بازدید 20472
۹

با شهري آشنا شويد كه «با چماق اداره می‌شود»! +فيلم

تاريخ ثابت مي كند كه بارها برخي نيروهاي سد معبر شهرداري، در نقاط مختلف كشور پايشان را از گليم درازتر كرده و حوادث غم انگيزي را رقم زده اند؛ حوادثي كه با ضرب و شتم برخي دستفروشان به جريحه دار شدن افكار عمومي منجر شد. در تازه ترين اقدام مشابه كه در شهر مياندوآب اتفاق افتاد، يكي از نيروهاي سد معبر با چماق، دستفروش بي گناه را مصدوم كرد.
کد خبر: ۷۴۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 06 November 2017
با شهري آشنا شويد كه با چوب و چماق اداره مي شود
تاريخ ثابت مي كند كه بارها برخي نيروهاي سد معبر شهرداري، در نقاط مختلف كشور پايشان را از گليم درازتر كرده و حوادث غم انگيزي را رقم زده اند؛ حوادثي كه با ضرب و شتم برخي دستفروشان به جريحه دار شدن افكار عمومي منجر شد. در تازه ترين اقدام مشابه كه در شهر مياندوآب اتفاق افتاد، يكي از نيروهاي سد معبر با چماق، دستفروش بي گناه را مصدوم كرد.

به گزارش «تابناك»؛ در روزهاي گذشته اتفاق تلخ ديگري كه از برخورد ناشايست نيروهاي سد معبر شهرداري ها با دستفروشان حكايت دارد، اين بار در شهر مياندوآب رخ داد و انتشار فيلم آن در شبكه هاي مجازي خاطر بسياري را مكدر كرد.

در مقام واكنش به اين موضوع دادستان شهر مياندوآب و سرپرست شهرداري اين شهر نه تنها واقعيت قضيه را تكذيب و از زير بار مسئوليت آن شانه خالي نكردند، بلكه از افكار عمومي عذرخواهي كردند و سخناني را بر زبان آوردند كه قابل تأمل بود.

دادستان شهرستان مياندوآب در اين باره گفت: بلافاصله بعد از انتشار خبر ضرب و جرح یکی از همشهریان دستفروش توسط مأموران سد معبر شهرداری که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شد، دادستانی بر حسب وظیفه ذاتی، بلافاصله به موضوع ورود و عامل این حادثه با قرار مناسب راهی زندان شد.

 حجت الاسلام و المسلمين اصلاني افزود: به نظر می رسد از شهری که بیش از یک سال است فاقد شهردار می باشد، نمی توان انتظاری بیش از این داشت.

اصلانی خاطرنشان کرد: مسئولین مرتبط مخصوصا اعضای محترم شهر، باید مصالح شخصی و حزبی خود را کنار گذاشته و به فکر منافع عمومی و صدا میلیون تومان بیت المالی باشند که از نبود شهردار به تاراج می روند، باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب اضافه کرد: متأسفانه شهری که باید مدیریت و اداره آن بر پایه اخلاق و رفتار اسلامی و قانونی اداره شود، امروز بر اثر سوء مدیریت با چماق اداره می شود.

در همين رابطه، سرپرست شهرداري مياندوآب نيز ضمن عذرخواهی از مردم  مياندوآب گفت: از همه مردم عزیز و همشهریان گرامی به دلیل این موضوع ناراحت کننده، عذرخواهی می کنیم و امیدواریم که دیگر شاهد چنین اقدامات و رفتار ناراحت کننده ای نباشیم.

بنا بر مواضع دو تن از مسئولان ارشد شهر و شهرستان مياندوآب، آنها اين اتفاق رخ داده را تكذيب نمي كنند و وعده مي دهند كه با عامل حادثه برخورد شديدي خواهند كرد، اما اين براي چنين رخداد فاجعه باري كافي نيست.

اين اولين باري نيست كه يك نيروي سد معبر شهرداري در شهرهاي مختلف كشور اقدام به ضرب و شتم دستفروشان مي كنند و اين آسيب نگران كننده با يك عذرخواهي ساده و برخورد با يك عامل خاطي حل نخواهد شد.

پرسش اول اين است كه چرا به رغم تكرار چنين حوادثي، هيچ مسئولي تا كنون متوجه اين موضوع نشده است كه بايد در جذب و به كارگيري نيروهاي سد معبر حساسيت بيشتري به خرج دهند و به آنها نحوه صحيح برخورد با مردم را آموزش دهند؟

پرسش اساسی تر ديگر، اين است كه چرا همچنان پديده دست فروشي و سد معبر در كشور وجود دارد و روز به روز نيز در حال افزايش است؟ اساساً راه صحيح برخورد با اين پديده نگران كننده چيست؟

حالا و با شرايطي كه پيش آمده آيا واقعاً عامل ضرب و شتم مقصر تنهاي حادثه مياندوآب است كه بايد با او برخورد شود؟ آيا اعضاي شوراي شهر، سرپرست شهرداري و ساير مسئولان كه در جذب چنين فردي نقش داشته اند، مقصر نيستند و نبايد با آنها برخورد شود؟

نظر به اينكه چنين حوادثي با انتشار در شبكه هاي مجازي به جريحه دار شدن افكار عمومي منجر مي شود و بسيار تكان دهنده و غم انگيز است، به نظر ضروري است، نسبت به ريشه يابي پديده دستفروشي، برخورد با نيروهاي سد معبر خاطي و نحوه صحيح انتخاب و گزينش اين افراد اقدام شود.

در مورد شهر مياندوآب نيز آنچنان كه دادستان اين شهر تأكيد دارد، نظر به نبود شهردار به مدت يك سال و اداره شدن شهر با سرپرستي كه اجازه مي دهد نيروهايش با چماق بر مردم مديريت كنند، ضروري است، دستگاه هاي دولتي و ارشد به صورت جدي تر اين مسأله را پيگيري كنند.
 
تعداد بازدید : 3272
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۹
اگر شهروندانی که شاهد این ماجرا بودند این مامور را نگیرند و با همین چوب ادب نکنند فردا نوبت خدشان خواهد بود. کجاست قانون؟کجاست شرع؟ کجاست غیرت؟
من موندم يه خبر خوش از اين مملكت نيست يعني فقط تو روزنامه كيهانه كه همه چي آرومه بابا يه خبر خوب بدين همش قتل تجاوز سرقت و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
همش تقصیر فضای مجازیه
اگر این فضای مجازی نبود این همه خبر بد هم پخش نمیشد و فقط خبرهای خوب کیهان و صدا و سیما بود که میدیدیم و خوشحال میشدیم
لعنت به این فضای مجازی
به خدا نباید از کنار این ماجرا به راحتی گذشت!! مگر شهر هرت است!!!؟؟؟؟؟ ببینید چطور به سر و صورت این بینوا چوب میزند!!!!یکی به من بگه چی باید کرد تا حق این مرد گرفته بشه؟!!! مگر ایشان چکاره است که اینگونه چوب به دست شده؟ صد رحمت به شعبان بی مخ!!!!
آدم دیوانه میشه!!
چرا مردم چوب رو ازش نگرفتن و همانجا ادبش کنند!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
خدا خودش به داده این جماعت مظلوم که دنبال در اوردن نون حلال برای زن و بچه هامون هستن برسه. بابت این به احترامی است کسی رو توبیخ کردن یا نه؟ از این فیلم ها زیاد میگذارید لطفاً از بعدش هم گزارش تهیه کنین و به دنبال عدالت جویی باشین.
شما طوری موضوع را مطرح کرديد انگار در پايتخت - تهران - وضع خیلی خيلی عالی هست ( وضع برخورد ماموران با دستفروشان). بیشتر دوست داشتید وجهه یک شهر و مردمان آن را خراب کنید تا مطرح کردن موضوع. همه جای ایران مشکلاتی شبیه این هست
تابناك ! وجداناً يك بار موضع خودت رو در قبال دستفروشي اعلام كن .
افرادی که نظر دادند تماما از روی احساسات بوده یا دلسوزی وترحم اما باید دید واقعیت چیست ملاحظه بفرمایید اگر برخورد قاطع با افرادی که بهر طریقی سد معبرد میکنند نشود ، وای مصیبت ها برای افرادی که درخیابان ها رفت و آمد میکنند، پس باید قدری با انصاف نظر بدهیم
با برخوردهای این چنینی کار درست نمیشه و محکوم است
اما انصاف هم باید داشت سد معبر تخلف است واز طرفی دستفروشی یک معضل اجتماعی و اقتصادی ناشی از مدیریت غلط دولتها در ایجاد اشتغال است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل