بازدید 7499
۱

برای قصاص قاتل بنیتا باید تفاضل دیه پرداخت شود

کد خبر: ۷۴۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 13 November 2017
رئیس کل دادگستری استان تهران درخصوص اجرای حکم قصاص قاتل بنیتا گفت: در این پرونده کسی که کشته شده دختر است و قاتل یک مرد، در این میان تفاوت دیه‌ای وجود دارد که باید پرداخت شود.
 
به گزارش ابتکار، غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بنیتا اظهار کرد: دادگاه بخشی از پرونده را ناقص دانسته و به دادسرا فرستاده که هنوز از دادسرا برنگشته است.
 
وی افزود: در بخش دیگری از پرونده که رای به محکومیت داده شد حکم ابلاغ شده و محکومان به رای صادره اعتراض کرده‌اند، به همین جهت پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و ما منتظر رای دیوان هستیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تایید دیوان حکم اجرا می‌شود یا نه،‌ گفت: با توجه به اینکه حکم جنبه حق‌الناس دارد، باید فرآیندی سپری شود و اولیا دم تقاضای اجرا بدهند تا حکم اجرا شود.
 
اسماعیلی در خصوص فرآیند اجرای حکم گفت: به موجب قانون اگر اولیای دم بخواهند حکم قصاص را اجرا کنند باید این موضوع با موافقت ولی‌امر صورت گیرد که این اختیار از سوی ولی امر به رئیس قوه قضائیه تفویض شده است.
 
اسماعیلی تصریح کرد: پس از اینکه حکم تایید شد و اولیای دم تقاضای اجرا دادند برابر دستورالعمل‌های مربوطه ما مستندات لازم درخصوص تکمیل بودن پرونده را ارائه می‌دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مردم تفاضل دیه را پرداخت می کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار