بازدید 10741
چرا استاد خراب کردن طرح‌های خوب هستیم؟

طرح تحول سلامت؛ هدفمندی دوم با 18 هزار میلیارد بدهی!

قطعا برای جلوگیری از دچار شدن طرح تحول سلامت به سرنوشت قانون هدفمندی یارانه ها که امروز نه در مورد آن راه پس داریم نه پیش و همه مردم و کارشناسان بر این عقیده اند که شرایط قبل از اجرای این طرح نسبت به پس از اجرای آن به مراتب بهتر بوده است، باید عینک سیاسی را از روی این طرح اجتماعی درمانی ـ که در نهایت منجر به تأمین سلامت بیشتر جامعه به ویژه در بین قشرهای کم درآمد و ضعیف جامعه می شود ـ برداشت.
کد خبر: ۷۴۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 06 November 2017
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان مجلس از بدهی 18 هزار میلیارد تومانی در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت خبر می دهند؛ موضوعی که نشان می دهد، ما استاد خراب کردن طرح های خوب به دلیل اجرای عجولانه آنها هستیم. خراب شدن طرح های خوب را می توان تلاش برای بهره برداری های سیاسی از آنها دانست.

به گزارش «تابناک»؛ طرح تحول سلامت یکی از طرح های مهم دولت یازدهم بود که منابع زیادی از بودجه های سالانه صرف اجرای آن شد. این طرح برای بهبود سیستم‌های سلامت از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ از سوی وزارت بهداشت دولت یازدهم در بیمارستان‌های زیر نظر این وزارتخانه آغاز به کار کرد. مقرر شده بود، پس از اجرای این طرح هزینه های درمانی مردم به ویژه قشر مستضعف و آسیب پذیر به کمترین میزان خود برسد.

طرح تحول سلامت؛ هدفمندی دوم با 18 هزار میلیارد بدهی! 
تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا شد؛ مسأله ای که هرچند در ابتدا به خوبی آغاز شد و رضایتمندی زیادی ایجاد کرد، با گذشت سه سال از اجرای این طرح خبرهای خوب و امیدبخشی به جامعه در این ارتباط مخابره نمی شود.

دولت یازدهم و «حسن روحانی» رئیس جمهور این طرح را یکی از اقدامات اساسی خود عنوان کرده و از آن در جریان رقابت های انتخاباتی به عنوان یکی از اسناد افتخار خود یاد کردند. حقیقت ماجرا هم این است که رئیس جمهور در حوزه خارجی و بین المللی برجام را دنبال کرد و با به سرانجام رساندن آن، این مسأله را از دستاوردهای دولت خود عنوان کرد و در حوزه داخلی هم اجرای طرح تحول سلامت را.

اکنون به دلیل لفاظی های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا با وجود تأکید کشورهای اروپایی و دیگر طرف های مذاکره کننده با ایران در 1+5، برجام که مهمترین دستاورد بین المللی دولت خوانده می شود، در خطر نقض عهد آمریکا قرار گرفته و «طرح تحول سلامت» به عنوان دیگر سند مهم به سرانجام رسیده در دولت روحانی البته در حوزه داخلی نیز به دلیل بدهی های سنگین در معرض شکست قرار گرفته است.

یادمان نرفته که در دولت احمدی نژاد، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها دقیقا همین مسیر را طی کرد. با وجود اینکه عمده کارشناسان و نمایندگان مجلس تأکید داشتند، اجرای هدفمندی می تواند به بهبود شرایط اقتصادی کشور بینجامد و عدالت بیشتری در بین دهک های مختلف جامعه ایجاد کند، اما اجرای عجولانه و غیر کارشناسی آن از سوی دولت وقت باعث شد که این طرح علاوه بر افزایش مشکلات اقتصادی به یک معضل مهم در کشور تبدیل شود.

در حقیقت نمایندگان وقت مجلس تأکید داشتند که آنچه با عنوان قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس به تصویب رسیده است، با آنچه دولت آن را اجرا کرده، تفاوت های فاحشی دارد. آنها بر این عقیده بودند که دولت وقت برای بهره گیری انتخاباتی از این طرح، بخش هایی از آن را که منجر به افزایش بیشتر عدالت بین دهک های مختلف جامعه می شد و اقتصاد کشور را در مسیر صحیح خود قرار می داد، به طور دیگری اجرا کرده است.

حالا طرح تحول سلامت نیز با بدهی 18 هزار میلیاردی که روی دست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته است به سرنوشت مشابه آنچه برای هدفمندی یارانه ها اتفاق افتاده، نزدیک می شود. در حقیقت هیچ کس در اینکه طرح مزبور اقدام خوبی می تواند باشد در جهت افزایش بیشتر عدالت و همچنین کاهش هزینه های درمانی بخش کمتر برخوردار جامعه شکی نداشت و ندارد، اما شیوه اجرا گویا با آنچه به عنوان هدف تعیین شده بود، تفاوت داشته است.

آنچه قرار بود در پس اجرای طرح تحول سلامت محقق شود مسائل و موضوعاتی از جمله افزایش بیش از ۲۰ هزار تخت بیمارستانی، واحدهای زایمان طبیعی، تکمیل پرونده الکترونیک بهداشت ایرانیان بوده است، تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد بیمه، [پرداخت مبالغ ناچیز به بیمارستان های دولتی در قیاس با گذشته، تحول سلامت در محور سومش یعنی توسعه زیرساخت‌های سلامت، بازسازی ۲ میلیون متر مربع فضای فیزیکی، توزیع بیش از ۷۷ هزار قلم تجهیزات هتلینگ، نوسازی ۳۹ هزار تخت بیمارستانی، بهسازی و تجهیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ اتاق استراحت کادر پرستاری و توزیع ۲۹۰۰۰ تخت بیمارستانی بود.

همچنین افزودن تعداد ۲۴۸۳ تخت ویژه به ظرفیت تخت‌های ویژه کشور، توسعه و ساخت ۱۸۰۰ اتاق تک نفره زایمان، بهسازی و افزایش ظرفیت اورژانس بیمارستانی با بهره‌برداری از ۱۷ پروژه اورژانس با ظرفیت ۲۶۰ تخت، ساخت و گسترش ۱۲۵ بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما و اصلی کشور و افزوده شدن ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس زمینی، راه‌اندازی ۳۰ پایگاه اورژانس هوایی و انتقال ۶۰۳۰ مصدوم و بیمار بدحال به بیمارستان‌ها طی ۳۸۷۲ سورت پروازی، اجرای برنامه ملی درمان پیشرفته سکته‌های مغزی به صورت شبانه‌روزی در ۵۵ بیمارستان کشور در ۲۵ شهر به عنوان دومین علت مرگ ایرانیان، حمایت از بیماران صعب العلاج هم در خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و هم پوشش نسبی هزینه‌های دارویی، توجه ویژه به بیماران سرطانی با ایجاد شبکه جامع تشخیص زودرس و درمان سرطان در ۳ سطح در کشور و خرید داروهای کمیاب با قیمت کم از دیگر اقدامات در طول اجرای این طرح و هدفگذاری مختص طرح تحول سلامت بوده است.

اما یک طرح ملی که جزو اولویت های جدی دولت حاکم قرار می گیرد باید قطعا با کار کارشناسی بسیار قوی تر، پشتوانه های مالی حساب شده و پیش بینی شده و همچنین عدم تلاش برای بهره برداری سیاسی از آن طراحی، اجرا و به پیش برود؛ چون در صورتی که اهداف جانبی به آن افزوده شود، طرح از مسیر اصلی خود و اهداف پیش بینی شده اش فاصله گرفته و در نهایت نتیجه این می شود که با وجود تمام حمایت ها، اختصاص بودجه ها از محل درآمدهای اجرای طرح هدفمندی و ... امروز شاهد بدهی 18 هزار میلیارد تومانی طرح مذکور هستیم.

قطعا برای جلوگیری از دچار شدن طرح تحول سلامت به سرنوشت قانون هدفمندی یارانه ها که امروز نه در مورد آن راه پس داریم نه پیش و همه مردم و کارشناسان بر این عقیده اند که شرایط قبل از اجرای این طرح نسبت به پس از اجرای آن به مراتب بهتر بوده است، باید عینک سیاسی را از روی این طرح اجتماعی درمانی که در نهایت منجر به تأمین سلامت بیشتر جامعه به ویژه در بین قشرهای کم در آمد و ضعیف جامعه می شود، برداشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۴
ترامپ هم سعي ميكنه طرح بيمه ي اوباما رو خراب كنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
لغو این طرح در آمریکا بر خلاف اکثر کارهای ترامپ بسیار عاقلانه است و دلایل تخصصی خودش رو داره نباید همینجوری مستقیما با مسائل داخل کشور خودمون مقایسه اش کنیم.
وزير بهداشت و نمايندگان بايد جوابگو باشند
این ضعف مجلس ماست که طرح و تصویب میکنه و بعد برای اجراش هیچ گونه نظارتی نداره!
فقط چند سال بعد از اجراش میگن این اون نبود که ما تصویب کردیم یا درست اجراش نکردن!
مشکل دقیقا از کار کارشناسی نشات میگیرد! آقایان عنایت کنند و از کشورهای موفق در این زمینه کپی برداری کنند! و زحمت اختراع مجدد چرخ را به خود ندهند!
اولا به جای هزینه کردن در درمان بر روی بهداشت سرمایه گزاری شود. ثانیا تناسب دستمزدها با توجه به کشورهای موفق رعایت گردد،چون حداکثر ظرفیت و تحمل یک رشته زنجیر برابر ظرفیت و تحمل ضعیف ترین حلقه آن است لذا اگر تناسب دریافتی کادر بهداشتی و درمانی به تناسب پزشکان محترم تععین نشود پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
درحالیکه در تمام دنیا محور سلامت در یک جامعه بهداشت یعنی پیشگیری از بیماری است و به طور عامیانه میگویند ملت ما نمیگذاریم شما بیمار شوید در تحول استاد بزرگوار مخترع تحولی جدید در دنیای مدیریت به ملت گفتند شما بیمار شوید درمانش بامن یعنی پولی که میتوانست در بسیاری از وزارتخانه ها هزینه جهت افزایش سطح سلامت مردم شود مثلا رد وزارت اموزشش و پرورش جهت آموزش پایه در وزارت جهاد و کشاورزی جهت تغذیه سالم و ... فقط و فقط خرج درمان مردم شد که البته سوئ استفاده از این پول هخم خود بحثی بسیار طولانمی دارد و کو گوش شنوا و چهفایده
تابی الان مهندسا میان پزشکا رو بکوبن. آماده باش
متن سفارشی ومغرضانه ای بود. غیرکارشناسی
تا مادامیکه امورات مملکت جناحی پیش بره و نه تخصصی اوضاع بدتر میشه که بهتر نمیشه ،
تا زمانیکه طرحهای صد من یه غاز بدون مطالعه و یک شب شکل میگیره اوضاع همینه
تا زمانیکه طرحهای پوشالی بدون پشتوانه مالی انجام میشه اوضاع همینه
تا زمانیکه تو طرحهای پوشالیمون بیست تا سی سال آینده رو نبینیم(آینده نگری) اوضاع همینه
علت مهم کسری بودجه افزایش بی رویه حقوق و مزایای پزشکان بود. حالا اگر می تونند کم اش کنند!
مشکل اصلی اینه که این طرحا بیشتر از آنکه با هدف حل ریشه ای مشکلات ارایه بشه با اهداف سیاسی و جناحی همراهه
وقتی وزارت بهداشت تصریح میکند مسئول پیشگیری نیست و مسئول درمان است، معلوم است این بیل طرحها به شکست منتهی میشوند و حتی ممکن است عامل ورشکستگی کشور هم بشوند! در ضمن قدرت مافیای دارو و ... را هم از یاد نبرید!
هدف پر کردن جیب پزشکان بود که الحمدلله انجام شد و دارد میشود!!
متاسفانه عمق فاجعه بیش از اینهاست . تحلیل ها بیشتر متوجه چالش های طرح ازبعد مالی ان است در صورتیکه این طرح روند ساماندهی وشکل گیری نظام سلامت را بهم ریخت .ساختاری را که سالیان سال هم مردم وهم نظام سلامت برای ان هزینه کرده بودند و میتوانست بااعمال تدبیر وبهرهمندی از حمایت جدی دولت با هزینه بسیار کمتر از هزینه های انجام شده تحولی پایدار وبا ثبات در حوزه سلامت را به ارمغان اورد . دستیابی به این توفیق مستلزم درایت ،جلب مشارکت صاحبنظران وبررسی ابعاد مختلف طرح بالاخص مشارکت مسولانه ودرگیرانه عناصر وحلقه های مرتبط وتاثیر گذار در طرح(سازمان های بیمه ای،بیمارستانهای خصوصی،تامین اجتماعی سازمان مدیریت و......)
. اگر امروز ظرفیت بکار گرفته شده توسط وزارت اموزش وپروش در بخش مدارس غیر انتفاعی را حذف نماییم چه نابسامانی را شاهد خواهیم بود .منطق جلب مشارکت مردم وبخش خصوصی (افراد متمول )توانست بارخارج از توان دولت را در حوزه اموزش وپروش سبک ،تعدیل وامکان اعمال مدیریت در مدارس دولتی را میسر سازد . بارها گفته شد این اقدام طرح نبود تزریق بدون برنامه پول بیت المال به پیکر پوسیده وساختارفشل وناکارامد مراکز درمانی وبیمارستانها بود . کشاندن مردم به به بیمارستانهای بدون ظرفیت وناتوان در پاسخگویی .تکلیف وزارت بهداشت محدود به بیماران پذیرفته شده در بیمارستانها نیست وزارت بهداشت مسئول بیماران سرگردان ومنتظران پذیرش حتی در پشت درهای اورزانس بیمارستانهای نیز میباشد اگر اینگونه به تکالیف وزارت بهداشت نگاه کنید تائید میفرمائید فاجعه ناشی از طرح فراتر از بحث مالی است
در جایگاه یک کارمند وزارت بهداشت با سابقه اظهار میدارم که طرح دارای نواقص خیلی زیاد و هزینه ساز برای دولت و تبعات آن تا سالیان سال برای ملت و بیماران می باشد چقدر بودجه که هدر داده شد و مفت و مجانی به جیب پزشک و کارمند ریخته شد از جیب تمام مردم ایرا ن و خزانه دولت
سلام.یک محک برای طرحهایی که اجرا میشود ،بررسی تاثیر آن روی درآمدها و فاصله طبقاتی هست.ظاهرا این طرح باعث شده بین درآمد بعضی پزشکان متخصص و سایر پزشکان و سایر کادرهای درمانی و همینطور با مشاغلی مثل مهندسی ،اختلاف فاحش (گاها تا چهل برابر )ایجاد شود درحالیکه در دنیا بین این درآمدها اختلاف منطقی وجود دارد و مثلا علت اینکه در ایران متخصصین مهندسی علاقه به مهاجرت دارند ولی متخصصین پزشکی علاقه ندارند همین مطلب هست.باید سطح درآمد متخصصین و کارمندان معمولی و اختلاف آنها با مقادیر متوسط در کشورهای مشابه ایران همسان سازی بشود تا عدالت اجرا شود.
این طرح حق العمل و هزینه های بهداشتی را چند برابر کرد و توقع این بود که پول نفت و مالیات ارزش افزوده و حذف یارانه بتواند همه ی هزینه ها را پوشش دهد دلیلش هم واضحه چون هم تصمیم گیران و اجرا کنندگانش پزشک بودند در حال حاضر هم پس از چند برابر کردن هزینه ها دولت توان پرداخت ندارد و پزشکان به دریافتی کمتر راضی نمی شوند لاجرم مردم باید چند برابر هزینه قبل از اجرای طرح تحول پزشکان را بپردازند علی برکت الله
سلام علیکم بنده یکی از کارشناسان رسمی وزارت بهداشت هستم همان 4 سال پیش نیز گفتم این طرح شکسته خورده است چرا چون فقط آقای وزیر بهداشت به فکر منافع شخصی خود و هم کیشان خود بود طرحی که 90 درصد اعتبارات آن صرف جیب و رفاه پزشکان و طرح دکوراسیون بدنه وزارت و بیمارستان ها و دفاتر شده و فقط 10 درصد هزینه جیب مردم شده پزشکی که مدت 7 سال با پول بیت المال تحصیل می کند هیچ فرقی با یک کارمند و کارشناس وزارت بهداشت ندارد و همچنین هیچ فرقی با یک معلم فوق لیسانس و یا یک افسر شاغل در مرزبانی ندارد چرا باید یک پزشک علاوه بر حقوق چند ده میلیونی پانسیون شیک و مبله نیز دریافت نماید آیا یک معلم در مناطق محرم دارای کلاس درس مبله هست حالا خونه یا پانسیون مبله پیشکش ویا یک افسر مرزبانی دارای یک خوابگاه مبله هست طرحی که قرار بود پول آن صرف هزینه درمان مردم شود فقط بیخود و بی جهت صرف هزینه های فرهنک لاکچری پزشکان شده آقایان محترم بهبود وضعیت بهداشت و درمان باید از مرحله اول زندگی با مراقبت و پیشگیری صورت بگیرد نه در مرحله آخر بصورت درمان و پزشکانی که حتی بخاطر پول و کسب ضریب کا بیشتر مردم را الکی مورد جراحی قرار دادند چرا زمانی که آقای وزیر بهداشت شمشیر برنده طرح تحول سلامت با شدت بر فرق سر مردم و سایر کارکنان فرود می آورد و همیشه مخالفان این طرح را آدمای غرض ورز و کوتاه بین و کوتاه فکر قلم داد می کرد
به جای دادن بدهی استقلال پرسپولیس بدهی طرح تحول سلامت رو می دادند که بنفع مردم باشه نه باز جیب یه عده ای
اجراي اين طرح در طي اين سه سال به دليل پرداختي بالا به پزشكان باعث شده حجم انبوهي از كنكوري ها به سمت رشته هاي علوم پزشكي گرايش پيدا كنند و حتي خيلي از دانشجويان رشته اي مهندسي انصراف داده و در رشته هاي علوم پزشكي مجدد كنكور دادند اين يعني فاجعه براي جامعه كه در دراز مدت ما نه مهندس نه علوم انساني با اگيزه نخواهيم داشت و خود فارغ التحصيلان رشته هاي علوم پزشكي نيز بيشتر به سمت كسب درامد سوق پيدا خواهند كرد
حداقل حقوق رو امسال ده درصد بالا ببرید حقوق نجومی بگیران و پزشکان رو سیصد درصد افزایش بدید احتمالا مشکلات حل خواهد شد!
قانون مدیریت خدمات کشوری میگفت حداکثر حقوق هفت برابر حداقل حقوق است که این رقم خودش فاصله طبقاتی زیادی ایجاد میکرد و بهتر این بود که کمتر میشد اما مجلس و دولت به این هفت برابر هم قانع نشدند و حقوق های 20 میلیونی رو هم قانونی کردند.
تنها حل مشکل درمان تقویت بیمه و پرداخت فرانشیز واقعی توسط بیمار هست طبق قانون بیمار باید سی درصد درمان را به عنوان فرانشیز پرداخت کنه و بقیه توسط بیمه پرداخت بشه در حالیکه بیمه تعرفه خدمات را پایین تعیین میکنه و مابه تفاوت توسط مرکز درمانی از بیمار دریافت میشه و تا هشتاد و نود درصد توسط بیمار پرداخت میشه
طرح تحول فقط ریخت و پاش بود و دیگر هیچ
طرح تحول سلامت دو نتیجه کلی بیشتر نداشت: 1)پولدار شدن یک عده از کارکنان و پزشکان (بی عدالتی در پرداختی کارکنان) 2)سرگردانی و معطلی بیشتر بیماران در بیمارستان ها که به پرداخت هزینه کمتر نمی ارزه(از بین رفتن سلامت روانی مردم)
خیلی جالبه
هر وقت این دولت خرابکاری داره یه یادی هم از احمدی نژاد میکنید
طرح هدفمندی یارانه های عجولانه و شکست خورده بود؟ نمی فرمایید همان طرح سالانه 80 هزار میلیارد تومان درآمد عاید دولت یازدهم و دوازدهم کرده؟
بیمارستان عالی نسب تبریز ببینید چه خبره؟
من پزشک نیستم، فقط پیشاپیش به مهندسینی که میان گله میکنن حقوقشون به نسبت پزشک ها کم هست یه جمله رو میگم. شما هم یه کار انجام بدید پول بگیرید. مثلا همین پروتزهای پزشکی رو مهندسین متالورژی لطف کنن بسازن پولش رو بگیرن که وارد نشه از خارج. یا چهارتا ماشین آلات نساجی جدید طراحی کنید که هزینه تولید منسوجات تو کشور کم شه نخواد وارد کنیم. برای کار نکرده پول و حقوق نمیدن دوستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
مشکل از علم مهندسی ایرانی ها نیست برخی از همین مهندس های ایرانی یکی یکی دارند می رن اون ور آب و درآمد خوبی دارند چرا؟
چون کارفرمایی دارند که میتونه از علم اون ها نهایت استفاده رو ببره و هم خودش سود کنه و هم حقوق خوبی به اون ها بده
.
حتی من دوستانی دارم که همینجا دارند به صورت دورکاری برای خارجی ها برنامه نویسی کامپیوتر می کنند و 4 برابر اینجا حقوق می گیرند و الان به فکر مهاجرت دائی افتادند...
کیارستمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
شما فکر می کنی پزشک کار انجام میده.
کتاب را طوطی واری حفظ کردن و عمل کردن و توکل به خدا اگه شد که چه خوب اگه نشد هم به درک

را بهش نمی گند کار.

همین کارانه نجومی را که به پزشک می دهند به مهندسین می دادند الان جزو کشور های صنعتی بودیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
شما که پزشک نیستی قبول!
گیرم همه مهندسان این مملکت هیچ کاره!!
از خود بپرس توی بقیه کشورها هم یک پزشک با یک کارگر با یک نانوا با یک معلم با یک پرستار با یک مکانیک با یک... اینهمه تفاوت دریافتی داره.
جواب این سوال می تونه مشخص کنه که آیا پزشکان در ایران مافیا دارند یا نه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
همین سایتی که شما الان داخلش پیام گذاشتی را یک مهندس نرم افزار نوشته نه یک پزشک.
البته نه با کارانه نجومی.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
چقدر معلومه که پزشک نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
عزیز دل برادر شما مطمئن باشید که مهندسین پزشکی اینقدر عقلشان میرسد اما مافیایی که در لوازم پزشکی و دارو وجود دارد که بهترین جنس را هم تولید کنید به راحتی شما را بایکوت میکنند تا اجناس وارداتی خود را بفروشند. متاسفانه این مافیا ارتباطات قوی با مدیران وزارت بهداشت دارند.
همه اینها را بگذارید در کنار این که ادارات مختلف در کشور ما عزمشان را جزم کردند تا پدر تولید کننده را دربیاورند.
راه حل همه ی این مشکلات افزایش ظرفیت پزشکی بود و بس اگر پزشک به اندازه کافی داشتیم روستاها بی پزشک نمی ماند اگر پزشک به اندازه کافی داشتیم حقوق های پزشکان انقدر بالا نمی رفت و تاقچه بالا نمی گذاشتن
تنها،راه نجات طرح تحول سلامت ،این است که با تعدیل مالیاتی بر درآمد پزشکان ،و دارو فروشان ،و بیمارستانهای خصوصی ،با نظارت دقیق ،وصحیح ،جلو شکاف طبقاتی را بیگیریم
بله ، اینکه مهندسین ما فقط عنوان مهندسی و مدرک آن را یدک می کشند صحیح است. نمونه آن کارخانجات باماشین آلات فرسوده و غیربهره ور است. این ها فکر می کنند باید نان عنوان ومدرک خود را بخورند. مهندسی که مبتکر است درآمد خود را هم به دست خواهد آورد.
یکی از افتضاحات طرح تحول درآمد (!) ، به زمین زدن رشته های انسانی و مهندسی و علوم پایه هست.

خواهش می کنم در گزارشی تعداد داوطلبان کنکور در رشته های مختلف رو طی چند سال اخیر بررسی کنید.
طرح تحول سلامت ی بهم ریختگی در بخش بهداشت ودرمان درست کرد که حالا حالاها نمیشه درستش کرد متأسفم برای مسئولینی که اینجوری بی مطالعه طرح اجرا میکنن
قسمت عمده بودجه طرح صرف پرداخت کارانه پزشکان شده
دوست ناشناس من.مهندسان توانایی انجام خیلی کار رو دارن.به عنوان مثال مهندسین شیمی توانایی ساخت انواع داروها رو دارن ولی اجازه ندارن که به این حیطه وارد بشن.دلیلش هم انحصار درمان ودارو هست فقط یک نمونه در مورد ایمپلنت دندان برو تحقیق کن ببین که چه خبره.ایمپلنت کمتر از صدهزارتومانی رو باهات 800 تا یکی دو میلیون و خرده ای حساب میکنن البته جدای از دستمزد.البته این انحصار ریشه چند هزارساله داره.بماند.در سایر زمینه ها هم همینطور.
{جلوی ضرر را از هر جا بگیری نفع است } یک اصل کلی و منطقی است . متاسفانه اشخاص و باندهای منتفع از پولهای هنگفت تزریق شده به این طرح به اصطلاح تحول نظام سلامت که به قیمت به رکود کشاندن صنعت/کشاورزی/اموزش/خدمات عمومی/اشتغال و... تامین میشد صدای هر منتقد دلسوزی را در حنجره خفه میکردند و حاصل کار این افتضاح به بار نشست!!!
باز هم تا بدتر نشده مسولین دلسوز باید فکری برای در اوردن این سنگ افتاده در چاه بکنند.
مقصر اصلی در کمبود اعتبارات خود دولته .من در دانشگاه علوم پزشکی کارمند هستم .بیمارستان ها درآمد خوبی دارند و از بیمه چند صد میلیارد طبکار و باز بیمه ها از دولت طلبکار( در واقع دولت صندوق بیمه ها را خالی کرده) اگر دولت به صندوق بیمه ها دست نزند و بیمه ها بدهی شان به بیمارستان ها به موقع پرداخت کنند هیچ مشکلی از بابت مالی نخواهند داشت.
صحبت از پژمردن یک برگ نیست وای جنگل را.......

داستان ما داستان جهان سومی بودن است. داستان خویش علامه دهر پنداری، داستان افق دید تا نوک بینی و هزاران بار گزیده شدن از یک سوراخ است. مفاهیمی مانند خرد جمعی، کار کارشناسی، آینده نگاری، سناریو نویسی و وجدان کاری کیلویی مجانی بودن است. تا در بر روی همین پاشنه می گردد سالها باید تاسف خورد به ندانم کاری، به حماقت و سرمایه های بر باد رفته
با سلام تمامی طرحهای اجرایی در کشور متاسفانه ایده ووابسته به یک نفر وزیر و ...است نه طرح سیستمی و کلی از زمان اجرای طرح سلامت متاسفانه مطبها در شهرهای کوچکی مثل خلخال برچیده شدند همین الان در شهر خلخال با جمعیت 90 هزار نفری حتی یک تا مطب متخصص هم نمی باشد مردم آواره دیگر شهر ها شدند و دکتر طرحی که در عرض 2ساعت 80 نفر را به صورت فله ای معاینه می کنند وضع طر ح سلامت این است واین طرح عملا حق انتخاب را از مردم گرفته وقت آن شده این طرح بااصلاحاتی لاز با اجازه ایجاد مطب در مناطق محروم و...انجام شود در غیر اینصورت وضعیت بغرنج کننده ای برای مردم ایجاد خواهد کرد .
قسمت بزرگی از این بدهی بابت کارانه های نجومی پزشکان است.

از آقای وزیر بپرسید توی کدوم کشور دنیا کارانه یک پزشک متخصص بیش از ۵۰ برابر حقوق یک کارگر تمام وقت است.
شما که پزشک نیستی و احتمالا اقوامت پزشکن چطوره پول نفتو بدن به پزشکا که از مریضی مردم پول در میارن نوبت سازندگی و تولید شد بریم با اروپا رقابت کنیم موافقی دیگه پول مفت بدجور مزه کرده اما در جریان باشید منابع زیر و رو زمینی در حال اتمامه و تا وقتی سرمایه ها سمت سازندگی و تولید نره گشایشی نخواهد بود منتظر روزهای بد باشید
پول طرح سلامت امثرش وارد جيبهاي بزرگ پزشكها ميشه با اين رويه معلومه شكست ميخوره، ايران بهشت پزشكهاست هيچ جاي دنيا نميتونن اينقدر دربيارن
اگه دستورات اسلام و طب اسلامی اجرا بشه بسیاری از مشکلات حل میشه و نیازی به خرج کردن این همه پول برای درمان نیست
منبع مالی اصلی طرح تحول نظام سلامت آزاد سازی دلارها در مذاکرات هسته ای بود مسئولین بدون اینکه آینده نگری کنند که آزاد سازی دلارها ادامه دار نیست این طرح را به اجرا گذاشتند که عواقب بسیار بدی داشته و خواهد داشت. یادمان نرفته که این آقایان همانهایی هستند که چند سال قبل طرح خودکفایی بیمارستانها را به اجرا گذاشتند.
بله اگر منابع پايدار طرح تامين و از طرفي فاصله هاي پرداختي كه ناجوانمردانه بين پزشكان جراح و عضو هيات علمي باساير پزشكان و همچنين ساير كادر درماني از جمله پرستاران باعث نارضايتي عميق گرديد

ايا طرح توانست پزشكان را به سمت مناطق محروم سوق دهد
چرا حتي پزشكان عمومي جذب طرح نشدند

چرا متخصصين بدون حضور خودشان مهرهايشان در دست انترن ها و رزيدنت ها كار مي كند و عوايد زحمات انها بجيب انها كه در بخش خصوصي و مطب هايشان مشغولند برود

كدام سيستم درماني و كدام دولت چنين پول مفتي را به يك قشر خاص پرداخت كرده است

در حوزه سلامت و توانبخشي چقدر مبالغ طرح اختصاي يافته
معلوم است كه بسيار كم و اندك

سيستم هاي نظارتي و ديوان محاسبات كجا بودند تا در امد هاي افسانه اي تا سقف يك ميليارد را رصد كنند

اين طرح اثاري از جوًمثبت را در بر داشته ولي در اجراي عدالت در درون خود تعارضات عظيمي دارد كه مثل يارانه هايي كه از بن مشكل توزيع عدالت داشتند

با شكست مواجه خواهد شد
این طرح هم به نفع قشر پرشک بود و هم به نفع مردم(مخصوصا مردم) و واقعا خجالت آوره که به خاطر ۱۸ هزار میلیار متوقف بشه شاید بگید پول خیلی زیادیه اما وقتی میفهمیم که یک پنجم پولی که این مشکل رو حل میکنه فقط در اختیار برادر آقای جه اون موقع به فاجعه پی میبریم!! تکرار میکنم واوم های حدود ۲۰ نفر میتونه این طرح عظیم رو کاملا روی ریل حرکت برگردونه
هدفمندی یارانه ها چه بدهی بالا آورد که با این طرح مقایسه می کنید هر جا کم میارید به احمدی نژاد چرا حمله می کنید حضرات فقط از طرح هدفمندی در سال 80 هزار میلیارد درآمد کسب کردن سیاسی کاری و تخریب شما نتیجه عکس میده احمدی نژاد رو حذف و سانسور کردید بعد هر چی دوست دارید میگید اگر راست میگید بزارید اون هم حرف بزنه
شکست این طرح ثابت شده و هزینه بسیار بالایی روی کشور و مردم میزاره بهتر تا خیلی در این باتلاق فرو نرفته اند
اره دیگه پول مفت بیت المال هست دیگه ،واسه ازمون های سعی و خطا ی اقایون واقعا این بیمه مفت نمی ارزه دیگه عملا بیمه سرویسی ارائه نمیکنه اکثر دارو ها و دندان و خیلی چیزها که ازاده و جدیدا خود دکترها داروی کمه گرون رو تو دفترچه نمی نویسن و تو نسخه ازاد مینویسن والله من تو ۱۲ کشور خارجی کار کردم این بیمه اشغال رو جایی ندیدم.
اکثر کشورها حقوق حداکثر و حداقل سه برابر فرق داره،الان کانادا،استرالیا،تقریبا همه کشورهای توسعه یافته همون سه مرتبه براش در نظر میگیرن،تو ایران این شده 200 برابر،
همه اش تو جیب پزشکها ست از اول معلوم بود دخل خرج این طرح با هم نمی خونه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان