بازدید 4097

۶۰ درصد مدارس شهربابک تخریبی هستند

علی اسدی‌کرم
کد خبر: ۷۴۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 22 November 2017
علی اسدی‌کرم در نشست علنی امروز (چهارشنبه یکم آذرماه) در نطق میان دستور خود با تسلیت حادثه غم بار زلزله غرب کشور، پیروزی رزمندگان مقاومت را بر جرثومه فساد؛ داعش تبریک گفت و افزود: برای رزمندگان این جنگ آرزوی موفقیت داشته و برای شهدای آن آمرزش الهی را خواستارم،همچنین برای فرماندهان آن به‌ویژه سردار سلیمانی آرزوی موفقیت‌های بیشتر را در نبرد با استکبار مسئلت دارم، بی‌شک وحدت و همدلی ملت شریف ایران می‎تواند توطئه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را خنثی و ثبات و آرامش را در منطقه جاری کند.

آب‌های غیرشرب جایگزین آب شرب در بخش صنعت شود

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شواری اسلامی همچنین با توضیح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر نیرو، افزود: از آنجا که شهربابک با محدودیت منایع آب و کاهش شدید ذخایر آب‌های زیرمینی به دلیل استفاده در بخش‌های صنعتی و کشاورزی رو به رو است، درخواست داریم؛ مدیریت جدیدی بر منابع آبی و حفره‌های زیرزمینی اعمال شود و آب‌های غیرشرب جایگزین آب شرب در بخش صنعت شوند.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از بخش خلیج فارس تا یزد مدیریت شود تا این آب در بخش صنعت شهربابک نیز مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: کمبود برق و عدم تامین برق برای واحدهای صنعتی بزرگ و نبود شبکه انتقال برق در این شهرستان با وجود نیاز شدید صنایع جنبی بسیار مشکل ساز شده است لذا تقاضا داریم وزارت نیرو و مسئولان استانی وارد عمل شده و این مشکل را حل کنند هرچند در این خصوص در گذشته تذکر داده شده بود اما اقدامی صورت نگرفته است.

ضرورت تعیین تکلیف اراضی ملکی از اراضی ملی و دولتی شهرستان شهربابک

اسدی کرم همچنین خطاب به وزیر کشاورزی گفت: تعیین تکلیف اراضی ملکی از اراضی ملی و دولتی یکی از مشکلات امروز شهرستان شهربابک است که برای مردم این شهر مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، کمبود نقشه‌های دقیق در رابطه با اراضی‌ها از دیگر مشکلات منطقه است.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس تاکید کرد: با توجه به وسعت شهرستان و مشکلات مردم در رابطه با اراضی‌ها، تعداد پرونده‌های نیازمند طرح در محاکم قضایی بالا است اما نبود "شعبه ویژه قضایی کمیسیون ماده واحده"، در شهرستان این پرونده‌ها را دچار تداخل و مشکلات متعدد کرده است و زمان بسیاری از مردم گرفته می‌شود.

وی همچنین درخصوص تعیین تکلیف اراضی تصرف شده، گفت: این اراضی با سابقه چندین ساله به دلیل مجاورت با اراضی واگذاری و ملکی که منجر به ساخت و ساز بنا شده، مشکل آب، برق، گاز و پروانه ساختمانی پیدا کرده‌اند اما به دلیل ملی بودن این اراضی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند لذا باید هرچه سریع‌تر این مشکل مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای شهربابک بسیار فرسوده شده‌اند

اسدی کرم همچنین با تاکید براینکه حدود 60 درصد مدارس شهر بابک تخریبی هستند خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: اگر زلزله‌ای اتفاق بی‌افتد چه کسی مسئول جان فرزندان مردم خواهد بود، ضمن آنکه تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای بسیار فرسوده شده‌اند و امیدواریم سرانه مدراس هرچه سریع به طور کامل پرداخت شود تا مشکلات مالی ندارس حل شود.  

نماینده مردم شهر بابک در مجلس همچنین با بیان اینکه پرداخت نشدن اضافه کار نیروهای اداری به مدت 8ماه دلسردی و بی‌انگیزی کارکنان را سبب شده لذا باید اضافه کار آن‌ها پرداخت شود، اضافه کرد: از آنجا که به خانه‌های تعداد بسیاری از روستایان شهربابک گازرسانی نشده‌ و فصل زمستان نیز فرا رسیده است، گازرسانی به روستاها ضروری است ضمن آنکه عملیاتی شدن پروژه‌های گازرسانی موجب ایجاد اشتغال در منطقه نیز می‌شود لذا وزیر نفت باید دراین خصوص اقدام عاجل کند.

وی نسبت به عدم توجه به زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان شهر بابک انتقاد کرد و گفت: تعداد بسیاری از روستاها با مشکل پوشش‌دهی تلفن همراه رو به ور هستند.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شواری اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست راه آهن پاسارگاد به میبند هرچه زودتر عملیاتی شود چراکه این روستا تاریخی که ثبت جهانی شده قابلیت جذب گردشگر را دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان