بازدید 3631

روسیه دارای ظرفیت میانجی‌گری بین ایران و عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ظرفیت روسیه برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان، گفت: سعودی‌ها برای برقراری روابط باید از اقدامات افراطی و خصمانه خود دست بردارند.
کد خبر: ۷۵۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 06 December 2017

 

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص میانجی‌گری روسیه بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، گفت: میانجی‌گری یکی از روش‌های برقراری روابط کشورهایی است که ارتباطشان به جهت اصول عرفی بین‌المللی برهم خورده است، اما سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای روسیه و عربستان سعودی شناخته شده و اهداف ارتباطی مشخص است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سالهاست که به عربستان سعودی و دولت آن هشدار داده تا از افراطیون و اقدامات افراطی دوری گزینند اما سعودی‌ها تاکنون توجهی به این موضوع‌ها نداشتند ضمن آنکه علیه ایران با دشمنان همراه شدند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به برخورد مسالمت‌آمیز با تمام همسایگان خود واقف و پایبند است، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروزه با اقتدار و توانایی بالا توانسته امنیت را علاوه بر ایران در دیگر کشورهای منطقه هم تامین کند لذا در صورتی که عربستان دست از اقدامات خصمانه و افراطی بردارد، قطعا روابط مسالمت‌آمیز بین دو کشور برقرار خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روسیه ظرفیت میانجی‌گری بین ایران و عربستان را دارد، گفت: با وجود پتانسیل روسیه بهتر است عربستان سعودی همراهی بیشتر با کشورهای منطقه داشته باشد و جهت تحقق روابط مسالمت‌آمیز از اقدامات خصمانه و آمریکا و اسرائیل صفت چشم‌پوشی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس