بازدید 4987

پرونده حضور زنان در ورزشگاه‌ها در انقلاب فرهنگی باز است

عضو کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هنوز سیاستگذاری مشخصی درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها در این شورا تدوین نشده، گفت: براساس نظرات کارشناسان نتیجه‌گیری خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 24 November 2017
فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی موضوع حضور زنان در ورزشگاه در عضو کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: معاونت زنان دستگاه‌ها و وزراتخانه‌‎های مختلف مرتبط با این موضوع در این کمیسیون طی جلساتی حضور یافته و نظرات کارشناسی خود را مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاه زنان حاضر در این جلسه با یکدیگر متفاوت بود، ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی وظیفه سیاست‌گذاری کلان را در کشور بر عهده دارد و نه قانونگذاری؛ البته این سیاست‌ها پس از نگارش و تدوین به رای گذاشته و سپس مصوب می‌شود، اما درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها هنوز سیاستگذاری مشخصی تدوین نشده و اکنون نظرات و دیدگاه کارشناسان مذکور شنیده شده تا در ادامه براساس آن نتیجه‌گیری کرد.

اولادقباد اشتغال را اولویت فعلی زنان جامعه دانست و افزود: اگرچه حضور زنان در ورزشگاه‌ها اولویت نخست زنان جامعه نیست اما به دلیل آنکه این حضور مطالبه قشری از آنان‌ها است در دستور کار قرار دارد.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: برخی معتقد به ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی و فرهنگی برای این مهم بوده و برخی دیگر معتقدند مردم با قرار گرفتن در این شرایط مسائل فرهنگی را رعایت خواهند کرد.

وی افزود: از آنجا که فرستادن زنان و دختران به ورزشگاه‌ها باید با آسوده خاطری و ضریب اطمینان کامل صورت بگیرد زنان مسئول در دستگاه‌های مختلف نسبت به این موضوع اندیشه و برای آن برنامه ارائه کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعتقاد به اینکه نباید اجازه داد زنان در ورزشگاه با خشونت کلامی مردان رو به رو شده و حرمت میان آن‌ها مخدوش شود، اضافه کرد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید منطبق با ارزش‌های حاکم در جامعه صورت بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر