بازدید 28174

سراتو ۱۰۴ میلیون تومانی بدون مشتری ماند

کد خبر: ۷۴۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 23 October 2017
در حالی روز گذشته قیمت کارخانه سراتو به ۱۰۴ میلیون تومان رسید که فروشندگان خودرو با این استدلال که کسی حاضر به پرداخت چنین مبلغی آنهم به سراتو نیست این خودرو را با قیمت ۹۹ تا ۱۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسانند.

به گزارش تسنیم، همزمان با افزایش قیمت ۵ خودرو شرکت سایپا فروش این محصولات در بازار هم با تغییرات قیمتی روبه رو شده است. به عنوان نمونه امروز ساینا با افزایش۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۹ میلیون تومان، تیبا ۲ با افزایش ۲۰۰ هزار تومان ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. در خودرو سراتو اما واکنش بازار  نسبت به افزایش قیمت این خودرو معکوس بوده است.

البته سراتو در ماه‌های گذشته ۳ میلیون زیر قیمت کارخانه در بازار به فروش می‌رسید و در حال حاضر هم که قیمت این خودرو در کارخانه به ۱۰۴ میلیون تومان رسیده فروشندگان خودرو با این استدلال که کسی حاضر به پرداخت چنین مبلغی آنهم به سراتو نیست این خودرو را با قیمت ۹۹ تا ۱۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسانند. سایر محصولات سایپا هم امروز در بازار با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی روبه رو بود.

به گزارش تسنیم، در خودروهای ایران خودرو هم بازار با کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی تعدادی از خودروها مواجهه بود. به نحوی که امروز تندر پلاس اتومات با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو پارس با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
 

قیمت تعدادی از خودروها در بازار امروز به شرح زیر است:
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰
یک ماشین از رده خارج که مدل ۲۰۱۲ هست و از سر و ته اش تا تونستن زدن ارزش این مقدار هزینه رو نداره.
واقعا متاسفم برای خودم و تمام هموطنان عزیز و مظلومم ، خارج کشور با حقوق 2 ماه میتونی یک ماشین معمولی خریداری کنی که همون ماشین معمولی تو ایران اولا بهترین ماشین ها حساب میشه و دوما اگه 30 سالم کار کنی بعیده پولش رو بتونی جمع کنی! اینه فرق ما و اونا
این ماشین تو کره ۳۰ ملیون تومان هست
اقا هادي درسته 30 ميليون اما ايا تا حالا ميدونستي تو كشورهاي غربي در عرض 5 سال دقيقا معادل پولي كه دادي و ماشين صفر خريدي با عوارض و ماليات بدي؟ چرا اينو هيچوقت به مردم نميگين؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
با این حساب تازه می شود 60 میلیون تومان . ما هنوز بین 30 تا 40 میلیون اضافه می دهیم .
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
میشه بگین کدوم کشور غربی. من در اروپا هستم و چنین قانونی ندیدم. حتی اگر بعد 5 سال همچین هزینه یی بدیم بهتر از اینه که یکباره 3 برابر ارزش خودرو بابت یه ماشین سانسور شده پول بدیم
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
هزینه ای که میگیرند، واقعا خرج خود صاحب ماشین میشه، هزینه ای که میگیرند، خرد خرد هست نه یکجا، هزینه ای که میگیرن برای ماشین داخلی ، خارجی یکی هست، عادلانه هست، نه انحصاری باشه معلوم هم نباشه که کجا خرج میشه ، بعد هم ماشینی بدن از فرغون بدتر!
با این پول میشه هیواندای اکسنت صفر خرید
اون بيمه و مالياتي كه ميگي رو ببين در سايتهاي مربوطه، در مورد ماشينهاي ارزان مثل اين سالي ١٥٠٠ دلار بيمه است، و هزينه نگهداري هم بسيار پايين است و كره ايي ها كه چند ساله هزينه سرويس و لوازم مصرفي ٢ سال اول رو هديه ميدهند، وانگهي نه كه اينجا ماليات و بيمه نميديم، من براي ٢٠٦ -١٠٠٠٠٠٠+٢٤٠٠٠+٦٥٠٠٠ انواع ماليات و بيمه پرادختم كه زياده با اين كيفيت اسفالت و چاله ها. اين ماشين و هيوندايي ها همگي قيمتشان يك سوم اين است و مشخصه كسي با اين قيمت نميخرد.
با این قیمتهای نجومی چند برابر قیمتهای بین المللی یکی میتونه توضیح بده چرا هنوز خودرو سازها با افزایش تولید و فروش تو ضررن و سود نمیسازن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان