بازدید 5578

نه از رکود خارج شده ایم نه بیکاری کاهش داشته است

کد خبر: ۷۴۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 11 November 2017
در حالی که بازار کار با سیل تقاضاهای شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی روبه‌روست و وضعیت بیکاری رو به روز رو به وخامت نهاده، می‌بینیم که هیچ فرماندهی در اشتغال وجود ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ چالش اصلی در حوزه بیکاری، وجود هزار جوان فارغ التحصیل بیکار آماده ورود به بازار کار است، ولی به ‌دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بسیاری از آنها بیکاری‌های طولانی‌مدتی را تجربه می‌کنند.

در بازار کار، برخی به ‌دلیل داشتن تخصص‌ها و مهارت‌های ویژه یا گاهی شانس، پارتی و آشنابازی و مواردی از این دست، فوری جذب بازار کار می‌شوند، ولی با اوضاع کنونی، برخی فارغ التحصیلان آمادگی ورود به بازار کار با شرایط پارتی و آشنابازی و... را ندارند و به ‌دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بیکاری آنها طولانی‌مدت می‌شود.
 
با این حال، در ماه ها و روزهای اخیر، برخی مقامات دولت ـ که تقریبا از هر فرصتی برای دادن آمار به مردم کوتاهی نمی کنند ـ غالبا رشد بیکاری را در کشور منفی اعلام کرده اند، به گونه ای که رئیس جمهور روز شنبه اعلام کرد: بسیار خوشحالم که رقم بیکاری نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش یافته؛ این به معنای مسیر درستی است که انتخاب شده و باید با سرعت بیشتری پیموده شود. این در حالی است که آثار آن در جامعه نمود ندارد و هیچ یک از گفته های دولتی ها به صورت محسوس دیده نمی شود و حتی برخی آمارهای رسمی، نشان از افزایش بیکاری دارند.

بنا بر این گزارش، بالا رفتن بیکاری در کشور باعث نگرانی نمایندگان مجلس نیز شده است؛ نمایندگانی که این روزها بیشترین گلایه ها را از مراجعانی دارند که غالبا جویای کار هستند و آخرین امید خود را در پشت در اتاق های نمایندگان جستجو می کنند.
 
دولت روحانی به همان بلای دولت احمدی نژاد دچار شده است! 

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در خصوص این موضوع اظهار داشت: به اعتقاد من، همان انتقادی که دولت فعلی درباره آمارسازی و ارائه آمار غلط به مردم داشت، اکنون تراز شده و همان بلا به سر این دولت هم آمده و همه حرف هایی که دولت در خصوص آمار بیکاری و همچنین درباره رکود می دهد، درست نیست.

وی گفت: این موضوع یک بار هم از سوی رهبری مطرح شد و ایشان به دولت در این باره هشدار دادند؛ اما ما هم به ضرس قاطع می گوییم که نه از رکود خارج شده ایم و نه متأسفانه کاهش بیکاری در این کشور رخ داده است. خلاصه آنکه نه تنها کاهش بیکاری رخ نداده، بلکه به لحاظ رکود بسیار دامنه دار اوضاع همچنان اسفبار است.

این نماینده مجلس افزود: از بعد جنگ جهانی دوم تا کنون، چنین رکود دامنه داری در کشور وجود نداشته و تداوم همین رکود باعث شده است تا بسیاری از صنایع و اشتغال های قبلی در کشور نیز در حال از دست رفتن باشد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه من، حدود سه هزار شاغل به بیکاران کشور افزوده شده و از بیمه بیکاری حقوق دریافت می کنند، البته این مربوط به آماری است که بیمه بیکاری داده و بسیاری از افراد اصلا بیمه نبودند و بیمه بیکاری هم دریافت نمی کنند و آماری نیز از تعداد این افراد در دست نیست.

این نماینده مجلس گفت: اصلا ما از دولت کاهش بیکاری نمی خواهیم. دست کم نگذارند همین شاغلان بیکار شوند و اگر همین یک کار را دولت انجام دهد، هنر کرده است.

دولت باید فکری به حال صنایع کشور کند و برای این کار به موتورهای محرک اقتصاد و صنعت کشور بخصوص مسکن بیشتر توجه کند. ا فعال سازی حوزه مسکن قطعا بسیاری از صنایع وابسته به این صنعت رونق خواهند گرفت و کمک خواهد کرد تا بسیاری از این مشکلات در کشور حل شود.

در خانواده دولتی ها بیکارها کم شده اند که می گویند بیکاری کم شده است 
 
همچنین نادر قاضی پور در خصوص این موضوع به تابناک گفت: آمارهای دولت، بیشتر شبیه آمارهایی است که احمدی نژاد می داد و به مانند همان گوجه فرنگی است که احمدی نژاد می گفت در کوچه ما ارزان است.
 
حتما در خانواده دولتی ها بیکارها کم شده اند که می گویند بیکاری کم شده است. به احتمال زیاد، اعضای خانواده های دولتی، همه توانسته اند در شرکت های سهام عدالت و شرکت های دولتی که توسط سیاسیون اداره می شود، هیأت مدیره یا مدیر شوند. در غیر این صورت در جامعه ما هر روز بیکاری زیادتر می شود و تمام حرف هایی که دولت در این باره زده است، هیچ یک درست نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار