بازدید 2620

هشدار مقامات آمریکایی نسبت به خلافت جدید داعش در فضای مجازی

سناتورها و مقامات امنیت ملی آمریکا هشدار دادند که فروپاشی خلافت خودخوانده داعش توانایی این گروه تروریستی برای الهام‌بخش بودن حملات به اهداف غربی از طریق اینترنت را از بین نمی‌برد.
کد خبر: ۷۵۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷ 08 December 2017

سناتورها و مقامات امنیت ملی آمریکا هشدار دادند که فروپاشی خلافت خودخوانده داعش توانایی این گروه تروریستی برای الهام‌بخش بودن حملات به اهداف غربی از طریق اینترنت را از بین نمی‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز لورا شیائو، مدیر اطلاعات مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا گفت: گروه ترویستی داعش عملیات‌های خارجی خود را طی دو سال گذشته طراحی و اجرا کرده و ادعا کرده که از ژانویه سال جاری میلادی دستکم با ۲۰ حمله علیه منافع غرب ارتباط داشته است.

وی به یکی از کمیته‌های سنای آمریکا گفت: متاسفانه فروپاشی خلافت داعش و از دست دادن قلمروهایش به معنای کاهش توانایی این گروه تروریستی در الهام‌بخش حملات بودن نیست. توانایی داعش برای ارتباط برقرار کردن با طرفدارانش در سراسر جهان از طریق ظرفیت رسانه‌های اجتماعی‌اش بی‌سابقه است و به این گروه امکان دسترسی به تعداد وسیعی از افراط‌گرایان خشونت‌آمیز داخلی را می‌دهد.

ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا برآورد کرده که کمتراز سه هزار شبه‌نظامی متعلق به این گروه تندرو همچنان در عراق و سوریه هستند.

از سوی دیگر مارک میچل، معاون وزیر دفاع آمریکا در عملیات‌های ویژه گفت: از بین رفتن خلافت فیزیکی داعش به معنای پایان کار این گروه یا دیگر سازمان‌های تروریستی جهانی نیست. داعش همزمان با از دست دادن قلمروهای خود بیش از پیش به ارتباطات مجازی تکیه کرده است و به الهام‌بخش بودن حملات توسط مردم آسیب‌پذیر ادامه می‌دهد.

رون جانسون، رئیس کمیته امور دولتی و امنیت داخلی سنای آمریکا گفت: این خلافت جدید داعش در فضای مجازی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان