بازدید 45423

بازیگر ترک، فیلم ایرانی را به فیلمبرداری دوباره کشاند

تهیه کننده «جن زیبا» تأکید کرد: زمانی که ما فیلمنامه را به سازمان سینمایی ارائه کردیم و درخواست پروانه ساخت دادیم، مشخص بود که قرار است بازیگر ترکیه‌ای در فیلم حضور پیدا کند و وزارت ارشاد نیز بر اساس همین اطلاعات به ما پروانه ساخت داد و مجوز ساخت فیلم را صادر کرد. حتی زمانی که درخواست تمدید پروانه ساخت را ارائه کردیم، کپی پاسپورتِ بازیگر ترکیه‌ای فیلم را ارائه نمودیم.
کد خبر: ۷۴۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 18 November 2017
بازیگر ترک، فیلم ایرانی را به فیلمبرداری دوباره کشاند
پس از حضور یک بازیگر ترکیه‌ای در پروژه‌ای سینمایی، برخی سینماگران به استفاده از بازیگر ترک در سریال‌هایشان گرایش پیاده کرده بودند اما نخستین استفاده از بازیگر ترکیه‌ای نیز حواشی در پی داشته و سرنوشت این پروژه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ فیلم سینمایی «جن زیبا» به کارگردانی نورگل یشیلچای، بازیگر سرشناس ترکیه به کارگردانی بایرام فضلی و تهیه کنندگی مهرداد فرید، در حالی مراحل ساخت را پشت سر گذاشته که اکنون سرنوشت این فیلم سینمایی در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست شاهد نمایش این اثر با بازیگر ترکیه‌ای در سینمای ایران باشیم!
 
این بازیگر زن چهل ساله ترکیه‌ای، با فیلم‌های گوزل و عشق و جزا و از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد، سینماگران ایرانی به میزان شناخت مخاطب ایرانی از او توجه کرده‌اند و سطح جذب تماشاگر توسط او را بیش از چهره‌های سینمایی ایران تلقی کرده‌اند، چون بعید به نظر می‌رسد دستمزد این بازیگر ترکیه‌ای کمتر از ستاره‌های زن سینمای ایران بوده باشد. 
بازیگر ترک، فیلم ایرانی را به فیلمبرداری دوباره کشاند 
در شرایطی که تصویربرداری این فیلم سینمایی جریان داشت، انتقادهایی به انتخاب این بازیگر مطرح و در نهایت در برنامه خبری 20:30 به نقل از مسئولان امر اعلام شد که قرار است بازیگر ایرانی جایگزین شود و کلیه سکانس‌ها را دوباره فیلمبرداری کنند. این خبر البته ساعتی پیش با تکذیبیه تهیه کننده فیلم «جن زیبا» روبه رو شد.
 
مهرداد فرید، تهیه‌کننده فیلم سینمایی جن زیبا در توضیح دستور وزارت ارشاد برای تغییر بازیگر زن اصلی این فیلم گفت: «فیلمبرداری فیلم کامل انجام شده و هم اکنون فیلم در مراحل فنی است. به هیچ عنوان هم امکان تغییر بازیگر یا فیلمبرداری مجدد با بازیگر جدید وجود ندارد. بعد از آماده شدن فیلم برای دریافت پروانه نمایش و همچنین حضور آن در جشنواره فیلم فجر اقدام خواهد شد.»

او ادامه داد: «زمانی که ما فیلمنامه را به سازمان سینمایی ارائه کردیم و درخواست پروانه ساخت دادیم، مشخص بود که قرار است بازیگر ترکیه‌ای در فیلم حضور پیدا کند و وزارت ارشاد نیز براساس همین اطلاعات به ما پروانه ساخت داد و مجوز ساخت فیلم را صادر کرد.»

فرید افزود: «حتی زمانی که درخواست تمدید پروانه ساخت را دادیم، کپی پاسپورتِ بازیگر ترکیه‌ای فیلم را ارائه کردیم. اگر قرار بود مخالفتی با روند ساخت فیلم صورت بگیرد، قطعاً آن زمان پروانه فیلم را تمدید نمی‌کردند. فیلم جن زیبا تولید مشترک ایران و ترکیه است و وقتی در تولید مشترک از دو طرف سرمایه‌گذاری صورت گرفته، نمی‌توانیم قراردادهایی که بین خودمان داریم را زیر پا بگذاریم و من نمی‌توانم بر خلاف قرارداد و تعهدم تغییراتی در فیلم اعمال کنم.»

فرید در پایان برای آنکه تأکید کند زیر بار چنین تغییر پرهزینه‌ای نمی‌رود، گفت: «هم اکنون ما در حال برنامه‌ریزی برای اکران همزمان و گسترده فیلم در ایران و ترکیه و چند کشور عربی هستیم و می خواهیم فیلم جن زیبا را به جشنواره فیلم فجر نیز ارائه کنیم.»
 
اگر آنچه در بخش‌های خبری تلویزیون عنوان شده، درست نباشد، این فیلم در مسیر اکران قرار دارد اما اگر چنین دستوری داده شده باشد و آن گونه که تهیه کننده فیلم ادعا کرده، با هماهنگی و تایید سازمان سینمایی، از بازیگر ترکیه‌ای استفاده شده، طبیعتاً خسارت وارده برای حذف این بازیگر ـ دستمزد بازیگر ترک، دستمزد بازیگر جایگزین ایرانی، هزینه سنگین عوامل فنی برای فیلمبرداری دوباره و خسارات دیرکرد اکران ـ متوجه سازمان سینمایی است.
 
در عین حال اگر ادعاهای تهیه کننده صحت نداشته باشد و او بدون هماهنگی با مسئولان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چنین اقدامی انجام داده باشد، شخصاً باید خسارات وارده را جبران کند که مجموعاً رقم بسیار کلانی را شامل می‌شود. علاوه بر این بازیگر ترک، فرهاد اصلانی، محرم زینال زاده، لیلا زارع، لیلا موسوی، علی جعفری، میثم پویان‌فر و غزل فرید در این اثر سینمایی که محصول مشترک ایران و ترکیه (شرکت آلتینای ترکیه) است، نقش آفرینی کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۹
یارو (کارمند وزارت ارشادو می گم) با شلوار مامان دوز و زیرپوش رکابی تو خونه نشسته بوده داشته تخمه می خورده بعد تو اخبار شنیده که بازیگر ترک اومده داره فیلم بازی می کنه. اونم فهمیده باید بره و در راستای فلان و بهمان و جلوگیری از ابتذال بره و یه حکمی از خودش دروکنه.
ما هم ده نمکی داریم.خخخ
اسم فیلمو عوض کنن بزارن جن زشت بدن یه ژن خوب بازی کنه تموم بشه بره
مگر قحطی بازیگر زن تو ایرانه که رفتید سراغ خارجیها؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
پس چرا اونا از بازیگرای ما استفاده می کنند.
ترو خدا کم ابروریزی کنین اه انگار یه عده کلا میخوان مملکت رو نابود کنن
عجب
بسم الله . تو یه کشوری یه مسلمان شیعه پاکستانی میشه شهردار پایتخت .. ایرانی میشه نماینده مجلس اینجا یکی بازی نمیتونه بکنه فقط هم این ماییم که خوبیم
وقتی با یک کشور قرارداد همکاریهای اقتصادی و فرهنگی امضا می کنیم ایا ممنوعیت حضور یک بازیگر نمی تواند باعث کدورت ودلخوری ان کشور شود ؟
بازیگر خارجی که با حجاب بازی کرده و برعکس بعضی ها که در خارج کشف حجاب می کنند این فرد امده با حجاب بازی کرده .
این ها با هم فرق ندارد؟
بخش خبری مغرض
کلا یک عده آدم تو این مملکت هستن که هر کسی یه کار نو و جدیدی میکنه باهاش مخالفت میکنن، بنده خدا رفته یه فیلم با مجوز و با حضور یکی از محبوب ترین بازیگران ترک ساخته به جای اینکه تشویقش کنن هر روز سر پاش سنگ میندازن
مشکلشون چیه کی بازی کرده فقط بلدن گیره بنی اسراییلی بدن
خب مگه ایرادی داری با همکاری بازیگرهای بین المللی فیلم بسازی؟ مملکت را رها کردید چسبیدید به این موارد پیش پا افتاده؟ بنده خدا حجاب هم که داره!
نژادپرستی
سازمان سینمایی از جیب کی میخواد خسارت پرداخت کنه ... پول یامفت دستشون رسیده هر چور که میخوان قر میدن
واقعا خنده داره، سریال پزشک دهکده با بازی جین سیمور در نقش مایکلا مورد نداره، یا بسیاری از فیلم های خارجی که بدلیل وجود سکانس هایی در خود فیلم و سانسورش در بازیینی امکان نمایش در تلویزیون به عنوان رسانه ملی رو پیدا میکنند و نمیان بگن فلان بازیگر تو فلان فیلم فلان سکانس رو بازی کرده ولی الان میگن که این خانم چون در فلان فیلم این نقشه رو ایفا کرده پس نباید تو فیلم بازی کنه؟!؟ بعد همین افراد کارشناسی میکنن که یکی از علت های فروش کم فیلمی مثل محمد (ص) مجید مجیدی بدلیل عدم استفاده از بازیگر خارجی مطرح بود
اقا ول کن این مملکتو جای زندگی نیست دیگه
حالا نورگول یشیل چای که زیاد بر و رو نداره اومده اینجوری می کنن. اگه برن ساعات ، مریم اوزرلی ، طوبا بویوک اوستون و.... که بر و رویی هم دارن میومدن. ارشاد چیکار می کرد؟!
چه لزومی داشت که از این بازیگر سریالهای نامناسب استفاده کنن؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان