بازدید 2137

برنت دوباره به مرز ۶۴ دلار رسید

در معاملات امروز بازار جهانی، نفت برنت مجدداً به مرز ۶۴ دلار رسید که اصلی‌ترین دلیل آن چشم‌انداز مثبت بازار نسبت به تمدید توافق اوپک است.
کد خبر: ۷۴۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 10 November 2017
در معاملات امروز بازار جهانی، نفت برنت مجدداً به مرز ۶۴ دلار رسید که اصلی‌ترین دلیل آن چشم‌انداز مثبت بازار نسبت به تمدید توافق اوپک است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، چشم‌انداز مثبت بازار نسبت به تمدید احتمالی توافق کاهش عرضه نفت اوپک و دیگر کشورهای صادرکننده نفت، باعث شد قیمت نفت در معاملات امروز افزایش نسبی را تجربه کند.

به گزارش بلومبرگ آخرین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار 63.97 دلار بود که طی ساعات گذشته توانسته بود به 64.22 دلار برسد.

نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز با قیمت 57.16 دلار دادوستد شد که نسبت به روز گذشته تغییر قابل توجهی نداشت. این افزایش قیمت یکی از نتایج تلاش اوپک و روسیه برای کاستن از مازاد عرضه موجود نفت در بازار جهانی است.

از سوی دیگر تقاضای نفت در بازار نیز قوت گرفته و تشدید بحران‌های سیاسی به روند صعودی قیمت نفت دامن می‌زند.

قرار است حدود 20 روز دیگر اعضای اوپک نسبت به تمدید دوباره توافق کاهش عرضه خود تصمیم‌گیری کند که انتظارات زیادی در بازار برای تمدید این توافق وجود دارد.

یک کارشناس مؤسسه کامرز بنک معتقد است که اوپکی‌ها توافق خود را تمدید می‌کنند. 

وی ادامه داد: حتی کاهش واردات نفت چین و افزایش تولید نفت آمریکا نیز نتوانسته قیمت نفت در بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

امروز یک روزنامه سعودی نیز به نقل از وزیر انرژی امارات گفت که کشورهای عضو توافق 2016 اوپک و کشورهای نفتی برای تمدید توافق تا پایان سال 2018 کار سختی پیش رو نخواهند داشت. 

در این گزارش آمده است وزیر انرژی امارات معتقد است که بازار تنها به یک اصلاح قیمتی کوچک نیاز دارد و هم‌اکنون هیچ کس درباره عدم تمدید توافق اوپک صحبت نمی‌کند. 

با توجه به نصف شدن حجم نفت انبارشده توسط مالزی و سنگاپور از ماه ژوئن تاکنون تقاضای نفت در آسیا نیز افزایش یافته و همین امر فشار افزایشی بر قیمت نفت را بالا برده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان