بازدید 3187

تهدید سلامت عمومی درپی غفلت از نظارت بر زیباسازان تقلبی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عدم توجه مسئولان به برخورد با تولید کنندگان محصولات آرایشی تقلبی گفت: مسئولان باید در جهت حفظ سلامت عمومی به این بخش ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۷۵۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 06 December 2017

 

بشیر خالقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش نسبت به عدم نظارت بر تولید مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی در قالب برندهای معتبر گفت: مواد بهداشتی و آرایشی به همان اندازه مواد غذایی و دارو دارای اهمیت هستند و در واقع زیرمجموعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: متاسفانه در شرایط کنونی انواع و اقسام مواد آرایشی در قالب بسته‌هایی که عنوان برندهای معتبر بر آن درج شده است، در اختیار عموم قرار می‌گیرد که از نظر کیفیت با استانداردهای تعریف شده همخوانی ندارند، ضمن اینکه تبلیغات ماهواره‌ها نیز موجب افزایش اعتماد نسبت به تهیه این نوع مواد تقلبی شده است.

وی تاکید کرد: عدم توجه به تولید و توزیع مواد آرایشی فاقد کیفیت، یکی از مهم‌ترین علل ایجاد انواع بیماری‌های پوستی است، بنابراین ممانعت از بروز بیماری‌های ناشی از مصرف این قبیل مواد آرایشی در گروی کنترل جدی و دقیق بر این حوزه است، چراکه عدم توجه به این مهم، سلامت بخش اعظمی از افراد جامعه را به خطر می‌اندازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در بیان علل نبود انگیزه در مسئولان حوزه سلامت برای برخورد با عاملان تولید و فروش مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی تصریح کرد: نبود انگیزه لازم برای جمع‌آوری مواد آرایشی فاقد نشان استاندارد که بدون هیچ‌گونه ممانعتی به طور گسترده به فروش می‌رسد، تعریف خوبی برای عدم برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان این قبیل مواد آرایشی نامرغوب نیست، چراکه مسئولان برای کنترل این بخش باید با توجه به وظیفه ذاتی که در جهت حفظ سلامت عمومی دارند، بدون هیچ چشم‌پوشی ورود پیدا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر