بازدید 3038

جولان زعفران های تقلبی در بازار

عضو شورای ملی زعفران درباره جولان زعفران های تقلبی در بازار هشدار داد و گفت: دستگاه های نظارتی باید بر این مساله نظارت کنند.
کد خبر: ۷۴۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 22 November 2017
عضو شورای ملی زعفران درباره جولان زعفران های تقلبی در بازار هشدار داد و گفت: دستگاه های نظارتی باید بر این مساله نظارت کنند.

علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مباحث مطرح شده در زمینه عرضه گوشت گاو رشته شده به جای زعفران، اظهارداشت: بحث تقلب در این زمینه همواره مطرح است اما روش های پیشرفته تری برای آن وجود دارد و روش مذکور با دشواری های زیادی همراه است.

وی با بیان اینکه البته احتمال این کار هم وجود دارد، اضافه کرد: از دیگر روش های تقلب این است که اجزای ارزان و بی کیفیت زعفران را با آن مخلوط می کنند و به مشتریان می فروشند؛ یا اینکه محصول را با چربی، عسل و نمک سنگین می کنند.

عضو شورای ملی زعفران درباره اینکه برای مقابله با این امر چه اقدامی باید انجام داد؟، گفت: باید به مردم اطلاع رسانی کرد و این وظیفه تشکل ها و نهادهای زیربط است همچنین دستگاه های نظارتی باید کنترل و نظارت خود را افزایش دهند.

حسینی ادامه داد: چرا که در این زمینه ممکن است برخی گیاهان را با رنگ های صنعتی رنگ آمیزی کنند که این برای سلامت انسان به شدت مضر است.

وی به این پرسش که مردم چگونه می توانند زعفران اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهند؟، پاسخ داد: شاید نتوان ظرف چند دقیقه به این سوال پاسخ دقیقی داد اما در کل مردم به دنبال خرید محصولاتی که صرفا فقط ارزان قیمت هستند نباشند همچنین از افراد مطمئن خرید کنند و از هر کس و هر جا زعفران خریداری نکنند.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه طلای سرخ کالای پرطرفداری است و بهرحال متقلبان به این حوزه ورود می کنند، افزود: میزان تقلب در این حوزه هر چقدر هم که باشد زیاد است و نباید اصلا با چنین مسائلی مواجه باشیم.

به گزارش مهر اخیرا در فضای مجازی مباحثی مطرح شده بود مبنی بر اینکه به تازگی زعفران تقلبی وارد بازار شده که گوشت گاو را رشته رشته و رنگ می‌کنند و جای زعفران اصل می‌فروشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان