بازدید 3345

انتقاد از ایجاد احزاب دولت ساخته بعد از دوره سازندگی

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش زمینه ذهنی مردم ما عملکرد سوء احزاب در طول ۱۰۰ سال اخیر است که عملکرد ناصوابی داشته‌اند.
کد خبر: ۷۴۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 14 November 2017
احمد علیرضا بیگی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص قانون نحوه فعالیت احزاب برای ساماندهی، اظهار داشت: باید چهارچوب‌هایی برای فعالیت احزاب تعیین شود و این موضوع گریز ناپذیر است، زیرا ما همانند کشورهایی عمل می‌کنیم که در آنجا احزاب، دارای اصالت هستند ولی در کشور ما جا افتادن این موضوع مستلزم آن است که مردم به حزب احساس نیاز کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوالاتی مانند این مطرح است که آیا حزب جوابگوی مطالبات مردم است یا خیر؟، بیان کرد: تا احزاب جوابگوی مطالبات مردم نباشند، قانون نویسی راه به جایی نمی برد.

وی با بیان اینکه پیش زمینه ذهنی مردم ما عملکرد سوء احزاب در طول 100 سال اخیر است که عملکرد ناصوابی داشته‌اند، افزود: احزابی که از دوره مشروطه و در 100 سال اخیر فعالیت کرده‌اند، عموما بر بستر جریان سازی خارجی شکل گرفته و همواره مردم با ذهنیت منفی به کارکرد احزاب نگاه کرده‌اند و هر چقدر هم دفتر و دستک داشته باشند ولی تا مردم احساس نیاز به احزاب را نداشته باشند، راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید قانونی داشته باشیم که بتواند شرایط موجود کشور را که احزاب فصلی و محفلی فعالیت می‌کنند، سامان ببخشند، بیان کرد: چون احزاب هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، در دوره انتخابات به وجود می آیند و بعد از انتخابات غیر فعال می شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل ما احزاب دولت ساخته است، گفت: دولت‌ها از دوره سازندگی که در واقع دولت ها تلاش کردند یک حزب سیاسی برجای بگذارند و بعدها آن را نمایندگی کنند و از این طریق قدرت را به دست گیرند، معمولا در بستر امکانات دولتی شکل گرفته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان