بازدید 2964

اندونزی و کره جنوبی قراردادهای تجاری امضا کردند

در سفر سه روزه مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی به اندونزی قراردادهای همکاری های تجاری میان دو کشور به ارزش دو میلیارد دلار امضا شد.
کد خبر: ۷۴۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ 10 November 2017
در سفر سه روزه مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی به اندونزی قراردادهای همکاری های تجاری میان دو کشور به ارزش دو میلیارد دلار امضا شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از جاکارتا پست، این قراردادها پیش از اجلاس مشترک فعالان عرصه تجارت میان دو کشور به امضا رسید.

مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه هفته جاری برای گفت وگو با مقام های اندونزی و گسترش روابط دوجانبه اقتصادی- سیاسی وارد جاکارتا شد.

طبق این گزارش دولت های اندونزی و کره جنوبی قرارداد همکاری در بخش حمل و نقل امضا کردند و بخش خصوصی دو کشور نیز پنج قرارداد به ارزش 1.9 میلیارد دلار برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی جاکارتا امضا کردند.

قرارداد دیگری نیز برای همکاری در برنامه مسکن ارزان قیمت اندونزی به ارزش 230 میلیون دلار میان مسئولان دو کشور به امضا رسید.

رئیس جمهوری کره جنوبی سفر منطقه ای خود به سه کشور حوزه جنوب شرق آسیا شامل اندونزی، ویتنام و فیلیپین را با هدف توسعه روابط دوجانبه و حضور در دو اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا -پاسفیک 'اپک' و سران اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' آغاز کرد.

به گزارش ایرنا؛ 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی در یک تور هشت روزه پس از دیدار از اندونزی در روز دهم نوامبر (19 آبان) به ویتنام سفر می کند تا در نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک شرکت کند. 

در دیدار 'مون جائه این' با رئیس جمهوری اندونزی بیش از 350 مقام رسمی و تجاری از دو طرف حضور داشتند. 

رئیس جمهوری کره جنوبی پس از ویتنام نیز قرار است با حضور در فیلیپین در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به علاوه سه و همچنین نشست شرق آسیا (EAS) که از روز 13 تا 14 نوامبر (22 و 23 آبان) ادامه دارد حضور یابد. 

'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی که از ماه مه قدرت را در اختیار گرفته تاکنون پنج سفر خارجی داشته است. 

سفر وی به جنوب شرق آسیا پس از اظهارات اخیر او در مورد 'متعادل سازی' دیپلماسی از طریق تقویت پیمان ها با سایر کشور و گسترش جبهه خارجی فراتر از قدرت های جهانی سنتی از جمله آمریکا، چین، ژاپن و روسیه، به منظور حل مسائل شبه جزیره کره انجام می شود. 

'مون جائه این' همچنین قرار است با 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین که اکنون وارد دومین دوره پنج ساله خود شده است، نیز پیرامون مسائلی از جمله پیشرفت سلاح های کره شمالی، توافق جدید عادی سازی روابط پس از تصمیم کره جنوبی مبنی بر نصب یک سپر دفاع موشکی توسط آمریکا به منظور یک عامل بازداردنده دیدار و گفت وگو کنند. 

وی در اوایل به قدرت رسیدن در ماه مه سال جاری تاکنون دو بار با رئیس جمهوری چین دیدار کرده بود.

رئیس جمهوری کره جنوبی در فیلیپین ضمن گفت وگو در خصوص آینده روابط با آ.سه.آن، همچنین با 'لی کگیانگ' نخست وزیر چین نیز دیدار می کند.

'مون' و 'دونالد ترامپ' روز سه شنبه هفته جاری در خصوص توسعه خرید سلاح های نظامی آمریکا و بکارگیری استراتژیک آنها در شبه جزیره کره توافق کردند. 

توسعه همکاری های نظامی، اقتصادی و مسائل مرتبط با کره شمالی سه موضوع اصلی سفر 'مون جائه این' به جنوب شرق آسیا عنوان شده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر