بازدید 12052
۱

دستاورد خارق العاده‌ی دانشمندان چینی در کشت برنج با آب شور دریا

دانشمندان چینی اعلام کرده اند که با کشت گسترده و پربازده برنج در آب نمک به یک دستاورد چشمگیر در صنعت کشاورزی دست یافته اند.
کد خبر: ۷۴۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 26 October 2017
دانشمندان چینی اعلام کرده اند که با کشت گسترده و پربازده برنج در آب نمک به یک دستاورد چشمگیر در صنعت کشاورزی دست یافته اند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today،  این دستاورد در گذشته هم آزموده شده بود، اما دانشمندان موسسه ی تحقیق و توسعه ی برنج مقاوم کینگداو-آلکالی توانسته اند با سه برابر کردن میزان بازدهی این محصول، آن را به میزان 4.5 تن در هکتار افزایش داده و وارد مرحله ی تجاری سازی نمایند. 

دستاورد خارق العاده‌ی دانشمندان چینی در کشت برنج با آب شور دریا

به گفته ی یوان لنگپینگ، که از او به عنوان "پدر برنج ترکیبی" چین یاد می شود، کشت برنج در آب نمک مجموع تولید برنج چین را در حدود 20 درصد افزایش خواهد داد و بیش از 200 میلیون نفر می تواند از آن تغذیه کند. 

این نوع جدید از برنج ترکیبی در کنار 200 نوع دیگر برنج موجود در کینگداو تولید شده است (کینگداو نام شهری ساحلی در شرق استان شاندونگ چین است). محققان چینی این موفقیت را به وسیله ی پمپ کردن آب دریای زرد، رقیق کردن آن، و در نهایت هدایت آب ها به سوی شالیزارهای کشت برنج به دست آورده اند.

لازم به ذکر است که از ماه آگوست، برنج تولید شده از آب رقیق شده ی دریای زرد در بازارهای اینترنتی برای فروش گذاشته شده است. این در حالی ست که، این نوع جدید برنج با قیمت هر کیلو 50 یوان (7.5 دلار) هشت برابر گران تر از برنج تولید شده به وسیله ی شیوه های سنتی کشت برنج است. 

به گفته ی یک مدیر مالی چینی، سایت اینترنتی مذکور در ماه گذشته ی میلادی سفارش هزار مشتری برای خرید این نوع از برنج را ثبت نموده است و از ماه آگوست دست کم 6 تن از این برنج به فروش رفته است. همچنین، پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری درآمد حاصل از فروش این محصول نوآورانه به مبلغ 10 میلیون یوآن (1.5 میلیون دلار) افزایش خواهد داشت.  

 به گفته ی نا ژنگیوان، مدیر موسسه ی کشاورزی زیست محیطی ینان، این محصول را  نمی توان "برنج دریایی" نامید زیرا این برنج در محیطی کشت می شود که آب شیرین با آب دریا ترکیب می گردد. 

دانشمندان بر این عقیده اند که  برای تولید نوعی از برنج که در آب دریا کشت شود، سال ها تحقیق و پژوهش بیشتر مورد نیاز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
برین وارد کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس