بازدید 2661
در یک گزارش رسمی اعلام شد؛

روایت بانک مرکزی از گرانی و ارزانی کالاها

کد خبر: ۷۵۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 05 December 2017

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در هفته منتهی به دهم آذرماه، نرخ مرغ، برنج، تخم‌مرغ و سبزی گران شده است.

 روایت بانک مرکزی از گرانی و ارزانی کالاها

بانک مرکزی، گزارش گرانی و ارزانی کالاهای اساسی را در هفته منتهی به دهم آذرماه منتشر کرد. بر این اساس، نرخ ۴ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته، افزایش را نشان داده است. بر این اساس، نرخ تخم‌مرغ، برنج، سبزی و مرغ گران شده است.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای تمام اقلام نسبت به هفته قبـل بـدون تغییـر بـود. قیمـت تخم‌مرغ معادل ۱.۷ درصد افزایش یافت و شانه‌ای ۱۱۸ هزار تا ۱۵۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک معادل ۰.۱ درصد افزایش داشـت. قیمـت سـایر اقلام این گروه ثابت بود. در گروه حبوب بهای نخود معـادل ۰.۳ درصـد افـزایش یافـت و قیمـت سـایر اقلام بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری گوجه‌فرنگی عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفـاوت بودنـد، بـه نـرخ مصـوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سـبزی تـازه را عرضـه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای لیموشیرین معادل ۰.۶ درصد، هندوانه ۱۳.۵ درصد و موز ۱.۷ درصـد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۴.۱ درصد تا ۸.۵ درصد کاهش یافت. در گروه سـبزی‌های تـازه بهای بادنجان معادل ۴.۶ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۱.۳ درصد تا ۱۳.۸ درصد افـزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود. قیمت گوشـت مـرغ معادل ۴.۳ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن‌نباتی

در این هفته بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

منبع: مهر

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان