بازدید 13737
نماینده شهریار در گفت وگو با «تابناک»؛

مجلس افزایش بهای سوخت را تصویب نمی کند/ شرایط برای افزایش قیمت بنزین فراهم نیست

افزایش قیمت حامل های سوخت با واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه رو شده است، به گونه ای که برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که در اوضاع کنونی، هر گونه افزایش قیمت سوخت، باعث افزایش فشار بر قشرهای ضعیف و متوسط جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 20 December 2017

مجلس افزایش بهای سوخت را اصلا تصویب نمی کند/ شرایط برای افزایش قیمت بنزین فراهم نیستپایگاه اطلاع رسانی دولت در گزارشی اعلام کرد، در لایحه بودجه سال ۹۷، راهکار تأمین منابع برای اشتغال‌زایی، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان برای هر لیتر اعلام شده که مهمترین دلیل آن، رسیدن بهای بنزین و گازوئیل به قیمت فوب خلیج فارس است.

به گزارش «تابناک»؛ این گزارش که روز سه‌شنبه ۲۸ آذر در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده است، می گوید: هم اکنون شکاف زیادی بین قیمت سوخت در ایران با کشورهای اطراف وجود دارد؛ برای نمونه، در حالی که قیمت گازوئیل در کشورمان ۳۰۰ تومان است، این قیمت در بسیاری از کشورهای پیرامون ۶۰۰۰ تومان است و همین، زمینه را برای افزایش قاچاق و مشکلات اینچنینی فراهم کرده است. در واقع، به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند».

در این گزارش همچنین آمده است: بر پایه بودجه ۹۷، قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان پیشنهاد شده و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز زمان آن مشخص نیست. این لایحه در صورت موافقت مجلس، ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارد و برنامه ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود».

این در حالی است که افزایش قیمت حامل های سوخت با واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه رو شده است، به گونه ای که برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که در اوضاع کنونی، هر گونه افزایش قیمت سوخت، باعث افزایش فشار بر قشرهای ضعیف و متوسط جامعه خواهد شد.

محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از افزایش حامل های انرژی در لایحه دولت در گفت وگو با «تابناک» اظهار داشت: ابهامات زیادی در بودجه داریم. در بحث افزایش قیمت ها هم پایه و اساس قیمت ها در کشور ما، فرآورده های سوختی است و مجلس با هر نوع افزایش پایه فرآورده های سوختی که پیش نیاز افزایش همه قیمت ها در کشور است، مخالفت صریح دارد.

این نماینده مجلس گفت: نمی توان همه حجم بار را بر دوش مردم انداخت، بلکه باید راه های دیگری برای جبران پیدا کرد، چون در این گونه روش ها، این تنها مردم هستند که فشار بر آنها خواهد آمد؛ بنابراین، ما با موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی مخالف هستیم و اجازاه گران کردن آن را به دولت نخواهیم داد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه مجلس در نهایت می تواند 5 تا 10 درصد در تغییر ردیف ها دخل و تصرف داشته باشد و با این وضعیت چه کاری می توان انجام داد، گفت: اصلا ما افزایش قیمت بنزین 1500 تومانی و گازوئیل 400 تومانی را تصویب نمی کنیم که بخواهیم کم کنیم.
این گونه نیست که هر لایحه ای بیاید و هر قیمت که دولت داده باشد، در مجلس تصویب کنیم. ما به این موضوع ورود می کنیم و در تلفیق به تمام ردیف های آن به صورت جزئی وارد می شویم؛ البته شاید در سقف بودجه تغییرات آنچنانی رخ ندهد، ولی جابجایی ردیف ها و حتی حذف برخی ردیف ها قطعا اتفاق خواهد افتاد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در مجلس همه تلاش خود را می کنیم تا جای ممکن فشار را از روی مردم برداریم. هم اکنون مردم ما خیلی ناراضی هستند. آمار و ارقام بخش هایی مانند اشتغال و بیکاری، آمار طلاق، و آسیب های اجتماعی بسیار است و از سوی دیگر، مشکلات معیشتی موجود، باعث نارضایتی در میان مردم شده است؛ بنابراین، ما باید زمینه ای فراهم کنیم که مردم بتوانند فرصت نفس کشیدن داشته باشند. افزایش مواردی مانند حامل های سوخت ـ که باعث بالا رفتن قیمت همه اجناس می شود ـ فشار را به طبقه های پایین و متوسط جامعه بالا می برد و این اصلا به صلاح نظام نیست.

محمودی شاه نشین همچنین در بخش دوم گفته های خود، با اشاره به ضعف های دیگر لایحه بودجه دولت اظهار داشت: بودجه امسال نقاط ضعف بسیاری دارد و عمده ترین اشکال آن نیز مربوط به بخش اعتبارات عمرانی است؛ بخش عمده ای از اعتبارات پروژه های عمرانی در یک ستون با نام مشارکت و منابع دیگر آورده اند که متأسفانه تعریف مشخصی ندارند.

وی در تشریح این موضوع گفت: مثلا برای بیمارستانی حدود 22 میلیارد بودجه در نظر گرفته شده که گفته شده دو میلیارد آن از محل تملک دارایی ها باید تأمین شود و در واقع دولت باید پرداخت کند و 20 میلیارد آن از طریق جلب مشارکت عمومی باشد که معلوم نیست این اعتبار چگونه باید تأمین شود و چگونه می شود آن را واگذار کرد، چون کسی بیمارستان نیمه کاره که اسکلت آن زده شده، نمی پذیرد و هیچ عقل سلیمی هم این کار را انجام نمی دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۲
بزرگترین خیانت ممکن به کشور با توجه به کسر بودجه عظیم و مصرف بی رویه سوخت که منجر به مرگ مردم بر اثر آلودگی هوا شده است عدم افزایش قیمت سوخت است.مجلس نه تنها باید این افزایش را تصویب کند بلکه باید قیمت سوخت بلاخص گازئیل را بیشتر از این هم افزایش دهد.برادر دوران پوپولیسم و عوامی گری انتخاباتی گذشته است.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
بابا این پوپولیسم رو به همه چی نچسبونین! بعد شما چندثانیه بشین فکر کن اگر قیمت سوخت رو یه هو 50 درصد ببرن بالا، سه ماه بعدش همه چی 50 درصد گرونتر میشه. میدونم شما میتونی تحمل کنی ولی کمر یه ملتی میشکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
میشه خواهش کنیم شما نظر ندی؟!! فکر کنم نفست از جای گرم درمیاد. مثل اینکه توی این مملکت زندگی نمیکنی!! با کدوم گرونی قراره سوخت درست بشه یا مشکلات مردم حل شه؟!!! فقط جیب آقایون پرتر میشه. هیچکدوم از اون بالاییها دلشون برای مردم نمیسوزه و مردم براشون بی ارزشترین موجود هستن. پاشون رو گذاشتن روی سر مردم و دارن میرن بالا. خدا نجاتمون بده. نمیدونم چند دهه عمر داریم که هر ده سالش رو باید بدتر از قبل مثل ... زندگی کنیم. راست میگه اون آقا به خدا مردم خیلی صبر دارن
متاسفانه مشکل کوتاه بینی‌ و عدم توجه به تصویر بزرگ، درد کشور است. مثلأ حالا برخی‌ می‌گویند که وزیر پیشین اقتصاد دولت اعتدال، حیف شد که رفت! او تورم ۴۰ درصد را به ۷ درصد رسند!! ولی‌ آنها نمی‌گویند چگونه این کار را کرد! وزیر پیشین اقتصاد، با دادن سود موهوم ۲۵ درصد و بیشتر، عملا تمام سیستم بانکداری ایران را منهدم کرد و بانکها را خالی‌ و اقتسد کشور را به رکود کامل رسقند و حالا که می‌دانست، قطعاً این به عقب انداختن مسائل به بعد از انتخابات، باعث گرانی افسار گسیخته و مشکلات عظیم خواهد شد، به بهانه عشق به کار دانشگاهی، صحنه را خالی‌ کرد و خود را از هر گونه مسئولیت برئ! واقعاً جای تاسف است که چنین افرادی در ایران به مقام وزارت میرسند و با تصمیمات بسیار اشتباه برای روز گذارنی، اقتصاد کشور را به این جا میرسانند و تاسف بار تر اینکه ، برخی‌ که خود را کارشناس می‌دانند از رفتن چنین وزیری، افسوس میخورند!

دولت ایتدال فقط این وزیر را ناداشته، آقای ظریف هم در نوع خود، بسیار بدتر از آن وزیر عمل کرد.ببینید که آقای ظریف، چه اندازه از دانش سیاسی روز دنیا به دور هستند. اگر فقط ۵ درصد ، حاکمیت آمریکا را که در آن دهاه سال با هزینه ملت ایران، زندگی‌ کردند، می‌شناختند، میدانستند که مساله اراک و هست یی ، برای حاکمیت آمریکا چه اندازه ارزش داشت که حاضر بودند به مراتب بیشتر از اینها به ایران امتیاز بدهد. ببینید که در مورد کره شمالی، آمریکا حاضر است به روسیه ، چین، امتیاز چند صد میلیاردی بدهد و چند صد میلیارد هزینه کنه، تا کره شمالی را به نقطه یی برساند که آقای ظریف و سالهی ، با چند لبخند ایران را رساندند و همه چیز را سیمان کردند.و در برابر آن، امتیاز چند صد ویزا برای آقا زده‌ها و تامین شهریه آقا زده‌ها و حداکثر ، نفت در برابر غذا گرفت. آقای ظریف در بهترین حالت، میتوانست یک مترجم وزارت خارجه باشد ولی‌ از بس شایسته سالاری وجود دارد، به خصوص در وزارت خارجه که دلار در آن زیاد است، شده است دیپلمات ارشد کشور! افسوس! الان هم که می‌بینید ترامپ مخالف برجام است به دو دلیل است، اول اینکه بگوید از اوباما بهتر است و دوم اینکه می‌گوید ، اوباما خوب کسانی‌ را گیر آورده بود، و چرا بیشتر امتیاز نگرفت!
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
انقدر تاسف نخور برادر! و اما قابل توجه آقا رضا 13:18: به این میگند متن پوپولیستی. سیاسی، هیجان انگیز، حق به جانب اما شواهد گنگ و نتیجه گیری نامربوط
عمو جان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
داداچ ظاهرا تو خیلی می فهمی تو امریکا هم که با وی پی ان زندگی می کنی .مشخصاتتو بفرست روحانی وزیرت کنه یا اصلا بیا بشو پریزیدنت
علی رضا
| Germany |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
جلیلی خوبه و تو
خیلی ممنون از ایشان واقعا دید منطقی به موضوع دارند. واقعا این قیمت برای مردم کمر شکن است
آخه پروفسور اونجا که قیمت گازوییل لیتری 6000 تومانه ارزش پولی اش که صد برابر ریال ماست. مردم را هالو فرض کرده اید؟؟!
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
خب در انجا حقوق هم ماهی 50000000میلیون یورو نیست. اگر بنزین 1یورویی را با حقوق 1500 یورویی بسنجی می بینی آنجا هم گران است. مردم آنجا هم احمق نیستند بروند کلی پول ماشین هیبرید وبرقی بدهند
خدا خيرتون بده
تصویب می کنید.
بنزین گرون بشه تمام اقلام مصرفی فروشگاه ها گرون میشن پنجاه درصد سریع و درجا و بعضا قبل از گرونی .حالا کی اشتغال ایجاد بشه که این جهش 50 درصدی جبران بشه خدا میدونه ! شاید هم تو کشورهای برادر قراره باز هم کار ایجاد بشه خدا میدونه !
اگه تصویب نشه پس از کجا پول جمع بشه برا اختلاس مردم کیلو چند
خدا کنه راست بگن.
وقتي که رئيس محترم مجلس تشريف مي برند ايرانخودرو و عليرغم انتقاد ظاهري بر بي کيفيتي خودرو، از روز بعد کليه محصولات ايرانخودرو گران مي شود اين هم روش. خودروهايي که به هزينه يک سوم توليد مي شوند و با دادن رانت به قيمت حداقل 3 برابري به مردم فروخته مي شود و نتيجه اش آلودگي هوا، خالي کردن جيب ملت و راه اندازي کوره هاي کشتار براي ملت است.
اخه نماینده نا آگاه پوپولیست مگر افزایش حامل تا 95% فوب خلیج تکلیف مجلس به دولت نبوده؟.آخه تناقض تا کجا؟؟؟؟
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
ای آگاه، ای دانشمند، ای فاضل، ای کسی که به فکر ملتی، ای پوپولیست شناس:
آیا اختلاف قیمت دلار با پول رسمی این کشورها هم 41860 برابر است.
جهت اطلاع توی بی سواد بگم:
هر لیر ترکیه 0.2613 دلار
هر دینار عراق: 1217.1 دلار
هر ریال عربستان 3.7532 دلار
هر دلار 516 لیر سوریه
هستش.
اگه قرار باشه هی ارزش پول پایین بیاد تا میلیارد سال دیگم به فوب خلیج فارس نمی رسیم
چرا اتفاقا شرایطش فراهمه ... مردم آماده هستن برای اومدن به خیابونها ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
کدوم مردم؟ ملت از گرسنگی نای حرف زدن ندارن بیان خیابون ؟
29 اذر - مجلس افزایش بهای سوخت را اصلا تصویب نمیکند -

30 اذر - مجلس افزایش بهای سوخت را تصویب کرد!!
خدا را شکر!!!!
مردم ناراضیند ولی فعلا چاره ای ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
چرا چاره ای ندارند؟
این وضع تا کی باید ادامه پیدا کنه؟
بالاخره از یه نقطه ای باید شروع کرد!
اما بدانید هر چه دیرتر شروع کنیم کشورمان را ویرانتر پس خواهیم گرفت
به نظرم راهکارهای زیای برای تغییر قیمت سوخت وجود دارد. بعنوان مثال در یکی از کشورها قیمت سوخت هر هفته بر اساس نوسان قیمت جهانی سوخت تغییر می کند که برخی اوقات زیاد و برخی اوقات کم می شود. البته این امر ممکن است مزاحمتهایی را برای دارندگان ایستگاههای سوخت ایجاد کند که آنهم مکانیزمی برای جبران دارد.
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
تو اون بلادی که می گی دلار هزار تومنی 4100 نمی شه
بجای گران کردن حامل های انرژی که میشود هفده هزار میلیارد تومان ،میتوانند ،معوقات بانکی که حدود ،دویست هزار مبلبارد است را از بدهکاران پس بگیرند ؟ و یا اینکه معادنی را که به قیمت بک پاپاسی واگذار کرده اند را با مصوبه مجلس ،که همهٔ آنها ملی میباشد را به قیمت واقعی آنهم به فعالان واقعی واگذار نمایند ؟ و یا اینکه نفت را که میفروشند ،که متعلق به کل ملت است را چه میکنند ؟ از آن برای اشتغال پایدار استفاده کنند ؟ و یا از ثروتمندانی که ثرونهای باد آوردهٔ چند ده میلیاردی به بالا دارند ،مالیات ،واقعی اخذ کنند ؟ اینگونه اداره کردن کشور جز به نابودی مردم ،وفساد گسترده ،راه بجایی نخواهد برد ،ودر نهایت ایران را مانند لیبی ،وسوریه ،وعراق ،وسودان ،و سومالی ،میکنند ؟ اگر تا کنون اقدامی نشده ،تنها یک ناجی پوپولیستی ،نیازدارد ،که زمینهٔ آنهم فراهم است ،و تنها به همراهی عده ای کمی از نیروی نظامی ،وانتظامی نیازمند است که زمینهٔ آنهم ،دارد فراهم میشود ، اینها یک هشدار به مسولین کشور است که خطر در یک قدمی ایران ،برای نابودی ملتی متمدن ،نهفته است ،،درایت ،وبصیرت ،برای نجات کشور لازم است ،تا از این دام گسترده ،که فساد عامل مهم آن است ،لازم است ،وبس؟ ،،
پاسخ ها
پسر عمو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
می تونن با حذف پول مفتی که بعضی از این موسسات فرهنگی واقعا به درد نخور به عنوان بودجه می گیرن هم کسری بودجه رو جبران کنن.
با این تصمیم دولت برای کاهش یارانه و افزایش بنزین وگازوییل شدف رشد فقر وفلاکت چهار برابر میشه و نمایندگان اگر نتوانند لایحه رو بنفع مردم اصلاح نکنند این دوره انتخابات رفتنی هستند
بازهم شعار های پوپولیستی
در این چهار سال اگر سالی ۱۰٪ روی قیمت بنزین رفته بود و ۸٪ از پارانه بگیران را هم حذف میکردی خیلی بهتر از این وضعیت بحرانی بود که بوجود آورده اید
کجایند نمایندگانی که یارانه راتصویب کردند و این پوست خربزه را زیر پای مملکت انداختند.
تازه چند تاشون در مناظرات دنبال افزایش چند برابری آن بودند
افزایش قیمت حامل های انرژی با وعده توخالی اشتغال زایی و جلوگیری از قاچاق سوخت دروغ قابل توجیهی نیست و مردم چنین اظهارت غیر قابل استنادی را نمی پذیرند - مسئولین دولت مداوم بر سر این ملت منت می گذارند که در همه جای دنیا قیمت بنزین 5000 هزار تومان است و در کشور ما ارزان در اختیار مردم قرار میگیرد ولی هیچ وقت در مقابل دوربین های خبری بیان ننمودند که در همان کشور خودرو کیا به قیمت 40 میلیون تومان با شرایط اقساطی به مردم عرضه میگردد نه به قیمت 250 میلیون
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
چی بگم که زشت نباشه. خبر داری پول ما بی ارزش ترین پول دنیاست. جناب عالم کجا دیدی کسی با 1/41000 ارزش بیاد دو تا چیزو با هم مقایسه کنه
آقا جمع کنید این مسخره بازیارو اگه ملاک کشور های همسایه هستن تو قیمت ها چرا قیمت خودرو اینجا گرونه؟ چرا قیمت گوشی گرونه؟ چرا خدماتی که به شهروندان میدین اصلا شبیه دوبی و ابوظبی نیست؟ چرا حقوق کارمند و کارگر رو با فوب خلیج فارس یکی نمیکنین!!!! والله که مردم خسته شدن و من تعجب میکنم از این همه صبر که این مردم دارن و البته یه عده هم مردم رو سرگرم به فضای مجازی و ازادی های الکی میکنن که آقا ما کنسرت رو ازاد کردیم ما ورزشگاه ها رو ازاد کردیم تا کی با این بهانه ها مردم رو میخواین گول بزنین؟ من پول ندارم غذا بخورم شما میگی بیا برو کنسرت!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
مثلا میخواهید چکار کنید بودجه سپاه یا حوزه علمیه را کم کنید یا توان جذب سرمایه گذاری خارجی را دارید. مگر دیواری کوتاه تر از دیوار مردم هم سراغ دارید.
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
چرا از اختلاس ها کم نکنند. چار جلو رانت ها رو نگیرند. چرا مدیرایی که به دنبال باد و بارونن رو نندازن بیرون؟
شما عاطفه ندارین .وجدان ندارین.دین ندارین ..بیاین بین مردم ببینید چه بلایی سرشون اومده
با 1500 نه ولی با 1200 چرا !
و مردم خوشحال
هه
مسئولان ياد گرفته اند هميشه هزينه ها را در مقايسه با ايران ذكر كنند!؟ كه فلان جا اينقدر است ولي در ايران پائين است. ولي آنها ياد نگرفته اند كه درآمد هاي آنان را با ما مقايسه كنند؟!
هر كشوري بايد با درآمد و هزينه هاي آن كشور مقايسه شود.
مثال ساده ميزنم قيمت هر ليتر بنزين در اروپا حدود 6 هزار تومان است در حالي كه حداقل درآمد كارمندان حدود 7 ميليون و دويست هزار تومان است. يعني در اروپا يك نفر بابت يك ليتر بنزين 1.2% از درآمد خود را صرف يك ليتر بنزين ميكند.
در حاليكه در ايران فرضاً حقوق كارمند را 1.5 ميليون تومان در نظر بگيريم بايد 1.5% از درآمد خود را صرف يك ليتر بنزين بكند.
پس نتيجه ميگيريم كه نسبت به درآمد و هزينه در ايران، ما هزينه بيشتري را بابت يك ليتر بنزين ميپردازيم.
این افزایش نرخ سوخت با افزایش حقوق مجلسی ها بی ربط نیست و متأسفانه نباید انتظار داشت نماینده ها تأییدش نکنن.
خدا کنه این دروغو راست باشه
به مردم آخه کاری نکردید که بخواهید سوختم گران کنید. فقط بلدند خون مردمو که همینطوریش تو شیشه کردنو شیشرو کوچکتر کنند و فشارو زیاد. این به صلاح نظام نیست. کسی که بخواهد از گشنگی بمیره یا نتونه نون زنو بچشو بده دیگه هیچی برای از دست دادن نداره حالا با تانک یا باتونم جلوش وایسید براش مهم نیست... بمیره یا زنده بمونه
سلام تورا خدا اگراونها مخالفن ماهم مخالفیم پارسال که چیزی نگفتن اینجوری شد خانوار 13نفره راضی نیستن ازاین وضعیت پدر مردم درمیاد برای کولر 100هزار تومان تخفیف نمیدن توراخدا بگین ازحالت پلکانی دربیارن
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

اینجانب به عنوان یک نفر از مردم موافق افزایش قیمت بنزین با لیتری تا 2000 تومان هستم . واقعا" در ایران سوخت های فسیلی خیلی ازران و مصرف زیاد است . ما در مصرف سوخت با کشور چین به نظر میرسد مساوی باشیم و کشور چین 1 میلیارد و 400 میلیون جمعیت دارد !!!! واقعا" حقیقت بین باشیم . تمام قاره اروپا بنزین اینقدر آسان و ارزان نیست . در کشور ایران با کمال تاسف فساد و رانت بی داد میکند وگرنه یک جمعیت 70 میلیونی را چطور نمیشود مدیریت نمود . ؟ ؟ خوب نظارت باید باشد تا بر روی کالاها ی دیگر بیخود بالا نروند و نباید همه چیز وصل به بنزین باشد . مثلا" قیمت گوجه فرنگی چه ارتباطی با بنزین دارد فقط حمل و نقل است ، خوب چقدر بالا میرود بسیار اندک ........................شما محاسبه نمائید . ...............پس قیمت بنزین باید با این مصرف بی رویه در کشور ما ایران باید 2000 بشود ..................................تا تقربیا" اوضاع منظم شود ...............و ماشینها الکی این ور و آن ور نروند و تصادفات و غیره کنترل گردد ............البته تا حدودی، چون بحث شدید فرهنگ نیز در ایران وجود دارد ..............
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
آقا شما چرا برای ریاست جمهوری اقدام نمیکنی؟ حیف این همه استعداد در استدلال و دقت در جزئیات!!!
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
قیمت سوخت رو با کشوری که سوخت نداره مقایسه می کنند یا با عربستان و کویت و امارات و قطر و عراق؟
بی سواد
مگر هنوز هم اقشار آسیب پذیر یا بقول قدیمی ها مستضعف داریم شایعه ای بیش نیست بخود برسید
بیست دقیقه ای مانند برجام تصویب میشود
دولتیها تو کارشون اسنادن الان برید ببینید تو بازار دلیل گرونی اجناس تو چند روزه چیه؟انقدر از قیمتهای فوب صحبت میشه ایا دستمزدها به اون سطح رسیده؟
قیمت فوب بدید حقوقها رو هم به دلار حساب کنید هیچ مشکلی نیست
همین که دیدید مردم همه اعتراض کردند عقب کشیدید و گرنه بنزین رو صد در صد گرون کرده بودید
حقوق به ریال هزینه به دولار
گرانی سوخت یعنی گرانی همه چیز فهمش خیلی سادس
ما قیمت سوخت را با دیگر کشورها مقایسه میکنیم اما سطح درامد مردم را نه!!!
حقوق کارمند را هم به فوب خلیج فارس برسونید
خدا کنه گرون بشه و اون موقع چیزی برای از دادن نداریم و با اغوش باز میتونیم بریم تو خیابون. البته نه اینکه الان چیزی برای از دست دادن داشته باشیم!!!!!!!
والا من توی پتروشیمی جنوب توی گرما وشرجی کارمیکنم با۲۰سال سابقه وحقوق حدود۱۲ملیون تومن والا به خرجم نمیرسم با زن و یه بچه۴ماهه.نمیدونم فرهنگیا ارتشیها و ... چطور زندگیشون میچرخه.فقط میدونم درامد پتروشیمیها خیلی زیاده و میشه باهاش ۳تاکشوراندازه ایران رو اداره کرد بخوبی کشورهای پیشرفته.فقط مشکل سو مدیریته.البته تحریمها هم کاغذپاره نبود وواقعا تاثیر گذاشت بر درآمدهای کشور
باید بنزین را 2نرخی کنند ماهانه60لیتر 1000تومن مازاد بر آن 8000تومن دولت هم با نظارت کامل تفاوت 7000تومن را هزینه حمل و نقل عمومی ارزان قیمت کند دلیلی نداره تهرانیها هرهفته آخر هفته که می شود بلند شند برن شمال کلی محیط زیست را آلوده کنند و بنزین ارزان را در ترافیکهای خودشون دود کنند برود هوا اونقت یک بنده خدایی که بازنشسته شده هنوز خودش و بچه هایش رنگ شمال را ندیده اند رنگ دریا راندیده اند چرا چون هزینه کرایه اتوبوس و قطار گران هست برای او این تفاوت قیمت بنزین را بدهند به راه آهن که کرایه بلیط قطار کمی کمتر شود این بنده گان خدا که ضعیف هستند لااقل سالی یکبار یک مشهد امام رضا بروند خدا وکیلی امثال اینچنین خانواده های زیاد است من خودم کارمند بانک هستم خدا وکیلی بعد از 50سال کلا 3بار شمال رفته ام یکبار بندر عباس توانایی ندارم تازه من هنوز خیلی وضعیتم بهتر است.خلاصه با دو نرخی کردن بنزین تازه عدالت اجرا شده است برای تاکسیرانی هم باید فکری کرد که بنزین 1000تومنیشان را نفروشند و واقعا خودشان در امر مسافرکشی مصرف کنندبا نصب جی پی اس و کنترل.
بهتره آقایان طرحی بدن که جلوی دور دور کردن با اتومبیل رو بگیره یا حداقل محدودش کنه. مثلا میشه با سهمیه ای کردن سوخت برای سواریها و تحویل بر اساس پیمایش برای کامیونها جلوی مصرف بیرویه را گرفت. مصرف بالاتر از سهمیه نیز باید با قیمت و مالیات و جریمه آلوده کردن محیط پرداخت بشه. معتقدم اگر دولت نتونه از حاملهای انرژی پول دربیاره حتما با گران کردن ارز غیر رسمی این کار را خواهد کرد که ضررش هم به جیب مردم زیادتره و هم پول بی حساب کتاب وبدون نظارت گیرش میاد.
ده ساله عراق میرم
یک قوطی رانی ده سال پیش ۵۰۰ دینار عراق بود
هنوز هم ۵۰۰ دیناره
درآین شرایط بد اقتصادی میخواهند بنزین 50 درصد گران کنند بفرمایید یا علی ولی حقوق کارگران وکار مندان هم 50 درصد افزایش بدید آقای روحانی
حقوقهارا هم به قیمت فوب خلیج فارس افزایش دهند
بنزين و غيره رو گرون کنيد و يارانه نقدى مردم رو نسبت به افزايش درامد اونها افزايش بدين
همه این بدبختیها بخاطر وجود یارانه در سوخت و البته موارد دیگه هست اقتصاد مملکت رو نابود کرده خواهشاً کمی مطالعه اقتصادی داشته باشید بعد نظر بدید . تو رو خدا !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار