بازدید 5264

موسسات کنکور دبستان‌ها را هم به بازی گرفته‌اند

کد خبر: ۷۴۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 22 November 2017
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: رقابت اصلی کنکور برای دانشگاه‌ها و رشته‌هایی است که در نهایت ۱۰ هزار نفر به آنها وارد می‌شوند اما کل سیستم آموزش‌وپرورش را اسیر کرده‌ است.

به گزارش تسنیم، آموزش‌وپرورش به دنبال تحول در روش‌های آموزشی مدارس است و تلاش می‌شود حاکمیت حافظه محوری بر مدارس به خلاقیت تبدیل و جریان صرف آموزش در مدارس کمرنگ شود و مسائلی همچون تربیت و مهارت مدنظر قرار بگیرد. معیار انتخاب مدرسه برتر صرفا کسب رتبه‌های علمی در کنکور و در یک کلام مقیاس آموزشی نباشد و هر مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده کند، مورد تقدیر مسئولان و خانواده‌ها قرار بگیرد.

در این میان کنکور جریان آموزشی حاکم بر مدارس را جهت داده و معلمان کتاب‌های کمک آموزشی را برای خرید به دانش‌آموزان توصیه می‌کنند.

گردش مالی 845 آموزشگاه آزاد فقط در تهران سالانه 500 میلیارد تومان است، موسسات کنکور وارد مدارس شده و اقدام به برگزاری آزمون برای دانش‌آموزان کنکوری می‌کنند و سوالی که هنوز بی پاسخ مانده، چرایی ورود موسسات خصوصی به دوره ابتدایی و درگیر کردن دانش‌آموزان با آزمون و تست است و باید به این سوال پاسخ روشنی داده شود، ورود موسسات خصوصی و برگزاری آزمون در مدارس ابتدایی چه سودی را برای دانش‌آموزان دارد؟

در روزهای گذشته نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کنکور را نقد و عنوان کرد:‌ کنکور معضل جدیدی را در کشور ایجاد کرده است لذا باید اختیاراتی به دانشگاه‌ها داده شود تا بتوانند افراد فاضل را انتخاب کنند، زمانی تصویب کردیم کنکور برداشته شود اما سازوکار آن در وزارتخانه‌ها سامان نیافت؛ اگر آقای نهاوندیان بانی شوند و بروند سازمان سنجش را منحل کنند این مسئله حل می‌شود، تا آنها هستند نمی‌توانند بگذارند این مشکل حل شود.

در همین رابطه مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: هم‌اکنون اختلاف نظر ما با سازمان سنجش در این است که 80 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور به رشته‌ها و دانشگاه‌هایی اختصاص دارد که جذابیتی برای داوطلبان ندارد.

وی افزود: هم اکنون رقابت اصلی برای برخی رشته‌ها و دانشگاه‌هاست که تعدادی محدود و نهایت 10 هزار نفر در آنها پذیرش می‌شوند اما کل سیستم آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان کشور را به خاطر این تعداد محدود آسیب‌پذیر کرده‌ایم.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: کنکور فقط ذهنیت علمی داوطلبان را می‌سنجد و سایر جنبه‌ها از جمله شرایط روحی و روانی لازم برای ورود به یک رشته سنجیده نمی‌شود با این وجود اگر باز هم بپذیریم، کنکور بهترین روش برای جذب دانشجو است حداکثر 10 هزار نفر از آن نفع می‌برند.

نوید ادهم تصریح کرد: سیستم آموزش وپرورش و حتی دبستان‌های کشور هم‌اکنون درگیر کنکور شده‌اند و تصور ما این است مافیای کنکور به شدت فعال هستند و اجازه حذف کنکور را نمی‌دهد این در حالی است که بسیاری از کارشناسان آموزشی و مسئولان کشور نارضایتی خود را از این روش پذیرش دانشجو اعلام کرده‌اند و باید برای حذف کنکور تحقیق علمی و تلاش لازم انجام شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
شما مسئول محترم تو هم می دانی مثل بقیه پس کاری بکن
سوالی که هنوز بی پاسخ مانده، چرایی ورود موسسات خصوصی به دوره ابتدایی و درگیر کردن دانش‌آموزان با آزمون و تست است و باید به این سوال پاسخ روشنی داده شود.
1- زیاده طلبی
2- بی حساب کتاب بودن نظام آموزشی از ابتدایی تا دانشگاه
3- عمل نکردن مناسب سیستم مالیاتی در خصوص درآمد نجومی این آموزشگاه ها
4- نبود سیستم نظارتی
5- مسکوت ماندن قانون حذف کنکور (بدلیل بخطر افتادن سود نوجومی کلاس های کنکور و مشاورین تعیین رشته بعد از کنکور)
و............................................. هزاران دلیل دیگه خدا وکیلی کنکور و مسائل آن تبدیل شده به یک بنگاه اقتصادی با سودی باد آورده برای بعضی ها اونوقت میگیم چرا تولید رونق نمیگیره چرا اینهمه بیکار داریم. بله باید گفت موسسات کنکوری کل مملکت را به بازی گرفتند.
کو الکی فقط میگن هیشکی هم به فکر حل مشکل نیست
غیر ممکن است این مدیران بتونند به مافیای کنکور نفوذ کنند چون منافع در اونجا است . مردم بیچاره کردند . کسی نیست به داداین مردم برسند
کنکور را برداریم با این اوضاع رانت و پارتی بازی که بدتر میشه اقلا الان کسانی وارد میشن که باسواد هستند و توانایی دارند .
استدلال درستی است این اظطراب ناشی از کنکور شرایط نامطلوبی برای بسیاری از خانواده های ایرانی پیش آورده خصوصاً کنکور مانند غربالی است که کشورهای غربی مقصد نهایی محصول آن است
مثلث آموزشگاه خصوصی و آموزش وپرورش وصدا وسیما باهم هستند
متاسفانه جامعه ايران نسبت به تغييرات دير واكنش نشان مي دهد و همچنان در گير مسائل 70 سال قبل است. يك زماني كه ايران از عصر كشاورزي وارد عصر صنعتي شده بود و لازمه ان تربيت فارغ التحصيلاني از يك سيستم استاندارد آموزشي براي كار در سازمانهاي استاندارد و يكدست بوده است اما در قرن 21 ، نيازهاي جامعه فرق كرده است. شايد يكي از دلايل مدرك گرايي در كشور و عدم توجه به مساله مهارت، overqualification ويا رشد علمي تدريجي در حين خدمت افراد (بجاي فارغ التحصيل نهايي شدن) را مي توان به اين عدم تغيير سيستم اجتماعي اشاره نمود.
خدا پدرت رو بیامرزه پسر من کلاس اول دبستان هستش دو تا کتاب کمک آموزشی بهش دادن اجباری باید حل کنه من البته کاملا مخالفم و دلیل اینهمه فشار به یه بچه کلاس اولی رو نمیفهمم بیچاره کلا از درس زده میشه ضمنا مدرسه دولتی هستش. من فکر میکنم ما داریم به بچه هامون سخت میگیریم برای آینده ای که قطعا توی ایران نیست.
خوب کاری کنید آموزشگاه ها هم تعطیلی بشه که بیکاری بیشتر بشه بذارید پول تو این مملکت بچرخه
مرد مومن تمام این کلاسها برای همان 10 هزار صندلی جذاب است. همه حتی کسی که شانسی هم برای خود قایل نیست برای آن 10 هزار صندلی تلاش میکند. جایگزین کنکور چه باشد؟
چرا در این کشور حتی مصوبه مجلس هم نمی تواند اجرایی شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار