بازدید 3903

تظاهرات بی‌سابقه علیه نتانیاهو درسرزمین‌های اشغالی

کد خبر: ۷۵۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 03 December 2017

خبرگزاری رویترز شنبه شب گزارش کرد: 20 هزار تن از ساکنان اسرائیل علیه پرونده فساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و سوء استفاده از مقام و موقعیت حکومتی، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، این تجمع اعتراض آمیز را می توان بزرگ ترین تظاهرات ضد فساد علیه نتانیاهو دانست که در سرزمین های اشغالی به جریان افتاده است.

معترضان به پیش نویس قانونی اعتراض دارند که درصورت تصویب در کنیست رژیم صهیونیستی، پلیس نمی تواند نتایج تحقیقات پرونده فساد نتانیاهو را منتشر کند.

یک تصویربردار خبرگزاری رویترز و رسانه های رژیم صهیونیستی شمار معترضان را 20 هزار تن تخمین زده اند درحالی که پلیس گزارش دقیقی از شمار معترضان منتشرنکرده است.

این نخستین باری نیست که ساکنان سرزمین های اشغالی، اعتراض خود را به فساد نتانیاهو و پیشرفت کند پرونده وی ابراز می دارند، شهریور و تیرماه96 نیز معترضان اسرائیلی با برپایی تظاهراتی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی، خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده فساد نخست وزیر اسرائیل شده بودند.

تجمع اعتراضی برای برکناری نتانیاهو و تسریع در روند تحقیقات فساد وی، از چندین ماه پیش در تل آویو و دیگر سرزمین های اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

پلیس اسرائیل در این باره پیشتر اعلام کرده بود، اتهام نتانیاهو مربوط به دو پرونده است،‌ مورد نخست مربوط به دریافت سیگار، مشروبات گران قیمت الکلی است که نتانیاهو و خانواده اش از دو تاجر دریافت کرده اند.

پرونده دوم نیز مربوط به توافق نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک روزنامه «یدیوت آحارانوت» به عنوان یکی از بزرگ ترین روزنامه های اسرائیلی است.

براساس این توافق، این روزنامه متعهد می شد تا در قبال اعمال محدودیت از سوی نتانیاهو بر فعالیت روزنامه اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز)،‌ اخبار بهتری از نخست وزیر اسرائیل را پوشش دهد.

نتانیاهو نخستین مقام بلندپایه اسرائیل نیست که با تحقیقات و بازجویی کیفری روبه رو شده است. «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین این رژیم در سال 2014 به جرم ارتشاء محکوم شد و «آریل شارون» نیز در دوران نخست وزیری به اتهام دریافت رشوه و تخلفات مالی تحت بازجویی قرار گرفته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار