بازدید 4504

تشکر سفیر ایران از مهمان‌نوازی عراقی‌ها

کد خبر: ۷۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸ 10 November 2017
سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق گفت: از مهمانوازی ملت و دولت عراق تشکر می کنم، نظم، آرامش و راحتی از ویژگی مراسم اربعین امسال بود.

به گزارش ایرنا، «ایرج مسجدی»عصر جمعه افزود: امسال با مجموعه اقداماتی که از طریق ایران و عراق صورت گرفت به لطف الهی اربعین خیلی خوبی داشتیم و مشکل خاصی در امنیت، حمل و نقل، بهداشت ودرمان، اسکان و تغذیه، برپایی و فعالیت مواکب و حضور گسترده مردم وجود نداشت.
 
وی گفت: در اربعین امسال چند اقدام از جمله صدور ویزای انفرادی و نیز برقراری گیت های بازرسی توسط نیروی انتظامی قبل از رسیدن زائران ایرانی به مرز، سبب شد زائران با نظم و آرامش بسیار خوب و براحتی بتوانند وارد خاک عراق شوند.
 
مسجدی گفت: جلوگیری از ورود غیر قانونی افراد به داخل خاک عراق سبب شد، بازرسی ها و سیطره ها از طرف برادران عراقی در داخل شهرها نیز آسوده تر باشند و راحت تر با زائران ایرانی تعامل کنند.
 
وی گفت: درحال حاضر برگشت زائران نیز مانند ورودشان به خاک عراق، با نظم و ترتیب و آرامش خیلی خوبی درحال انجام است.
 
رئیس ستاد اربعین در عراق به امضای توافقنامه اربعینی بین تهران وبغداد برای مراسم امسال به عنوان یک چارچوب عمل اشاره کرد و گفت: این توافقنامه سبب شد همه نهادها و عوامل ذیربط در دو کشور ایران و عراق به شرح وظایف و همکاری های مشترک واقف باشند و کارها با سهولت بیشتری پیش برود.
 
وی گفت: در بحث حضور، اسکان وحمل ونقل زائران نیز امسال پیش بینی های بسیار خوبی انجام شده بود و در مجموع با رضایت مسئولان و زائران همراه بود.
 
مسجدی گفت: دولت و ملت عراق واقعا در مهمانوازی وپذیرایی از زائران اربعین از جمله زائران ایرانی سنگ تمام گذاشتند و جا دارد بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس ستاد اربعین کشور در عراق از دولت و ملت این کشور صمیمانه تشکر کنم.
 
وی گفت: عراقی ها هم خود بسیار علاقمندند و هم هزینه های بسیار بالا صرف این میهمان نوازی و پذیرایی شایسته از زائران اربعین می کنند، نظر خود جمهوری اسلامی نیز همین است که پذیرایی و استقبال از همه زوار از جمله ایرانی ها کار خود عراقی ها هست و این اولویت ما و اساس کار ماست.
 
مسجدی در عین حال گفت: جمهوری اسلامی و مردم ایران جایی که نیاز باشد در کنار برادران عراقی به اسکان و پذیرایی زائران کمک می کنند از جمله این که عمده موکب های عراقی در مسیر نجف به کربلا مستقرند و مراسم اصلی زیارت اربعین و پیاده روی به کربلا را تحت پوشش دارند درحالی که زائران ایرانی علاوه بر نجف و کربلا، به کاظمین و سامرا هم می روند و نیاز به کمک در زمینه اسکان وتغذیه وجود دارد.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: در مراسم اربعین بخاطر حضور میلیونی زائران عراقی و ایرانی، ما در بحث حمل ونقل و بهداشت و درمان در کنار برادران عراقی قرار می گیریم و کمک می کنیم تا کار زائران به سهولت بیشتری انجام شود.
 
وی همچنین به زائران ایرانی توصیه کرد که با حفظ آرامش و صبر و حوصله مراحل خروج خود از عراق و ورود به ایران را انجام دهند تا بازگشت آنان نیز همچون ورود به خاک عراق، با آرامش و بدون نگرانی و مشکل انجام شود.
 
همچنین 'قاسم الاعرجی' وزیر کشور عراق امروز در کربلا، به طور رسمی پایان مراسم اربعین و موفقیت طرح تامین امنیت این مراسم را اعلام کرد.
در عراق امروز جمعه مصادف با 20 صفر و اربعین حسینی است.
 
بر اساس این گزارش ، پیاده روی میلیونی اربعین امسال تاکنون حادثه امنیتی نداشته اما منابع امنیتی از کشف وخنثی سازی دو برنامه حمله تروریستی به زائران خبر دادند.
 
طبق آمارهای رسمی و به عنوان حداقل برآورد، نزدیک به 14 میلیون نفر از عراق، ایران و سایر کشورها در مراسم اربعین شرکت داشتند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان