بازدید 3264

تظاهرات فلسطینیان در اعتراض به تصمیم ترامپ

کد خبر: ۷۵۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 06 December 2017

فلسطینیان امروز تظاهراتی در اعتراض به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی، برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، ساعاتی پیش به‌دنبال آغاز تظاهرات فلسطینی‌ها در اعتراض به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت به قدس اشغالی، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و ارتش اسرائیل در ورودی اردوگاه «العروب» در شهر «الخلیل» واقع در کرانه باختری رخ داد.

منابع فلسطینی اعلام کردند، نیروهای ارتش اسرائیل به سمت جوانان فلسطینی بمب‌های صوتی شلیک می‌کردند که در پی آن شماری از این معترضان، دچار حالت خفگی شدند. 

مناطق مختلف کرانه‌ باختری شاهد تظاهرات مشابهی بود. گروه‌های فلسطینی در محکومیت تحرکات دولت ترامپ علیه قدس، خواستار تظاهرات سراسری شده‌اند.

قرار است تظاهراتی سه‌‌روزه در مخالفت با این تصمیم در کرانه باختری رود اردن برگزار شود. این «تظاهرات خشم» قرار است از فردا- پنجشنبه- در رام‌الله برگزار شود.

همچنین از برگزاری تظاهرات دیگر در سایر مناطق و از جمله در نوار غزه سخن می‌رود. افزون بر آن، مسئولان نوار غزه نیز این تصمیم آمریکا را اقدامی خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها خوانده و اعلام کرده‌اند که حاضر به پذیرش چنین تصمیمی نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل