بازدید 5710
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس پس از ۴ کانال شکنی، بالاخره قرمز شد!

بورس تهران که روز گذشته شاهد چهارمین کانال‌شکنی شاخص سهام در چهار روز متوالی بود، امروز روندی نزولی را پشت سر گذاشت و تحت تاثیر منفی نمادهای معاملاتی پارسان، ومعادن، کچاد، همراه و کگل، 0.13 درصد افت را تجربه کرد.
کد خبر: ۷۵۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 18 December 2017

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 27 آذرماه 96 با کاهش 123 واحدی معادل 0.13 درصد به رقم 95 هزار و 477 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته، برخلاف روزهای گذشته، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 39 واحدی به رقم 30 هزار و 601 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 22 واحدی، عدد 17 هزار و 812 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 17 واحدی به رقم 13 هزار و 431 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 0.05 درصد همراه شد و 54 واحد افزایش را رقم زد به سطح 103 هزار و 173 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 164 واحد کاهش به رقم 68 هزار و 41 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 148 واحد افزایش همراه بود و عدد 202 هزار و 150 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در همان دقایق ابتدای یعنی ساعت 09:05 داشت و در سطح 95 هزار و 634 واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس پس از ۴ کانال شکنی، بالاخره قرمز شد!
 
 

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 67 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 58 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 41 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 29 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 27 واحد، نماد وامدید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 23 واحد و نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 21 واحد کاهش بیشترین نقش را در قرمزپوش شدن شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد وبملت (بانك ملت) با 61 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 45 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 44 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 39 واحد، نماد خساپا (سايپا) و نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 25 واحد، نماد مبین (پتروشيمي مبين) و همچنین نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 21 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر نماگر بورس تهران داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، با افزایش حجم معاملات نسبت به روز یکشنبه، یک میلیارد و 314 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 83 هزار و 146 نوبت معامله و به ارزش 324 میلیارد و 295 میلیون تومان داد و ستد کردند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در بازار روز دوشنبه گروه های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نیروکلر، سپنتا، قند نیشابور، مهرکام پارس، بانک ملت، موتورسازان تراکتورسازی ایران و رینگ سازی مشهد بود.

در مقابل نمادهای سیمان اصفهان، فنرسازی خاور، پمپ سازی ایران، معادن منگنز ایران، کاشی الوند، ایران ارقام و لوله و ماشین سازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام تولیدی چدن سازان، آهنگری تراکتورسازی ایران و ایران خودرو بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از سهام پارس دارو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک سایپا و سهام ایران ارقام خارج شوند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله بلوکی 180 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک فولاد کاوه کیش با معامله به ارزش 250 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
و تا یکماه دیگر بطور دایمی قرمز خواهدشد
طبق معمول در 10 دقیقه آخر تلاش کردند بادستکاری سبزش کنند که البته فقط توانستند کمی از قرمزی را برطرف کنند !!!
مملکت گل و بلبل!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار