بازدید 7652

قیمت بربری و سنگک با کنجد رند می شود

کد خبر: ۷۴۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 23 November 2017
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به اینکه افزایش بیش از 15 درصدی قیمت نان در حال حاضر مقدور نبود گفت: خریداران می توانند برای رند کردن قیمت نان های لواش و تافتون تعداد بالا خریداری کنند و نانوایان نیز با ریختن کنجد قیمت نان سنگک و بربری را رند می کند.

به گزارش میزان موضوع قیمت نان در هفته های اخیر یکی از خبرهای مهم بوده که با توجه به تصویب شدن افزایش 15 درصدی قیمت نان از همان روز ابتدایی شاهد بالا رفتن نرخ نان در برخی از نانوایی ها بوده ایم این در حالی است که هنوز مصوبه اجرایی شدن این طرح به دستگاه های فروش ابلاغ نشده و قرار است در هفته آینده اجرایی شود.

به گفته مسئولین قیمت نان بدون افزایش وزن چانه نان، تا 15 درصد افزایش یافته که این رقم هزینه دستمزد کارگر نانوایی است و تفاوتی در وزن نان ایجاده نخواهد شد.

به علاوه کیفیت نان یکی از موضوعات مهمی است که کمتر به آن توجه می شود زیرا به نظرمی رسد باید با افزایش هزینه های نانوایی حداقل کیفیت نان نیز بهتر شود که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

با این تفاسیر افزایش 15 درصدی قیمت نان موجب شده تا قیمت انواع نان خرد شود، به طور مثال قیمت نان بربری ۷۵۰ تومان، نان تافتون سنتی ۴۶۰ تومان، نان سنگک ۹۲۰ تومان، نان لواش و تافتون گردان ۲۴۰ تومان برسد اما نکته قابل توجه اینجاست که خریداران نان و یا نانوایان پول خرد برای پرداخت مابقی پول نان را ندارند و این مشکل جدیدی است که با افزایش قیمت نان برای خریدار و فروشنده ایجاد خواهد شد.

در این رابطه قاسم زراعتکار  گفت: قرار بود افزایش قیمت نان بیشتر از 15 درصد اعمال شود تا هم پول نان رند باشد و هم نانوایان راضی، ولی در واقعیت، این امر محقق نشد و نرخ نان پس از سه سال تنها 15 درصد افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: این افزایش 15 درصدی قیمت نان مربوط به وزن چانه نان نخواهد بود و مربوط به دستمزد و حقوق کارگر است و این در حالی است که نانوایان از این افزایش نرخ پس از سه سال راضی نیستند و این اعمال نرخ از سوی اتحادیه تنها برای روشن ماندن چراغ نانوایی ها صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در خصوص راهکار رند کردن قیمت نان برای خریداران و نانوایان تصریح کرد: خریداران می توانند برای رند کردن قیمت نان های لواش و تافتون تعداد بالا خریداری کنند و نانوایان نیز با ریختن کنجد قیمت نان سنگک و بربری را رند می‌کند تا مشکلی برای پرداخت پول خرد ایجاد نشود.

براساس گزارش میزان، افزایش قیمت نان پس از 3 سال هنوز اعمال نشده اما و اگرهای بسیاری به همراه دارد و رند نبود قیمت نان در کنار بی کیفیتی آن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که از سوی مسئولین به راحتی توجیه می شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰
چرا هیچ خبری در مورد قیمت فروش نان در نانوائیهایی که با تعرفه ازاد پخت می کنند و همین الان هم قیمت نان سنگک و بربری در این مراکز 1500 تومان است نمی زند. ضمنا تقریبا در همه این نانوائیها نانها با کنجد به مشتری عرضه می شود و نان معمولی اصلا وجود ندارد.
سلام؛
بیا اینم یک نشان دیگه از نبوغ ما ایرانیها ...
یا کنجدی بخر یا تعداد بالا!!!!
خودش رند میشه میافته!!!!
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه !! آفرین بر این مدیریت و تبحر و تخصص !!!! اگر اسرائیل و آمریکا و سازمانهای سیا و .. بدانند همچنین مخ های داریم که تا حالا اینها را دزدیده بودند !!!؟؟
خيلي جالبه كه
نانوا ها از كم بودن سود شكايت دارند ولي در اين مملكت نانوا ها جز طبقه مرفه و ثروتمند جامعه هستند
چط.ور با سود كم ميشود ثروتمند شد


جاي تاسف دارد كه بدون بررسي عميق همواره دولت سر از نظارت بر قيمتهاي اعلام صنوف ( تقيربا همه صنوف ) باز ميزند
و قيمت گذاري را بر عهده رو.ساي اتحاديه ها ميگذارد

يعني دولت ما نميفهمد كه روساي اتحاديه ها خود در ان صنف داراي كسب و كار هستند و بي طرف نيستند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!......................................
مدیریت به سبک ... بخر بریز بیرون ولی رند باشه ...... خخخخ بعد میگن چرا توی ایران نون اصراف میشه
کنجدی و عشق است.......
"زیاد بخر تا رند شه ". توصیه جالبی بود.! حتما نانوایی ها آنرا قاب کرده جلوی چشم مشتری قرار دهند. خانمهای خانه دار هم میتوانند نانهای اضافی را اگر مصرف ندارند روانه سطل زباله کنند.
رندش کنید پنج هزار تومن خیال همه راحت شه
قبلا هم نان بربری 700تونی را با چنتا دونه کنجد روی آن هزار تومن میخریدم. اگر دغل بازی و دوز کلک بین ما نباشد خرده مانده پول را میتوانیم با چند تکه کردن یک نان و اضافه کردن بخشی از آن بر روی نان خریداری شده مشکل پول خرد را حل کرد ولی متاسفانه یک جمله بین همه ما نهادینه شده که یکصدا میگوییم چرا وقتی بقیه دزدی کلان میکند ما دزدی خرد نکنیم؟ از ماست که بر ماست. نان گران شدنی اجاره خانه اجاره مغازه و کرایه و حتی زهر مار و مرگ موش هم گران میشود.
مسخره بازیه. با کنجد ریختن رند کنند؟ همین الان هم نانوایان محترم نان ساده دست مردم نمی دهند و پیش فرض آنها کنجدی است. الان هم بقیه پول مردم را ندهند بجاش کنجد بریزند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار