بازدید 4563
پیش بازی

فیروز علیه شفر و استقلال/تسویه حساب بعداز 10سال

فیروز کریمی در بازی با نفت آبادان در ورزشگاه آزادی بازیکنان استقلال را بعد از پایان بازی در زمین نگه داشت و آن ها را به نشانه تنبیه دور زمین دواند. کریمی شاید در بدترین زمان ممکن مربی استقلال شد. زمانی که ناصرحجازی اسطوره بود و قلعه نویی روی سکوها هوادار داشت.
کد خبر: ۷۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 25 November 2017
بازی استقلال برابر گسترش فولاد که امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود یادآور حضور فیروزکریمی روی نیمکت استقلال است.

به گزارش تابناک ورزشی، فیروز کریمی رکورددار حضور در تیم های مختلف میان مربیان لیگ برتر است و البته یکی از پرچالش ترین دوره های مربیگری او زمانی بود که هدایت استقلال را به عهده گرفت. 
در لیگ هفتم استقلال تیمی پرستاره و پرامید را با مربیگری مرحوم ناصرحجازی به رقابت های لیگ برتر فرستاد؛ اما ناصرخان از همان هفته های ابتدایی تحت فشار هیات مدیره قرار گرفت و در هفته چهارم استعفا داد، استعفایی که قبول نشد. عاقبت هم آنطور که می گویند خود مرحوم حجازی با فیروز کریمی تماس می گیرد و نیمکت آبی ها را به او می سپارد. کریمی از هفته پانزدهم لیگ هفتم مربی استقلال شد و در نهایت این تیم را در رده سیزدهم تحویل امیر قلعه نویی داد.

فیروز علیه شفر و استقلال/تسویه حساب بعداز 10سال

خاطرات فیروز با لباس آبی
فیروز کریمی با انگیزه و انرژی زیادی به استقلال آمد و همان ابتدا اعلام کرد که با 25 جلسه تمرین استقلال را به منچستریونایتد می رساند! خیلی ها منتظر بودند که فیروزکریمی در استقلال موفق شود؛ اما او بعد از تنها چند هفته فهمید که مربیگری در استقلال با مربیگری در تمام تیم های دیگری که در آن ها مربیگری کرده بود تفاوت های عمده‌ای دارد. 
او در استقلال چالش های زیادی داشت و خب با وجود تمام تجربه و توانی که برای مدیریت دارد، نتوانست از پس آنها برآید. فیروز کریمی در بازی با نفت آبادان در ورزشگاه آزادی بازیکنان استقلال را بعد از پایان بازی در زمین نگه داشت و آن ها را به نشانه تنبیه دور زمین دواند؛ اما در همان حرکتی که قصد نظم و قدرت دیسیپلینش را نشان بدهد برخی از بازیکنان از او تمکین نکردند. کریمی شاید در بدترین زمان ممکن مربی استقلال شد. زمانی که ناصرحجازی اسطوره بود و قلعه نویی روی سکوها هوادار داشت.
 کریمی هیچگاه نتوانست محبوب سکوها شود، چرا که بین دو استقلالی مطرح و نام حجازی و قلعه نویی گیر کرده بود. شاید اگر مثل امروز هواداران استقلال از حضور قدیمی هایشان روی نیمکت دست کشیده بودند، کریمی هم می توانست در این تیم موفق شود؛ اما هرگز نشد.
 
شباهت های شفر و کریمی
حضور وینفرد شفر در استقلال شباهت هایی با حضور فیروز کریمی دارد. شفر هدایت تیمی را گرفته بود که منصوریان با کلی ستاره و امید زیادی برای موفقیت در ابتدای فصل بست؛ اما منصوریان هم مثل مرحوم حجازی از همان هفته های اول از سوی هیات مدیره بشدت تحت فشار بود تا استعفا دهد، منصوریان اما با حمایت مدیرعامل به کارش ادامه داد! مثل مرحوم حجازی و عاقبت بد از نتایج ضعیف از کار کنار رفت. 
منصوریان هم مثل ناصرخان با وجود محبوبیت بسیار زیاد با نامهربانی سکوها مواجه شد و این بار به جای فیروز کریمی وینفرد شفر آمد. شفر هم مثل فیروز کریمی هنوز نتایج خوبی به دست نیاورده است. شفر در چهار بازی که هدایت استقلال را داشته یک برد، یک باخت و دو مساوی به دست آورده است و فیروز هم در 4 بازی ابتدایی اش یک برد و سه باخت نصیبش شد. شباهت دیگری که شفر و کریمی دارند این است که هر دو مربیانی سخنور و توانا در پیروزی های روحی و ذهنی هستند.
 
دوئل وینفرد و فیروز
فیروز کریمی بعد از جدایی از استقلال همواره با این انگیزه که نشان بدهد مربی خوبی است که استقلالی ها قدرش را ندانسته اند، انگیزه مضاعفی داشته است. او فردا هم با گسترش فولاد به قصد خواباندن مچ شفر به آزادی می آید و شاید برای اینکه به استقلالی ها ثابت کند که در مورد او خیلی زود نتیجه گیری کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار