندگی اش برود امیدوارم همانطور که گفته ان این سرازیری در زندگی اینها هم بیفتد نه با 67 سال سن بازنشسته پست هستم و هنوز مستاجر و آواره از این خانه به آن خانه حدود 5 ماه است که دندان هایم خراب شده و کشیده ام ولی نمیتوانم حتی یک دندان مصنوعی بگذارم چرا چون بیمه طرف قرارداد برای دندان نیست پس این بیمه به چه دردی میخورد ما به خدا واگذار می کنیم
خدا خیرش بده یکی‌حرف مردم زد! نه به این‌نماینده شجاع و نه به اون‌نماینده رشت ...
نوبخت ماهی 50 میلیون درامد داره کارگر ماهی 1ملیون میگیره
وای به حال مردمی که شخصی مثل شما بشن مدافع و دلسوزش
با قيمت بنزين مردم رو مشغول كردن تا زياد به بودجه نهادهاي كه دردي از مردم دوا نميمنه پرداخته نشه
با یکملیون حقوق بازنشستگی با دوفرزند معلول کارشناس وزارت کشوربا ملیونهابدهی بانکی واجاره نشینی وافزایش 10%حقوق به نظر شما شرم آور نیست چرا بنزین به 8ریال ودلار به 6تومان کاهش پیدانمی کندخطا وجرم ملت چیست.کی از مجازات رها خواهیم شد
آقای نعمتی شما از کجا اوردی که ۵۰۰ تومن برات چیزی نیست
من فقط از آقای روحانی میخواهم نحوه محاسبه تورم را به ما یاد بدهد . با هر فرمولی میریم نمیشه والا. مگر اینکه شادی و رفاه و رضایت مردم رو هم در محاسبه شون دخیل کرده باشن .
راههای درامدی زیادی برای دولت وجود دارد:
1- دریافت مالیات ازدارندگان خودروهای بالای 70 میلیون تومانی به بالا بصورت پلکانی
2- دریافت مالیات از دارندگان منازل بیش از یک دستگاه درکشور با توجه به کارکارشناسی وقیمت منطقه ای
3- دریافت مالیات از استان قدس رضوی ونیز استان قدس حضرت معصومه وصدها موسسه دیگر(اسمشو نبر)
4- کاهش چشمگیر بودجه نجومی سازمانهای خنثی وبی اثر که درپیش نویس بودجه سال 97 رونمایی شد
5- افزایش جریمه قاچاق کالا و محصولات کشاورزی
6- دقت درپرداخت حقوق مدیران وچک کردن لیست حقوق ارسالی به بیمه وبانک هرماهه و تعدیل رانت خواری
7- دریافت مالیات از بورس وکارگزاران بورس درفروش بلوکی ومیلیاردی سهام
8- فروش املاک تملیکی بانکهای دولتی وواریز به حساب خزانه دولتی
و.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
صحیح است. صحیح است.
با سلام بنظر من دولت محترم بجای اینهمه فشار به مردم فشار را بر دزدان واختلاسگران بیشتر کنند و جلوی آنها را بگیرند
ممنون شکاف طبقاتی حسابی پر شد امروز دوتا تخم مرع نیمرو کردم طعم زندگی لاکچری را چشیدم اقا این اعیونا چه حالی میکنند نه
سلام
ما الان حدود 6 ماه هست حقوق نگرفتیم با ی قرداد ترکمنچای که حتی نمی تونیم بریم شکایت کنیم . داریم زیر دست ی عده گردن کلفته پول دار کار میکنیم الان این افزایش قیمت بنزین که پدر ما رو در میاره !!!!! چرا همه زورشون به مردم میرسه به قشر کم در امد و متوسط سهم ما از فروش نفت و منابع دیگه چی میشه .................ما بودیم رفتیم صف بستیم به شما رای دادیم ......با اضافه کردن 50 درصدی بنزین همه چیز دو برابر میشه ...نه هوا داریم نه امنیت شغلی شهرمونم رفته رو ویبره ....حتی قدرت خرید امسالمونم هم ساا دیگه نداریم سال دیگه ضعیف تر میشیم و پوادار پولدارتر ... انگار نه انگار ما رفتیم رای دادیم به این اقایون ...ما بهتر منزلمون را اداره میکنیم
یه تعداد خاص اونقدر درامد دارند که متوجه نمیشن مردم چه میکشند و همین اقلیت دارند بر اساس منافع شخصی برای ملت بدبخت تصمیم گیری میکنند
همین الان تاکسی مبلغ 500 کشیده روی کرایه جرات هم نداری اعتراض کنی در جا می خورتت
دولت و مجلس زمانی اجازه ی افزایش قیمت بنزین را دارند که مردم امکان خرید خودرو کم مصرف و باکیفیت روز دنیا را بدون هیچ محدودیتی داشته باشند
ما افزایش قیمت سوخت را بصورت چند. ده برابر در خرید خودرو داخلی پیش پیش هزینه می کنیم
آیا روزی خواهد رسید که بودجه بندی نگاهی به جیب مردم نداشته باشیم؟
کاش جناب نوبخت ودولتمردان وخیلی ازنمایندگان به حقوق بالاقناعت می کردندفقط.
بنویسی می گن تهمت می زنی....
ولایکی ازمدیران کل وروسای سازمانهارونام ببریدکه براساس شایسته سالاری انتخاب شده باشن؟ متاسفانه نتیجه اش این میشه که برای یه کارساده میشی توپ فوتبال توادارات و... ولی برای برخی یه شبه ثبت سفارش باز یابسته می شه یافلان مشکل بزرگش برای واردات توگمرک واستانداردوبهداشت و...بایه صورتجلسه دوپهلو واخذتعهدحل میشه....خوب این لطفها بایستی یه جوری جبران بشه ....
برای بقیه کلی بروکراسی وگرفتاری...توکاناداوحتی راه دورنریم گرجستان شماراحت می تونی ثبت سفارش کنی وجنست رو چندساعته ترخیص کنی نه مثل اینجاکه بایک سوال ارزیاب بایدیکماه بدوی توادارات ذیربط تازه اگه سوال جدیدنپرسه...کلی هم دادار دودور کردن که سیستم جامع گمرکی والکترونیکی شده و...
کشورهای دیگه رقابت تعیین کننده قیمته نه رانت این همه بگیروببندهم نیست منتهی مصرف کننده حق داره شکایت کنه وسریع رسیدگی می کنندومثل اینجاسازمانی به اسم حمایت ازتولیدکننده ومصرف کننده ندارن...
ولا این سازمانهای عریض وطویل روجمع کنیدببیندچقدرقیمت هاپایین میاد
بااین نرخ بهره بالا هرروزتاخیردرکارتولیدوواردات ازجیب مصرف کننده چندبرابرش درمیاد. درموردواردات تخم مرغ هم بروببین تابناک کی واردکرده وقیمت منطقه ایش چنده؟ چنددارن بامنت می فروشن؟ برای همین واردات گوشت ومرغ تخم مرغ فکرکردی به من وتو مجوز می دن؟؟؟
آن آقای ناشناس نفردوم که نظرداده در کانا تخم مرغ فلان قیمته دلار سه هزارتومان است ، کدام دلار را محاسبه کرده ؟ حتماً منظورش دلار 4 سال پیشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
دلار کانادا. درسته! قیمتش از دلار آمریکا کمتره.
این ها همش بازیه!!
قیمت بنزین حتما افزایش پیدا خواهد کرد
شاید 1500 تومن نشه ولی افزایش قیمت حتمیه
یه زمانی سال تموم میشد درصدی افزایش قیمت بود در سال جدید اما الان هم اول سال و هم طی سال چندین بار افزایش قیمت هست! بابا رحمی بکنید به مردم.ما مدیران کاربلد و عملیاتی میخواییم نه شعار و حرف.
کشور ایران ثروتمند است و مردم فقیر . لطفا مسئولین جواب دهند در این سالهاا چکار کرده اند
اقای نعمتی عزیز اینکه اقای رییس جمهور و معاون عزیزش می گوید ما تورم را به زیر 10درصد رساندیم این تورم نقطه به نقطه را می گن تورم حرف به حرف را را نمی گن . مردم در این 6 سال اینقدر وضعشون خوب شده و درامدشون بالا رفته که مثل کشور سویس که می خواست یارانه بده مردم راهپیمایی کردند که بابا ما یارانه می خوایم چکار ما ایرانیها هم مثل اونها یاد گرفته ایم که تظاهرات کنیم و بگوییم بابا اینقدر در بانکها پول پس انداز کرده ایم که دیگه بانکها هم پول مارا نمی پذیرند اگر هم بواهیم در منزل مخفی کنیم می ترسیم دزدان ناباب هم پول را ببرند و هم مارا بکشند پس بی خیال.. حرف رییس جمهور که دروغ نیست او هم ان روحانی است و هم این روحانی .
بیچاره مردم
متأسفانه هیچ یک از مدیران ارشد حاضر نیستند زنببل در دست گیرند و در بازار و فروشگاه ها خرید کنند و از وضع مردم و قیمت ها مطلع شوند. از قدیم گفته اند : سیر یادش و گشنه نیست!
بحث سر 500 تومن افزایش بنزین نیست بحث بر سر این است که این پونصد تومن روی همه کالاها تأثیر می گذارد. یادم هست یه ظهر که اومدم منزل همسرم گفت امروز رفتم غنوید (قنوید) بخرم خیلی گرون بود به مغازه دار اعتراض کردم گفت مگه خبر نداری دلار گرون شده؟ گفتم قیمت دلار چه ارتباطی به غنوید دارد؟ مگه از خارج وارد می شود؟ گفت کارگرش که گرون شده!!
اگر در وزارت جهاد کشاورزی ما افراد لایق و متخصص حضور داشتند، می توانستند مایحتاج عمومی و خوراکی مردم را تأمین کنند به گونه ای که نه سیخ بسوزد و نه کباب نه کشاورز و دامدار آسیب ببیند و نه دود گرونی بیش از حد به چشم مردم برود. اما با سیاست های نادرست کشاورزی و دامداری می بینیم گاهی برخی محصولات به وفور و به صورت انبوه تولید شده و روی دست کشاورز و دامدار مانده است و کشاورز التماس می کند بیایند زمین وی را از محصول روی زمین مانده نجات دهند و گاهی برعکس مردم تا خاک سیب زمینی و پیاز را هم جاروب کرده بر چشم خود می مالند!
روحانی هم مانند احمدی نژاد اشتباه کرد.اگر مانند اقای خاتمی به اندازه تورم واقعی هر سال بنزین گرون بشه مشکلی بوجود نمی اید ولی بعد از چند سال ثبات در قبمت بنزین ، با افزایش قیمت بی رویه باعث شوک در جامه میشود و تبعات بدی در زندگی مردم خواهد داشت و فقط دلالان جیب پر پیمونی خواهند داشت .
2
هههههههههههههههه
خنده ام میگیره از بزرگواری که ایران را با کانادا مقایسه کرده.
ینده خدا نمیدانست که ایران را باید با یمن و ... مقایسه کنه.
دیشب نوبخت گفت مگر دولت اجازه میدهد که مردم زیر بار فشار تورمی قرار بگیرند؟
ههههههههههههههههههههههههه
از این جوک خیلی خنده ام گرفت خدائیش
مافوقش هم که گفت بیخیال این حرفا ببینید دنیا چکار کرده!
به خدا قسم برخی مردم رو به سخره گرفته.
آقا بکشید بالا. اشکال نداره. ما اصلا انتظار نداریم بکشید پایین. تا آنجا که توان دارید بکشید بالا قیمت ها را
تامرکز اماردولتی است اماررو هم باب میل مسولین اعلام می کنه ،سال پایه امارتورم رو ریس مرکز امار سال 1395 اعلام کرد وحتما اسفند 95 هم گرفته خوب مشخصه تورم ما الان باید این باشه که دولت اعلام میکنه اگه راست میگن سال اماری رو 1390 بگیرن قطعا تورم ماازونزوئلا هم بالاتره عزیزان ،درضمن زیرکی که مسولین این وسط میکنه تعداد اقلامی رو هم که برای سنجش تورم درنظرمی گیرن ومحاسبه میکنن اولا کم میکنن دوما هرقلم جنسی که اقایون دوست دارن درنظر میگیرن
هاهاهاهاها...
یاد داستان اون پیرمرد و الاغ گمشده اش افتادم .
طبق تجربیات سی و هشت ساله ، فرایند گرانی در ایران به این شکله :
1- دولت پیشنهاد می کنه بنزین بشه ۱۵۰۰ تومن .
2- مردم ناراحت می شن .
3- نماینده ها میان وسط که نزارن .
4- دولت بنزین را می کنه 1450 تومن .
5- مردم خوشجال می شن .
6 - نماینده ها هم خوشحال می شن .
باید قیمت بنزین و انرژی اصلاح شه
حقوقها هم اصلاح شه این به نفع همه میباشد
لیست مخالفان افزایش قیمت بنزین در بدنه نظام را باید شناسایی کرد و ارتباطاتشون را وارد کنندگان بنزین کشف کرد!
هرچه قیمت داخلی ارزونتر حجم واردات بیشتر سود وارد کننده خاصتر از خاص بیشتر
نه دیگه ! دولت دروغ می گوید ! دیگر حتی یک نفر هم این حرفهای دولت را باور نمی کند !

وقتی ارزش پول ملی یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا را با پهن یکسان کرده اند مسلما هیچ احدی این حرفها را باور نمی کند.

دلار در عرض یکسال از 3400 تومان رسید به 4200 تومان ! تورم یعنی این آقای نوبخت !!! مردم ایران را احمق فرض نکنید. دیگر همه شما ها را شناخته اند.

در حال حاضر آنچه که می بینیم این هست که دولت در حال زدن جیب ملت هست. حال سوال این هست که این مردم ایران کی می خواهند یک حرکتی از خودشان نشان دهند؟
لعنت خدا ونفرین بیش از24میلیون رای دهنده به روحانی که امثال نوبختی ریاست برنامه وبودجه راسپرد وبا پرداختیهای غیر عادلانه وبه وزرا ومدیران وپرداختی اندک به بازنشستگان آنان را نزدخانواده شرمنده وفاصله طبقاتی بی سابقه ایجاد کرد
امثال نوبخت وتمایندگان مجلس ووزرا با گرفتن حقوقهای کلان وچند برابر بازنشستگان به ملت فخرمی فروشند
خدا به کسانی که به ایران و ایرانی کمک میکند موفقش بدارد و طول عمر بیشتر بدهد و هر کس هم خیانت میکند خداوند سزای انراهم بدهد امین با این کشور بسیار غنی از معادن و ذخایر نفت و گاز و... باید وضع مردم ایران از وضع مردم به اصطلاح عربستان امروزی نه عربستان حدود 15 سال پیش بهتر باشد .
آقای نوبخت بخاطر خدا ب این مردم رحم کن ..این همه اشک تمساح می ریزی چرا قانون خدمات کشوری را اجرا نمی کنی چسبید ی به حامل های انرژی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر