بازدید 7917

کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت اینترنت

اظهارات آذری جهرمی در رابطه با رجیستری،حجم اینترنت،رونق اقتصاد IT،اقدام 100 روزه وزارت ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی
کد خبر: ۷۵۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 30 November 2017

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر آماده بودن زیرساخت‌های فنی رجیستری از اجرای فاز دوم آن برای محصولات اپل خبر داد. وی همچنین تفاوت تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت را تضمین سرعت توسط اپراتورها و کاهش قیمت اعلام کرد و گفت: بزرگترین اپراتور اینترنت ثابت برای سرعت ۱۶ مگ، ۲۱۰ گیگابایت حجم قرار داده است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به جزئیات طرح رجیستری اظهار کرد: موضوع ثبت گوشی همراه یکی از موضوعاتی است که از سال ۸۴ در کشور مطرح شد. وقتی گوشی قاچاق مطرح می‌شود، نظارت بر سلامت از بین می‌رود، کسب و کار نامشروع، در کشور شکل می‌گیرد که باعث درآمد غیرشفاف می‌شود، همچنین درآمدهای کشور از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مجری سیاست‌های فنی رجیستری است، افزود: البته ابداع این روش در کشورهای دیگر بوده است، اما خلاقیت‌هایی برای اینکه این روش به وسیله قاچاقچیان دور زده نشود، برعهده وزارت ارتباطات است. همچنین با حضور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات کمیته‌ای برای این موضوع تشکیل شده و جلساتی داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به قاچاقچیانی که اقدام به واردات تجهیزات از مبادی غیررسمی می‌کنند، گفت: شبکه قاچاق، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان غیررسمی گوشی و تجهیزات چارچوب مشخصی دارند، اما اینکه بتوان آنها را ردگیری کرد، اهمیت دارد و تا زمانی که قانون درست نباشد، آنها می‌توانند از مبادی غیرقانونی گوشی وارد کنند. همانطور که در حال حاضر تنها ۵ درصد گوشی‌ها از مجاری رسمی وارد می‌شود.

جهرمی با بیان اینکه توزیع‌کنندگانی که واردات رسمی گوشی را برعهده دارند نیز گاهی از قاچاق استفاده می‌کنند، افزود: زمانی که مقررات به خوبی اعمال نمی‌شود، این اتفاق می‌افتد و اثبات آن نیز دشوار است. یک فروشنده گوشی در نقطه نهایی نیز بررسی نمی‌کند که گوشی از مبادی رسمی و یا غیررسمی وارد شده است.

تعلل در رجیستری برای جلوگیری از اختلال در زندگی مردم بود

وی با اشاره به تعلل در اجرای رجیستری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی در دست مردم وجود دارد، آنچه ما را به تامل واداشت این بود که زندگی مردم دچار اختلال نشود. به همین دلیل همه حواشی را بررسی کرده و ابتدا نیز با یک مدل رجیستری را آغاز کردیم و از ۱۴ آذر نیز تمامی مدل‌های ساخته شده توسط شرکت اپل مشمول طرح رجیستری خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه درخصوص مشکلات مربوط به افزایش قیمت گوشی‌ها کدام نهاد پاسخگو است، بیان کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از لحاظ قانونی در کالاهایی که برایش مشخص شده ورود می‌کند. البته اینطور نیست که ما نیز نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشیم.

جهرمی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با وزارت صنت داشتیم، بررسی کردیم که واردکنندگان و تولیدکنندگان گوشی مشکلی نداشته و تا دچار کمبود در حوزه تلفن همراه نشویم و انحصاری نیز در واردات ایجاد نشود. همچنین یکی از مباحث بهره‌گیری از ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین بود تا با توجه به مجوز واردات و نمایندگی آنها، کنترل بازار را در دست بگیریم، زیرا همزمان با اجرای رجیستری کالای مغازه‌ها با افزایش حبابی قیمت مواجه شده بود.

وی با بیان اینکه فاز اول رجیستری این بود که گوشی‌هایی که از طریق رسمی وارد شده‌اند ثبت شناسه شوند، افزود: ۵ درصد گوشی وارد شده از مبادی رسمی همان ابتدا ثبت شناسه شده و با فاز اول نیز ۹۵ درصد دیگرپایش شدند. در فاز دوم اعمال مقررات مرحله‌ای برای محصولات اپل آغاز می‌شود که احتمالا این روند بیشتر از ۴۵ روز طول نمی‌کشد.

ارسال پیامک برای گوشی‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد شده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه گوشی‌هایی که تا پیش از ۱۴ آذر خریده شده باشند، مشکلی ندارند ادامه داد: از ۱۴ آذر که وارد شبکه می‌شوند باید در گمرک ثبت شده باشند. اگر گوشی از مجاری رسمی وارد نشده باشد، پیامکی برای فرد ارسال می‌شود مبنی بر اینکه ۳۰ روز فرصت دارند تا گوشی خود را ثبت کنند. این گوشی‌ها تا ۳۰ روز کار می‌کنند و در نهایت بعد از آن غیرفعال خواهند شد.

جهرمی با بیان اینکه گمرک می‌گوید اگر گوشی از مجاری رسمی وارد نشده باشد، ثبت نمی‌شود،گفت: در مراکز خرید یک کد فعال‌سازی به همه گوشی‌ها الصاق شده است. مردم توجه داشته باشند تحت هیچ شرایطی گوشی ثبت نشده نخرند.زیرا این گوشی‌ها کار نخواهند کرد. در حال حاضر نیز بسته‌های آموزشی برای موضوع رجیستری در حال پخش است تا مردم بدانند چطور اصالت گوشی را بررسی کنند.

شناسایی رفتار کاربر خانگی برای مدل غیرحجمی

وی با اشاره به موضوع تغییر مدل اینترنت ثابت از حجمی به غیرحجمی اظهار کرد: در مدل حجمی افراد سرعتی در نظر گرفته و به میزان مصرف خود حجم می‌خریدند. در مقابل مدل حجمی، دو مدل وجود دارد. در مدل نامحدود یک مدار اختصاصی اجاره می‌شود، مدل غیرحجمی نیز برای مصرف خانگی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رفتار کاربر خانگی در مصرف غیرحجمی شناسایی شده است افزود: برای این مدل حد مصرف منصفانه را در نظر داریم که در کشورهای مختلف متفاوت است و زمانی که مصرف کاربر به سقف آن برسد، سرعت به حداقل کاهش می‌یابد. در مدل حجمی قبل اگر حجم تمام می‌شد، سرویس قطع می‌شد در صورتی که با این مدل قطعی رخ نمی‌دهد.

جهرمی خاطرنشان کرد: ایران در حوزه اینترنت موبایل جزو ۱۰ کشور دنیا قرار دارد اما در حوزه اینترنت ثابت رتبه ۹۰ هستیم. در همه جای دنیا اینترنت ثابت از موبایل بهتر است، به همین دلیل در پیوست حکم رییس جمهور در زمان انتصاب به وزارت بنده، به محورهای این موضوع اشاره شده بود که موانع آن برداشته شود.

کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت اینترنت

وی با اشاره به تعرفه‌های غیرتصویب شده در دولت قبل اظهار کرد: مدلی که در دولت قبل توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده بود، با اعتراض درباره سقف حجم روبه‌رو شد. به همین دلیل این مصوبه متوقف شد، طی نظرسنجی‌های در نظر گرفته شده، چارچوبی تعیین شد که اکنون ما حداقل‌هایی را تعیین کرده و برای حداکثر حجم به رقابت گذاشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تفاوت تعرفه‌های سابق با جدید توضیح داد: در بسته قدیمی برای دو مگابیت در ثانیه، ۳۵ هزار تومان و ۱۰ گیگابایت مصرف داشتیم، در تعرفه‌های جدید برای دو مگابیت پایه قیمت ۲۵ هزار تومان است و حجم ارائه شده توسط برخی شرکت‌ها تا سه برابر افزایش یافته است، با این تفاوت که سرعت ارائه شده توسط شرکت‌ها تضمین شده و بین کاربرها به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

سقف ۲۱۰ گیگابایت برای سرعت ۱۶ مگ توسط مخابرات

جهرمی در پاسخ به اعتراض برخی کاربران مبنی بر اینکه چرا سرویس نامحدود دارای حجم است، گفت: تعرفه‌های جدید نامحدود نیست بلکه غیرحجمی است البته سرویس نامحدود برای مصرف تجاری وجود دارد. در هند برای سرعت ۱۶ مگابیت در ثانیه، حجم ۳۰۰ گیگی وجود دارد، البته شرکت مخابرات به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده اینترنت ثابت نیز اعلام کرده است که برای سرعت ۱۶ مگ، ۲۱۰ گیگ مصرف گذاشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ابتدای مسیر مدل غیرحجمی هستیم، افزود: ما نظامی گذاشتیم که تعرفه نظام‌های داخلی کاهش یابد، همچنین ۵۰۰ سایتی که جزو سایت‌های داخلی محسوب می‌شدند برداشته شده و مقرر شده هرآنچه ترافیک داخلی بوده، نسبت به ترافیک بین‌الملل نصف قیمت مصوب شود و این مصوبه تا هفته آینده داده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر تغییر تعرفه‌ها برای حمایت از تولید محتوا اظهار کرد: با بزرگتر شدن شرایط بازار، شرایط اصلاح می‌شود. باید توجه داشت از زمانی که تعرفه‌های جدید آغاز شود، درآمد ۶ ماهه اپراتورها ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش می‌یابد اما این درآمدها با بزرگ شدن بازار و رشد ویدیو، بازی و محتوای بومی جبران می‌شود.

استفاده از پیام‌رسان فرمایشی نیست

جهرمی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بیان کرد: برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی اصولی تصویب شده و سه نفر از بخش خصوصی از حوزه بازار و متخصصان نظام صنفی یارانه‌ای و فعالی و همچنین از داخل وزارتخانه بر حسن اجرای وزارتخانه نظارت دارند. همچنین از محل وام وجوه ارائه شده وام‌هایی برای حمایت از پیام‌های رسان‌های داخلی در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه در مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسان‌ها به تعرفه تشویقی اشاره شده، گفت: در حال حاضر اپراتورها قیمت را برای پیام‌رسان‌های داخلی یک سوم کرده‌اند، ما نیز در شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند این شرکت‌ها را مجانی کردیم، البته استفاده از پیام‌رسان فرمایشی نیست و آنها باید جذابیت ایجاد کرد و برای مردم اعتمادسازی کنند و خلاقیت داشته باشند. بنابراین اصل موضوع پیام‌رسان‌های داخلی به خود آنها وابسته است که بتوانند مخاطب را جذب کنند و نباید منتظر دولت و نظام باشند.

رونق اقتصاد IT با شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و اجرای سه فاز آن در دولت قبل بیان کرد: سه فاز شبکه ملی اطلاعات درباره زیرساخت‌ها در دولت قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفت. سند الزامات شبکه در برنامه‌هایی که با مرکز ملی فضای مجازی داشتیم بررسی و انطباق آنچه اجرا و تصویب شده در سند انجام گرفته است. در نهایت از ۶ ماه تا دو سال برای انطباق شرایط فعلی و اجرای سند زمان‌بندی لازم است.

جهرمی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یک پروژه است که برای گروه‌های مختلف تعبیر متفاوت دارد،‌ افزود: ابعاد کار توسط شورای عالی فضای مجازی برای ما مشخص شده و مدیر این پروژه هر سه ماه یک بار درباره آن گزارش می‌دهد. شبکه ملی اطلاعات در حال حاضر جاری است اما انطباق آن با مصوبه شورا زمان می‌برد. اقتصاد ما در حوزه فناوری اطلاعات با شبکه ملی اطلاعات رونق پیدا می‌کند.

افت ایران در شاخص‌های بین‌المللی دولت الکترونیک

وی با اشاره به دولت الکترونیک به عنوان یکی از موضوعات مورد تاکید رییس‌جمهوری که در جلسات دولت پیگیری آن را مطالبه می‌کند، گفت: در این زمینه شاخص‌های بین‌المللی وجود دارد و طبق آمار و گزارش‌ها ما در چهار سال اخیر در شاخص‌های بین‌المللی افت داشتیم. درواقع در شاخص زیرساخت‌های دسترسی مردم و سواد مردم در بهره‌برداری از این حوزه رشد داشتیم اما در حوزه دسترسی مردم از استفاده از امکانات دولت الکترونیک افت داشتیم. بخش زیرساختی انجام شده اما بخش محتوایی مانده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه الکترونیکی کردن معنی مکانیزاسیون نمی‌دهد، افزود: برخی از فرآیندها ذاتا باید اصلاح شود. الکترونیکی شدن تا امروز سیلندری بوده است و هر سازمان به صورت مستقل نظام خود را الکترونیکی کرده که باید یکپارچه شود. یکی از مهمترین توفیقات دولت الکترونیک متصل شدن دستگاه‌های اجرایی به هم است که رضایت مردم را در پی دارد. وزارت ارتباطات و سازمان امور استخدامی باید با هم این زنجیره را تکمیل کنند.

جهرمی ادامه داد: دولت الکترونیک باید به نحوی باشد که مردم برای دریافت خدمات تنها به یک پرتال مراجعه کنند. در حال حاضر کارت‌های مختلفی از هوشمند ملی، گواهینامه، پایان‌خدمت، سلامت و غیره صادر می‌شود. دولت دستگاه‌ها را از صدور کارت‌های متعدد منع کرده است. بنابراین لازم است که همه مردم کارت هوشمند ملی داشته باشند و همچنین دستگاه‌ها باید خدمات را در قالب کارت هوشمند ملی پیاده کرده و کارت‌خوان آن را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از خدمات همراه به جای کارت ملی هوشمند بیان کرد: در حال حاضر در دنیا حتی برای پرداخت هم از خدمات همراه استفاده می‌شود. ما بنا داریم در دهه فجر نرم‌افزار دولت همراه را با هر تعداد خدماتی که روی آن بتوانیم پیاده کنیم، ارائه دهیم و تعداد دسترسی‌های مردم به خدمات دولت را بالا ببریم. البته آوردن تمامی خدمات روی این نرم‌افزار زمان می‌برد.

اشکالات فضای مجازی بزرگنمایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تفاوت‌ در نگاهی که به کسب‌وکار فضای حقیقی و مجازی وجود دارد، گفت: خدماتی که در فضای مجازی ارائه می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد. برای مثال وقتی اتفاق بدی در یک تاکسی آنلاین می‌افتد بزرگ‌نمایی می‌شود که بگویند نظارتی در این فضا وجود ندارد. البته اعتقاد ما این است که سلامت این حوزه باید بالا برود. البته این کسب‌وکارها معتقدند یکی از دلایل رشدشان عدم وجود مقررات دست‌وپاگیر است اما رقابت و شفافیت آنها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل برای شفاف‌سازی کسب‌وکارهای آنلاین، در حال بازنگری آیین‌نامه مقررات‌گذاری آنها با همکاری وزارت صمت هستیم.

جهرمی با بیان اینکه کسب‌وکار در فضای مجازی مزایای بسیاری داشته اما معایبی هم دارد، اظهار کرد: نیاز خرید آنلاین واقعی است. اینطور نیست که اگر ما خدمات آنلاین نداشته باشیم، مردم به سمت خدمات سنتی بروند، بلکه در آن صورت به سمت کسب‌وکارهای خارجی می‌روند. برای مثال سه سال پیش، ۲۷۰ هزار ایرانی در وب‌سایت علی‌بابا خریدوفروش می‌کردند. کسب‌وکارهای آنلاین درآمد و رونق بیشتری دارد و به همین دلیل است که کسب‌وکارهای ما باید خود را اصلاح کنند.

نگاهی به اقدامات صد روزه وزارت ارتباطات

جهرمی کاهش شکاف دیجیتالی و توازن منطقه‌ای را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: امروز نیاز روستاها به ارتباطات مانند نیاز به آب و برق است. ما در ۱۰۰ روز نخست کاری دولت، در هزار روستا با استفاده از ظرفیت پست‌بانک، دستگاه ATM نصب کردیم و برنامه داریم آن را در چهار سال آینده توسعه دهیم. در راستای اجرای طرح تحول سلامت نیز ۲۷۰۰ روستا به شبکه سلامت متصل شدند و ۵۵۰۰ روستای دیگر نیز با همکاری وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم، ایران به عنوان هاب منطقه بوده است، گفت: در دولت‌های مختلف این موضوع مطرح شده که ایران ترانزیت منطقه در حوزه دیتا شمال و جنوب باشد. در این ۱۰۰ روز، با ظرفیت ۳۰۰ گیگ در مسیر شمال به جنوب آن را فراهم کردیم و این ظرفیتی که قرارداد بستیم معادل ۵۰ درصد کل آن چیزی است که از اول انقلاب داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت‌های فضایی ایران بیان کرد: متاسفانه در دولت دهم به دلیل قرارندادن ماهواره در مدار زمین متعلق به ایران، یک موقعیت مداری خود را از دست دادیم و برای آنکه باردیگر موقعیت مداری خود را ازدست ندهیم در اردیبهشت ماه امسال یک ماهواره مخابراتی را در مدار ۴۳.۵ درجه ژئو قرار دادیم. طبق توافقات انجام‌شده نیز نقطه مداری خود را برای سه سال آینده تمدید کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر ماهواره طلوع با ماهواره‌بر سفیر به فضا پرتاب شده است و سه ماهواره نیز در نوبت پرتاب قرار دارند. البته فرآیند پرتاب روال خاص خود را طی می‌کند. سه ماهواره نیز در دانشگاه‌ها در حال ساخت است. اشکال حوزه فضایی این است که باید کاربردهای آن را بررسی کنیم و در حال حاضر با سازمان محیط زیست، جهاد کشاورزی و وزارت نیرو کاربردهای آن در حال بررسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
گران فروشی اینترنت رسم شده
100 روز برای 10000 تومان ، مشکل اساسی تر از این حرفاست اینترنت به اندازه ای گران هست که حتی اپر 1/4 هم میکردند باز هم گران بود.
امیدوارم وزیر جوان که خود مصرف کننده اینترنت میباشد فکر اساسی برای این هزینه ها بکند و جلوی این گرانی بی دلیل و پشت صحنه اینترنت ایران بایستد.

در کل همه طرح های جدید بازم بسیار بد و کم تنوع است چون هیچ کشوری برای اینترنت حد نمی گدارد ولی ممکن است بسته هایی برای مشترکان کم مصرف و یا بیشتر معرفی میکند
كجاي دنيا اينترنت داخلي و خارجي مي فروشند بيشتر مصرف كنندگان اينترنت از اين طرح جديد ناراضي هستند و بايد بعد از اين اينترنت گران تري بخرند.
طرح های من در آوردی در توجیح قیمت و نوع سرویس ولی در پشت صحنه محدود کننده
تو این همه کامنت هایی که از روز اول شروع طرح ارزان سازی و غیر حجمی اینترنت در اینترنت و سایت ها میبینم چیزی بجز شکایت و نا رضایتی نمی بینم ، خود این نشان از نارضایتی از این طرح های الکی مثلا به نفع مردم دارد
شرکت مخابرات برای سرعت 8 مگابیت و 96 گیگ حجم ماهیانه ، قیمت 50 هزار تومان در نظر گرفته است .. بنده در حال حاضر مشترک شرکت مخابرات هستم و از سرویس 10 مگابیت و طرح های خاص خرید سالانه استفاده میکنم که برای ماهانه 10 گیگ ، ماهی 1000 تومان برای هر گیگ پرداخت میکنم (ماهی 10 هزار تومان) و به 96 گیگ ترافیک منصفانه !!! در ماه هم هیچ نیازی ندارم که بخواهم 50 هزار تومان برای سرعت 8 مگ پرداخت کنم

اگر قرار باشد سرعت محدود شود کسانی که به وقتشان اهمیت می دهند و یا امثال بنده که دانشجو هستیم و توان پرداخت ماهانه 50 هزار تومان نداریم و از طرف دیگر سرعت بیشتر از حجم برایمان اهمیت دارد ، حالا یا باید قید سرعت را بزنیم و به یکباره از سرعت 10 مگ فعلی در سرویس حجمی به سرعت 512 کیلوبیت در سوریس منصفانه ، عقبگرد کنیم !!! و یا قید این ADSL منصفانه !!! را بزنیم و به سمت سرویس 4G کوچ کنیم

تنها امید بسیاری از کاربران که به سرعت اهمیت میدهند این است که شرکت ها به سقف سرعت این طرح ها پایبند نمانند چون بسیاری از کاربران به سرعت های 5 تا 10 مگ عادت کرده اند و اگر قرار باشد سرعت فدای ترافیک بلااستفاده شود ، کاربران حتما به اینترنت موبایلی که هم اکنون تا سرعت 20 مگابیت هم در دسترس است کوچ خواهند کرد
بازهم در جدول مشاهده ميشود حجم اينترنت نامحدود نيست و ثابت ميباشد درصورتي كه قبلا در مورد اينترنت ثابت حجم نامحدود بود
عیب بزرگ این طرح ، ترکیب سقف سرعت و سقف حجم است و این ترکیب ناموزون ، این طرح را به طرح مضحکی تبدیل کرده است مخصوصا در مورد طرح های با سقف سرعت زیر 5 مگابیت

( واقعا سرعت 512 کیلوبیت در ثانیه در سال 2017 چه معنایی می تواند داشته باشد جز مسخره کردن کاربران ؟؟؟؟ )

کاربران در سرویس های حجمی فعلی به سرعت های 5 تا 10 مگابیت عادت کرده اند و بیش از 80 درصد کاربران هم توان پرداخت مبالغ هنگفت 50 هزار تومان به بالا را برای سرعت های 5 تا 10 مگ ندارند

بهتر بود سقف سرعت برای طرح ها تا زمانیکه ترافیک منصفانه تمام نشده باشد در نظر گرفته نمیشد و با اتمام ترافیک منصفانه ، سرعت به 128 کیلوبیت یا همان دایال آپ سابق !! کاهش پیدا می کرد
اگه سقف سرعت توسط شرکت ها اجرایی بشه : خداحافظ ADSL و سلام 4G

من یکی که حاضر نیستم وقتمو پای دایال آپ منصفانه 512 کیلوبیتی هدر بدم و یا ماهانه 80 هزار تومان برای 16 مگابیت پرداخت کنم چون پول زوره و من یکی پول زور نمیدم .. به ترافیک هم نیازی ندارم چون عقده ی دانلود ندارم !!!

وقت طلاست
فعلا که قیمت گوشی ها سر به فلک کشیده
بین kB و kb تفاوت زیادی هست
kb یک هشتم kB هست
یعنی سرعت 512 تقسیم بر 8 می شود تا سرعت بایت به دست بیاد که می شود 64 کیلوبایت در ثانیه سرعت دانلود .اونم 150 هزار تومان اصلا نمی ارزه --رسما خیلی گرون تر شده
هر یک گیگابایت دانلود باید حدود 4 ساعت و ربع زمان برای اون قرار بدید
یک تصویر گوشی را باید یک دقیقه صبر کنید تا باز بشه
اگر بر اساس بیت نوشتند واقعا ما به عهد دایناسور ها باز میگردیم
تابناک لطفا موضوع را شفاف کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر