بازدید 110762
بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷؛

عوارض خروج از کشور 3 تا 6 برابر افزایش یافت!

تبصره‌ای عجیب که عوارض خروج از کشور را به 440 هزار تومان افزایش می‌دهد؛ یعنی رشد 6 برابری این تعرفه به نسبت کنونی، که احتمالا در بررسی لوایح بودجه در سالیان متمادی، به نوعی رکوردشکنی باشد؛ رکوردشکنی‌ که از هم اکنون نشانه های نارضایتی عموم از آن را می‌توان با رصد شبکه های اجتماعی و بازتاب این افزایش چشمگیر عوارض خروج از کشور دید.
کد خبر: ۷۵۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 10 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيممگر ممکن است یک تعرفه ناگهان 3 تا 6 برابر افزایش پیدا کند؟ پاسخ به این پرسش، بر خلاف آنچه تصور می‌کنید، مثبت است و در لایحه بودجه سال آتی درج شده!
 

به گزارش «تابناک»، بر پایه لایحه بودجه سال 97 که امروز رئیس جمهور کشورمان تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، عوارض خروج از کشور طی رشدی بی سابقه، از 75 هزار تومان به 220 هزار تومان رسید که افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

بر اساس یکی از ردیف‌های جداول مربوط به هزینه‌های خدمات مجموعه نیروی انتظامی و در بخش درآمدها آمده است، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور برای زائرین حج (عمره و تمتع) و عتبات عالیات به ازای هر تن، 110 هزار تومان و برای سفرهای دیگر، 220 هزار تومان در نظر گرفته شده اما این تنها بخشی از تغییر بزرگی ا‌ست که دولتمردان به دنبالش هستند!

آن گونه که در توضیحات پیوست شده به ردیف سوم «جدول شماره 16- تعرفه درآمدهای موضوع جدول شماره (5)» آمده، این تعرفه های گران شده، برای بار نخست خروج از کشور است و عوارض خروج از کشور در بار دوم 50 درصد افزایش خواهد یافت و در نوبت سوم به بعد، افزایش 100 درصدی خواهد یافت.

تبصره‌ای عجیب که عوارض خروج از کشور را به 440 هزار تومان افزایش می‌دهد؛ یعنی رشد 6 برابری این تعرفه به نسبت کنونی که احتمالا در بررسی لوایح بودجه در سالیان متمادی، به نوعی رکوردشکنی باشد، رکوردشکنی‌ که از هم اکنون نشانه های نارضایتی عموم از آن را می‌توان با رصد شبکه های اجتماعی و بازتاب این افزایش چشمگیر عوارض خروج از کشور دید.

عوارض خروج از کشور 3 تا 6 برابر افزایش یافت!این در حالی است که دریافت عوارض خروج از کشور از گذشته مورد سؤال بسیاری بوده و توجیه خاصی نداشته است، تا جایی که می‌بینیم وضع عوارض مشابهی در فرودگاه نجف در عراق در ماه های اخیر، سر و صدای زیادی در کشورمان به پا کرده و حتی موجب شده، شرکت های هواپیمایی کشورمان از پرواز به مقصد این فرودگاه حذر کنند و در این خصوص، همراهی مردم را داشته باشند؛ موضوعی که با افزایش سرسام آور عوارض از خروج کشور، احتمالا بیشتر ابهام آفرینی خواهد کرد و این پرسش را فراگیر خواهد نمود که براستی چرا چنین عوارض گزافی باید از مسافران ایرانی دریافت شود و منطق افزایش 3 تا 6 برابری آن چیست؟ آیا غیر از این است که دولتمردان قصد دارند از استقبال مردم به انجام سفرهای خارجی برای خود درآمد هنگفتی کسب کنند؟

این پرسش زمانی تقویت می‌شود که می‌بینیم ذیل توضیحات مندرج در این ردیف خاص درآمدی، از اختصاص 40 هزار تومان از مبلغ دریافت شده از هر فرد به توسعه زیرساخت‌ها و تإسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی سخن به میان آمده تا این گونه به نظر برسد که هدف از افزایش چندین برابری این عوارض، نگاه حمایتی به گردشگری کشورمان هم بوده است.

موضوعی که بعید است مورد پذیرش مردم قرار گیرد، به ویژه آنکه می‌بینیم محل هزینه کرد این 40 هزار تومان ها مشخص نشده و به کلیاتی مثل «توسعه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری» اشاره شده و بس. انگار نه انگار که می‌توان زیرساخت ها را مشخص کرد و مثلا گفت، این پول قرار است صرف احداث سرویس های بهداشتی شود که از کمبودهای بزرگ بخش گردشگری در کشورمان است!

ماجرا زمانی جالب تر می‌شود که می‌بینیم «حمایت از بخش میراث فرهنگی» هم دستاویز افزایش عوارض خروج از کشور قرار گرفته، در حالی که این عوارض از مسافران دریافت می‌شود و شمار مسافران بسته به هزار و یک چیز، ممکن است کاهش یا افزایش داشته باشد، پراکندگی آن در طول سال ثابت نیست و... .

مواردی که ثابت می‌کند متکی کردن مقوله ای بسیار مهم مثل حمایت از میراث فرهنگی به عوارض خروج مسافر، ظلمی آشکار به میراث فرهنگی کشورمان خواهد بود و نشان خواهد داد که هدف از این افزایش هر چه باشد، حمایت از گردشگری نیست که اگر بود، به ردیف بودجه های کلان و با تمام توان به دنبال حمایت از میراث های کشورمان و بهره بردن از مواهب آنها در گردشگری و رونق اقتصاد می‌رفتیم، نه با اتکا به 40 هزار تومانی که قرار است از جیب مسافرانی پرداخت شود که بسیاری شان از اوضاع بد گردشگری در کشور گریزانند و راهی دیگر مقاصد گردشگری در جهان می‌شوند.

همه اینها در حالی است که می‌دانیم در صورت رقم خوردن چنین افزایشی، هزینه چند میلیون تن از هموطنانمان که سالانه به مقصد زیارت از کشور خارج می‌شوند (و به دلیل مسائل به وجود آمده در حج عمره و تمتع، اغلب مقصدشان عتبات عالیات و به طور اخص، حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی است) را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد و به جهاتی، دردناک به نظر می‌رسد.

به این دسته از ایرانیانی که باید پیه عوارض خروج از کشور را به تنشان بمالند، مشکلاتی که در مسیر راه دانشجویان ایرانی که در دیگر کشورها به تحصیل مشغولند، پژوهشگرانی که در سمینارهای بین المللی حضور می‌یابند و... را هم می‌توان افزود تا این افزایش چندین برابری مهم تر جلوه کرده و واکنش نمایندگان مجلس به این بخش از لایحه بودجه، کلیدی به نظر برسد؛ واکنشی که به زودی بروز و نمود خواهد یافت و چه خوب خواهد بود اگر به توضیح خواستن از دولتمردان در این خصوص و فراهم آمدن فضای شنیدن استدلالشان برای چنین افزایش بی سابقه ای منجر شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۵۲۵
کارخیلی خوبیه .دستش دردنکنه..تابناک عزیز دارودسته ی شماها میتونن برن مسافرت خارج ما که توهزینه خوردوخوراکمونم موندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
وقتی با سیب زمینی رای دادی این طوری نمی گفتی
اکبر
| Germany |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
حالا چون شما نمیتونید سفر برید بقیه باید هزینه گزاف بدن و بهشون ظلم بشه ؟ مثلا اگر شما بتونی دانشکاه بری و من نتونم باید راضی بشم از شما هزینه اضافی بگیرن؟ ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
امیدوارم نونم گرون کنن به زودی. خیلی کار خوبیه ما که خارج زندگی میکنیم. دستش درد نکنه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
بعضی ها هم فرصتی برای عقده گشایی پیدا کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
والا ما پولشو نداریم همین طوری بریم. برا کنفرانس میرفتیم که اونم با این هزینه دیگه نمیشه بریم. شور رو از مزه بردن دیگه با این کارها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
بنظرم بهتره به جای تنگ نظری، و از طرفی رابین هود بازی دولت، انتظار داشته باشیم که سطح رفاه احتماعی به قدری افزایش پیدا کنه که هر ایرانی براحتی بتونه فرهنگ و تمدن کشورها کفر رو ببینه شاید کمی از غرور بی جاش و آرزوهای مرگ برای دیگر کشورها و ملت هاش کاسته بشه! ان شا الله
چغولی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ایشالا هزینه خورد و خوراکت هم 6 برابر بشه جیگر
f
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
lماکه هروقت خواستیم ماموریت بوده و دولت و شرکت هزینه هاشو داده . برای ما فرقی نداره پول ماموریتمون رو هم روزی 100 یورو می گیرم.
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
خردمند از نادانی خود با خبر است، نادان تصور می کند از همه چیز آگاهی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بومیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ایکاش روحانی میتونست برای بارسوم کاندید بشه تا اینبار ببینه مردم چقدر بهش رای میدن !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ظاهراً تخم انتخابی دوستان توخالی از آب دراومده و حالا از شدت سوزش به این بنده خدا حمله کردن. بقول خرابکار قبلی آبو بریزین همون جاتون که میسوزه تا شما ملت باشین که از روی احساسات رای ندین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
خداروشکر امسال پذیرش گرفتم فول فاند از یکی از بهترین کشورهای دنیا، هم از شر ادمهایی که اینطوری کامنت میذارن راحت میشم. برای اولین و اخرین بار یه بار عوارض میدم.
درود وسپاس بر عزیزانی که به جناب روحانی رای دادن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
تمام مراکز اقتصادی و تصمیم گیری کشور در اختیار اصولگراهاست. با انتخاب شدن روحانی و حذف رئیسی ، آنها تمام تلاش خود را بکار می برند تا به مردم بفهماند که در انتخابشان اشتباه کرده اند. سوال اینجاست که آیا روحانی واقعاً در تصمیم گیریها آزاد است یا صرفاً مجری دستورات همان مراکز قدرت است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ایکاش روحانی میتونست برای بارسوم کاندید بشه تا ببینه اینبار مردم چقدر بهشرای میدن !!!
MRV
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
علی برکت الله !!
ضد اصولگرا و اصلاح طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
دوست 18 و39 لطفاً ماست نمالید. این قسمت دست خود آقای روحانی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
مهران مدیری در برره همه این روزا رو پیش بینی کرده بود
یادتونه پسر کدخدا رو:میگفت پول وده.پول زور وده.
کسی میدونه که بجز میهن عزیزمون جای دیگری هم باج خروج میگیره آیا ؟؟
پاسخ ها
اکبر
| Germany |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
ظاهرا فقط ایران و چین میگیرن و کاملا غیر قانونیه (از نظر سازمان هواپیمایی بین المللی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
می دونم فیلیپین هم خروجی می گیره
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
برای خروج از جهنم از مردم پول میگیرن! این علت اصلی وجود عوارض خروج هست.
پول زور که میگن همینه
مثلا کسی که کارش یا زندگی اون خارج از کشوره چکار باید بکنه؟
حدود 100 دلار باید پرداخت کنه برای چی ؟ مگر خارجی هست که باید پول ویزا بده؟
پول بلیط و مالیات اون که هست دیگه این برای چی؟

میترسم سالهای بعد برای تعداد دستشویی رفتن هم باید پول ورود و خروج بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
سال ها بعد نه ! به همین زودی .
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
هزینه دفع فاضلاب داری میدی دیگه,
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
هزینه دستشویی و فاضلاب که میگیرن الان(از خود مصرف آب هم نرخش همیشه بالاتره) .اون به کنار.اینطور که اینا دارن پیش میرن کم مونده تو پشت هرکی یه کنتور نصب کنند و پول تعداد نفسهایی که می کشیم رو و اکسیژن مصرف می کنیم رو هم بگیرن.
با سلام
خیلی خوبه. دولت محترم با افتخار اعلام کنه که درآمد غیر نفتی کشور افزایش پیدا کرده.
حالا موقع افزایش حقوق آخر سال میاد میگخ تورم نداشتیم پس حوق 8% افزایش پیدا کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
۱۰۰دلار برای یک نفر شما فکر کن که من با همسرم و دو تا از بچه هام ۴ نفر میشیم و دوست دارم زیاد بیام ایران که بچه هام با فرهنگ ایران بیشتر اشنا بشن شما اضافه کنه مبلغ بلیط هواپیما رو از این به بعد حالا ۵ سال یک بار میایم .
یک یا حسین مونده تا از کره شمالی بزنیم جلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
مرسی
حسین
| Canada |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ما باز هم رکورد زدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ایشالله
من نمی فهمم خروج از کشور چه عوارضی داره؟! سبب می شه آلودگی هوا و مصرف آب کمتر بشه درایران!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
مشکلش مال وقتیه که بر میگردن.بعد طلبکار میشن. اگه کسی نره خارج مشکلیم پیش نمیاد
خلایق هر چه لایق
هیچ کجای دنیا( دنیای که جای حساب و کتاب هست، نه کره یا مانند آن) برای شهروندانی که بخواهند به خارج از کشور سفر کنند، مالیات خروج نمیگیرند. آنهم در این حد. کفگیر دولت برای حقوق‌های نجومی و سکه‌های اهدائی به مسئولان برای نشان لیاقت، به ته دیگ خرده و حالا این مردم هستند که باید هزینه بدهند:

۱- افزایش سه برابری عوارض خروج

۲- افزایش تعرفه خودرو خارجی‌ به بالای ۱۵۰ درصد(از ۹۰ درصد) و متعاقب آن، افزأیش قیمت خودرو هاژی دولتی داخلی‌ با ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت

۳-همه دنیا(باز نه کره شمالی، سمالی، سوریه،..) ، گذرنامه ۱۰ ساله است، و هزینه آن از ایران کمتر، ولی‌ در ایران بالاترین هزینه گذرنامه را دارد و با این عوارض خروج که دیگر نپرس

۴-..

خلاصه مچکریم
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
روحانی مچکریم که از هوایی که تنفس میکنیم مالیات نمیگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
صبرکن از هوا هم مالیات میگیره.همون طرح ترافیک هم به نوعی عوارض هواست که دارن میگیرن و جریمه می کنند
اقا هزینه پاسپورت چرا واقعا اینقدر سرسام آور شده .اونم به 5 سال تقلیل دادن اعتبارش رو.تنها اینا نیست.الان بری گواهینامه رانندگی رو تمدید کنی به دکتر گفتن طرف رو بزار زیر ذره بین و کوچکترین بیماری یا کبودی یا خلاصه هر چیزی در بدن و اندامهاش دیدی بگو بره کمیسیون .اونجا هم معمولا پزشکایی که هستن اصلا از هیچ چی سر در نمیارن و فقط هرکی میره اونجا تا می بینند مثلا دیابتی داره یا اصلا کارت معافیت پزشکی داره(مثلا کم خونی خفیف) یا کبودی در اثر ضربه در بدنش داره فورا اونو بهانه می کنند و بجای گواهینامه 10 ساله بهش گواهینامه با اعتبار4 ساله میدن! یه وقت فکر نکنید که خب برای بهبود سلامت رانندگان و کنترل وضع جسمانی رانندگان و کاهش تصادفات و اینجور چیزاست.نه اصلا اینطور نیست.چون از طرز رفتار پزشکان کمیسیون کاملا مشخصه توجیه شدن که فقط دنبال بهانه باشید که گواهینامه 10 ساله صادر نکنید تا بتونیم در عرض 10 سال بجای یکبار ،دو سه بار مردم رو بدوشیم و ازش هزینه تمدید بگیریم!
کلا همه معافیت پزشکی ها رو 4 ساله میدن و خیلی اذیت می کنند برای تمدید گواهینامه.حتی معافیتهایی که به مغز و چشم و دست و پا مربوط نیست رو هم گیر میدن و 4 ساله تمدید میکنه.آخه من نمیدونم کم خونی چه ارتباطی با رانندگی داره؟!!!!چون دیدن کم خونی خیلی شایع است تو ایران راحتتر میتونن تعداد بیشتری رو به بهانه این عارضه بدوشن
مهم اینه که امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه کلاً
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
احسنت !
تورم اعلامی را در حد ۶ تا ۷ درصد بدانید. مدیون هستید به غیر از این آمار چیزی را قبول کنید.
ای کاش مسعولین مربوطه قبل از تنظیم این قوانین نظر بچه ها و دامادها و عروساشونو میپرسیدن!!یه وقت اذیت نشن تو رفت و امدها!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
دیگه وقتش رسیده که شما هم درست نوشتن مسئول را یاد بگیری
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
مسعولین نه ، مسئولین
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
خیلی هم درست نوشته, اینا مسئول نیستن, مسعولن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
پول رفت آمد اونا از جیب خودشون نیست که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
اتفاقا این بار آقای روحانی از اقوامشون پرسیدن رئیس سازمان میراث فرهنگی
آقا ما نخوايم تو اين مملکت کار بشه بايد چه کسي رو ببينيم؟
به بهانه حمايت از توليد و خودرو داخلي سالهاست خودرو خارجي رو با قيمتهاي نجومي به اين ملت ميندازيدو يه سري ژن خوب دارن هر روز چاقتر ميشن.
به بهانه حمايت از آموزش و پرورش همه جا عوارض رو افزايش ميديد اينم از خرابه آموزش و پرورش
به بهانه حمايت از گردشگري ملت رو ميچزونيد هر روز هم افتضاحتر از ديروز ميشيم
بابا نخواستيم کار کنيد ... اينجوري که مملکتو دست چهارتا ... هم بديم کشور رو اداره ميکنه
بدبخت این مردم رو با یارانه گول زدند. حالا هم حذفش میکنن. هم هنوز هیچی نشده آب و برق و بنزین و گازوییل و تغرفه های واردات و ... را بیشتر میکنند تا مبادا از اعداد اختلاس آقایون کم بشه پیش همدیگه کم بیارن و سرافکنده بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
چشمشون کور دندشون نرم که صف ایستادند تا به معجزه رأی دهند .
زندان گوانتانامو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
دقیقا زدی تو خال
تارحت نباشید. به ندارها یارانه میدهند تا صداشون درنیاد. بقیه مردم هم دارای مجوز هستند که دست در جیب هم کنند و خرجشون را دربیارند.
حالا اگه يه درصدي اضافه ميكردن مهم نبود ولي نه يه دفعه شش برابر ،
پس لطفا لفظ "عوارض خروج" را به کار نبرید و به جایش "جریمه خروج" را درج کنید.
مردم باید برای به دست آوردن چند روز آزادی ، جریمه بپردازند .
کسری بودجه و هدر رفت ان را در کشور های دیگر از جیب ما میدهند....
ب نظر من اگه این هزینه ها خرج عمران و آبادی مملکت بشه ایرادی نداره.اکثر اونایی ک از مملکت خارج میشن جز قشر مرفه هستن.کارمند جماعت ک پول نداره تا قم بره!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
انشاله سال 97 مریضی لاعلاجی یا خودت با یکی از نزدیکانت بگیره دکترا بگن تنها راه زنده موندن اینه که بری فلان جا عمل کنی. اونوقت که همه چیتو فروختی 220 تومنم باید بزاری کنار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
عمران
ابادي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوبي گلم ظاهرا ايران زندگي نميكنين
اين اسمش ابادي نيست عزيزم ويرانيه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
دیگه 800تومن تور استانبول رو کارمند هم میتونه بره با کمی قناعت و صرفه جویی
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
شما با این نظرات سواد خودت رو زیر سوال میبری.اون چند میلیونی که رفتن عراق برای اربعین همگی قشر مرفه یودن؟ اصلا به فرض که باشن.کجای دنیا مرفه بودن جرم هست؟ مالیات متناسب با درآمد از مردم کسب میشه.اما تو مملکت ما جز مالیات سر هر موضوعی از کسانی که پول دارن به هر بهانه ای می تیغن که چرا پول داری! اینجور برخوردها باعث میشه کسایی که باید مالیات بدن از دادنش فرار کنن
همه هدف دولت این است که ضمن تامین هزینه وحشتناک حقوق‌های نجومی و هیزنه‌های سر بار که از روی مدیریت ضعیف به ملت تحمیل میشود، سفر خارجی‌ و خرید اجناس با کیفیت خارجی‌، مانند ماشین را به نفع تولید کننده‌های دولتی انحصار گرا و کاهش تقاضا ارز کاهش دهد. یعنی‌ مردم باید جنس غیر مرغوب شرکت‌های دولتی را با قیمت بالاتر بخرند و به نفع ۵ درصد بالای جامعه، نرخ دلار در سطح پایین تثبیت بشه تا خدای نکرده آقا زده‌ها و مدیران و مسئولان، برای سفر خارجی‌ و زندگی‌ و تحصیل در خارج از کشور، مجبور به تقابل هزینه و فشار نشوند و اسم این کار را هم میگذارن دهمیت از مردم و قشر آسیب پذیر مگر نه این آقایان اگر خروجی ۱۰ برابر بشود، مانند حقوق نجومی، تبصره مربوط به معافیت خود و خانواده را از همین حالا ، به تصویب رساندند!
این هم از دولت تدبیر وامید
اقای روحانی دگه سنگ‌تمام گذاشته برای مردوم ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
تشکر از آقای روحانی برای تکمیل جنبش معجزه هزاره سوم .
درامد مگه چند برابر شده،اين چه كاري.واقعا متاسفم براي خودم كه به سما راي دادم
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ما که میدونستیم این چیکارست و بهش رای ندادیم هم سوزوندید!
هیچ معلوم نیست این همه درآمد نفت این مملکت کجا دود می شه که اینقدر پوست مردم رو می کنن
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
یعنی نمیدونی کجا دود میشه؟ خرج ژن های خوب و گوگول مگول میشه
چه خبره؟؟؟؟؟
ابنقدر با روان مردم بازی نکنید
عوارض خروج یا زورگیری به هنگام خروج؟!
رو چه حسابی؟ به چه دلیلی؟ در مقابلش چه کاری انجام میدن که این پول رو میگیرن؟ این دیگه خود باج گیری تو روز روشن هستش... حلال نیست...
اتفاقا این نوع مالیات با اهداف توزیع مناسب درامد، خروج ارز از کشور،حمایت از تولید و خدمات داخلی بیشتر منطبق هست تعجب می کنم چرا گارد گرفتید
از ماست که بر ماست
بالاخره باید حقوقهای نجومی و بی کفایت مدیران و به اصطلاح کارشناسان دولت دربیاید
واقعا متاسفم ، کمبود بودجه دولت باید از جیب مردم تامین بشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا اساس این افزایش چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انشالله که این مورد مقرر نخواهد شد
اقدام دقیق ومناسبی بود فرض کنید 20میلیون مسافرت خراج از کشور صورت میگیرد حدود 300اضافه شده که درامد دولت میشود حدود6000میلیارد تومان بابت کسانی که پول زیاد دارند ودر خارج خرج میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
وقتی صدای شکستن قولنجت زیر دو برابر شدن قیمت
نان و بنزین شنیده بشه بیشتر شاد میشی
ما که گناه نگردیم داریم خارج از کشور زندگی میکنیم.
در ادامه هم امده صدور کارت پایان خدمت یک میلیون تومان .کسی که نزدیک دوسال ازعمرش تو سربازی بوده و برای دولت کارکرده و شاغل نیست از کجا یک میلیون بیاره.
دولت محترم از بس مردم را دوست دارد راضی نیست کسی خارج شود به همین دلیل سنگ اندازی می کنند تا همه ور دلش بمانند
روحانی متشکریم !!!!!
به نظرم باید از مملکت خارج شد و دیگه هم برنگشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مگه فرش قرمز برامون پهن كردن مطمعن باش كسي كه بتونه فرار كنه تا الان هزاز بار فرار كرده ديگه پشت سرشم نگاه نميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
بیسواد ! مطمئن درسته
خوب همیشه ورودیه اینجوره...ورودیه به بهشت گرونه خوب..
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
اما اونجا خروج از جهنم گرونه!
واقعا بین روحانی که رای دادیم و احمدی نژادی که رای نداریم یا شهرادری نجفی با قالیباب در چی هستش و سودش برای مردم چی هست......
چه اقتصادی چه مملکتی آخه دانشجو خارج از کشور چه گونهی‌ کرده هر روز قیمت آرز گرونتر می‌شه الان عوارض خرجیو زیاد کردن فردا چه بالایی میخوان سر ما بیارن خدا میدونه
به مرگ گرفتن كه به تب راضي بشيم، عوارض خروج كلا بايد خذف شود، اينبار هم با كشورهاي جهان و همسايه مقايسه شود
به نظرم دولت باید در زمینه دانشجویان و همراهشون تجدید نظر کند چرا که فراهم کردن همان مبلغ قبلی هم برای دانشجویان سخت بود. منصفانه نیست که دولت هرجا کمبود میاره از جیب مردم آنرا جبران کند. دولت به جای اینکارا جلو مفاسد اقتصادی و اختلاس ها را بگیرد.
با با یه خبر گزاری یا یه سایت مرد پیدا نمیشه یه نظر سنجی مردمی بذاره این روحانی با کابینه ش دارن مملکت رو فلج میکنن دیگه نیاز به تحریم های فلج کننده غرب نیست تابناک به وظیفه دینی و انسانیت عمل کن و یه نظر سنجی بذار نترس نترس
جریمه خروج از کشور؟
دولتها یاد گرفتن بجای نظم و انظباط هزینه هاشون را از مردم بگیرند
ملت باز هم همگی بگین بععععععععع بعععععععععع
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
اول خودت بگو تا ملت یاد بگیرند
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
حمیدخان میخواد جلو بشینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ملت خواب زده
ملت همه جا باید هزینه عدم کارایی و دولت عریض و طویل ناکار امدو بدن
قرار بود آقای روحانی اعتبار پاسپورت ایرانی رو افزایش بده! نه اینکه از جیب مردم ورداره بزاره تو جیب دولت. بدشون میاد مردم ارزون سفر کنن...
اقداماتی از قبیل گران کردن تعرفه ها و بالا بردن میزان مالیات و... راحت ترین راه برای جبران کسری بودجه یک کشور است. البته در کشوری که برای مسئولین عزیزش، مسئله معیشت مردم اصولا مسئله مهمی نباشد که بخواهند به آن فکر کنند، چنین تصمیمگیری هایی هم دور از انتظار نیست.
اینکه هنوز به تصویب مجلس نرسیده اما به طور کلی بدونید که هر وقت دولتی تعرفه های مختلف رو اضافه می کنه یعنی اینکه وضعیت اقتصادی مناسب نیست و دارند سیاست های انقباضی اعمال می کنند، مثل تعرفه های مختلف واردات کالاها به ایران که توی فهرست پیشنهادی وزارت بازرگانی تعرفه های مختلف خیلی خیلی زیاد زیاد شده که معنیش به طور کلی یعنی مدیریت شدید ارز کشور، گران شدن کالاهای مختلف در داخل و تلاش برای خارج نشدن ارز از کشور ! ما که به آقای روحانی رای دادیم اما الان دوستانِ ما که همه مخالف رای دادن به ایشان بودند به شدت خوشحالند که ایشان موفقیتی نداشته است و این تاسف باره.
یعنییی چی؟
این مثل جریمه خروج از کشور.
دیگه همه چیز رو به سخره گرفتن این مسئولین
اسم اين ديگر عوارض نيست. جريمه است.
#اشتباه کردم
#روحانی بسه
واقعا دور دوم دولت ها حال آدم رو بد می کنه ... به جای حذف این تعرفه ها که هیچ توجیهی ندارند ...
تا جائی که اطلاع داریم در کشورهای دیگر چیزی به نام عوارض خروج از کشور وجود ندارد و این تا کنون هم اجحاف بود چه برسد به اینکه آنرا 3 تا 6 برابر هم افزایش دهند.
این یعنی ظلم آشکار و من وقتی اینبار بیام ایرون همه چیزمو میفروشم و دیگه هم به ایرون برنمیگردم. الان هم چند سالیست که دیگه قدم به خطوط هواپیمایی ایرون نگذاشته ام و دیگر هم نخواهم گذاشت
این از عوارض، اون از هزینه تعویض پلاک، اون از هزینه تعویض گواهی نامه و ......
والا به پیر به پیغمبر به دینی که دارین، به ایمانی که دارین، ولله بالله مردم ندارن، مردم تو فشارن. بابا نکنین این کار هارو.
اونوقت 10 درصد هم افزایش حقوق کارمند میدن.
تابناک خواااااهش میکنم شما بعنوان زبان شنوای ملت، پیگیر این موضوعات باشین. ما که صدامون رو کسشی نمیشنوه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مثلا بشنون شما فكر كردي اتفاقي ميافته؟
زهي خيال باطل
ديگه چیزی درست بشو نيست
خیلی ساده لوحانه است اگه فکر کنیم اون پول صرف زیر ساختها و توسعه گردشگری قراره بشه . مطمئنا این پولهای دریافتی هم مثل خیلی از پولها سر از ناکجاآباد در میاره .
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ناکجاآباد که نه, جیب ژن خوب ها
دولت تدبیر نشان داد که فقط خرج از کیسه ملت را بلد است.حالا خوب فلسفه کلید روحانی را فهمیدیم
روحانی مچکریم
اگر حرفی هم بزنیم، می گن خوبه که امنیت دارم!!!!! واقعا این کاریه که با مردم یک مملکت کنند و یک کالا و یا خدمات و ... را یکباره شش برابر کنند؟!!!!! آیا در مملکتهای دیگه سابقه داره؟!!!!! آیا دولتمردان دیگه نمی توانند؟!!! پس چرا نمی کنند؟!!!
یعنی بدبختیم فقط ماها واسه امثال خاوریها که فرقی نمیکنه چقدر باشه
یعنی بدبختیم فقط ماها واسه امثال خاوریها که فرقی نمیکنه چقدر باشه
سود بانکی 3 درصد کم می شه ، دلار 15 درصد زیاد می شه
عوارض خروج از 75 می شه 220 و 440 !!!؟
گلگوله باران مردم با امید و تدبیر !!!!!!!!!!!!
ما که از در پاویون با هواپیمای شخصیتی بیرون نمی ریم !

یه بار دیگه تو این تاریخ از رای خود پشیمانم
رییس جمهوری فعلی هم مثل قبلی ظاهرا در دور دوم اخلاقش داره عوض میشه شاید اگر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری محدودیت نداشت بجای افزایش عوارض یارانه ها افزایش میافت!!!؟
حيف اون همع تبليغاتي كه براي اقاي روحاني كردم و مردم بيچاره كه چقدر به اميد بهبود وضعيت اقتصادي خوشحالي ميكردند.اون از وضعيت گراني ها و دلار و يورو اينم از خبر امروز.واقعا بايد گريست ا
قشنگ گذاشت تو کاسه ملت!!!!
به جای اینکه دولت مالیات رو از پزشکانی که از پرداخت مالیاتشون به روشهای مختلف امتناع میکنند (عطف به گزارش چند روز پیش تابناک) دریافت کنه، کسری بودجه خودش رو از راه ناصواب میخواد جبران کنه.
چرا گوتره ایی عوارض خروج از کشور رو افزایش میدن در دولت احمدی نژاد یک چنین کاری صورت گرفت ولی در این دولت انتظار نمیره این چنین عمل شود.
مردم که نباید برن کشورهای دیگه یکم شادی ببینن باید همین جا بشینن و در مشکلات دیگران سهیم شوند
مملکت گل و بلبل و سنبل
فقط توش شادی و تفریح و ارامش نیست والا چیزهای دیگه هست تا دلت بخواد
فقط میخوان از مردم بکشن. الان تقصیر کسایی که برای کار باید سفر به کشورهای دیگه داشته باشن چیه؟؟؟؟؟ چرا فقط به فکر جیب خودتون و آقازاده هاتون هستید؟؟؟؟؟؟؟
فواره چو بالا رود سرنگون شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ما که چشمون آب نمی خوره
بیشتر مردم نمیرن اتفاقا طرح خوبیه و شاید مقداری مانع خروج ارز بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
دوست عزیز :یه نفر خارج میره یه نفر تو بانک پول داره یه نفر پلاک ماشین باید عوض کنه0مهم نیست که نوع ظلم یکسان نیست- مهم خود ظلمه
لطفا توجیه نفرمایید با پوزش از شما
علی برکت الله محل هزینه کرد این درآمدها را دولت محترم گزارش دهد لطفا
مالیات های بی حساب و سنگین .سختگیری ها و جرایم سنگین رانندگی.عوارض گمرکی سنگین خودرو.عوارض خروج سنگینافزایش قیمت حامل های انرژی و.......تازه آخرشم بودجه عمرانی را کم کردن
عوارض خروج از کشور یا جریمه خروج از کشور. !!!
اونی که نداره ده صد سال یکبار هم از کشور که نه از شهر و روستاش خارج نمیشه
اونی هم که داره و میتونه سالی بار بره خارج چشمش کور بره بده شما چرا ناراحتی ؟
همچین نوشتی مثل اینکه قراره نون گرون بشه
اتفاقا" دولت درست عمل کرده ، یعنی اونی که سالی4 بار میره خارج باید عوارض بیشتری بده تا اونی که بعد عمری میخواد بره عمره واسه زیارت
از اونایی که پول بیشتری دارن عوارض بیشتر گرفتن عین عدالته
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
چشم خودت و خانوادت کور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
حواستوجمع کن و به نخبه هایی فکر کن که زحمت کشیدن و از بهترین دانشگاه ها بورسیه گرفتن! اینا پول ندارن. با پول محدودی که دانشگاه بهشون می ده زندگی می کنن. حق کار کردن هم ندارن. روشن شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
همچین این عوارض رو از گلوی تو و بقیه بکشند بیرون که خودت هم نفهمی چی شد .
تصمیم گیران قطعا این مبالغ براشون رقمی به حساب نمیاد
و فاجعه عظیم تر این فاصله طبقاتی فاحشه
که آرام آرام خودش رو خوب داره نشون میده
روحانی مچکریم
این افزایش در چندین مورد می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
1- موضوع اشتغال : این امر تاثیر متقابل در اشتغال ایجاد می کند. با کاهش مسافرت به خارج از کشور آزانسهای مسافرتی با رکود مواجه شده وبه بیکاری دامن می زند از طرف دیگر احتمال افزایش مسافرتهای داخلی را بهمراه داشته باشد. هر چند بعلت نبود جاذبه های گردشگری در ایران (به چند دلیل) و نیز تفریحات عامه پسند و متفاوت ممکن است تغییرات ناچیزی داشته باشد
2- تاثیر بر واردات کالای همراه مسافر: این امر ممکن است بر تولید خصوصا پوشاک ایرانی تاثیر مستقیم بگذارد و از طرف دیگر قیمت پوشاکهای خارجی را به بوتیکها کشانده وموجب رونق تولید داخلی گردد.
3- درامدهای دولتی و تاثیر نامفهوم بر آن : بدین شکل که با افزایش درآمدهای دولتی با فرض ثابت بودن مسافرتهای خارجی . درحالی که ممکن است این با ریزش مسافرتهای خارجی حتی این درامدها کاهش نیز داشته باشد.
4- شاید یکی از اهداف فرعی دولت کنترل بیشتر بر تقاضای ارز باشد در حالیکه دولت شدیدا با تبدیل ارز به ریال کمبود نقدینگی خود را تامین میکند.
5- استفاده از عوارض خروجی بعنوان یک اهرم کنترل نامریی و تاثیر منفی بر صنعت توریسم کشورهایی مانند دوبی ، ترکیه و تاجیکستان
دولت بجای اینکه با گسترش صنعت توریسم ارز وارد کشور کند و شغل ایجاد کند از جیب ملت هزینه میکند.
این یعنی زین پس سفرکردن برای از ما بهتران است . اسم آنرا هم از عوارض خروج به جریمه خروج تبدیل فرمایید خلاص.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
من زیاد دیدم در سفر هایی که داشتم. مردم خبر ندارن، وزرا و مسئولین با خانواده پا میشن میرن اروپا. این جور هزینه ها هم همراه
پول بلیط و ویزا و هتل و دستمزد از جیب مردم میدن.
کره شمالی هستیم فقط فکر میکنیم نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
فقط 100 برابر ثروتمند تر و با تاریختر و با تمدن تر. خودش هنریه که بشه همچین کشوریو کره شمالی کرد.
جریمه خروج از کشور بگن بهتره
تورو خدا چرا تو ايران همه چيز گران ميشه اب برق گاز عوارض خروج مرزي دلار گوشت مرغ همه چيز چرا يه چيز ارزان نميشه
واقعا متاسفم آقای روحانی
اين دفعه اگر اوضاع خراب شود ديگر قابل كنترل نخواهد بود.
کشتی دولت در حال به گل نشستن است..لطفا هر ایرانی یک کف دست آب بیاورد
من پیشنهاد میدم علاوه براین، عوارض ورود به کشور و مالیات بر ارزش افزوده و آبونمان و حق انشعاب! و حتی حق بازرسی و نظارت هم از مسافران اخذ بشه.
آدم یاد کیوون میفته تو شبهای برره که پول زور میگرفت من حاظرم قاچاقی برم و پول به قاچاقچی بدم ولی این پول زور رو ندم
این نظام دو تا پاشنه آشیل دار

۱) احمدی نژاد
۲) روحانی
احتمالا این رو نوشتن که سروصدا بکنه و ملت به بقیه قسمت های بودجه سرک نکشن، و احتمالا یک بند برای اصلاح شدن هست که تعداد اصلاحیه ها در مجلس رو افزایش بده تا با بقیه قسمت های بودجه کاری نداشته باشن.
با اين عوارض سنگين تازه وارد فرودگاه بين الملي تهران ميشويم انگار وارد فرودگاه كره شمالي شديم و فرودگاه بايد لوكس و تميز باشد نه اينكي ما در تهران داريم سيستم بهداشتي ان مثل ترمينال خزانه ميباشد
اینقدر غر نزنید! همین که اجازه میدن بتونید از کشور خارج و به کشور داخل بشید برید خدا رو شکر کنید!!! خخخخ!!!!
پاسخ ها
دخو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
خخخخ و خرمگس
متاسفم
انشالا چند سال دیگه از کره شمالی هم سبقت میگیریم
فکر کنم اگه 5 بار یا ششم بار بری خارج دیگه اعدام کنن
تو رو خدا یه کشور درست درمون معرفی کنید که باج خروج از کشور از مردمش میگیره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
جمهوری درست درمون ایران
خداييش اين ديگه خيلي زور داره يعني يك خانواده چهار نفره براي يك سفر به خارج بايد يك ميليون تومان پرداخت كنند! يك بار داشتم به يك خارجي ميگفتم تو ايران بايد موقع خروج از كشور پول بدي، اصلا نفهميد چي ميگم گفت، مگه تو خلافي كردي كه بايد پول بدي بياي بيرون...
خیلی هم شفافه که هزینه های حاصل از این افزایش عوارض کجاها خرج میشه...!!!
به خدا ما ایرانی هستیم هیچ گناهی نکردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
گناهمون همینه خب. قشنگ ترین و مرفه ترین جای دنیا به دنیا اومدیم..
از اخلاق خوب مردم و سکوت مردم سو استفاده میکنن بیا اینم عاقبت رای ما
کاشکی این پولها رو بگیرند و واقعا خرج توسعه و تجهیز فرودگاهها و توسعه توریست و گردشگری بشه. در ضمن بگم که تو کانادا که من هستم. چیزی به اسم عوارض خروج از کانادا نداریم کلا!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
هیچ کشوری عوارض یا همون جریمه خروج نداره.....
وقتی ملت اقدامی نمیکند حقش است.
یه دفعه گلومونو بیشتر فشار بدین خفه شیم دیگه، چه خبره! چرا باید هزینه بی کفایتی دولت باید از جیب مردم تامین شه
درود بردکتر احمدی نژاد
من نمی دونم دولت از جون ما چی میخواد یارانه را کم میکنه قط مینه عوارض خروج بیشتر میکنه کسی هم نیست جلوی این رو بکیره
اگه دولت میخواد حمایت از گردشگری بشه بیاد تورهای کیش و قشم و ... رو نصف کنه مثل ترکیه ببینن چجوری استقبال میشه! کرایه هتلها رو نصف کنه!! رفتیم کیش بخشنامه زدن در جاهای مختلف که عکسبرداری توسط مردم ممنوعه! باید مثلا از داخل کشتی یکی که از طرف برگزار کننده تور هست عکس بگیره هر دونه عکس رو 45000 تومان بفروشه!!! منکه غلط کردم برم کیش دیگه!
تحمل مردم هم دیگه حدی داره هیشکی هم جوابگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
وای اینقد کظم غیظ نکن
این برای سال آینده هست یا امسالم شاملش میشه؟ منظورم اینه از سال 97 اجرا میشه؟
چه حالی میده...این پولا....
اون از وضعيت قيمت دلار
اين از عوارض خروج
ارز مسافرتى هم كه لغو شد
يهو بگين سر در فرودگاه بزنن غلط ميكنين از ايران اسلامى خارج بشين
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
نگران نباش اونم میزنن
خروج زمینی هم ۲۲۰ هزار شده یعنی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
زمینی و هوایی یکی شده.
ایا کشورهای دیگه هم از مردم خودش عوارض خروج از کشور میگیرن لطفا اگه کسی میدونه بگه
زدست دشمنان شکایت برم پیش دوست
چو دوست دشمن است شکایت کجا بریم
یادش بخیر سالها پیش وقتی برره مهران مدیریو میدیدیم میخندیدیم
جالبه که در این لایحه تفاوتی بین عوارض سفر زمینی و هوایی قائل نشده اند. با عنایت به اینکه بیشتر مسافرت های ایرانیان به خارج کشور از طریق زمینی انجام می شود و عوارض فعلی مسافرت زمینی به خارج از کشور 25 هزار تومان است؛ می شود گفت که عوارض 9 برابر شده و نه سه برابر !!!!
ارزش یک ساعت آزادی خیلی بیشتر از اینهاست.
تابناک عزیز بیزحمت خبر گشتهای ویژه سپاه جهت کنترل بحرانها رو هم بزار تا ببینین نظر مردم چیه
تو کشور های مدرن و با قانون , قوانین در طول چند سال تصویب و به اجرا کذشته میشود . در ایران همه کار احساسی و یک شبه اجرا میشه .
آقایون علما نظر بدهند آیا گرفتن این پول حلاله ؟کسی که با پول خودش که برایش زحمت کشیده می خواهد جایی برود با چه مجوزی از او زورگیری می کنند ؟مجلس هم نمی تواند مجوز تصرف مال غیر را بدهد .واقعا آفرین به آفای روحانی !!!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
معنای زحمت را هم فهمیدیم
دولت امید همه را ممنوع الخروج می کند و این به معنای بستن مرز است
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
دولت امید، بهار و... فرق نمیکنه. اینا سیاست های نظام است. خوب نیست مردم برن خارج. ارز خارج میشه (دیگه نمیتونن خودشون خارج کنن!) بعدشم، میفهمن بقیه مردم دنیا چجوری زندگی میکنن. دوسر باخته
برا اربعین هم قابل اجراست؟ یا فقط برای ترکیه و کشورهای اروپاییه این؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
سوال های مشکوک نکن .
الان میان الکی میگن به دستور رییس جمهو ر ملغی شد محبوبیت درست کنن
چه می کنه این تدبیر و امید
بنده دانشجوی خارج از کشورم و پدرم بازنشسته و مادرم خانه دار. ازدواج کردم و دو بچه دارم.
این یعنی دیدار من از خانواده ام در ایران هر دفه یک ملیون و هشتصدهزارتومن فقط از محل عوارض خروج آب میخوره!! پدر و مادرم هم بیان منو ببینن ۸۸۰ هزارتومن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
کمه باید بیشتر ازتون بگیرن . چی خارج میخونی که تو دانشگاه آزاد درس نمیدن ؟
چه بهتر هر کی میره خارج از کشور کلی پول میریزه به جیب عرب ها و ترکها چه بهتر که ازشون عوارض سنگین بگیرن تا حداقل یه نفعی ام واسه کشور خودمون داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آقای همه چیز دون...شما واقعا فکر می کنی همه ی سفرهای خارجی تفریحی هستن؟
الحمدلله که معنی رونق اقتصادی رو فهمیدیم
بنده بر عکس اکثر کامنت گذاران این صفحه؛ موافق این اقدام دولت هستم زیرا ما کاملا از تحریم ها بیرون نیامده ایم و دولت کمبود ارز دارد که اثر آنرا در افزایش روزانه نرخ آزاد داریم میبینیم. از آن طرف عده ای از کاسبان تحریم با این توجیه که مسافرت های خارجی طرفدار دارد چون ارز ارزان است بدنبال بالاتربردن نرخ ارز هستند. در اینصورت هزینه زندگی در ایران بازهم بالاتر خواهد رفت. بنابراین دولتی که دوستدار عامه مردم است هزینه اموری که مردم عادی و اکثریت با آن بیگانه اند را باید از استفاده کنندگان آن بستاند. امروز هم ما بیشتر از زایر به عتبات و مکه به ترکیه مسافر و توریست میفرستیم که معلوم است درآمد اضافه خودرا به آنجا میبرند و تفریح میکنند. گوارای وجودشان اما نباید از ارزی که برای مایحتاج اولیه مردم میتواند استفاده شود بهره مند شوند. حال که تفکیک این دو نوع مصرف ممکن نیست باید عوارض از این مسافران یا خریداران اتومبیل های لوکس و سایر کالاهای اشرافی ستاند.
پاسخ ها
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
حرف نزنی نمیگن لالی
اوووو این همه خرج میکنین اونجا چندر بوقلمونم گیر دولت بیاد
واسه اینه که ملت نرن خارج کشور دنبال کار. آخه نه که نرخ بیکاریمون منفیه؟
آقای روحانی مچکریم فقط لطفا تعداد مامورا رو زیاد کنید تا تو صف نمونیم ...
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
شما را بی نوبت راه میندازیم ، چشم
این دقیقا در راستای سیاست های ترامپ هست .جادارد به ایشون بگویید شما زحمت نکشید ماخودمان خروج ایرانیان را از کشور به کل کشورهای جهان قدغن کردیم .اینجا دادگاهی هم نیست که علیه حکم رییس جمهور رای بدهد.
جناب آقای روحانی.... از طلا بودن پشیمان گشته ایم ... مرحمت فرموده ما را مس کنید....
این آقای روحانی برای خودشان پدیده ای هستند که در حال شکستن هست، کجای دنیا عوارض می گیرن، پول زور باید داد
خجالت بكشيد!
این افزایش قیمت های نجومی که توی محاسبه تورم نمیاد هربلایی سرمون میارندحقمونه
اصلا همون 75 هزار تومان خنده دار بود و باید برداشته بشه دیگه این مورد جدید که فکر کنم فقط در ایران و کره شمالی دیده می شه! احتمالا در نهایت هم بعد از اعتراض، به افزایش 50% ای راضی می شن و می فهمیم که همه ی این ها بازی برای همون افزایش 50% ای بوده!
بگذریم که حتی برای متمولین هم این مبلغ جای سوال داره، کلا این که پولدارها به سفر خارج می روند فکر نادرستی هست و ما دانشجوهای بدبخت که برای دیدن خانواده ایران میایم یا خانواده هامون میان اونور باید چه کنیم؟ یا کلا مبادلات تجاری و سفرهای کاری باید تعطیل بشه؟
کلا چرا به جای یک فکر درست که فشار رو به مسوولین تحمیل کنه برای تلاش بیشتر و آبادانی کشور، همیشه فشار رو به مردم منتقل می کنیم چون خودمون توان مدیریت منابع و کارکرد صحیح رو نداریم؟
تا کی باید صبح بیدار بشیم و یک خبر عجیب بشنویم و تاسف بخوریم که ارزش پولمون اومده چایین، وام های میلیاردی داده شده، موسسه مالی ایکس پول مردم رو نمی ده، عوارض 6 برابر شده و...
یاد اون شعاری که تو کارتون فوتبالیست ها میدادن افتادم:

آفریـــن آفریـــن تیــــم امـــــــــــیــــــد !!!
انتخابات ریاست جمهوری تمام شدو جهش قیمت هاشروع شد
امیدوارم مجلس مستقل و قاطع عمل کنه و رای نده کمیسیون به این باج خواهی
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
بسیار ساده دلی
ما كه تا بحال پامون را از اين مملكت بيرون نذاشتيم ، آنهايي هم كه دارند و ميروند براشون اين پولها چندر غازه ، پس اين وسط ميمونند طرفداران محترم جناب رئيسي و قاليباف كه در ساعات اضافه كاري كامنت گذاري مينمايند . واسلام .
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
تو رو کی تو کشورش راه میده؟ خودتو معیار میدونی؟
حیف از رای به روحانی
مردم یا دتون هست 4 سال پیش چه جوری گذشت الان یه کاری می کنیم که دیگه به همین راحتی هر کی هرچی گفت باور نکنید
روحانی متشکریم.
همین الان که این متن رو مینویسم از ویکی پدیا میام.اگر این نرخ شما بخوانید ایران بالاترین عوارض (جریمه ی) خروج کشور رو در بین تمام کشورهای دنیا خواهد داشت. مثلا با ترکیه مقایسه کنید که 15 لیره هست. و ایران 220 هزار تومن برای بار اول.
بیچاره ملتی که محتاج قهرمان باشد
بیچاره حی میگفت میخواد ارزش پاسپورت ایرانی رو افزایش بده نگو این بود
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
هی میگفت ، حی به معنای زنده است
آش خالته / بخوری پاته ، نخوری پاته
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
آشتو بخور
دست تو جیب مردم کردنو داشتیم الان دولت محترم تا کمر افتادن تو جیب مردم . آقای روحانی اشتباه کردم به شما رای دادم .
کار بسیار بسیار عالی هست.یعنی شاید روحانی یکی از بهترین کارهایی که کرد همین بود.بنظرم 3-6 برابر هم کمه باید 20 برابری میزاشت تا مردم نرن پولو بریزن تو حلق ترکیه و تایلند و غیره.والا.

کسانی که میرن خارج حتما پول اضافی دارن دیگه که میرن پس باید عوارضشم بدن
پاسخ ها
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
حرف نزنی نمی گن لالی
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
هر کی میره خارج رفته ترکیه خوش گذرانی کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تا چشم تو کور بشه
افسوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
حقه ته خارج نرفتی فکر می کنی که فقط برای خوش گزراندن میرن خارج؟ . فکر میکنی با این کار کفش چینی پا نمی کنی و ماشین چینی سوار نمی
شی به زودی هم هوای وارداتی از چین نفس
میکشی این پول را نگه میدارن تا واردات از چین زیاد بشه و شما کالای پینی مصرف کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
ناشناس جان ! هزینه عوارض رو می کشه رو اون کالا یا سرویسی که به مردم میده اونی که دوست داره بره مسافرت . متوجهی ؟
این همه مسافرت خارج بوده که ما را سر امد علم در جهان کرده ادب و قانون را به کشور ارمغان اورده اند بهترین فن اوری ها را اورده اند رفته اند پول پارو کنند و ارز جهان را بیاورند به نظر من باید عوارض خروج حداقل از هر نفر 200 دلار بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
افرادی مثل تو ریخته تو کشور به هیچ قانونی هم جوابگو نیست. قیمت بنزین و باید 50 برابر کنن نونم 10 برابر ببینم چی کار می کنی
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
بدبخت. تو لیاقت فن آوری داری؟ اگرم چیزی بیاریم واسه امثال تو نمیاریم.
اخه انصافا پول چی میگیرن؟ خیلی زور داره اینطوری ادم پول بده مثل این می‌مونه که یک عده سر گردنه نشستن پول زور میگیرن، خدا نگذره ازتون که زندگی رو اینقدر برای مردم سخت کردین.
اتفاقا برا ترکیه و اروپا و تایلنده مخصوصا همون آخری تایلند.کار خیلی خوبیه پول بی خودی داشت از کشور میرفت بیرون.باید تصاعدی بیارن بالاتر تا زمانی که به 20 برابر برسه
ایران سالی 4 هزار میلیارد تومن فقط میریزه تو حلق ترکیه از بابت گردشگردیش.خوب کسی که هی دوست داره به تایلندو آنتالیا حتما داره که هی میره دیگه.تاجری چیزی هستی هی دم به دیقه میری آنتالیا وان و غیره و غیره میگفتن تو عید قربان جمعیت ایرانی ها از خود وان بیشتر بوده.باید 20 برابری کنن عوارضو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
و دانشجویی که جون کنده و از بهترین دانشگاه آمریکا بورسیته گرفته چی دقیقا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
بنده خدا اونایی که اهل سفر و گشت و گذارند اگر این عوارض صد برابر هم بشه سفرشون رو میروند پولشم از جیب من و تو در میارند پس یکی دیگه عشقش رو میکنه ما که خارج ندیدیم تاوانشو میدیم
فوق العاده تصمیم خوبی بوده.انشالله به طور تصاعدی تا بالای 20-30 برابر هم بره که این همه ارز بی خودی صرف تفریح کردن یه عده پول از کشور خارج نشه.
تا نگرید طفل ، کی نوشد لبن؟!
عالیه کسی که این قدر پول داره که میره خارج کشور خیلی هم خوبه که حتی یک میلیون تومان عوارض خروج از کشور بده .
بنزین به بهانه امن کردن جاده ها افزایش خواهد داشت
و الان هم که برای بودجه عوارض خروج از کشور
من در خارج دانشجو هستم و چون دولت ما دانشگاه منو مورد تایید نمیدونه هر بار بایستی پول عوارض خروج بدم جالبه با این همه ریخت و پاش بودجه که بنیاد فلان میلیاردی ردیف بودجه داره من باید پول سرویس بهداشتی گردشگری رو نامیین کنم. واقعت متاسفم

استرالیا با درامدهای چندین برابری عوارض زیر پنجاه دلاره حالا مملک ما روی دست اتریش و استرالیا زده...
تا وقتي كه نظر اكثريت كامنت گذاران ترجيح مصالح خود بر مصالح اكثريت فقير جامعه است اين مملكت رنگ اباداني به خود نخواهد ديد نظر اين اكثريت كامنت گذار يعني اختلاس و فرار به خارج متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مگر باید جیب مردم فقیر از کیسه من پر بشه زلزله مردم کودک کار مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
آقا مرتصی ! بفرمایید درآمد نفت کجا میره ؟
طبق قانون ایرانی های ساکن خارج از کشور و دانشجویان نباید این عوارض رو بپردازند ولی در چند سال اخیر از همه ایرانیان این پول گرفته شده.
چرا نص صریح قانون رعایت نمی شه؟ کاش یه خبرنگاری بره دنبال این داستان.
وقتی که دولت توان گرفتن مالیات از اقشار پردرآمد را ندارد.سر گردنه حیران مسافران بیچاره را لخت میکنید.؟
سلام.به نظرم این عوارض که مبلغش برای بار دوم و سوم و دهم زیاد بشه،خیلی هم خوبه.ولی برای زیارتی های بار اول 110 هزار تومان زیاده
بروید کمی از شیخ محمد در دبی یاد بگیرید..اونها به کجا رسیدند تو صنعت توریست و گردشگری و خطوط هوایی و فرودگاه...شما به کجا رسیده اید...
این وسط هم باید به طرفداری احمدی باید گفت با دمتون دارید گردو میشکنید و هی کامنت میزارید حقتونه رای به روحانی دادید

بدبختیهای امروز ملت همه عواقب تفکرات واپسگرای شماهاست کم خرج تراشی که نمیکنید
لطفا انقدر با اعصاب مردم بازی نکنید
به ضرر من و خانواده ام می باشد ولی اگر منافع ایران و ملی را بر منافع شخصی ترجیح ندهیم که متاسفانه رایج می باشد صد در صد درست می باشد و حتی کم می باشد. ولی بهتر است مانند کشورهای صنعتی توسط شرکت های هواپیمایی با قیمت بلیط در یافت شود. من از کانادا به فلورانس و ونیز و اسطانبول رفته بودم، خیلی ایرانی دیدم که با تور و یا شخصی از ایران آمده بودند. پزشکان و دندان پزشکان را اینجا می بینم که در ایران کار می نمایند حتی در شهرستان ها، و برای دیدن خانواده چند بار در سال به کانادا می آیند.
با سلام، دوستان اینقدر دنبال غلط املایی و غیره توی یک کامنت سریع دیگران نباشند، اثر ادبی یا شاهنامه و قران که چاپ نمیکنیم، با کیبورد موبایل! با هر توجیحی ارض ها و عوارض ها رو زیاد میکنند. با اختلاص ها و حقوق و املاک و بخشش ها و چه وچه وچه برخورد نمیشه در عوض از جیب مردم هی بلف میزنن. عزیز من برنامه امریکا و اسراییل همینه که نفت رو پایین نگه دارن تا این اتفاقها در ایران و روسیه وکشورهای اسلامی بیفته و از درون مردم را ناراضی کنن یکی مثل من که به قول زیبا کلام از ایران در رفتم و یکسال در میان بچه هام رو نمیارم که از این پولهای زور ندم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
همین استنادت به شاهکاری مثل زیبا کلام نشون می ده چقدر بارته. شما نیای بهتره.
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ارزها ، اختلاس ، بلوف ، قرآن املای صحیح می باشد ، بیسوادی تو ربطی به کامنت سریع ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
توجیه درست است ربطی هم به این که با چه چیزی تایپ می کنید ندارد . بیسواد هستید .
کلا عوارض خروج از کشور من درآوردی و بی معنی است بهتره به جای انتقاد از مبلغ ذکرشده از اساس مخالفت خود را با اخذ این پول زور اعلام نماییم باید خواستار لغو عوارض خروج شویم
اینجور بهتره چون میری اونور اب و توقع ات بالا میره بعد فکر میکنی از اینجا بهتر هم هست.
بابت انصراف از یارانه بخاطر کمک به طرح های دولت برای خودم متاسفم.
دولت به صورت رسمی سر گردنه گیر شده و باید برای مسافرت های بین شهری نیز از مردم عوارض خروج از منزل بگیرد چرا که نه؟
این قدر کسانی که تا به حال خارج نرفتند منفی ندهند، یک بار هم که شده برو خارج ببین ما ایرانی ها. بدبخت هستیم، برو واقعیت های دنیا رو ببین نه فقط از صدا و سیما بشنو که ایران گلستان است و هیچ جا به خوبی ایران نیست!!!
علاوه بر این، دولت باید سربازان خود را ملزم کند در مرز خروج با چوب و چماق درس عبرتی به افرادی که قصد خروج دارند بدهد.
واقعا که مسخره است. کسی که خارج از ایران زندگی می کند و سالی یک بار برای دیدن خانواده و سله ارحام به ایران سفر می کند سال اول ۲۲۰۰۰۰ تومان سال بعد ۳۳۰۰۰۰ تومان و بعد ۴۴۰۰۰۰ تومان باید به دولت بدهد که خرج گردشگری خارجی ها بکند. تازه اگر بکند. این برای یک خانواده کوچک ۴ نفره یعنی حدودا ۱ میلیون و هفتصد هزار تومان. بیشتر از پول بلیط. وقتی خود دولت ایران قوانین ضد ایرانی و به نفع خارجی تصویب می کند چه انتظاری از خارجی ها و آمریکا است. هر روز بدتر از دیروز. مگر کاپیتولاسیون غیر این بود آقای حقوقدان!آقای روحانی میگوید راه را برای سله ارحام سخت کن .......
فقط از جیب مردم مایه میزارن .موضوع عوارض خروج تنها نیست در خیلی ازموارد دیگر هم همین بلا سر مردم میارن.
باز درود به آقا محمود كه دو سال آخر رو با ما زياد حساب كرد، روحاني از همون روز كه دوره اش تمديد شد با ما سر سنگين شد، ملت بايد درس بگيره كه هيچ دولتي نبايد دو دوره اي بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
ربطی به حسن و محمود و اون یکی نداره . یک عده ندید بدید که دستشون به بعضی جاها برسه اوضاع همینجوری از آب در میاد .
این طوری که دولت داره ما رو تیغ میزنه ، ما هم تلافی میکنیم. مثلاً به اموال عمومی رحم نمیکنیم . مثالش اینکه وقتی سوار هواپیما شدیم ، خیلی زیر پوستی با کلید ، از خجالت صندلی های هواپیما در میایم! یا مثلاً مترو که سوار میشیم سعی میکنیم کارت نزنیم و مواقع شلوغی ، پشت سر نفری که کارت زده بریم تو. یا مثلاً برای تخلیه نخاله های ساختمونی خودمون ، برای اینکه کرایه کمتری بدیم ، یک کامیون میگیریم و بهش میگیم نیمه شب ، نخاله ها رو ببره دو تا خیابون اون ور تر خالی کنه تا دولت و شهرداری مجبور بشن هزینه کنن و کامیون بیارن و نخاله ها رو جابجا کنن! یک نمونه دیگه اینکه ، برای اینکه جریمه نشیم ، پلاک ماشینمون رو با انواع ترفند های مختلف و خیلی تمیز از دید دوربین های پلیس مخفی نگه داریم طوری که کسی شک نکنه. اگه باز هم مثال خواستید بگید تا بگم!
دوستان خواهشا یکطرفه قضاوت نکنید . خیلی از کسانی که از کشور خارج میشن دنبال خوشگذرانی نیستند . دانشجو داریم که خارج از کشور میخونه ، مریض داریم که باید خارج از کشور درمان بشه، ادمهایی هستند که به دنبال یه لقمه نان از کشور خارج میشن و به کشورهای همسایه پناه میبرن ، ادمهایی هستند که با اتباع کشور همسایه ازدواج کردن و بلاجبار باید تردد داشته باشه خونه اقوام رو و خیلی از کسانی دیگر که به نوعی مجبور به خروج از کشور میشن رو داریم و پرداخت این هزینه واقعا واقعا زیاد و دور از عدالت و انصافه. من از مجلس محترم و مجموعه تابناک عاجزانه درخواست میکنم که جلوی این بی عدالتی رو بگیرن و اجازه تصویب این افزایش عوارض رو ندهند .
با شنیدن این موضوع از رای دادن دو دوره به آقای روحانی پشیمون شدم ...
از این به بعد ما هم بخواهیم ایران بیاییم (به کشور خودمون) به عنوان شهروند خارجی ویزا میگیریم میایم دیگه عوارض هم نمیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
خوب اونطور هم باید پول بدی
بدبخت کارگرانی هستند که در خارج از کشور کار می کنند و ارز وارد مملکت می کنند . قبلا سالی یک بار به دیدن خانواده می آمدند اما با این حساب فکر کنم قید دیدار با خانواده را بزنند و مجبور شوند به مدت طولانی تری در غربت حبس شوند.
بابا ملت اوضاع کیسه خالیه خوب از کجا بیاره، به نظر من عوارض خروج 500 و عوارض ورود 10 میلیون تومان!!!!!
اقای روحانی مرسی که به شما رای دادی
چرا فكر مي كنيد همه مردم براي خوشگذراني خارج مي روند كسي كه فرزندش خارجه دانشجويان خارج كشور بيماران نياز به درمان در خارج اساتيد و پژوهشگران براي شركت در سمينار
البته هنوز به تصویب مجلس نرسیده هنوز لایحه هست ان شاالله که رد شود
اگر روحانی می تواندباید قسمت قابل توجهی از جیب پولدارها دربیاورد. می دونید که پولدارهای ما نه دکترند و نه مهندس. کسانی هستند که با رانت و جنس بنجل به مردم انداختن پولدار شده اند.
واقعا این دولت کاری کرده که ما دیگه امیدی نه به فردا داریم هرروز منتظر یک شاهکاردولت هستیم دیگه باید به این کارها عادت کنیم عوارض نه پول زور از ما می گیرند حالا هم گران می کنند
از روز اول اشتباه کردم رای به روحانی دادم---خیلی خیلی پشیمانم --از اون موقعه ای که خودش و وزیر اقتصاد ظیب نیا گفت بیاید توی بورس سرمایه گاری کنید من حمایت میکنم من ساده لوح پول خانه و ماشینمو گذاشتم توی بورس .... اخرش سرمایه ام شد 1/8 زندگیم از هم پاشیده شد الانم مستاجرم -پیش خودم گفتم ریس جمهور مملکت ، وزیر اقتصاد یک کشور کم الکی نیست یک چیزی میدونه میگه ما هم رفتیم سرمایه گذاری کردیم زندگیم رفت آخرش افسردگی شدید و هزاران مشکلات ریز و درشت توی زندگی برا خودمو و خانواده ام بوجود آمد صد افسوس پولی که برای این موضوع گذاشتم سالها کار توی جوانی و نوجوانی بدون هیچ لذتی بود فقط کار به امید صاحب خانه و ماشین بشم زودتر تشکیل زندگی بدم---فقط یک آرزو دارم از این کشور برمو دیگه برنگردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آخه کس دیگه ای هم مگه بود که بهش رای بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
شما فکر کن اگر آن یکی رییس جمهور می شد الان ایران بهشت شده بود !!! عقل هم خوب چیزیه بخدا .
در هیچ کشور دیگر چیزی به نام عوارض خروج از کشور وجود ندارد ملتش به خاطر مسافرت رفتن جریمه نمی کنند. اگر مالیاتی است به صورت مشخص روی بلیط کشیده شود ولی چیزی بنام جریمه خروج واقعا شرم آور است
واقعا بی معنی هست ! به عنوان عوارض خروجی و تامین بودجه کشور، عملا دارن مردم رو از جهان جدا می کنند! که چی بشه؟ با منابع مالی که در اختیار داریم واقعا مشکل بودجه کشور با دوزار پول عوارض خروجی حل می شه؟
كجاى دنيا اصلا عوارض خروج دارند اىن هم يكي ديگر از تنبيهات ماست ما به خاطر نفس كشيدن هم بايد به دولت عوارض بدهيم ...خنده دار است نمايندگان مجلس بايد از حق ملت دفاع كنند
آخه این چه قانونیه اصل این قانون مال زمان جنگه بعد از جنگ این قانون عذر قانونی نداره نه اینکه ما توی توی بهشت نشستیم اگه بخوایم بریم روسیه باید ویزای ایران رو بگیریم بجای روسیه 100دلار
خودم كردم كه لعنت بر خودم باد
ما را نگذارند به يك خانه ويران يا رب بستان داد فقيران ز اميران
اقاي روحاني روي همه دولتها را سفيد كرد ايران تنها كشوري هست كه روز به روز گراني همه چيز را ملت بايد شاهدش باشند
تا بچه گريه نكنه كادر شير نميده تا ملت با صداي رسا نگويند بس است گراني و فقر گوش شنوايي نيست خطر اينگونه دولتها از هر دشمني براي نظام بدتر است جامعه در حال انفجار است بجاي اينكه سعي كنند حتي بصورت مسكن كه شده اندك اسايش به ملت بدهند فشار را بيشتر ميكنند
این عوارض تبدیل شده به جریمه خروج، انگار خارج رفتن جرمه
حق ماس تا دیگه به یک رئیس جمهور دو مرتبه رای ندیم که هشت سال بمونه و چهار سال دوم هر کاری دلش خواست بکنه
گرانی وفشارزندگی تنهاکاری بودکه ازجناب روحانی دیدیم خیلی عذاب وجدان دارم که دردودوره گذشته به ایشان رای دادم ولی بازنده ترازمن ایشان هستندکه اعتبارخودرابرای همیشه ازدست داد..
ما که دانشجو هستیم چی؟؟؟؟
اگه بخوای بیای ایران و یه سر به ننه ت بزنی هی باید پول بدی برای چی؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خدایا اینا دیگه کیین!!!!!!!
شرم باد
اگر تنها ۳ میلیون سفر خارجی در سال داشته باشیم با عوارض جدید درآمد دولت تنها از این راه میشه چیزی حدود ۶۶۰ میلیارد تومان. کاش لاقل بخشی از آن صرف رفاه حال مردم خرج میشد.

البته به جز در آمد سرسام آور نفت که فقط اسما ملی میباشد، درآمدهای دیگری مانند عوارض گمرک، مالیات بر ارزش افزوده و سایر انواع و اقسام مالیاتها، عوارض سالیانه خودرو، عوارض ساخت ساز و نوسازی مسکن (شهرداری)، در آمد از تعویض کارتهای ملی، پاسپورت و گواهینامه، همین عوارض خروج از کشور و دهها نمونه دیگر، دولت را تبدیل به بنگاه پر درآمدی کرده که بدترین بازدهی و خدملت را در قبال مردمی که موظف است از آنها حمایت کند دارد.

تنها نمونه کوچک آن، میزان و کیفیت خدمات این دولت پولساز در زلزله اخیر بود.
اقا اصلا از جهنمم که بخوای خارج بشی باید به دربانش باج بدی وکرنه نمی
توانی خارج بشی
شرم کنید
پول زور
روحانی مچکریم
افرادی که ناراحت هستند که چرا بعضی ها به خارج میروند دایی جان فکر کردی زندگی کردن فقط رفتن به سر قهوه خانه سر کوچه و صرف چایی و بحث سیاسی هست؟ اشتباه نکن رفتم اروپا دیدم چطور مردم در رفاه هستند فکر کردی هر کی خارج میرهبرای دیدن موی سرزنان میره واقعا متاسفم اتفاقا چیزی که آنجا خیلی بی ارزشه دیدن تار موی سر هست موس سر کیلویی چنده چقدر حرفیاده لوحانه هست نان که گران نشد خروجی از کشور گران میکنند نشد چند روز دیگر گرانی دیگر
ميريم كه جاي كره شمالي رو بگيريم
روحانی ثابت کرد احمدی نژاد درونش خیلی کارها داره که باید انجام بده. 90 درصد مردم ایران رو فقیر کردن . چند تا موندن که تو ایران دستشون به دهنشون میرسه، میخوان کار اونها رو هم بسازن
کم کم مثل کره شمالی میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
شدیم خبر نداریم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
خیلی وقته زدیم جلو، اعتبار پاسپرت کره شمالی بیشتر از پاسپورت ایرانی. یک سرچ بزن تعداد کشورها بیشتری می تونند سفر کنند.

تازه بیمه واسه همه مجانی ، مثل ایران کسی گرفتار خرج عمل نیست.
تا چند وقت دیگه از مسافران متروی تهران ، کرج هم عوارض خروج از تهران می گیرند!
بلاخره باید حقوقشونو ما بدیم دیگه ، با این همه تعطیلی واقعا کارمندها کار هم می کنند ؟
جدا دارید ظلم می کنید در حق مردم
حتما چند روز دیگه از مسافران قرچک ورامین هم عوارض خروج از تهران می گیرند
من برادر شهیدم و مدرک مهندسی دارم 31 سالمه و کار دولتی و شرکتی گیرم نیومد دآمدم تو یه مغازه اجاره ای تو پایین شهر زیر ماهی 1میلیونه ولی وقتی میخوام یه مسافرت تو همین ایران برم با یه مسافرخونه و رفت و برگشت حداقل نفری 900 تومن خرجمون میشه ولی وقتی میریم با تور های لحظه آخری 700 خرجمون میشه حالا ایا به نظرتون همه کسایی که میرن خارج خیلی پولدارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حداقل می گفتن سالی یدف 100 تومن بار دوم 3 برابر نه 300 درصدر افزایش .اینام که می گن خوب می کنن که زیاد می گیرن اکثرا عقده ای هستن و جوت نمیرن یا نمیتونن برن یا کم میرن میگن اگر نه هیچکی با جریمه دادن خوشحال نمیشه
دیگه. چی موند برای مردم .همه چی از ملت میگیرن .تعویض کارت ملی . شناسنامه وخرید خدمت و.............بازم اقایون فکر دیگری دارن برای پول گرفتن از ملت
اين لايحه كه جناب روحاني تقديم مجلس كردند در مورد افزايش عوارض، آيا تصويب شده؟
ایرانی مقیم اروپا هستم سالی ۲ تا ۳ بار برای تعطیلات به ایران سفر میکنم وخیلی ها از هموطنان چنین هستند.وخیلی های دیگر از هم وطنان بجای ایران برای تعطیلات جنوب اروپا ویا ترکیه را ترجیح میدهند وما را شماتت میکند چرا همیشه سفر به ایران در مقابل جواب ما این است که پولها را در ایران خرج کنیم که حب وطن داریم. فکرش را بکن بلیط دو طرفه از کپنهاک به تهران یک ملیون و خروجی 440000 بعید میدانم سالی یکبار به ایران سفر کنم. فکرش را بکن هر مسافرتی به ایران حداقل سود 2000$ دارد. کدام مسئول ی چنین تصمیمی را میگیرد؟
خیلی هم کار خوبی کردند اگه کسی نمی تونه پرداخت کنه می تونه نره یا کمتر بره مگه مسافرت خارجی واجبه که این همه اعتراض می کنید اکثر کسانی که به مسافرت خارجی میرن وضع مالی خوبی دارن نکنه شما تابناکی ها دلتون به حال پولدارها میسوزه که همچین مطلبی رو برجسته کردید
پول عوارض اگر به زخمی زده میشد که اثرش برای من مسافر ملموس میبود حرفی نبود. سوزش کار در اینجاست که حتی توی اون فرودگاه بین المللی مون یک سرویس بهداشتی درست و درمون نداریم! نمیدونم دیگه زیر ساخت از این واضح تر هم میشه
آقای روحانی خیلی ناراحتم خیلی
ما دانشجو هستیم .به خدا ما پول نداریم دو ساله بیاییم خانواده مون ببینیم . متاسفانه قانون گذاران ما فکر میکنند هر که بره خارج خیلی وضعشون خوبه .اول یارانه اونها را قطع میکنند و ...........
صدرحمت به احمدی نژاد
آقا خیلی هم عالی بود ادم بدبخت و بیچاره که خارج نمیره این پول اگه خرج فقرا بشه خیلی هم بهتره
یک کار درست مثبت همینه، هرکسی از ایران میره بیرون ۲۰۰ هزار تومن براش چیزی نیست
تصمیم کاملا به جا و درستیه مردم برای خوش گذرانی اونور مرزها چه خرجها که نمیکنن حالا صداشون برای چند هزار تومن چه بلند شده
نمیدونم چرا مردم باور نمیکنند که داره در کشور برره زندگی میکنند و باید پول زور بدن
هر دم از این باغ بری میرسد...
پاسپورت ایران هم گرونترین پاسپورت دنیاست، چیزی حدود صدیورو توی خارج کشور میگیرن واسه صدور پاسپورت ! تازه فقط به درد ایران رفتن هم میخوره! واقعن چرا دارید مردم رو دور میکنید از خودتون؟ اون هموطنانی هم که فکر میکنن کسانی که مسافرت میرن
ما سالی چند بر میایم ایران خانودامونو ببینیم، باید به شما باج بدیم؟ یا خانوادامونو از ایران خارج کنیم؟
کلیدی که میگفتی همین بود؟ مردم رفاه، امنیت، آسایش و ارزانی میخوان، قلدورو باج خواه را بیرون کردن.
بیچاره احمدی نژاد پیشه تو باید لنگ بندازه
جدا خجالت آوره ، دولت شما چرا آخه با ابن حال ؟
مهم نیست فقط مرگ بر آمریکا
این حق ماست.....وقتی که برای یه لیوان اب اشامیدنی باید پول بدی!!!!
هر کی صف وای میسته و رای میده باید پای لرزش هم بشینه
پول زور که میگن همینه

هنوز یک سرویس بهداشتی تمیز تو فرودگاه نداریم!

روحانی متشکریم!
کلی برنامه توی دنیا تهیه شده در موارد مختلف تا مردم از عوارض استفاده از وسایل ، مواد مخدر و خوراکی هایی که برای انسان مضر هست آگاه بشن نمیدونم چرا یکی پیدا نمیشه در مورد عوارض خروج از کشور یه برنامه بسازه تا ما یه موقع سلامتی مون به خطر نیفته
یکی دیگه اختلاس می کنه پولش را از مردم میگیرند
خوب راست میگن برای فرار از جهنم باید عوارض بدیم دیگه.واقعا خجالت آور هست آیا این قانون واسه اقا زاده ها هم رعایت میشه یا اونها فقط حق ماموریت میگیرن؟؟
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آقازاده اینقدر داره که این پول ها واسش مسخره بازیه!
کاربران محترم دولت هر ما به کارمندانش حقوق میدهد و به اکثر مردم یارانه میدهد به بخش بهداشت و آموزش پزشکی و تمام ارگانها حقوق میدهد راه برگشت پول و جلو گیری از رشد نقدینگی چیست گران کردن خدمات و اجناس دوم فروش ارز سوم افزایش مالیات و عوارض و تعطیل کردن پروژه ها ووووو
متاسفانه ما مردم ایران خوب وبد هرچیز را فقط در ارتباط با خودمان میسنجیم.عوارض باید مبنای عقلی داشته ومقبول باشد مثل عوارض مصرف سیگار ونوشابه.عوارض خروج واقعامبنای محکمی نداردکما اینکه درکل دنیا جز ایران دو کشوردیگر عوارض خروج دارند ولی ناچیز.انسانها ازادندکه وقت وپول خود راهرکجا دوست دارند هزینه کنند نباید برای سفر خارج افراد را شماتت کرد این عوارض نیست دقیقا باج وجریمه است حالت تصاعدیمثل مجازاتهای جزایی است در صورت تکرار جرم مجازات تشدید میشود.ارز هم مساله نیست دولت خودش نیاز به ریال دارد ارز را وارد بازار میکند مسافر نخرد ازما بهتران میخرند ماشینهای میلیاردی وارد میکنند.
اصلا چرا بايد تبعيض بين عوارض خروجي براي عتبات و ساير كشورها وجود داشته باشه؟!
این کار دولت مانند این است چون نتوانسته نرخ ارز رو ثابت نگهدارد خواسته با این کار تقاضا برای دلار و ارز خارجی رو کم کند
و در واقع دولت دارد صورت مسئله را پاک میکند
روحانی نتونسته قفل افزایش نرخ دلار رو باز کنه زده کلید انداخته دور
چی بگم والا خدا ازتون نگذره همتون در تلاشین تا ای مردمو بدبخت کنین
با توجه به چند برابر شدن جریمه های رانندگی ، چند برابر شدن هزینه خروج از کشور ،هزینه گزاف تعویض چند برگ کاغذ بنام گذرنامه ،هزینه های گزاف معافیت سربازی ، هزینه های سرسام اور دریافت گواهی نامه ،هزینه کارت ملی و..و....فقط می توانم بگویم اشتباه کردم به آقای روحانی رای دادم.آخر برادری که می گویی چند برابر شدن هزینه خروج از کشور کار خوبی است .اولا همه آنتالیا نمی روند بلکه راننده هستند وسالی چندین بار خارج می شوند.دوما :کدام یک ریال از این گرانی ها در جیب شما رفته وبه نفع شما هزینه شده که حمایت می کنی
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
جریمه رانندگی جز خورد و خوراک و لباس نیست, باید از یک پایه حقوق متوسط (نه حداقل) به علاوه حذف تخفیف بیمه شروع بشه,
عوارض خروج هم حذف بشه,
انگار اشتباه شده.من کربسمس پارسال که هنوز یک سال نشده رفتم ارمنستان و ۲۵ هزار تومان عوارض دادم.
یعنی امسال باید ۱۰ برابر عوارض پرداخت کنم؟
مگه میشه؟واقعا این حق ملت ماست که با هر ظلمی سازگاری میکنن
سر گردنه است
یعنی این پول گرفتن...
اساس بودجه امسال را بر خالی کردن بیشتر جیب ملت بسته اند تا توانسته اند قیمت های مالیاتها بیمه ها عوارض گمرک عوارض نوسازی گرفتن مجوزهای ساخت وساز تعویض و گرفتن پاسپورت شناسنامه کارت ملی گواهینامه اینترنت اب برق گاز بنزین تلفن حق انشعابها و...........................را افزایش داده اند تازه بودجه عمرانی را هم کم کرده اند و احتمالا بودجه یک سری نهاد ها را که به هیچ جایی پاسخگو نیستند را افزایش داه اند در یک کلام هر دولت و مجلسی بر سر کار بیاید هیچ فایده ای ندارد تازه همین یارانه را هم که ارزش ان به یک سوم کاهش یافته میخواهند قطع کنند در کل ملت همه سر کارند.
من دانشجو در خارج از ایران هستم,دستشون واقعا درد نکنه سالی دوبار میومدیم ایران رسما کاری کردن که نیاییم,شکر.
دستتون درد نکنه بابت این تصمیماتتون,که فقط مغزتون برا این کار میکنه که چطور ملت رو سرکیسه کنید و ملت رو متنفر کنید.
این کار چند برابر کردن خروجی برای هموطنان عزیز توجیه اقتصادی ندارد چون ایرانیهایی که مقیم کشورهای مختلف دیگر هستند تمایلی به آمدن به ایران ندارند و این امر هم هموطنان را از علاقه به کشورشان دور و از آوردن ارز محروم میکند.در صورتی که شما باید اینها را تشویق کنید که به مام وطن بر گردند. قبلا هم ایرانیهای مقیم
عوارض نمی دادند. با سپاس
تا حالا میگفتم آقای روحانی اینجا و آنجا محدودیت داره و باید حال او ارا نیز درک کرد اما حالا با این وضع از صمیم قلب میگویم : آقای روحانی من اشتباه کردم به شما رای دادم .
دقت كردين تو اين مملكت هر چند روز يه بار يه عملی جديد درمياد به ضرر مردم؟؟؟؟
من فكر ميكنم اگه بدون مسئول پيش بریم فوقش اينه كه پيشرفت نميكنيم و تو يه حدي كه هستيم پيش ميريم.
اين مسئولا به جاي حل و فصل كردن مشكلات مردم هر روز دارن بهش اضافه ميكنن.
دولت تدبیر و امید با بی تدبیری دست در جیب مردم می کند.
حالا نقشه کشیدن که پولهای اختلاس شده بانکها را به این طریق جبران کنند، اما نتیجه برعکس خواهد داد و مسافرین به حداقل خواهند رسید و درامد دولت از باجگیری 75هزار تومانی هم کمتر خواهد شد.توریست هم که خدا بیامرزدش.
با توجه به قانون أساسي خروج از كشور حق هر كسي است و عوارض خروج از كشور بدليل جنگ و شرايط بحراني و كسر بودنه در سال ٦٤ تنظيم شد و بعد از إتمام جنگ بايد حذف مي گرديد. واقعا يك حركت مدني و شكايت از اين اقدام غيرقانوني دولت و شكايت در قوه قضائيه بايد نتيجه بده
متاسفانه با اين هزينه خروجي كه اضافه شده نميشه ديگه با خانواده بريم زيارت كربلا و نجف
سلام، تنها راه حل مشکلات سیستم مالیاتی دقیق بر مبنای درامد بیشتر درصد مالیات بالاتر و سیستم تامین اجتماعی قوی بر مبنای درامد کمتر حمایت بیشتر است که تمام کشورهای پیشرفته دارند. این سیستم تا اجرا نشه هیچ چیز این کشور عادلانه نیست و هیچ دریافتی بر اساس منطق و عدالت نخواهد بود.
عجب روزی روزگاری یاد مراد بیگ و رهزنان سر گردنه بخیر
وای بر نماینده ای که با رای مردم بره بالا بعد چنین کاری انجام بده، و حق مسلم مردم رو برای دیدن و تجارت با کشورهای دیگه دچار سختی کنه
در مجموع حساب كنى يك نوع انحصار است . در ضمن موافقم افراد يك مجلس در هر دوره كاملا بايد عِوَض شوند و همچنين يك دوره رياست جمهورى فقط .كه جلوگيرى شود از سو استفاده از اهرم هاى قدرت در زمينه هاى مختلف از جمله خود رأى بودن به لحاظ داشتن قدرت و ثروت.
با عرض سلام خدمت تمام کسانی که موافق و بی اعتنا به این قضیه هستند .
دعوتتون میکنم به یک جستجو ی ساده در اینترنت به "داستان تله موش و بی اعتنایی حیوانات مزرعه "
هر چند وقت يك بار يه مساله اي مي سازن ملت سرگرم باشن...بزودي هم به كوري چشم دشمنان به خاطر سربي كه از هوا تنفس ميكنيد عوارض ميگيرن...
ما شرمنده انسانيتيم...!!!
مردم هر روز گشنه تر اقایان هر روز سیر تر مردم هر روز نا امید تر اقایان هر روز امیدوار تر. . بخدا قسم مردیم از بیکاری و بدبختی و رابطه و اختلاس و ........ دیگه جای نفس کشیدن هم نمونده.
دولت روحانی یا برای حذف یارانه یا برای گرانی کار می کند
آنهای که به روحانی رای دادند جواب گو هستند
خیلی عالیه به شرطی که از مقامات و دیپلمات های داخلی و خارجی هم این مبلغ اخذ شود. چون همه در مقابل قانون برابرند.
تا حالا به هر کی رای دادیم باعث پشیمونیمون شده. فکر کنم کلا آبی از مسئولین گرم نمیشه
بخش عمده ای از ایرانیان مقیم کانادا وآمریکا که تابستونا دلار میاوردند ایران خرج می کردند حالا میرند مکزیک و جاماییکا بجاش
من سالي دوبار مياومدم ايران ديگه عمرا بيام عطايش رو به لقايش بخشيدم (يا برعكس نميدونم) آخه اين چه قانونيه پول زور ميگيرن از ملت. كجاي دنيا واسه خروج از كشور پول ميگيرن؟؟؟؟؟ ميخوان با هزينه مردم گردشگري رو توسعه بدن؟ مثل ماشين سازيشونه به بهاي خون و سلامت مردم خودرو بنجل توسعه ميدن
علی برکت الله !
من دو دوره به روحانی رای دادم دفعه اول گفت زمان لازمه که برنامه هامو پیاده کنم دوره دوم گفت چهارساله آینده تاثیرات رو میبینید که ندیدیم.حذف یارانه حذف ارز دولتی چندبرابر کردن خروج از کشور .آقای روحانی بازم دمه احمدی نژاد گرم اون بیچاره باید دزدکی نفت میفروخت صدتا تحریمو دور میزد جنابعالی که تحریم نیستی نفتم میفروشی وزیراتم که از اون جناح انتخاب کردی .خیلی خیلی پشیمونم از رای دادن به روحانی .هیچ چیزی ثابت نمونده فقط گرون شده .حقوقایی که میده همون حقوقاییه که احمدی نژاد میداد توی این شش سال قرونی اضافه نکرده .رفتیم به روحانی رای دادیم اینم عاقبتش نوشه جونمون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
اخه انتخاب دیگه ای نبود که رای بدی، مجبورشدی که بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
نگران نباشید دفعه بعد اون بدتره رای میاره و تکلیف یک سره میشه .
هیچ تعجبی نداره . بالاخره باید یه پولی مجدد جمع بشه که بتونن در قبالش اختلاس کنند . چی بهتر از این که سر ملت تاوانش رو بدن
برای کسی که 10 میلیون تومن تور اروپا میگیره که فرقی نکرده حالا یه فرصتی بود اقشار ضعیف هم بتونن کشورهای اطراف با 700 800 تومن برن حالا اونا هم نمیتونن برن .
الان مسئولین دردشان می گیرد .زیرا تمام فرزندانشان در خارج از کشور مشغول زندگی وتحصیل هستند سالی چند دفعه برای زیارت انها می روند.که انشالله قبول باشد ..الان صدایشان از همه بیشتر درمی اید....................................
زندانی ساخته ايم به وسعت ايران عزيز.
ای وطن مظلوم.
بنظرم خیلی خوب است به خاطر اینکه مردم امسال (حدود سه میلیون نفر )برای اربعین حاضر شدند یک قلم فقط برای ویزا ی عراق هر نفر 40 دلار یا به صورت ریالی 195 تا 210 هزار تومن پرداخت کنند اونوقت وقتی به این مردم میگن یارانه تون رو داوطلبانه قطع کنید میگویند نمیتونیم.پس چرا دولت ایران از این قضیه منتفع نشه؟
عوارض رو در ازای اصتحلاک و یا فرسوده شدن چیزی میگیرند و یا به ازای استفاده از چیزی عمومی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
منظورت استهلاک بود ؟
به ضرر گردشگری کشور میشه!!
امیدوارم تصویب نشه
خب كلا راه هاي خروج از كشور رو ببندين خيالتون راحت بشه ديگه.ناموسا بسته ديگه،
هرگز خودمو نمیبخشم بابت رای ک به آقای روحانی دادم . واقعا خسته ایم دیگه بریدیم
دوستان عزیزم
ایرانیان قهرمان
هموطنان و هم نفسان در میهن عزیزمان ایران؛
آیا وقت آن نرسیده در انتخاب های خودمان
کمی بیشتر دقت کنیم؟!
انتخاب ماست که آینده ما و فرزندان ما را
رقم میزند...
من طرفدار هیچ جناح و حزب خاصی نیستم
ولی خداییش جناب روحانی تو چهار سال
اول ریاست جمهوری چه کاری برای مردم
انجام داد که دوباره این رای بالا رو بهش دادن!!!!!!
واقعیت اینه که اقتصاد کشور نابود شده و روز به روز هم وضعیت وخیمتر میشود و مسولان هم توانایی یا خواست واقعی برای اصلاح شرایط ندارد. ناچار است برای تامین هزینه های خود که بخشی از آن هزینه مردم است از افرادی که به زعم او خرجهای غیر ضروری مثل سفر خارجی دارند، تامین بودجه کند. این مساله ربطی به فقیر و غنی ندارد که به جان هم افتاده اند. هر وقت فهمیدیم که سرنوشت همه ما به هم گره زده شده است آن وقت این کشور درست میشود.
روحانی سال 92 قبل انتخابات می گفت من احترام را به این پاسپورت ایرانی برمیگردانم ولی ما ساده دلها نفهمیدیم چی میگه نمیفیم دیگه آقا مگه زوره
پس اینجوری درامدهای غیر نفتی بیشتر شده
تابناك.... ايراني نيستي اگر اينو درج نكني!!!
كلمه اختلاس يعني چي؟ بگين دزدي تا ماهيت كثيف اينجوركارها معلوم بشه! حالا ميخوان دزدي را محترمانه جلوه بدن و ميگن اختلاس!
من که لذت بردم از نگارش نویسنده این متن و نوع استدلال و انتقاد به این تصمیم دولت. واقعا چرا باید مسافرانی که به هر دلیلی میخوان از کشور خارج بشن چنین مبلغ گزافی پرداخت کنند؟ مثلا اون دانشجویی که میخواد مقاله ارائه بده در فلان دانشگاه خارجی و افتخار کشور محسوب میشه و هنوز درآمدی نداره پول از کجا بیاره؟ یعنی یک ذره فکر نمیکنن به تبعات بعد از چنین تصمیم هایی. در هیچ کشوری برای مسافران چنین جریمه هایی تحمیل نمیشه
دولت میگه نرخ تورم رو کنترل میکنه و مقدارشو تک رقمی میکنه حالا خودش تورم بالای 100 درصد درست میکنه!!!!!!!!!!!!!!
متاسفانه خروجی جلسات مسئولین مملکت شده اینکه بیان ملت را با سه برابر کردن عوارض سرکیسه کنن
انتظاری هم ازشون نمیره چراکه اکثرا جزو قشر بیسواد و تنبل جامعه بوده اند که با ژن خوب و رانت به این پستها رسیده اند و واقعا فکر می کنند هنر کرده اند
احتمالا چند سال آینده عوارض ورود را هم مطرح کنند
متاسفم اقای روحانی دلمان خوش بودماهم شایدبتوانیم یک سفرخارجی داشته باشیم یاشایدبتوانیم یکروزایک ماشین خارجی بخریم باافزایش چندبرابری تعرفه واردات خودرو /عوارض خروج /حذف ارزمسافر وغیره این امیدراازقشرضعیف ومتوسط گرفتیدانشالله مجلس موافقت نکند ضمن انکه شما ان روحانی قبلی نیستید
100 درصد کار صحیح است البته از زايرین مقاصد مذهبی بهتر است عوارض گرفته نشودکه انگیزه زیارت طبقه مستضعف کم نشود ولی از کسانی که برای تفریح و خوشگذرانی و برای فرار از قانون مملکت به کشورهای آزاد پناه میبرند باید حتما گرفته شود .
تازه سال آینده کلی هم برنامه برای گرفتن زکات دارند
فقط باجه های پرداخت در فرودگاه حضرت امام ره را زیاد کنید که مردم سریع به کارشون برسند
#آقای روحانی ... خوردم به شما رای دادم .
پيشنهاد مي كنم تابناك عزيز يك نظر خواهي بكنه تا ببينند چند درصد مردم مخالف اين وضع هستند هر چند كو گوش شنوا!
تا 1400 با روحانی....همین میشه نتیجه اش...
وقتی بودجه با دلار5000 تومانی بسته شود وقتی کسری بودجه از جیب مردم دربیاد همین میشه..وقتی مسکن به رکود 10 ساله برود وقتی کسب وکار به زیر نقطه صفر برسد

عجب تدبیر و امیدی

فقط اوم موقع که دیو هم داشت بیرون میرفت باهاش اینطور حساب کتاب کردید؟؟؟
تقصیر هیچ کس نیست ایراد از بیخردی خودمان است
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
خوردن به خنسی
درود به روحانی که مملکت تبدیل به گلستان کرد سال 97 سال اقتصاد مقاومتی نگران نباشید سعی کنید به روحخانی بیشتر رای بدهید نوش جون ملت نوش جون
اول اینکه واقعا متاسفم برای شخصی که میگه طرف مجبوره مگه بره خارج میتونه نره یا اگر میره وضعش خوبه نه اقا جون چنین چیزی نیست یکی مثل من یاامثال من از روی بدبختی و برای کار میریم چون کار نیست توی کشور خودمون.دوم اینکه این جریانات ربطی به این دولت و اون دولت نداره از دوره های قبل هم اینطور بوده و قیمت ها حالت افزایشی داشته
شخصا حاضرم حتی بیشتر از این پول را هم بدهم اما درآمد حاصل از آن در راه درست و در جهت پیشرفت کشور به کار گرفته شود اما درد این است که نمیشود. یک قلم فقط برای تعریف هر کلمه جدید در فرهنگستان ۱۳ میلیون بودجه تعیین کردن بقیه موارد بماند‌
این اقدام نهایتا ضررش برای قشر اسیب پذیر جامعه است چون اولا مسافران به نوعی درصدد جبران هزینه ها ی خودشان خواهند بود و نرخ خدمات یا کالا را افزایش میدهند و دود ان به چشم
حقوق بگیر و کارگر میرود در ثانی امکان تفریح و مسافرت خارج از کشور را هم از طبقه ضعیف جامعه میگیریم وبه شکاف طبقاتی دامن میزنیم
آیا جامعه نمونه اسلامی این است که پول و ماشین خوب خانه لوکس و سفر های .... همه باید
برای ثروت مندان باشد و فقرا فقط هیزم اتش جنگ و قدرت طلبی و ... باشند آیا معیشت مردم اصلا برای مسولان نظام اهمیتی دارد چرا ما باید 5 برابر کالاها را گرانتر از نرم جهانی ان بخریم
این دولت و اون دولت نداره کلا همیشه همین بوده خیلی وضعیت معیشتی مردم خوبه دیگه هر روز یه چیزی میره بالا متاسفم واقعا متاسفم وقتی توی کشور خودت اینطور مسائل رو میبینی دیگه پس نباید تعجب کرد.واقعا ظلم تا این حد
راس میگن سواره از پیاده خبر نداره!
نزدیک دو سال ماهی 50 تومن 100 تومن جمع کردم که شاید بشه یه سفر مثلا خارجی برم همین کشورهای دور و بر ولی به لطف آقایون ...
البته اگه من هم دستم تو جیب خزانه بود و خیالم راحت، این مبالغ برام مهم نبود!
چه کمپینایی راه انداختید برای رای دادن به دولت تدبیر و امید!!!
البته تاكتيك خوبى است زيرا با افزايش عوارض خروج مقدار زيادى از مسافرتهاى الكى و دسته جمعى كم ميشود كه نهايتا ارزى هم مصرف نميشود ! و ورشكستگى دولت هم كمتر مشخص ميشود ، اما اصل موضوع عوارض خروج اشتباه است و مربوط به دوران جنگ ( سال ١٣٦٤) اما فكر نميكنم با شكايت به قوه قضاييه هم بجايي برسيم پس بايدبسوزيم و بسازيم كه ، خود كرده را تدبير نيست!!!!!
نان و پنیر ، آب ، بنزین ، گاز و همه چی میخواد گرون تر بشه یارانه هم میخوان حذفش کنن.
تور آنتالیا یک هفته با هواپیما و هتل و خورد و خوراک، هفتصد. انوقت عوارض خروج سیصد
24 میلیون کجایی ، دقیقا کجایی؟؟؟؟؟؟
به نظر میاد اختلاسی جدید در راه است!!!
یه همت کنید اختلاس جدید از مرز هزار میلیار ريال عبور میکنه و به افتخار میلیون میلیون ريال دست خواهیم یافت.

به امید اختلاس 25 رقمی!
چه فرقی می کنه آخه؟
مگه پاس ایران تو چند تا کشور اعتبار داره؟
اون چند تا کشور محدود هم یا زیر پونز هستند یا زیر خط فقر یا درگیر جنگ و بدبختی!
دوستان خواهشا یکطرفه قضاوت نکنید . خیلی از کسانی که از کشور خارج میشن دنبال خوشگذرانی نیستند . دانشجو داریم که خارج از کشور میخونه ، مریض داریم که باید خارج از کشور درمان بشه، ادمهایی هستند که به دنبال یه لقمه نان از کشور خارج میشن و به کشورهای همسایه پناه میبرن ، ادمهایی هستند که با اتباع کشور همسایه ازدواج کردن و بلاجبار باید تردد داشته باشه خونه اقوام رو و خیلی از کسانی دیگر که به نوعی مجبور به خروج از کشور میشن رو داریم و پرداخت این هزینه واقعا واقعا زیاد و دور از عدالت و انصافه. من از مجلس محترم و مجموعه تابناک عاجزانه درخواست میکنم که جلوی این بی عدالتی رو بگیرن و اجازه تصویب این افزایش عوارض رو ندهند
خدا بگم چکار کنه این قشر مرفه را ببین چطور دادشون در اومده ، جالبه اینا برای سفر خارج انقدر له له میزنن بعد همش میان دم از فقر و بدبختی میزنن ، یارانه تمام ابن کامنت گذاران مرفه باید فورا قطع بشه ،
واقعا دیگه شورشو در آوردن این چه مملکتی ما داریم گرونی بیداد میکنه تو همه چی
آقای ناشناس ۱۸:۳۹
اگه همه چیز دست اصولگراهاست پس چرا شما ها حماقت کردین و روحانی رو اوردین سر کار؟ واقعا خودت به این چیزی که میگی اعتقاد داری؟
به خدا قسم اداره مملكت و بديد دست مردم بهتر اداره ميكنند
حداقل دلشون به حال خودشون ميسوزه سعي ميكنن از اين منجلاب در بيان
با قاچاقچی صحبت کنیم بریم ارزونتر درمیاد، نه هزینه پاسپورت داریم نه عوارض میدیم نه جایی ثبت میشه که رفتیم خیلی شیک و مجلسی میریم و میاییم
پس سيب و گلابي برجامي كه ميگفتن اين بود!!
انگار نه انگار ثروت مملكت ما ايرانيها دست اقايونه..
انگار پول اقايون دست ماست و ما بايد با سود بهشون برگردونيم
من نمی دونم چرا هرکی میاد زندگی ما هیچ تغییر نمی کنی و هر سال بدتر میشه ..... رفتیم رای دادیم واقعا مچرکیم خدایا تا 1400 با ایشون ما را محفوط بدار ممکنه عوارضی شمال هم بشه 200 هزار تومان !!!!! ولی قرار بود بهتر شه بدتر شد که :)
بسيار عالى. دهن اين ملت مستضعف را بايد سرويس كرد.
با سپاس فراوان از دولت کریمه جناب آقای روحانی ...
من و امثال من که خارج از کشور کار و زندگی می کنیم، با هر بار ورودمان به کشور ارز وارد کشور میکردیم، اما دیگر تمام شد! هر آنچه که تا به حال وارد کرده بودیم را هم خارج خواهیم کرد. علی برکت الله
این 24 میلیونی که رای دادن الان مسئولند بجای ناله کردن سکوت دربرابر این رفتارهای ناجوانمردانه خیانت بزرگی هست
واقعا با قول دادن به اینکه به مردم یارانه پرداخت می کنند و همچنین با بالا رفتن تورم و گرانی ها و بدبختی های مردم(یارانه ها را نیز افزایش می دهند) سر مردم کلاه گذاشتند و الان نه تنها یارانه اضافه نشده بلکه یارانه های خیلی از مردم بدبخت قطع شده و بقیه هم به زودی قطع خواهد شد و همه چیز چندین برابر گرانتر شده و مردم هم فقیر و روز به روز فقیر تر شده و بیشتر خواهند شد. (اینکه مردم به جناب روحانی رای دادند یک اشتباه جبران ناپذیر بود و حق ما مردم ایران است که از این بیشتر بلا ببینیم) اضافات حقوق هم تبریک بگیم 10% و تورم هزار %
به نظرم آقای دکتر روحانی با این کارها تیر خلاص را به هم فکری‌ها و هم حزبی‌ها و هرکه بعدا ازش حمایت کنه هم می‌زنه من به عنوان فردی که به ایشان رای دادم در دوره بعدی شدیدا تلافی می‌کنم
به نظر من اگه تصویب بشه ملت باید بسیج بشن و دست به یک اعتصاب عمومی بزنن و کارکنان فرودگاه ها و دست اندرکاران بخشهای مختلف از دادن خدمات امتناع کنن که سرانجام این قانون رو بردارن
پس فرق رئیس جمهور امریکا و ایران در چیست ایشان می گویند نیاید، روحانی میگه نروید(با افزایش هزینه های خروج) هر دو یه چیز رو میگن!!!!!!
روحانی مریم!!!
کشوری که نتونه از ورود توریست به مملکت درآمد کسب کنه
از خروج مردم‌ش برای سفر توریستی کسب درآمد میکنه

»خ‌ــــــــــان خُ‌له«
عجب مملکت خوبی داریم / هیچ چیز درست نیست و هیچ کس جای خودش نیست
فکر کنم بزودی خروج از ممکلت حرام و گناه کبیره اعلام خواهد شد

آقای روحانی شما که در تبلیغات انتخاباتی دائم بیمه سلامت رو تو سر مردم میکوبیدی
پس چرا الان بخشنامه اومده که بیمه سلامت با نرخ آزاد محاسبه بشه ؟
دوستان
فکر کنم اندونزی و فیلیپین عوارض خروج داشته باشن
اندونزی که 15 دلار هست تا جایی که من اطلاع دارم تو 6 سال گذشته ثابت بوده که با دلار 4000 میشه 60 هزار تومان.
از این به بعد مطمعنا به هیچ یک از کسانی که بعدا رئیس جمهور بعدی بشن رای نمی دهم چون کاملا فهمیدیم همه حرف ها فقط حرف دروغ است
مثل همیشه ما رو بازی دادن
واقعاً پشیمونم که دوستان رو دعوت کردم به رای دادن
اینا پشت و رو یکی هستن

متاسفم متاسفم متاسفم
متاسفم متاسفم
متاسفم
از کجاش بنالم. بی حس شدمه.
از کجاش بنالم. بی حس شدمه.
مسئولین ببینید چه مملکتی ساختید که مردم برای تفریح ترجیح میدن خارج از کشور رو انتخاب کنن ، اینکه ما ایرانیها برای تفریح ترجیح میدیم خارج از کشور بریم اشکال از مسئولین کشوره که هیچ تفریح مناسبی در ایران نداریم
ایرانی ساخته شده برای عزاداری نه برای تفریح
این مسئله اخیر هم به خاطر اینه که سال آینده جام جهانیه و مطمئنا با توجه به انجام بازیها در روسیه خروج از کشور بیشتر خواهد شد برای همین دولت هم به فکر پر کردن جیب خودشه
خدایا کار به جائی رسیده که فقط خودت میتونی نجاتمون بدی
عیبی نداره ... لطفا فقط ترمینالهای خروجی رو زیاد کنن تا مردم معطل نشن ... بیاد داستان عوارض عبور از پل و ...
به نظر من اصلا دولت چرا پول چاپ میکنه میریزه دست مردم؟خوب از دم در چاپخونه پول بره تو حساب خودشون دیگه چرا میدن دست مردم ؟؟؟؟واقعا جالبه
ایکاش روحانی میتونست برای بارسوم کاندیدبشه تا اینبار شاهد ریزش شدید رای اش باشه
من نمیدونم این اقایون انقدر درامدشون بالاست که این 400 تومن برا خودشون وخانوادشون چیزی نیست برا همین این قوانین رو تصویب میکنن همین چند ماه پیش بود که مشخص شد گرونترین پاسپورت دنیا رو داریم اینم از عوارض خروجش دقیقا بر عکس تمام دنیا داریم عمل میکنیم /کشورهای دیگه سعی میکنن تجار و تولید کننده یا دانشجو هاشون برن کشورهای مختلف رو ببینن و به علمشون اضافه بشه ما چی/الان خارجیها با نرفتن ما به کشورشون اونها برا دیدن ما میان کسی میتونه این رو برام شرح بده
راي خودم رو تو كدوم صندوق بندازم ؟
ببخشید،در سایر کشورها مبلغی بابت خروج میگیرند؟ یا نه؟
چقدر هست؟
من از بیگانگان هرگز ننالم......که با من هرچه کرد ان اشنا کرد
پس این مجلس چه کارست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
هیچکاره. یه مشت ادم که دور هم جمع شدن
اگه یک دولت اصوال گرا این کار با مردم می کرد آقایان دل به غرب داده واداده الان چه می بافتند ؟ و چه وا مصیبتا سر می دادن نه؟؟؟
کشوری که مستراح برا گردشگر نداره بهتره قید‌ توریست خارجی رو بزنه
من تابحال پامو تا شاه عبدالعظیم بیرونتر نگذاشتم. حالا چیکار کنم عوارض گرون شده؟ شاید خواستم جایی برم.
آقاي رئيس جمهور و آقاي واعظي عزيز بخدا قول مي دهم كه ديگه راي ندم ! از همه عزيزاني هم كه باهاشون جدال كردم و بزور پاي صندوق بردم عذر خواهي مي كنم.
یه عده ای چون خودشون توان مالی برای تفریح در خارج از کشور رو ندارن چرا چر تو پرت میگن آخه تو که پولشو نداری بری خارج از کشور اصلا چرا اومدی تو این صفحه داری نظر مزخرف میدی مداوم.اینجا فقط باید کسی بیاد که با این مبالغ عوارض خروج از کشور سروکار داره.لطفا بیکارها اینجا جای تفریح نیست برید تو همون تلگرام وقت بگذرونید.
وقتی بمیری بابت قبر میبایست مبلغ ....... پرداخت کنی که زمینهای وقفی هم هستند دیگه چه توقع برای آدم زنده هست. در چین شیر گران میشه مردم نمیخرند تا ارزان بشه اینجا نان گران میشه صفها چند برابر میشه .انقدر بیننده باشیم که هر روز از خواب خواستیم بلند بشیم اول عوارض بدیم .
محدودیت گذاشتن برای خروج از کشور هم حتما هم راستا با منشور حقوق شهروندیشونه!!!
یکماه مردم سفرهای خارجی رو کنسل کنن تمام آژانسهای هوایی ورشکسته خواهند شد و اون موقع میان میگن نفری یک میلیون تومان هدیه خروج از کشور میدیم بیایید خواهشن برید سفر به التماس خواهند افتاد برای جلب مسافر فقط یکماه مردم کنسل کنن درست میشه.
به نظر من هفتاددرصد از کسانی که به سفرهای خارجی می روند این پولها واین حرفها برایشان مسخره است میماند سی در صد باقی مانده که اینها هم بهتر است ادا واصول پولدارها را از خود در نیاورند تا به درد سر نیفتند
من عمیقا واسه خودم متاسفم که خام دعواهای زرگری شدم و فکر کردم ممکنه بین اصولگرا و اصلاح طلب فرقی باشه و رفتم رای دادم .
این کار غیر قانونیه، پشیمانم از اینکه بهت رای دادم.صد در صد پشیمانم.
جالبه با واردات بی حساب کتاب صنعت و کشاورزی کشورو میترکونن چرا چون خودشون و بچه‌ها شون وارد میکنن. بعد میبینن کشور درآمدی نداره نفت بیشتری میفروشن باز کفاف نمیده میگن خوب باید دوباره بریم سراغ مردم و گوششونو ببریم مشاورا میگن مردم دیگه ندارن بیشتر فشار بیاریم صداشون در میاد بعد تصمییم میگیرن از پولداراشون بکنن میگن اونایی که میرن خارج حتما پولدارن دیگه از اونا میکنیم.زورشون به مردم میرسه.وقتی ادمهای باسواد توانمند راه به دولت ندارند عاقبت کشور میشه همین ادمهای توانمند پس زده میشن و یه مشت ادم بیسواد بی خاصیت با مدارک جعلی که درکی از چیزی ندارن میفتن به جون مردم.دیدن چند صد هزار مسافر میرن ترکیه ضرب و تقسیم کردن دیدن خوب پولی میشه ازشون تلکه کرد معطل نکردن.ولی به کاهدون زدن چون تعداد مسافرا بشدت کم میشه همون درامد قبلیم دستشونو نمیگیره .اون از ترکیه اینم از ایران .نه تنها برای ملتشون رفاه اوردن اونم بدون نفت و گاز فقط با مدیریت شرافت و پاکدستی بلکه پنج میلیون سوریه ای رو هم پناه دادن.وضعیت ترکها رو ببینید و وضع ایران و افغانستان و تاجیکستان شما که جز ادعای تو خالی کاری ازتون بر نمیاد
حيف راي كه به روحاني داديم اونم داره به مسير سقوط احمدي نژاد ميره
عوارض خروج يك شبه سه برابربنزين ٥٠درصد افزايش يارانه ها قطع تعرفه واردات خودرو دوبرابر شوك اقتصادي استارت خورد
چه اشتباه بزرگی مرتکب شدم که دوباره به آقای روحانی رای دادم .
متاسفانه مردم ایران حافظه کوتاه مدتشان خیلی ضعیف میباشد . دولت 4 سال پیش تا انتخابات نرخ دلار را ثابت نگهداشت تا یکماه بعد آن شروع به بالا ذفتن نرخ دلار کرد . تورم به اصطلاح 10 در صدی به بیش از 20 درصد رسیده. مگر مردم فقط مرغ و نان میخورند. از لوازم یدکی اتومبیل و لوازم منزل گرفته تا گوشت کیلوئی 50 هزار تومان و میوه کیلوئی بالای 5 هزار تومان که از اروپا گرانتر است.
حالا هم دولت فشار را روی طبقه متوسط گذاشته و عوارض خروجی را 6 برابرکرده
مطمئن باشید دوره بعدی ریاست جمهوری 2 کاندیدا معرفی میشوند که یکی از آن ها آقای دکتر احمدی نزاد خواهد بود حالا انتخاب با شماست.
]
کشوری که توانایی اینو نداره که از ورود گردشگر درآمد کسب کنه از خروجش می خواهد کسب کنه
مایه تاسفه
حق مسلم هر ایرانی است که نسبت به یک تصمیم گیری غلط از طرف دولت اعتراض کند چه به آقای روحانی رأی داده باشد و چه به شخصی دیگر. بنده به روحانی رأی دادم ولی کورکورانه از تمامی اقدامات و تصمیم گیری های دولت ایشان حمایت نمیکنم. باید به مردم توضیح بدهند که چرا و بر اساس چه محاسباتی عوارض را اینگونه افزایش داده اند؟
مگر کسری بودجه مملکت بایستی از جیب مردم پرداخت شود؟
ناشناس ۱۰:۵۵
حتما نباید که آدم مرفه باشه بتونه بره خارج! با قیمت فعلی کشورهای همسایه، سطح متوسط جامعه هم می تونن برن. الان ترکیه ارزونتر از سفر شیراز یا اصفهان درمیاد تازه با هتل هایی به مراتب بهتر و استقبالی گرم تر!

حالا اینکه یه عده (البته بلا نسبت شما) می خوان ملت نرن خارج تا مبادا دلار خرج کنند و دلارها بمونه برای ... موضوع دیگه ای هست.
این اسمش عوارض نیست که ، اسمش رو باید بزارن باج گیری خروج از کشور ، حالا اگر مردم این مبالغ رو میدادن و در مقابل یک فرودگاه شیک داشتن هم یک حرفی بود، فرودگاهاش کهنه و کثیف حتی دوتا دونه ترولی ( گاری ها و چرخهای باربری) سالم هم تو فرودگاهاش پیدا نمیشه نه مدیریتی و نه کیفیتی و نه خدماتی. هر مسافری که خارج میشه پول میده خوب با این احتساب فقط از طریق این قانون ملیاردها تومان پول در میاد در حالی که انگار حاضر نیستن از پولی که از این راهزنی به دست اوردن ده درصدش رو خرج فرودگاه بکنن.
یکی نیست به این جماعت بگه صبر هم حدی داره خودتون میخواین که مردم به این دولت و دستگاههایی که بدای خودتون ساختین پشت بکنن و بترسید از روزی که دیگر در کسور حامی و حمایت کننده ای نداشته باشید
داداش همینه که هست. خارج نرید!!!
در اسلام درآمد حکومت از طریق خمس و زکات و جزیه و انفال هست. حکومت اسلامی که خمس و زکات میگیره نباید از مردم عوارض خروج از کشور و عوارض نوسازی تعویض پلاک انتقال سند کفن و دفن، مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و بهره بانکی و ... بگیره. اینا ابداع نظام های مادی و پوچ غربیه.
ما که اسلام عزیز رو داریم. و اسلام برای همه امور برنامه داره. ولله عوارض خروج از کشور در برنامه اقتصادی پیشوایان دینی نبود.
آقای روحانی وعده کرده بودند که کاری می کنن که مردم محتاج کمک دولت نباشن بلکه دولت دستش رو به طرف مردم دراز کنه. خدا رو شکر نمردیم ، دیدیم یکی از وعده های آقای روحانی عملی شد و دولت دستش رو بدجور به سمت مردم دراز کرده.
اونا که می گفتن تا 1400 با روحانی حق اعتراض ندارن خودتون این اصلاح طلبا رو اوردین بالا دیگه به رقصیدنتون برسین حقتونه این همه گرونه
زنده باد احمدی نژاد که مردمی بود
درود بر غیرت مردم ایران
باید ۷۰ میلیون دامن به چین سفارش بدیم چون دیگه در کشور مردی باقی نمونده . مردم ایران مرزهای ذلیل بودن و تو سری خور بودن رو دارن جابجا میکن
لطفا اين پولهاي زوري كه از مردم ميگيرد صرف تاسيس بيمارستانهاي رواني كنيد كه ديگه همه ما از دست شما رواني شديم...خجالت اوره
ای کاش همه چیز 3 برابر میشد
مثل حقوق ها
از این به بعد به ایران میگن کره ی شمال تر
خیلی ساله ک مردم دارند هر طور دوست دارند اداره میکنند..آقازاده ها اختلاس میکنند ما مردم باید جرم کمبود پولی ک از صندوق رفته را پرکنیم ..فلان جا بودجه کم میاد مردم باید بپردازند ...فقط ما مردم بدبخت نشستیم ک این اقایون ثروت ملی مارا ب خراج ببرند .
ای وای من که به شما رای دادم آقای روحانی....جوانی 40 ساله هستم.امکان نداره دیگه من و اطرافیانم به کسی رای بدم چه اصولگرا چه اصلاح طلب و هر ادم دیگه ای...گرانی و تورم وحشتناک همه چیز تو بازار از مواد غذایی گرفته و پوشاک و دستمزد ها قطعات خودرو و غیره....الانم عوارض حتما بعدش مالیات از سپرده های مردم... بعدشم مالیات از راه رفتن...بابا جون یک فکری به حال بیکارها بکنید.به خدا دارم دیوانه میشم از بیکاری...ازدواج نکردم...من و بردارم خانه بابام هستیم با این سن...
ببخشید من سالهای قبل چند بار از کشور خارج شده ام و عوارض کمی پرداخت کرده ام.الان احساس مینمایم که بدهکار هستم.میشه یه راهی پیدا بشه ما مابقی را پرداخت کنیم از عذاب وجدان رها بشیم؟؟؟؟
حیف شد افتادم ته این نظرات ارائه شده از هموطنان عزیز در باب عوارض خروج از کشور! واقعا عوارض زیادی داره بیرون رفتن از این سرزمین . اول از همه کهیر میزنین از شدت آزادی در خارجه
میخواستم از گردنه گیری و غارت و باجگیری دوره قاجاریه در دروازه شهر ها از مسافران خروجی و ورئدی به شهر بنویسم ، دیم اون بیچاره ها گردنه گیر به حساب نمیومدن ! ازشون خجالت کشیدم و ننوشتم اما شما کمی در این زمینه ها مطلب جستجو کنید و بخونید تا ببینید برای اون مظلومین چه چیزها ننوشتن در مقابل این مظلومین گردنه گیر و بودجه چاق کن.خدا همه اموات و زنده های این مملکت رو رحمت کنه. روح همه شاد...
با خرابکاری تو سیاست خارجه دولت ، کشورا به ما ویزا نمیدن
یک کشور خارچی بریم باید چند برابر شهروند کشورهای دیگه پول بدیم
شما حتی ساده ترین خدمات مانند سیستم بانکی متصل را برای ما نگذاشتید که مجبوریم نقد پول ببریم
شما خیلی پول میخواید اینهمه از بیت المال خرج بورس دانشجو برای خارج نکنید تا چند تا مقاله چرت بده و بعد پناهنده بشه
شما این آقازاده ها و ژن خوب را پول از بیت المال ندید تا کسری بودجه درست بشه
شما میلیاردی خرج سفر آشپز و بنا و ویزا چاپ کن سفارت ایران در خارج ندید
به جای دزدی از جیب مردم عادی ، حقوق بیت المال خرج ماشین شاسی بلند و ویلا شمال و تو جیبی آقازاده نکنید، بودجه جبران میشه
شما حق از حقوق نجومی بگیرها بگیرید حقوق جبران میشه
تازه شنیدم این قانون زمان شاه تسویب شده، هنوز دولت نفهمیده ما انقلاب کردیم تا حامی مردم باشیم نه حامی جیب آقازاده ها
فقط قالیباف
اینا میگن این خرج به جای توریست، خوب سازمان میراث فرهنگی رو تعطیل کنند ، کسری بودجه حل میشه.
وزیرش وقتی نمی تونه به آوردن توریست کمک کنه ، بهتره خرج اضافی از بیت المال نشه.
بترسیدازاون روزی که تحمل مردم تموم بشه و اون روزنزدیکه
تابناک عزیزلطفاشهامت بخرج بدیدویک نظرخواهی درموردمیزان محبوبیت روحانی انجام دهید
من و همسرم جزء معدود همدوره اي هايي بوديم كه تصميم نرفتن داشتيم، بدجور افتاده تو سرم،رفتن.
ببخشید میگن چرا این همه بار و جنس قاچاق وارد کشور میشه مردم مجبور هستن این کار کنن در صورتی که اگر عوارض و مالیات درست میگرفتن حساب میکردن راحت با حقوق گمرکی کم وارد میکردن و گرانی هم بوجود نمی امد پس از این به بعد برای خروج هم باید قاچاقی رفت لطفا درست فکر کنید
بخاطر خدا دست از سر این مردم بیچاره بردارید بخدا اکثریت این مردم که میرن خارج از کشور بخاطر یک لقمه نونه که اینجا گیر نمیاد من خودم میرم عراق کارگری بخاطر زن و بچه م بسه دیگه همچی رو گرون کردید نون آب برق گاز ...اجاره نشین هم هستم تا حالا هم توانایی این رو نداشتم بچهام رو یک روز ببرم شمال واسه تفریح مسئول محتررررررم اگه این نظر منو خوندی بدون یک ملت نفرینت میکنند اگه فکری بحال ما نکنی بسه دیگه بخاطر خدا بسه ...
از خواندن نظرات اشک چشمانم را خیس کرد. چه کردند. با جوانان بیگناه چه ها که نکرند.
برداشت از جیب مردم و واریز به جیب دولتمردان٬خدایااااااا کجایی٬دقیقأ کجااااااییییی...
فقط احمدی نژاد
یا علی بگووووو...حماسه ای بپا کن دوباره
جیب بر ایرانی....کره شمالی رو به زانو در میاوره...
؟؟؟؟؟؟؟؟
به مرگ گرفتن به تب راضي بشيم حالا يه ذره تخفيف ميدن ملت هم خوشحال ميشيم...مثل دلار ٣٠٠ميره بالا ١٠مياد پايين خوشحال ميشيم واي دلار اومد پايين...
حالا فهميدم "پول زور وده" يعني چي؟ خدا پدر مديري را بيامرزه. پيش بيني ها كاملا درست دراومد
جالب هیچ کس به حذف یارانه شکایت نداره اما همه به عوارض خروج شکایت میکنن این نشون میده همه قدرت دست ثروتمندان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
برای اینکه من و همسرم هر دو دانشجو هستیم ولی بهمون یارانه تعلق نمیگرفت!!! الله اعلم!!! به چی شکایت کنم؟
اما برای کنفرانس و کار میرفتیم خارج. اونم دیگه نمیشه بریم
زیاد نق نزنید تورم تک رقمی حاصل همین تدابیر است
دولت اصلاح چی مشکلش کربلاست باقیش بهانه
مهم اینه که خودشون اگه سفرای داخل کشور هم برن هیچ هزینه ای نمیدن تمام روسا و مدیران یا تو هتل های بصورت رایگان اقامت دارند یا مهمانسراهای ادارات رو در اختیار میگیرن بهرحال چیزی از جیب خودشون نمیدن
خوبه دیگه مملکت کاملا قانونی و اسلامیه مملکت امام زمان که میگن همینه
نه شرقی نه غربی

نه شرقی عوارض خروج میده، نه غربی، فقط پاسپورت جمهوری اسلامی میده

اگر یک آمریکایی از ایران خارج شود، پولی به دولت ایران نمیده، اما اگر یک ایرانی باشد، باید عوارض دهد.
90 درصد کسایی که اعتراض کردن و کامنت حتی یه بارم همین تورکیه نرفتن پس بیخودی اعتراض نکنید شماها حتی هزینه سفر داخلیم ندارین بز اونایی که داران اوناهم طعم بدبختی بکشن
من کاملا راضیم
یادتونم نره با رای اکثریت انتخاب کردین همینا رو ها همون سلبریتی هاتونو....پس سکوت کنید بهتره وگرنه به شعوره خودتون دارین توهین میکنید می دونسین اینن چرا انتخاب کردین خخخخخ راضی بودین و خواهین بود تا 1400 تحمل کنید یه صد روزش رفت بقیشم میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
آقا جان همین من یکی از کامنت گذارانم. هرساله برای کار و کنفرانس میرفتم. با خرج خودمم نه ها. از طرف اروپا دعوت میشدم. با این وضعیت واقعا نمیتونم برم. همون ۷۵ هم برام زور بود.
نمیدونم ما مردم چه گناهی کردیم هر روز یک خبر بد تر آخه این چه روزگاری هست که اینها برای مردم درست کردن دیدن مردم دارن میرن مسافرت خارج گفتن فکر خوبی هست که عوارض رو بالا ببریم کمتر صدا میکنه کسی هم نمی تونه اعتراضی کنه.!!
عوارض خروج از کشور .در کشورهای دیگر چه مبلغی است؟
عوارض خروج یا جریمه خروج از کشور ممنون از دولت روحانی خدا رو شکر که عوارض داخل رو نبرده مجلس اصلا رای دادن اشتباهه
به نظر من که چندان مهم نیست، چون خدا رو شکر اینقدر در مملکت جای تفریحی با قیمت مناسبی داریم که کسی اصلا به فکر خارج رفتن نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
البته خارج رفتن فقط برای تفریح نیست. کنفرانس و کار هم هست. که دیگه با این شرایط متاسفانه نمیشه رفت.
با اين كار ي عده كه فعلا ميتونن برن ديگه نميتونن برن درنتيجه هواپيمايي كشور دچار مشكل كمبود خواهد شد و زنجيره اَي كه وابسته س به فرودگاه و تاكسي و از اين قبيل اونيم كه بتونه با اين مبلغ بره ترجيح ميده با تركيش و إمارات قطرايروز سفر كنه تا با كهنه ي ايران اير و تابان وامثالش چيو آباد ميكني ؟؟؟؟
خیلی خوب خیلی
تو مملکت که کار نیست کار را که خارج کشور کار میکنند عوارض که چه عرض کنم حق تکون باید بدن ضد رحمت به زمان شاه عباس
تو مملکت که کار نیست کار را که خارج کشور کار میکنند عوارض که چه عرض کنم حق تکون باید بدن ضد رحمت به زمان شاه عباس
کاملا موافقم با این طرح
یه سورپرایز بامزه برا اونهایی که میرن دبی و ترکیه و تایلند خخخخخ
سلام به همه عزیزان که نظردادن درباره عوارض خروج ازکشورودیگرمواردهمچون بانکها که جدیداکارمزدخدماتشون ازنیمه دوم سال ۹۶افزایش چشم گیری داشته گاهابعضی خدمات رایگان مشمول هزینه شدنداون هم ۵تومن۱۰تومن نیست که ۵۰تومن۱۰۰تومن افزایش پیداکرده
چه میکنه این تدبیر و امید ..........
ظاهرا شما نظراتی که استدلالشان از حدی عمیقترباشد منتشر نمیکنید. پس بین خودمان: من روی هم رفته ناراضی نیستم، چون شما بزودی جزایی خواهید پرداخت که ما را بدهکار هم میکند...
عالیترین کاری که دولت کرد همینه ؟؟؟!!!! وقتی داری و میروی صفا ؟؟؟ خوب تاوانش را هم بده !!!!! باید دولت بنرین را 3000 تومان و سوخت را تا 4 برابر و مالیاتها را افزون کند تا قرقرش بچرخد !!!! یعنی چه مفتگردی و مفت چری ؟؟؟؟!! مملکت 80000000 نفر جمعیت داره ؟؟ حالا چی شده برای 50000000 نفر خراج گردشی باید دیگران تاوان بدهند ؟؟ روحانی بگیر ازشان این بی دردهای جامعه را !!!
فردا برای تنفس مردم هم عوارض میذارن . ایران هزاران سال لازمه تا به اروپا برسیم
اینا که همه چیشون به دلاره یا الگو از کشورا خارجی چرا حقوق کارمندا از دولت قبل همین دو تومن مونده ماهی؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم واسه اونایی که رای دادن به اینا
اصولا اینا با هر گونه شادی مردم مخالفن و هر طور شده جلوشو سد میکنن حتی با عوارض چندین برابر
خدا رو شکر یکی از اون 15 میلیونم. البته نه اونایی که به رییسی رای دادنا، از اونایی که رای ندادن.
میدونستم
.
.
.
.
.


اینم کار امریکاست
اینا تو شروع کار یه چیزی رو بولد میکنن(افزایش ۳ تا ۶ برابری هزینه خروج از کشور) که مردم عوام ذهنشون از اصل کاری منحرف بشه... اصل کاری همون افزایش سرسام آور خورد و خوراک حاملهای انرژی (آب برق گاز بنزین) پوشاک اجناس و ...
از نظر بی کفایتی در صدر کشورهای جهان قرار گرفتیم...
همه بايد اعتراض كننن و كسي از كشور خارج نشه تا اينا منبع در امد براي خودشون درست نكنند
عوارض خروجی از دانشجو نمیگرند شما کافی است بروی سفارت یا کنسولگری ایران در کشوری ساکن هستید با ویزا دانشجویی یک مهر سبز در پاسپورت میزنند و تا پایان ویرای دانشجویی هر چند دفعه هم وارد و خارج بشوی از عوارض معاف هستید
مثلا ماهی که کفش و لباس می خری دیگه نمی تونی بری سفر. ماهی که سفر می ری اصلا نباید مریض بشه چون به سبد اقتصاد خانواده فشار می یاد. اگه کسی عروسی بگیره کادو بخری هم نباید مهمونی بدی. کلا حقوقها بخور و نمیره. سفرهای داخلی هم همچین هزینه کمی نداره. تا همین کاشان خودمون برید و برگردید کم از 300 تومان خرجتون نمیشه. با این حقوقها باید پس انداز کنی بری سفر. سفره و سفر در جامعه ما به هم گره خورده اند. نان و سیب زمینی هم بخواهی بخوری باید بالاخره پول بنزین بدی.
مردم خسته اند.
اونی که پولش و داره و میره خارج از کشور ۴۰۰تومن براش چیزی نیست اما این کار نامردی مطلقه .البته ۳سال و نیم بعدی شیره جان مردم رو میکشن این مسولان .چون میدونن ۴سال بعدی دیگه در کار نیست .
در رابطه با افزايش عوارض خروج از كشور
جناب حجت الاسلام و المسلمين دكترحسن روحانى عزيز
من به شما رأى دادم شما دو دوره رييس جمهور عزيز ما شديد
من به شما راى دادم حق دارم از شما انتقاد كنم
انتقاد خلاصه : اقاى روحانى شما چرا؟

به تابناك : با سلام و عرض ادب ،
اگر نميخواهيد اين اظهار نظر را منتشر كنيد عيبي ندارد ولى انرا براى رييس جمهور محترم بفرستيد
بنام عيسى به شكم موسى
راحت بگوييد بخشى از كسر بودجه = عوارض خروج از كشور
این تصمیم گیریها از طرف دولتمردان نتیجه رای دادن مردم با احساسات و بدون تفکر و تامل است بس خود کرده را تدبیر نیست
عوارض خروج چه یک ریال چه میلیون باشه خلاف عقل و منطق و شرع است . یعنی چه اگر کسی خواست از مرز رد بشه عوارض بده ، اگر هزینه ها زیاده یه کنتور وصل کنن به دهن مردم و برای تعداد نفسشان مالیات بگیرن چرا سر راه مردم را میبندند و عوارض میگیرن
من کار تحقیقاتی انجام میدم . مواد ازمایشگاهی برخیشون اینجا نیستند و برای بعضی ازمایش ها هم باید ارسال بشن کشور هایی مثل ترکیه چون اینجا دستگاش نیست یا صف انتظارش زیاده . اجازه ارسال با پست نداریم باید شخصی ببریم با هزینه شخصی . روی دارو سرطان و کشت سلولی کار میکنیم .
الان من باید این همه پول بدم به عنوان عوارض خروج. یه عده نوشتن پول دارید میرید کیف میکنید حقتونه . این حرف منطقی نیست . عوارض خروج قانون منطقی نیست ! پایه این قانون چیه؟ کسی میتونه معادلی براش تو کشورا دیگه پیدا کنه؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل