بازدید 3337

روایت ساختمان های کهنه و فرسوده سفارتخانه های ایران در دنیا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است منابع مالی پیشنهادی دولت برای سفارتخانه ها در بودجه۹۷ کافی نیست.
کد خبر: ۷۵۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 23 December 2017

 

ابوالفضل حسن بیکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح وضعیت نابسامان برخی از سفارت خانه های جمهوری اسلامی در خارج از کشور گفت: وزارت امور خارجه در این زمینه تلاش های بسیاری انجام داده است اما نبود منابع مالی کافی، دست وزارت خارجه را در ارتقای جایگاه سفارت خانه ها بسته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: سفارت خانه ها نماد شناخت دیگر ملت ها از فرهنگ و جایگاه جمهوری اسلامی هستند و در شأن جمهوری اسلامی نیست که سفارت خانه هایش ساختمان های کهنه با نماهای بسیار قدیمی داشته باشد زیرا سفارت خانه ها جایگاه بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: در لایجه بودجه سال 97 که از جانب دولت به مجلس آورده شده است، منابع مالی کافی برای وزارت امور خارجه در نظر گرفته نشده است و حتی برای خیلی از دستگاه های اجرایی نیز منابع کافی پیش بینی نشده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم خاطر تاکید کرد:مهم ترین اقداماتی که در رشد و ارتقای جایگاه سفارت خانه ها می تواند کمک شایانی انجام دهد برگزاری همایش های مختلف با دعوت از اندیشمندان و هم چنین تجار و بازرگان خارجی است که می تواند به کسب منابع مالی منجر شود ولی عدم اختصاص بودجه کافی، سفارت خانه ها توانایی لازم برای برگزاری همایش ها را ندارند و حتی برای تأمین هزینه های خود نیز دستشان خالی می باشد.

وی افزود: خیلی از مشکلات پیش آمده در کارکرد سفارت خانه ها و هم چنین عدم رضایت مندی هم وطنان نیز به دلیل توجه کافی وزارت امور خارجه در امور سفارت خانه ها رخ داده است و شکایاتی که به اصل 90 مجلس رسیده است، باید با دقت کافی رسیدگی شود تا هم وطنان بتوانند از حقوقشان در این زمینه برخوردار شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با دقت کامل و بررسی های فراوان بدنبال راه حلی برای جلوگیری از بروز مشکلات در کشور باشد و لایحه بودجه را بشکلی به تصویب برساند تا دولت برای رفع مشکلات ایجاد شده در برخی دستگاه های اجرایی بخصوص مشکلات سفارت خانه ها بتوانند قدم های مهمی بردارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان