بازدید 13821

جزییات طرح ترافیک جدید تهران

کد خبر: ۷۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 23 December 2017

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش جزییات طرح ترافیک جدید برای سال 97 را تشریح کرد.

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، جزییات طرح حذف "آرم‌ طرح ترافیک و زوج و فرد" در شهرداری از سال آینده گفت: این طرح در مراحل پایانی بررسی قرار دارد و طرح جدید بر پایه طرح LEZ خواهد بود.

وی با بیان اینکه زون‌های ترافیکی تعریف شده است،‌ تصریح کرد: به عنوان مثال زون A تقریبا همان محدوده طرح ترافیک می‌شود و زون B محدوده زوج و فرد و یک زون هم برای کل شهر در نظر گرفته شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه تفاوتی در این طرح جدید میان مردم در نظر گرفته نشده است و دیگر خرید طرح دلیل ورود به محدوده طرح ترافیک نیست، گفت: عوارض خودروها براساس میزان تردد و بهره‌مندی افراد متغیر است و هرکسی که می‌خواهد وارد محدوده و زون‌ها شود، از محل کارتی که قرار است در اختیار استفاده کنندگان آرم‌های طرح ترافیک قرار گیرد و باید شارژ کنند، عوارض کسر می‌شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه فرمول ورود به محدوده‌های طرح متفاوت است، اظهارکرد: اگر افراد وارد زون A یا B شوند، عوارض متغیر است و همچنین ورود به محدوده در پیک ساعت تردد و یا غیر پیک هم متفاوت محاسبه می‌شود و یا اینکه خودرو چه روزی و چه ساعتی وارد محدوده شده یا از آن خارج شود نیز براساس فرمولی متغیر محاسبه می‌شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: براساس این طرح دیگر فروش طرح روزانه و سالیانه طرح ترافیک معنایی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲۳
ماشالا فکرشون خوب کار میکنه راه های درآمد زایی و خوب بلدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
تنها دغدغه شون همینه ! اول فرغون تولید داخل بهت تحمیل می کنند بعد پول می گیرند تا بتونی ازش استفاده کنی .
واقعا متاسفم دیگه همین مونده که به آدمها هم یک دستگاه وصل کنن زمانی که میان بیرون عوارض ازشون بگیرن 0به هربهانه ای ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیدونم چراتو کشور ما همه راه حل ها به درآمدزایی ختم میشه . دست آخرم ترافیک بدترو بدتر
فقظ زوج و فرد از درب منزل.
عالیه عالیه
جمع کنید این طرحهای به درد نخور را، افرادی که در مرکز تهران زندگی میکنند چه گناهی کردند که با اهمال شهرداری و دولت در فروش تراکم و نابودی تهران را بپردازند. آن زمانی که تراکم میفروختید و باغات و درختان را نابود میکردید باید فکر اینجا را میکردید.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
کاملا با شما موافقم مگر مردم ساکن این مناطق مسئول آلودگی هوا هستند که باید محدود و جریمه شوند
كلا فقط دنبال راهي واسه چاپيدن مردم هستند وگرنه اين طرح فقط درآمد بيشتر واسشون داره و ذره اي به نفع مردم نيست خصوصا قشر فقير
.هر چي پولدار باشي بيشتر تو اين مملكت حال ميكني .
كلا همه چي رو ميشه بخري همه چي رو هاا
بسیار طرح عالیی می باشد الان عده ای به حق یا ناحق طرح می گیرند و هر جا و هر مقدار می خواهند تردد می کنند اما از این به بعد میزان پیمایش و محل پیمایش ملاک خواهد بود
اتفاقن طرح خیلی خیلی خوبیه. چه معنی میده کسی که هر روز برای رفت و آمد در سطح شهر از خودرو استفاده میکنه و باعث ترافیک و آلودگی هوا و آلودگی صوتی و استهلاک آسفالت و خط کشی خیابون ها و کمبود جای پارک و هزار مشکل دیگه میشه به اندازه کسی عوارض بده که ماشینش رو هفته ای یک بار ، اون هم فقط روزهای جمعه به مدت 3-2 ساعت از پارکینگ در میاره؟! هر کس باید به اندازه رفت و آمدی که میکنه و آسیبی که به شهر و شهروندان میرسونه عوارض بده. باید از خودروها به ازای تردد روزانه و دقایقی که در سطح شهر تردد میکنند عوارض دریافت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
حرفتون درست
اما اينكه چجوري محاسبه بشه مهمه
اگر قرار باشه مبالغ كلان بذارن به نغع پولدارا ميشه فقط
باید آفرین گفت به این همه نبوغ . پول بده هر جایی خواستی برو پول بده هر کاری خواستی بکن . اگر پول نداشتی اجازه مردن هم نداری و قبرستان هم نمی تونی بری.
اسم دقیقتر این طرح، فروش مجوز برای ورود به محدوده زوج و فرد است!
برای خارج کردن مسافر کش هایی که از شهرستان به تهران آمده اند خوب است .
طرحی مسخره که محدوده طرح فعلی را نامگذاری جدید کرده اینهم شد طرح؟!!!
تکلیف ما که درست وسط طرحیم و فقط با دریافت این پولها دود به خوردمون میدن چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
واقعا ممنون که گفتی

من هر سری گفتم کسی گوش نداد

ای کاش همه یک صدا میشدن تا این طرح های مزخرف حذف بشه

جدی ما چه گناهی کردیم نصف سال که رسما ماشین نمیتونیم در بیاریم باقی موارد هم مثل عوارض و اینها رو هم که تمام و کمال از ما میگیرن

بخدا بارها شده کار فوری و مشکلات بوده و باید بیمار میرسوندیم بیمارستان یا نشده یا کلی هزینه آژانس و تاکسی شده یا اینکه جریمه رو تحمل کردیم

بخدا انصاف نیست فقط به محدوده به اسم اینکه مرکز هست برای دیگران بسوزه

والا بخدا انصاف نیست...

الان هر همسایه ما از بعد از اون طرح زوج و فرد مسخره 4 تا ماشین خریدن هر کدوم

خب این چه مزیتی داشته جز اینکه با اینکار ترافیک بیشتر شده و مصرف بنزین بالاتر رفته

البته مزیتش برای این بالای سری ها هست چون از فروش ماشین و طرح و بیمه و بنزین و خلاصه از هر سانتش درآمد دارن...
عوارض خروج ازکشور ، عوارض ورود به محدوده ترافیک عوارض تردد در فلان جاده ... سال دیگه بااین عوارض ها ومالیات ها خون ملت رادرشیشه خواهند کرد !
اول باید برین یه فوق متخصص بیارین تا این فرمول رو تو سیستم شما پیاده کنه که لحظه به لحظه تغییر مکان ها رو کنترل کنه و محاسبه کنه
ثانیا اگه اومد الکی یه نرخی رو اعلام کرد چه جوری من ثابت کنم که محاسبه غلطه ؟
ثالثا نگفتین اونی که می خواد از طرح خارج بشه و 100 متر تو طرحه با اونی که 2000 متر تو طرحه هم محاسباتش فرق نمی کنه اگه نه که حیفه بیارین تو محاسبه درآمد بیشتر شه خوبه
راستی امسال چند هزار میلیارد برا آقازاده ها لازمه زودتر اعلام کنین پرداخت کنیم تو زحمت بیشتر نیفتین ( والا به خدا )
کارشون شده فشار بر مردم یادشون رفته وظیفشون خدمت به مردم و کمترکردن فشار بر مردم است
آلودگی هوا بعلت ورود خودرو ها به داخل شهر است ساکنین خود تهران برای تهران کافی است این دست محدودیتها برای خودروهای شهرهای اطراف برای ورود به تهران اعمال شود و خودروهای ساکنین داخل شهر جهت سرویس دهی به افرادی که می خواهند از خدمات شهر استفاده کنند بکار گیری شوند.
به قول بام شاد: پول بده، پول زور بده.
باید بر اساس سن ماشین و میزان آلایندگی هر ماشین اجازه ورود بدن این طرح فروختن جان انسان ها در روز روشنه من نمی دونم این دادستان و مدعی العموم تو این مملکت چه کاره هستن پس؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار