بازدید 17674

سياه نمايي مجله آمريكايي «فوربز» از زلزله غرب كشورمان!

 هنوز هم با وجود گذشت بیش از 10 روز از زلزله، مردم روستاهایی که بیش از 90 درصد تخریبی داشته اند، به حال خود رها شده اند و گزارش ها حکایت از آن دارد که مردم این مناطق شب ها را در مزارع می خوابند. سئوال هایی که در رابطه با خسارت های سنگین زلزله ایران مطرح است اینکه که چرا مسئولان تلاش می کنند، آمار قربانیان را کم اعلام کنند؟ آیا چنین فاجعه ای قابل پیشگیری نبود؟ آیا ایران تنها کشوری است که در معرض زلزله قرار دارد؟
کد خبر: ۷۵۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 01 December 2017

راست و غلط هایی که یک مجله آمریکایی در مورد زلزله ایران نوشت!بیش از 15 روز از زلزله ای که غرب استان کرمانشاه را به لرزه در آورد و خسارت های جانی و مالی شدیدی را به مردم این استان و کشور تحمیل کرد، گذشت. علی رغم کمک های فراوان و تلاش های انسان دوستانه ای که دولت و مردم ایران در قبال شهروندان زلزله زده داشتند، اما برخی رسانه های بین المللی این اتفاق را دستاویزی برای تخریب چهره ایران در میان افکار عمومی جهان کردند.

به گزارش «تابناک»، مجله آمریکایی «فوربز»، در قالب دو گزارش کوتاه که از روند امداد رسانی در مناطق زلزله زده ایران و نیز خسارت های این زلزله منتشر کرد، مجموعه ای از مطالب غلط و كينه ورزانه را در کنار هم قرار داد و با انتشار مطالب خود، تخریب چهره دولت ایران و نیز حس نوع دوستی ایرانیان را در دستور کار قرار داد؛ مجله اي كه هم راستا با سياست هاي دولت مستقر در آمريكا گويا شمشيرش را براي ايران و ايرانيان از رو بسته است.

این مجله آمریکایی در رابطه با زلزله مناطق غربی کرمانشاه نوشت: در شرایطی که رخ دادن زلزله در سراسر جهان یک موضوع طبیعی است، ایران به دلیل قرار گیری بر روی چندین گسل مهم شرایط به مراتب خطرناک تری در این رابطه دارد.واکنش مقامات سیاسی و مسئول ایرانی در قبال زلزله هایی که در ایران رخ می دهد با بسیاری از همتایانشان در جهان متفاوت است و آنها نه تنها در فرایند خبر رسانی و انتشار صحیح اخبار سانسور را در دستور کار قرار می دهند، بلکه در ارسال سریع حداقل امکانات حمایتی نیز تأخیر دارند.

در بخش دیگری از مطالب مجله «فوریز»، به دروغ آمد: تیم های امدادی بدون داشتن ماشین آلات و امکانات پیشرفته مثل سگ های زنده یاب برای امداد رسانی به حادثه دیدگان ورود کردند و این نیروها توزیع جغرافیایی مناسبی نداشتند.


در اين مجله اضافه شد: یکی از دلایل اصلی که باعث شد در جریان زلزله ای که رخ داد، چند شهر از جمله شهر سرپل ذهاب و صد ها روستا در نزدیکی مرز با عراق ویران شوند این بود که بسیاری از خانه ها و ساختمان های مسکونی از استحکام قوی برخوردار نبودند.

 مجله آمریکایی فوربز با دستاويز قرار دادن گفته هاي يكي از نمايندگان استان كرمانشاه كه بدون اطلاع از وضعيت منطقه و مسئوليت مشخص ميداني در مورد آمار جان باختگان اظهار نظر كرده بود، اضافه کرد: هر روز که از زلزله غرب ایران گذشت، ابعاد خسارت بار و ویرانگر آن بیشتر نمایان شد و مقامات مسئول ایرانی حتی به دقت نسبت به شمارش تعداد کشته ها نیز اقدام نکردند، چرا که آنها آمار کشته ها را بارها تغییر دادند و کمتر از 500 نفر عنوان کردند و این در حالی است که «احمد صفری»، یکی از نمایندگان مجلس آمار کشته ها را بالای 1000نفر عنوان می کند و معتقد است: تنها 250 نفر در مجتمع های مسکن مهر و 70 نفر در یک کوچه از شهر سر پل ذهاب کشته شدند. یکی از نقدهای مهمی که در روزهای اخیر در رابطه با خسارت های زلزله مطرح شده است، انتقاد شدید از نحوه ساخت و ساز مسکن مهر در دولت محمود احمدی نژاد است و کارشناسان معتقدند در فرایند ساخت و ساز این ساختمان ها سهل انگاری صورت گرفته و نظارت لازم انجام نشده است.

در این مطلب به دروغ و با رويكردي سياسي آمد: در شرایطی که حکومت مرکزی ایران کمک های قابل ذکر چندانی به مناطق زلزله زده نکرد، برخی از رهبران اپوزیسیون های ایران که در خارج از کشور هستند در این باره پیش قدم شدند و ضمن تأکید خود بر مخالفت با حکومت ایران همه را به کمک به مردم زلزله زده دعوت کردند و خود نیز در این مسیر پیشگام شدند.

در بخش دیگری از مطلب منتشر شده در مجله «فوربز»، تأكيد شد: هنوز هم با وجود گذشت بیش از 10 روز از زلزله، مردم روستاهایی که بیش از 90 درصد تخریبی داشته اند، به حال خود رها شده اند و گزارش ها حکایت از آن دارد که مردم این مناطق شب ها را در مزارع می خوابند و دولت ایران به آنها توجهی ندارد.

این مجله با طرح سئوال هایی چالشی در رابطه با چرایی وقوع زلزله و خسارت های آن در ایران از افکار عمومی پرسید: سئوال هایی که در رابطه با خسارت های سنگین زلزله ایران مطرح است این است که چرا مسئولان تلاش می کنند، آمار قربانیان را کم اعلام کنند؟ آیا چنین فاجعه ای قابل پیشگیری نبود؟ آیا ایران تنها کشوری است که در معرض زلزله قرار دارد؟ زلزله های مشابه همین زلزله در کشوری مثل ژاپن خسارتی به بار نمی آورد و تنها چند روز بعد از زلزله ایران، زلزله ای مشابه با همین زلزله با شدت 7 ریشتر در سواحل استرالیا رخ داد که خطر سونامی را پیش آورد، اما کسی در این اتفاق آسیبی ندید.

برابر آنچه آمد در این نشریه آمریکایی مجموعه ای از مطالب درست و غلط در کنار هم قرار گرفت و در پایان نتیجه گیری مطالب منتشره حکایتی تلخ از ضعف مسئولان و مدیران ایرانی در آمادگی برای چنین حوادثی در کشور را به تصویر کشید؛ مطلبی که شاید در بخش فرایندهای کمک رسانی و امداد رسانی و نیز آمار دقیق خسارت ها چندان صحیح نباشد، اما در رابطه با مسائلی مثل وضعیت نامطلوب مدیریتی دولت مردان برای آمادگی و مقابله با چنین حوادثی کاملاً صحیح به نگارش درآمده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹۱
دروغه آیا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
این همه اتفاقات سیل و طوفان در امریکا راه افتاد اونها هم در مدیا هاشون دقیقا گفتند که دولت هیچ کاری نکردند خوب عین اون رو برای کشور ما هم نوشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
خب این کجاش دشمنی بوده؟
سیاه نمایی چیه تابی جون خب واقعیت و گفته دیگه. این مردم بودن به داد رسیدن وگرنه از مسئولین محترم که غیر از بازدید و با کفش وارد چادر شدن چیزی دیده نشد.
چرا بخش هایی صحیح بود؟
اگر شما هم از نزدیک وضعیت زلزله زدگان را می دیدید حتما تمام و کمال گزارش را تایید میکردید.
الان کجای این گفته ها دروغ بود؟
مردم ایران کسی که فکر میکنه حرفای این مجله درسته کامنت منو لایک کنه کسی که فکر میکنه داره زحمات !!!! مسیولینو زیر سوال میبره دیسلایک کنه . کامنت منو چاپ کن اگه راس میگی
به نظرتون دروغ گفته؟!
خوب تمام این مطالبی که در اینجا اورده شده اتفاقا در ایران و در نشریات خودمان منعکس شده است.
کجاش سیاه نمایی یا دروغ است.
همه این مطالب که صحیح بود. کجاش غلط یا سیاه نمایی است؟
فارغ از سیاست باید گفت استاندارد ساختمان ها ی ایران فضاحت باره و بهترین ساختمانها همان شهرک های ساخت خارجی ها مربوط به قبل است.
ساختمانهای تهران با آنهمه سختگیری استاندارد نیستند چه رسد به شهرهای دیگه.
همیشه حق با آمریکا نیست اما گاهی هم حق با ما نیست !!!!
مگه دورغ میگن
مگه دروغ گفته؟؟!!
حالا چرا بهت برخورده
۱۰ ‎٪ هم که درست گفته شده باعث شرمساری است
آمریکا دشمن ماست ولی دشمن نادان نیست.
این دشمن بهتر از هزاران ونزوئلا و هزاران کوبا و هزاران کشور عربی است چون اینایی که نام بردم دوستان نادان ما هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
امریکا دشمن ماست ببخشید میشه بگی چطور به این نتیجه رسیدی!!؟؟البته شایدم ساندیسی باشی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
خیلی از کشورهای عربی علنا می گویند دشمن ایرانیم. چطور به این نتیجه رسیدی دوستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
امریکا چرا دشمنته؟مگه امریکا طبق عهد نامه ترکمنچای یا گلستان نصف مملکتت رو ازت گرفته؟
این مطالبی که یه مجله اونجا چاپ میکنه فقط مصرف داخلی داره برا اونا. اونا دو طوفان وحشتناک رو چند ماه پیش داشتن، قضیه تیراندازیها و این مسائل هم اونجا مطرحه و دولتشون نتونسته جواب مردم خسارت دیده و روشنفکراشونو بده. خوب اگه اخبار کمک ها به مناطق زلزله زده ایران در عین مشکلات اقتصادی سر زبون مردمشون بیفته دولتشون تحت فشار قرار میگیره. اتفاقا اگه این مطالب رو نمیگفتن باید تعجب میکردیم. آمریکاست دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
دولت آنها ساخت و ساز غیر اصولی نمی خواهد انجام دهد که سر و ته قضیه را هم بیاورد.
ای تابناک
آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
خود کرده را تدبیر نیست...
ای دروغگوها .کجا مردم در مزارع میخوابند و شرایط سختی دارند .اا
مردم زلزله زده در هتل های ۵ ستاره ما با خوردن جوجه کباب و دسرهای استوایی دارند روزگار میگذرونند
مرگ بر استکبار
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
من خودم ساکن سرپلذهابم وچیزی که برایم بسیار روشن شد نداشتن مدیریت حتی بعد بیست روز از حادثه و امار کشته های متناقض مسولان است
تابناک بالاخره با ترفند مطبوعاتی هدف خود را رساندی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
اتفاقاً بنده هم در اولین نگاه به این تیتر و خوندن مطالبش، متوجه
شدم که تابناک با این ترفند مطالب درست این مجله رو منتشر کرد
مرگ بر آمریکا
مرگ بر زلزله
مرگ بر تورم
مرگ بر گرانی
مرگ بر دروغ
مرگ بر آمار و ارقام دروغ
..
..
زنده باد ایران
کجای حرفهایی که زده نادرسته؟ اتفاقاً واقعیت رو گفته.ما که داخل ایرانیم به لطف فضای مجازی از بحران زدگی ستاد مدیریت بحران دولت محترم کاملا آگاه شدیم ، با وجود سانسور اخبار زلزله از طرف مجاری رسمی .حالا چون یک رسانه آمریکایی بوده، پس هر حرفی زده ناردست، مغرضانه، سیاه نمایی، اغراق و ... بوده !!!! لطفاًسرتون رو از زیر برف بیارید بیرون.مردم خوشبختانه الان نسبت به گذشته آگاهتر شدن.
مردم خودشان سیاهی ها را دیدند لازم به سیاه نمایی دیگران نبود .
واقعیت هایی که ما دروغ میپنداریم
مگه دروغ میگه ؟ تو ورزقان شانزده هزار ختم گرفته شد فوتی هارو چقدر اعلام کردن؟ توی عصر اطلاعات و ارتباطات نمیشه این چیزارو مخفی کرد و تاریخ فراموش نمیکنه دروغ هارو
از سال ۸۴ که بنا بر مقاوم سازی منازل روستایی شد که سالانه دویست هزار مسکن روستایی با وام کم بهره ،مقاوم سازی شود ،در طول این دوازده سال میشد دو میلیون چهار صد هزار مسکن روستایی ،مقام سازی شده باشد ،لیکن ،گویی وامها را افراد روستا زاده گرفته اند ،و در روستا هم مسکنی مقاوم احداث نشده ،و آن وامی که باید به روستا نشین داده میشد ،به افرادی که محل تولد آنها در روستا بوده داده شده ،و روستایی بیچاره که تبانی ،وزدوبند را بلد نیست ،از حقش محروم گردیده ،و دیگر اینکه سازمان امدادی کشور به چند بخش تقسیم شده که نا هماهنگی در آن موج میزند ،و اعتبارات ،بحرانی در بین آن بخشها تقسیم گردیده ،که خود باعث بی تاثری آن در موقع بحران میباشد ،نجات ،و امداد باید در همان ساعت اولیه ،ونهایت بیست چهار ساعت باشد ،وبعد از آن آوار برداری ،وپیدا نمودن فوت شدگان ،و چون منطقه عشایری هم میباشد نجات دام ،و دفن لاشه های دامها هم اولویت دارد ،ودر این مدت تیم تغذیه ،و اسکان موقت ،وتیم پزشکی ،همه میبایست در همان لحظات اولیه در مناطق مستقر شوند چون گسترهٔ روستاهای منطقه وسیع بوده ،وبه احتمال زیاد ،در منطقه دو زلزله که یکی قدرت بیشتری داشته در فاصله حدود ده کیلومتر در خط گسل همزمانی رخ داده که خسارت زلزله دوم که کمتر از یک دقیقه پس از زلزله اول بوده ،بیشتر میباشد ،وچون دو زلزله همزمانی بوده دستگاه ها ،در مناطق لرزه نگاری ،قدرتهای متفاوتی ثبت کرده اند ،که اولی ۷/۲ ریشتر ،ودومی در فاصلهٔ ده تا سی ثانیه ۷/۶ ریشتر که اولی در داخل مرز عراق ،ودومی در داخل مرز ایران با فاصلهٔ ۵ کیلومتری ،وفاصلهٔ ده تا سی ثانیه ای رخداده .ک موج تداخلی باعث کم شدن قدرت تخریب در داخل مرز عراق گردیده ،وشدت تخریب به داخل مرز ایران کشیده شده ،اما هر چه بوده ،ضعف ،تدبیری دستگاه های مسولذبحران را کم نمیکند ، بی برنامگی ،نیاموختن تجربه ،وگزینشی افراد. ، و نداشتن تخصص ،واطلاعات ،از مناطق زلزله خیز کشور ،و عدم مدیریت هماهگ ،
پر بیراه نگفته.
چیز دروغی نگفته همشو ما اینجا دیدیم
راست نمایی
فوربز جز معتبرترین نشریات دنیاست

معلومه که کارهای شما و بی فکری هاتون همه اش "سیاه" است
مگه دورغ گفته هر چی گفته راسته
اخرش نفهمیدیم رسانه های امریکا راست میگن یا دروغ وقتی تعریف تمجید الکی از قدرت نظامیمون میکنند میگیم درسته وقتی حقایق و میگن میگیم دروغه و سیاه نمایی
به نظر من این گفته ها خیلی هم سیاه نمایی نیست.
این کجاش سیاه نماییه:
"زلزله های مشابه همین زلزله در کشوری مثل ژاپن خسارتی به بار نمی آورد"
کجای این مطالب دروغ یا سیاسی کاری یا سیاه نمایی بوده؟! تمام مطالبش بر گرفته از اظهارات و اطلاعات داخلی بوده.
در اين مجله اضافه شد: یکی از دلایل اصلی که باعث شد در جریان زلزله ای که رخ داد، چند شهر از جمله شهر سرپل ذهاب و صد ها روستا در نزدیکی مرز با عراق ویران شوند این بود که بسیاری از خانه ها و ساختمان های مسکونی از استحکام قوی برخوردار نبودند.
این کجاش اشتباهه
کجایش دروغ و سیاه نمایی است؟؟؟!!!!!!!
بیش از دوسوم گزارش کاملا درست است. . .. دلیل نمی شود چون کبک سرش را زیر برف می کند و نمی بیند،دیگران هم نبینند!!!!!!!!!
مگه حرف بدی زده .حرف درست رو باید از دهن همینا شنید.سانسور میکنید دیگه همین الانم انتقاد کنم سانسور میکنبن چیزیکه توش مهارت دارین .سانسور کنین
عین حقیقته منتهی شما چون عادت دارین به توهم واینکه الکی بگین همه چی خوب وگل وبلبله سباه نمایی میبینین
چرا لایک و دیسلایک نمیشه وارد کرد یعنی نمیگیره/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
باید فلش مرورگرتو روفعال کنی
تا بتونی لایک کنی یا جواب نظرات رو بدی
این رو تو گوگل سرچ کن: مشکل فلش پلیر در کروم
مسلماًنوشته هاي نشريه امريكايى كاملاًدرست است حالا نوشتن اين مطالب چه فايده اي براي مردم زلزله زده دارد انتظاري از مسولين نبايد داشت ازموده را ازمودن خطاست .
تو گزارشپ یک کلمه دروغ نبود! به نظرم سیاه نمایی بیشتر از طرف شما برای بی اعتبار کردن گزارش درست این نشریه بود !
خب اینا که گفتن کجاش دروغ و سیاه نمایی بود برادر من ؟! دروغ و سیاه نمایی کار ماست ؛ چرا تحمل انتقاد رو نداریم ؟!
انهاییکه به لحاظ علمی وفنی میفهمند ،زلزله چیست ؟وشددت 7وسه دهن ریشتری با بافت های مسکونی وتاسیسات کهنه وسست چکار میکند؟وبا توجه به پهنه وگستره تخریب وتراکم جمعیت قطعا میزان خسارت وتلفات انسانی را بیش از انچه از رسانه های دولتی ذکر وبیان میشود قبول دارند ،انجا حقیقتی تلخ بس دراماتیک اتفاق افتاده که متولیان امر در بخش دولتی را کاملا رفوزه نموده وبا انجان مانورهای نمایشی در حضور در مناطق واعلان هم دردی وپخش تصاویر شان از صداوسیما هیچ مشکلی از مردن را حل نکرده ودر عمل انچه بر زمین خواهد ماند سالها تحمل غم واندوه از دست دادن عزیزان ومرارت وسختی واوارگی وبی دروپیکری وفقر وفاقه در منطقه خواهد بود .کشور فعلا در عمل برای مهار وکنترل چنین بخرانهای بزرگی توان بسیج نیرو ،امکانات ومدیریت با کفایتی را ندارد .اینبار هن برای بار چندم بعداز حوادث قبلی رفوزه شدند واز گذشته هیج عبرتی نگرفتند .
شهر کرمانشاه که آسیب زیادی ندیده جز روستاها انصافا خیلی هم زحمت کشیده شده یعنی ما استاد به خرابی کشاندن زحمات انجام شده هستیم احتمالا منبع این سایت همون مزخرفات تلگرام هست که ما خودمون تولید و باز نشر می کنیم
سیاه نمایی وجود سایت های مثل شماست
هیچ هم دروغ نیست خود نوبخت هم گفت پول کانکس نیست.مگه چادر جلو سرمای زیر0درجه می گیرد؟
تابناک خوشم میاد خوب بلدی ...
وقتی صدا و سیمای ایران در مورد توفان کاترینا و گردبادهای آمریکا همین برخورد رو کرده توقع شما چیه ؟ اونا بیان تعریف کنند ؟ اون هم از کاری که باید میشده و نشده ؟ از سیاهی تعریف کنه که وجود داره و همه مزدم داخل کشور به وضوح دیدند و مسوولان نخواستند ببینند ؟
ببخشید تعداد زیادی انسان از دست رفتن. سیاه نمایی!!!! بفرمایید مشخص کنید کجای این اتفاق سفید است؟ لطفا در انتخاب لغات دقت نماییید.
غیر از رهبران اپوزیسیون(چون ملت ایران برای انجام این همدلی و همبستگی از کسی دستور نگرفتن) ، بقیه اش کاملا درسته. من خودم اینجا دیدم
کاش اونایی که اینجا فقط حرف میزدند خودشون توی صحنه بودند. اونایی که دارن کمک می کنن نیستن اینجا فقط حرف مفت بزنن. یکمی هم نقاط مثبتو ببینین. آخه همش انتقاد جایی رو آباد میکنه؟ آمار خرابی زلزله خیلی بالاست. از آسمون که نمیشه فوری خونه فراهم کرد. پیداست تلویزیون خونتون کلا یه چیزای دیگه نشون میده نه ایرانو
دوستان عزیز به تابنکا خرده نگیرید. اتفاقن تابناک هم مثل شما اعتقاد داره گفته های این مجله درست هستش ولی اگر به این شکل منتشرش نمیکرد که از تابناک شکایت میشد. بنابراین اینجوری هم مطلب مجله رو منتشر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
صد درد صد با شما موافقم
ایران ا برای همه دنیا ننه است برای ملت زن بابا
سیاه نمایی نیست حرفهای خود ایرانیان را با سانسور به خودمان گفته .
تابی جون کلا طرفدار مسوولان هست فقط تعریف از مسئولان نقد درست و صحیح می داند تمام حرف هایی که زدند درست و کامل بود
حرف حق رو باید پذیرفت ولی دشمنی چون امریکا گفته باشد.
خان ناشناس آقا
کاش اسمتونو می زدین. اصلا مطلب بنده رو خوندین؟ بنده راجع به درستی بعضی مطالب اظهار نظر نکردم. ولی فقط بعضی مطالبشون درسته. ولی الان وقت کمکه نه حرف. شمام بجای اینکه عصبانی بشی راستشو بگو خودت چه کمکی کردی؟ خیلیا مشغولن. فقط به پشت خوابیدن و سایتارو زیر و رو کردن که هنر نشد. دیگه چرا زبون اینقد درازه باشه.
هر کی خرابکاری ها و دزدی ها را رو میکنه...سیاه نمایی میکنه...شما بفرمایید کجا رو سفید گذاشتید..
مشکل اساسی تر از این حرفهاست توی همه صنف ها و شغل ها بی کیفیت بودن خدمات بیداد می کنه و گندش فقط جاهایی در میاد که مستقیما با جان انسانها ارتباط پیدا می کنه. جالبه که تو کشور ما فقط به تعهد بها میدن و نه تخصص
حواستون باشه ممكنه فوربز يه دروغ ديگه اي هفته ديگه چاپ كنه با اين مضمون كه
مديريت بحران استان كرمان در كانادا زندگي ميكند
چرا وقتی تیتر میزنین دقت نمکنین خودتون هم که غیر از آمار کشته شدگان در این مدت همین مطالب مقاله رو نوشتین .برین مقالات خودتون رو مطالعه کنین.
به دو دلیل اعتقاد دارم که تابناک خودش به درستی حرفای مجله فوربز معترفه. اول اینکه نحوه بیان این خبر به صورتیه که خواننده را به واکنش منفی وا میداره و راجع به درست بودن حرفای این مجله متقاعد میکنه. دوم اینکه اجازه انتشار نظرات مخالفو میده. من خودم قبلا هر چی نظر مخالف گذاشتم، منتشر نشده.
مگه دروغه؟!!!
فقط واقعیت را گفته اصلا" دروغ نگفته ضمن اینکه دشمن ما مردم هم نیستند . کاری به کار ما ندارند .
گزارش و همه نظرات را خواندم بیشتر سعی در این است که بی تدبیری در بخشی از نظاه مدیریتی دولت را به رخ کشیده و نمی گویم سیاه نمایی بلکه بزرگنمایی کنند متاسفانه ما هم در این تله گرفتار شده ایم و نظرات اغلب عقده گشایی است
پس زحماتی که بچه های ما می کشند شب و روز حتی بیشتر از مردم آسیب دیده در سختی و رنج هستند چه شد. ما در این مسیر حتی کشته و شهید دادیم چرا این زحمات دیده نمی شود
همین آقای مقاله نویس اگر حسن نیت دارد کمی هم به این مطلب اشاره می کرد ولی هدف او انسانی نیست از درد و رنج انسانها سخن نمی گوید که باید به دولتمردان خود می گفت
چرا همین کمکهای اپوزوسیون را هم اجازه انتقال و اهدا به مردم زلزله زده ندادند
زمان کار میخوابیم واهمیت نمی دیم خونه کاهگلی قدیمی وساختمانهای جدید که سازنده فقط به فکر جیب باشد وتازه طلبکار هم بشود نتیجه = مرگ عزیزان وحسرت مردم
خود شما در بند ما قبل آخر کفتید راست و دورغ را با هم در مجله مذکور آمد و در ضمن در بند آخر اصل مطلب را نوشته اید.
مردم دست همو گرفتن وگرنه مدیران امروز فقط مدیران عرصه تسلیت هستن
راست گفته
متاسفانه دولت طبق معمول کار خاصی انجام نداد و این هلال احمر و سپاه و ارتش بودن که به داد مردم رسیدند.
اگرچه بعضی ها با این نظر بنده هم مخالف هستن و البته دلیلش هم مشخصه.
سلام
به این روزنامه بفرمایید بدلیل تحریمهای کشور شما و کاهش در آمد کشور ما این مشکل رخ داده
شما بمب های خوشه ای و اتمی بسازید و دیگران را بمباران کنید
جنایت کشور امریکا در کشتار مردم عراق و ..... معادل دهها زلزله بوده است
جنایات حقوق بشری شما در سوریه معادل هزازان زلزله بوده است
بروند از نظام مهندسی و شهرداری کرمان درس بگیرند .....بساز بندازهای شهر های دیگه الخصوص تهران .. نظام مهندسی انجا بعداز زلزله بم هرگز اجازه ساختن خانه بدون رعایت نظام مهندسی و ضد زلزله .اقدام نمیکنند ..افرین بر شما کرمانی هها ..که با 6 ریشتر جان هزاران نفر را از مرگ نجات دادید
آقا چرا هرکی حرف حساب بزنه که مخالف میل شما باشه حرفش میشه دروغ؟خداوکیلی حداقل 80درصد حرفاش درسته ما به چشم خودمون اینایی که گفتنو دیدیم فقط توی یک روستا از سرپلذهاب که همه کشته شده بودن 160 نفر آمار کشته ها بود همون روز اول که همه تو شک بودن صداوسیمای کرمانشاه محل ساختمان چندطبقه ایی رو نشون داد که کامل فروریخته بودوبه گفته شاهدان به گزارشگر حداقل200 نفر سکنه هنوز توش بودن که باتوجه به حالت نشست وتخریب ساختمان احتمال زنده بودن کسی صفربود دیگه مسکن مهروروستاهای خشت وگلی که کامل تخریب شدن بماند نماینده ای که این حرفوزده بود خودش از نزدیک دیده بود عزیزای خودشم جز همین مردم بودن ما این مصیبتو از نزدیک دیدیم حالا شما هی تکذیب کنین سرتونو زیر برف کنین بیاین عکس سلفی بگیرین هنوز مردم تو چادر تو سرمان چندروزی بارندگی زیر سیلاب باران بودن میگن یا کانکس بگیرین یا کمک بلاعوض این ملت بدبخت که 8 سال زیر بار فشارجنگ بودن آثارش از شیمیایی و مینهای بجا مانده و خانواده هایی که هنوز اثری از بچه هاشون که تو جبهه بودن ندارن هنوزم برتن این ملته باید چشمشون به دست ورزشکارا وهنرمندا وبقیه مردم باشه پس ... پس ... پس ... بازهم این ملت ایران بودن که مثل همیشه روسفید شدن وجای دولت وستاد بحرانو خیلیا خالی بود
ای تابی شیطون!
عنوان خوبی رو انتخاب کردی و همه مردم رو سرکار گذاشتی...
از وسع صدر تابناک تشکر می شود. انشاءالله آخرین بار نباشد.
سیاه هست دیگه. ما که سفیدی توش نمیبینیم
طبق آمار موثق من از افراد محلي آمار حدود 3 يا 4 هزار نفر كشته بوده
وامهای مقاوم سازی روستاها توسط افراد روستا زاده گرفته اما در روستاها هزینه نشده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر