بازدید 6419
گزارش

متن‌توافق‌پرسپولیس‌با‌ریزه‌اسپور/مشکل‌باتیم‌ترکیه‌ای‌تمام‌شد+عکس

کد خبر: ۷۵۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 18 December 2017

سرپرست باشگاه پرسپولیس توافق حاصل شده میان این باشگاه و باشگاه ریزه اسپور ترکیه را در نشست خبری اعلام کرد.

گرشاسبی:خاکریز باشگاه ترکیه‌ای را رد کردیم، حالا مانده فیفا/ اردوغان سرمیز نهار به پرسپولیسی‌ها قول داد

به گزارش تابناک ورزشی، حمیدرضا گرشاسبی در نشست خبری خود درخصوص شکایت باشگاه ریزه اسپور از مهدی طارمی و پرسپولیس گفت: مذاکرات خوبی انجام شد و این باشگاه ترکیه‌ای از ما مهدی طارمی یا علی علیپور را درخواست کرد اما ما اعلام کردیم که ما نمی‌توانیم به دلیل نقل و انتقالات بازیکنی بدهیم. قرار شد هم این باشگاه ترکیه‌ای و هم باشگاه پرسپولیس از شکایت علیه همدیگر صرفنظر کنند و آنها اعلام کردند که کمک می‌کنند تا محرومیت مهدی طارمی برطرف شود. گرشاسبی تاکید کرد: مسئولان باشگاه ریزه‌اسپور اعلام کردند که دیگر هیچ پولی بابت جریمه از پرسپولیسی‌ها نخواهند گرفت و این پرونده را دیگر در فیفا پیگیری نخواهند کرد تا این پرونده ختم شود.

متن‌توافق‌پرسپولیس‌با‌ریزه‌اسپور/مشکل‌باتیم‌ترکیه‌ای‌تمام‌شد+عکس

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باید به سرعت پرداخت می‌شد که ۹۰ درصد آن پرداخت شده است. بدهی‌های دیگری در حدود ۳ میلیارد و نیم در کمیته استیناف در جریان است. بدهی دیگری به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در تجدید نظر جریان دارد. این بدهی‌ها مربوط به عزیزانی است که سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند. از اوایل انقلاب به این سمت بدهی داریم که باید پرداخت کنیم. یکسری بدهی‌های خارجی است که در حدود ۷ میلیارد تومان است. باید با زمان بندی و برنامه ریزی آنها را پرداخت کنیم.

گرشاسبی همچنین گفت: خوشبختانه با موفقیت از این مرحله عبور کردیم و مشکلی برای گرفتن مدرک حرفه‌ای به وجود نیامد. بحث بعدی شکایت ریزه اسپور است. انصافا طبق همه مستندات، حق ۱۰۰ درصد با ما بوده است. بازیکنی که ۲۶ فروردین با ما تفاهم‌نامه امضا کرده و بعد در ترکیه دو جلسه با تیم ریزه اسپور تمرین داشته و مجددا برگشته و قرارداد اصلی را با پرسپولیس امضا کرده و کارت ITC به نام پرسپولیس صادر شده که در لیگ برتر برای ما بازی کرده است. مجددا کارت او برای لیگ قهرمانان صادر شده و در مسابقات برای پرسپولیس به میدان رفته است. بعد از این همه مستندات، ما محکوم شدیم. محکومیت ما طبق ادعای ریزه اسپور، مصاحبه‌های بعضی از افراد در رسانه‌های داخلی بود که آن را ارائه کردند و برنده شدند.

او ادامه داد: این مشکلات گذشت و ما پیگیری کردیم اما ریزه اسپور برنده شد. با توجه به اعتراض ما باید نتیجه نهایی را ارائه می‌کردند که ما راه مناسب را تعامل دیدیم. در سفری که آقای اردوغان به ایران داشتند، در آن جلسه پیگیر شدیم. جا دارد از دکتر سلطانی‌فر تشکر کنیم که در میز ناهار این مساله را مطرح کرند و قول دادند موضوع را حل کنند و همان جا به صورت تلفنی با ریزه اسپور صحبت کردند. به اتفاق مسئولان بخش حقوقی به استانبول رفتیم و جلسه پنج ساعته‌ای با دوستان داشتیم. آنها گفتند ۷۹۵ هزار و ۵۰۰ یورو را واریز کنید که بعد ما بگوییم چقدر تخفیف می‌دهیم و به چه شکل تعامل می‌کنیم. در همین فاصله رییس جمهور ایران با هیات همراه به استانبول رفت و ما پیگیری ویژه‌ای داشتیم و ملاقاتی با آقای واعظی و حسین‌پور رییس تشریفات و آقای ظریف داشتیم. آنها قول دادند که در جلسات بین کنفرانس کشورهای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند.

گرشاسبی همچنین گفت: در جلسه نهایی که شش ساعت به طول انجامید، آنها گفتند طارمی یا علیپور را به ما بدهید. به آنها گفتیم ما از نقل و انقالات محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. اگر قرار بود این بازیکنان را بدهیم که با شما صحبت نمی‌کردیم. در نهایت توافق کردیم و این‌جا اولین بار است که توافق به امضای مدیران دو باشگاه و بخش حقوقی هر دو طرف رسیده به سرانجام رسید. بندی را اضافه کردیم که باشگاه پرسپولیس متقابلا از شکایت خود از باشگاه ریزه اسپور صرف نظر می‌کند و فقط محرومیت خودمان از پنجره‌های بسته شده را پیگیری می‌کنیم. ما رضایت طارمی را هم گرفتیم و این باشگاه تعهد داد که دنبال طارمی نباشد. ما از یک خاکریز جلو رفتیم ولی خاکریز اصلی ما فیفا است و یک وکیل سوئیسی آن را پیگیری می‌کند و ان‌شاءالله بتوانیم این محرومیت‌ها و پنجره‌های بسته شده را باز کنیم و مشکل پرسپولیس حل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر