بازدید 20974

پوتین در محاصره زنان

کد خبر: ۷۴۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 31 October 2017
یک زن روس به نام «یکاترینا گوردون» که دیده بان حقوق بشر و مجری تلویزیونی است، برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، خانم گوردون در یک برنامه ویدئویی که روز دوشنبه از برخی سایت های اینترنتی روسی از جمله سایت لنتارو پخش شد آمادگی خود را برای نامزدی مقام رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد.
 
خانم گوردون در برنامه ویدئویی خود مدعی شد که تنها فردی است که نامزدی خود را برای انتخابات مقام رئیس جمهوری روسیه با دفتر رئیس جمهوری هماهنگ نکرده و مورد توافق قرار نداده است.
 
وی در ادامه گفت: 37 ساله و حقوقدان هستم، دفتر وکالت دارم و پنج سال است که از حقوق زنان دفاع می کنم.
 
وی تاکید کرد، دفاع از حقوق این قشر و کودکان را سرلوحه برنامه های خود به عنوان رئیس جمهوری روسیه قرار داده ام.
 
یکاترینا گوردون همچنین از وضعیت تامین حقوق زنان و کودکان در روسیه انتقاد کرد و گفت، برای احقاق حقوق آنان به ویژه تامین حقوق زنان مطلقه تلاش خواهد کرد.
 
به گزارش رسانه های روسی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز (دوشنبه) از اعلام آمادگی خانم گوردون برای نامزدی مقام ریاست جمهوری روسیه استقبال کرد و افزود: یکاترینا گوردون به عنوان شهروند روس چنین حقی را دارد.
 
گوردون دومین زن روس اسیت که برای نامزدی مقام رئیس جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده است.
 
پیشتر کسنیا سابچاک خبرنگار شبکه تلویزیونی دوژد (متعلق به مخالفان دولت روسیه) در نامه ای آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود.
 
وی در نامه سرگشاده که هفته گذشته در روزنامه روسی ودوموستی منتشر شد، نوشت: در مورد هر گونه رقابت اجتماعی با مسئولیت رفتار می کنم و با درک ریسک ها و دشواری زیاد چنین هدفی، تصمیم گرفتم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم و ممکن است واقعا چنین گامی برای اصلاحات در روسیه ضروری باشد.
 
کسنیا سابچاک که 36 ساله و دانش آموخته رشته علوم سیاسی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ است در کارنامه خود مجری چند برنامه تلویزیونی سیاسی و اجتماعی از جمله شبکه اول روسیه و دوژد را دارد و اکنون نیز خبرنگار است و به عنوان مخالف دولت شهرت دارد.
 
سابچاک که سال های 2012 و 2013 عضو شورای هماهنگی مخالفان دولت بود، تنها فرزند آناتولی سابچاک نخستین شهردار سن پترزبورگ پس از فروپاشی شوروی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری کنونی روسیه در دهه 90 میلادی نیز چند سال تا 1996 معاون وی بود.
 
انتخابات ریاست جمهوری روسیه اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
 
پوتین که اکنون سومین دوره ریاست جمهوری را می گذراند و بر اساس قانون اساسی نیز اجازه شرکت در انتخابات را دارد، اعلام کرده هنوز برای شرکت در رقابت های انتخاباتی پیش رو تصمیم نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل