بازدید 2868
معاون بازرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی:

آماده ایم صادرات برای اربعین آینده قطع نشود

معاون بازرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: در صورت تامین زیرساخت های لازم، این آمادگی را داریم که صادرات برای سال آینده در ایام اربعین قطع نشود.
کد خبر: ۷۴۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 10 November 2017
معاون بازرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: در صورت تامین زیرساخت های لازم، این آمادگی را داریم که صادرات برای سال آینده در ایام اربعین قطع نشود.

رضا قمی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه اظهار کرد: طی چند سال گذشته ستادی در وزارت اقتصاد و دارایی و دستگاه های تابعه از جمله بانک ها، گمرکات و بیمه ها به منظور خدمت رسانی به زائران حسینی تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد به صورت خودجوش و مردمی با یاری مدیران ارشد وزارتخانه و کارکنان وزارتخانه هر سال نسبت به خدمات رسانی به زائران حسینی اقدام می کند.

معاون بازرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی تأکید کرد: البته بیشتر اعتبارات در راه خدمات رسانی های ستاد خودجوش و مردمی بوده ولی لطف مدیران هم بوده است.

قمی زاده با اشاره به راه اندازی مواکب مختلف در مرزها به منظور خدمات رسانی به زائران حسینی یادآور شد: طی چهار سال اخیر علاوه بر اینکه به شکل منسجم در حوزه وظایف اصلی که شامل بیمه کردن زائران و خدمات گمرکی خدماتی را ارائه می دهیم، مجموعه بانک های دولتی و خصوصی نیز دستگاه های خوپرداز بسیاری را در مرز مستقر کردند.

وی در ارتباط با تفکیک مرزهای شلمچه و چذابه به منظور عدم تعطیلی کارهای تجاری و صادرات به کشور عراق گفت: در صورت در اختیار قرار گرفتن زیرساخت های اولیه و مهیا شدن جاده مجزا در هر دو مرز گمرکات این آمادگی را دارد تا در سال آینده وقفه ای در صادرات ایجاد نشود و بتوانیم متوازی با همین زائران حرکت صادرات را قطع نکنیم.

معاون بازرسی وزارت اقتصاد و امور دارایی تأکید کرد: برای تفکیک تردد زائران و کامیون های صادراتی باید در استان زیرساخت ها فراهم و بعد نسبت به انجام فعالیت های لازم اقدام کرد.

قمی زاده در پایان پیام اربعین را وحدت بین مردم جهان دانست و گفت: امروزه شاهد حضور بیش از ۹۰ کشور در مراسم اربعین حسینی هستیم و این حرکت وحدتی بین شیعه، سنی و اقلیت های مختلف ایجاد می کند؛ در حقیقت پیام اربعین صلح، دوستی و نهضت حسینی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار