بازدید 3751

ضرورت رعایت اصالت کُرد در بازسازی‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و تفریحی به زنده شدن دوباره کرمانشاه کمک می‌کند، گفت: مسئولان در بازسازی کرمانشاه معماری اسلامی، ایرانی و بومی رعایت کنند.
کد خبر: ۷۴۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 23 November 2017
احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در نظر گرفتن مسائل فرهنگی، اجتماعی و بومی در بازسازی مناطق زلزله‌زده را ضروری دانست و گفت: بازسازی شهرهای آسیب‌دیده باید با رعایت اصول علمی صورت بگیرد و به‌یقین رعایت معماری، اسلامی، ایرانی و بومی نیز از زیرشاخه‌های این اصول علمی به شمار می‌آیند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بازسازی منازل زلزله‌زدگان باید در اولویت کاری ارگان‌های مسئول باشد اما به‌یقین نباید از احداث بناهایی فرهنگی همچون فرهنگسرا، کتابخانه، سالن‌های سینما و تئاتر با حفظ هویت تاریخی و بومی منطقه چشم‌پوشی کنند.

وی تاکید کرد: هارمونی شهر کرمانشاه و شهرها و روستاهای اطراف، پس از بازسازی نباید با فرهنگ و نوع زندگی بومی آن‌ها در تناقض باشد؛ درواقع کرمانشاه باید طوری بازسازی شود که هر فرد در بدو ورود به آن متوجه تفاوت‌هایش با دیگر شهرها همچون تهران شود.

مازنی با بیان اینکه مسئولان در بازسازی باید از متخصصان تمامی حوزه‌ها همچون فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کمک بگیرند، ادامه داد: متاسفانه در اکثر امورات، موضوعات و زیرساختارهای فرهنگی مغفول می‌ماند اما اگر در بازسازی‌ها امنیت‌خاطر اقشار مختلف و بومیان این شهر در  نظر گرفته شود می‌توان به فراموشی زودتر تلخی این حادثه امیدوار شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اعتقاد به اینکه، توجه به مسائل فرهنگی و تفریحی به زنده شدن دوباره استان حادثه‌دیده کرمانشاه کمک می‌کند، گفت: مسئولان باید در تمامی مراحل کار بازسازی به این مهم وقع نهاده و برای مردم برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در نظر گرفته وبه جامعه آن‌ها شادی تزریق کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان