بازدید 29898
کاوه مدنی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست در غرفه «تابناک»؛

نگویید بحران آب؛ دچار ورشکستگی آب شده‌ایم!

معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی - اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در غرفه «تابناک» در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
کد خبر: ۷۴۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 01 November 2017
نمایشگاه مطبوعات به روز چهارم رسید٬ گویامدیران با نمایشگاه قهرندمعاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی - اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در غرفه «تابناک» در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش «تابناک»، کاوه مدنی که برخی او را با موضع گیری هایش در خصوص بحران آب در ایران می‌شناسند و مدتی است که در کسوت یکی از معاونان سازمان محیط زیست به خدمت مشغول است، در پاسخ به این سوال که آیا انتصاب خود را در راستای توجه روزافزون به مقوله بحران آب در کشور و حضور مسئولانی با این دغدغه در محیط زیست می‌دانید؟، گفت: ابتدا تاکید کنم که نباید بگوییم "بحران آب"، بلکه باید بگوییم "ورشکستگی آب" چراکه از بحران گذشته‌ایم و ورشکسته شده‌ایم! البته زمانی که دکتر کلانتری خواست که به کمکش بروم، درباره «آب» صحبت نکردیم و به طور خاص درباره معاونتی که عهده دار هستم حرف زدیم اما مطمئنا چون تخصص من این مساله است، احتمالا این موضوع مدنظر ایشان بوده است.

وی در ادامه افزود: اینکه آب در اولویت های کاری رئیس سازمان و مجموعه محیط زیست کشور است، موضوعی است که پیشتر هم دکتر کلانتری در خصوص آن سخن گفته‌اند و حتی تاکید کرده‌اند که هفتاد درصد نیرو و توانشان را در زمینه آب می‌گذارند. به طبع، ما هم که در زیرمجموعه ایشان به فعالیت مشغولیم، چنین رویکردی را در دستور کار داریم و می‌کوشیم حقوق از دست رفته سازمان محیط زیست در زمینه آب را احیا کرده و مسئولیت های رها شده یا جدی گرفته نشده در این خصوص را به دیگر ارگان ها یادآور شویم.

مدنی که از جمله مدیران جوان کشورمان به شمار می‌آید، در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین بحران آب و ورشکستگی وجود داد؟، گفت: در بحران هنوز می‌توان اقداماتی را در دستور کار قرار داد تا اوضاع را مدیریت کرد که این وضعیت برای کشور ما مصداق ندارد و تنها چاره پیش رویمان، کاهش مصرف است. اینکه بپذیریم اوضاع از بحران گذشته و دیگر ورشکسته هستیم، تدابیر متفاوتی اتخاذ خواهیم کرد و این چیزی است که نیازمندش هستیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سوال که آیا ورشکستگی به معنای ناامید شدن نیست؟، گفت: بحران در تعریف شرایط حادی است که البته تا حدی برگشت پذیر است. بر این اساس است که وقتی بحرانی رخ می‌دهد، از مدیریت بحران می‌گوییم و می‌کوشیم شرایط را به روال قبل بازگردانیم که البته گاهی موفق نمی‌شویم و شکست می‌خوریم اما شکست که خوردیم، جنس اقداماتمان تغییر می‌کند. مثل حادثه پلاسکو که آتش سوزی آن بحران بود و در مدیریتش موفق نشدیم و شکست خوردیم. حالا با شرایطی مواجهیم که دیگر آن سازه را نداریم و می‌بایست برای کسبه شاغل در پلاسکو و تامین مالی شان چاره جویی کنیم. در آب هم وضعیت همین است و می‌بایست به تطبیق پذیری برسیم چراکه بسیاری از مسایل را نمی‌توان –در کوتاه مدت- به وضعیت و شرایط قبلی برگرداند. اگر بپذیریم ورشکسته هستیم، معقول ترین کار کاهش مصرف و تقاضاست چراکه منابعمان کاهش یافته است.

مدنی در پایان گفت: نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد این است که نمی‌توان همه توجه را به مقوله آب معطوف کرد و از دیگر مسائل، مثل مدیریت پسماند، آلودگی هوا، مشکلات گریبانگیر حیات وحش کشور و... غافل شد و ما در آموزش هایمان می‌کوشیم عدالت را در توجه به این مشکلات رعایت کرده و آنها را به عموم یادآور شویم اما گاه علاقه مردم به مسایل یا فشار برخی مشکلات موجب می‌شود که برخی مشکلات بیشتر در کانون توجه قرار گیرند. مثل زمانی که ریزگردها شدت می‌گیرند و به دنبال آن توجه به این مشکل افزایش می‌یابد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۹
ایران ثروتمند از شمال به بزرگترین دریاچه جهان و از جنوب به اقیانوسها راه داد باید دستگاه های اب شیرین شروع به فعالیت کنند ولو صرفه اقتصادی نداشته باشد حتما صرفه سیاسی خواهد داشت .و با انتقال اب شور برای احیای دریاچه های شور کشور خصوصا دریاچه ارومیه اقدام شود اگر الان اقدام نشود در اینده حسرت بزرگی خواهیم داشت
با این دولت و مسولان از دست تو هم هیچ کاری بر نخواهد امد
مبارك است ! بفرماييد قصور از چه كسي بوده ؟
آقاي مدني با حرف كار از پيش نميرود در دشت قزوين ودر منطقهزين آباد در فاصله هر صد متر يك حلقه چاه حفر شده تنها راه پر كردن اين چاها ميباشد قانون هم وجود دارد ببينيم مرد عمل هستيد يا الكي حرف ميزنيد هيچ اعتباري نميخواهد اين منطقه را بعنوان نمونه انتخاب كنيد
گرته برداری از سخنان رئیسش کرده! تو خود کرده ای برای آب کشورت
ارزان بودن قیمت هر متر مکعب آب ؟!!!! یکی از عوامل مهم مصرف زیاد آن است .لطفا قیمت را بالا ببرید تا مردم فرهنگ مصرف آب را یاد بگیرند.
واقعا بی کفایتی مدیران قبلی و عدم توجه به منابع ابی کشور باعث این خسران عظیم و ورشکستگی بیسابقه شذه است ...........!!!
خدا خودش کمک نماید ...........
ایران ۱۵ سال اینده را نخواهد دید

قبلا گفتم ولی درج نکردید تابناک
اینو نشر بدید از مقدار منفی و مثبت ها میفهمیم چقدر هم عقیده با من وجود داره
بنظر من چاره حل این معزل تنها و تنها در افزایش جمعیت نهفته است
قدمت بحران اب دركشور ما همزاد چند هزار ساله كشور ماست وكمبوداب هميشه يكى از بزرگترين معضلات مردم اين سرزمين بوده است لوله كشى اب به خانه هاى مردم بدون دادن اموزش سبب غفلت مردم أكم ابى تاريخي كشور شد وبيش از درامد اب را هزينه كردند اب شور را شيرين كنيد ومردم اموزش دهيد وجمعيت را با ابى كه داريم متناسب كنيد تا مشكل اب روال عادى بخود بگيرد
وقتی بالای 90 درصد مصرف آبمون توو بخش کشاورزیه اینکه به مردم بگیم صرفه جویی کنید زیاد معنی نداره. به نظر باید کشاورزی تعطیل بشه به جز در محصولات استراتژیک مثل گندم
دچار ورشکستی آب نشدیم بلکه مدیران کوتوله ی بی سواد...... ما را دچار ورشکستگی آب کردند
حقوق یک مدیر معمولی شرکت آب حدود 10 میلیون تومان هست:) خدا برکت بده:)
در چه چیزی ورشکسته نشده ایم؟ وقتی در انسانیت ،( ادب ،و اخلاق ،و حقگویی، صداقت ،و راستگویی ،و پاکدستی ) ورشکسته شده ایم ،دیگر چیزی نمی ماند که داشته باشیم ،واگر هم باشد آنرا به هدر میدهیم ؟ سرمایه دنیوی ،ونعمت الهی زمانی دارای ارزش میگردد ،که انسانیت وجود داشته باشد ،اینک مدتی است ،سرمایهٔ انسانی ملت ایران نابود شده ،،و به یغما رفته ،،؟
ایشون از دانشمندان جوان برتر شناخته شده در دنیا هستند....کاش به عنوان وزیر نیرو یا علوم معرفی میشدند.
پروژه ایرانرود باید پیگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
بعله! روند پروژه سازی و پولسازی ادامه دارد!!
برخی صنایع مانند پتروشیمی - فولاد و ....... که حجم زیادی از آب را مصرف میکنند تعطیل و به مناطق پر آب ساحلی کشور منتقل کنید . الگوها را هم تغییر دهید. آب های سرگردان و باران های سیل آسا را کنترل کنید . قیمت آب بهای مصرفی شهر ها که در این چند ساله گذشته ده برابر رشد کرده (رشد 1000 درصدی !!!)میتوان بحران یا ورشکستگی آب را مهار کرد .
گذشته از اینکه چقدر آقای دکتر مدنی بتونن موفق باشن (که البته انتظار معجزه هم نباید داشت) ولی انتخاب ایشون که یکی از نخبگان مطرح کشور و استاد یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در بریتانیا هستند، حرکت بسیار امیدوارکننده ای برای اصلاح نحوه اتخاب مدیر در کشور هست که ایکاش در همه زمینه ها بهش توجه بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی