بازدید 5938

پای رضا ضراب و ترکیه به پرونده مایکل فلین باز شد

کد خبر: ۷۴۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 11 November 2017
مایکل فلین با اتهام تماس مخفی با ترکیه برای بازگرداندن گولن مواجه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های آمریکایی روز جمعه از بررسی پرونده مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و احتمال دست داشتن وی در طرحی برای بازگرداندن یکی از مخالفان دولت ترکیه از آمریکا در ازای دریافت دهها میلیون دلار خبر دادند.

رابرت مولر بازرس ویژه تحقیق پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در حال بررسی نشست فلین با مقامات ارشد ترکیه درست چند هفته پس از روی کار آمدن ترامپ است.

در این نشست مقرر شد در صورتی که فلین بتواند تا زمانی که بر سر کار است شرایط استرداد فتح الله گولن رقیب سیاسی رجب طیب اردوغان و از مخالفان سرسخت دولت وی را به ترکیه تسهیل و همچنین به آزادی رضا ضراب تاجر ایرانی - ترکیه ای مرتبط با اردوغان کمک کند تا پانزده میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

بر اساس گزارش ان.بی.سی نیوز و وال استریت ژورنال، مولر اخیرا با شاهدانی که در جلسه مقامات ترکیه و فلین حاضر بودند مصاحبه کرد.

در این نشست به چگونگی انتقال سری گولن که در پنسیلوانیا زندگی می کند و پیروان ترکیه ای زیادی نیز دارد با یک هواپیمای جت شخصی به زندانی مخفی در ترکیه پرداخته شده است.

ان.بی.سی اعلام کرد، مقامات ترکیه ای در این نشست خواستار همکاری فلین برای آزادی ضراب شدند که در مارس 2016 در میامی و به اتهام کمک به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران دستگیر شد.

ضراب در صورت اثبات اتهام پولشوئی و نقض تحریم ها با بیش از سی سال زندان روبرو است.

هرچند تحقیقات مولر بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متمرکز است اما موضوعات گسترده دیگری از جمله فعالیت های فلین در مقام مشاور امنیت ملی ترامپ را نیز شامل می شود.

فلین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ در بیست ژانویه 2017 به سمت مشاور امنیت ملی منصوب شد اما مدتی بعد به علت افشای تماس هایش با روسیه برکنار شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر