بازدید 8374

فراکسیون حج مجلس به موضوع اضافه دریافتی ورود خواهد کرد

نایب رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس حساب کردن هر دلار را برای زائران بالاتر از نرخ موجود در بازار را ناشی از بی‌تدبیری و قصور مسئولان مربوطه دانست و گفت: مسئولان باید در این خصوص پاسخگو باشند و مجلس آن‌ها را مورد سوال قرار خواهد داد.
کد خبر: ۷۴۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 23 October 2017
سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از دریافت مبالغ اضافه از زائر امام حسین(ع) از سوی سامانه سماح، گفت: متاسفانه سامانه سماح با اخذ بیشترین قیمت بابت هر دلار از زائران با آنها دولاپهنا حساب کرده است؛ درواقع با احتساب اینکه امسال تنها یک و نیم میلیون زائر از طریق سامانه سماح عازم اربعین شوند، حدود 15 میلیارد تومان از جیب زائران فقط در اربعین برداشت خواهد شد که چنین رفتاری ازسوی مسئولان و متولیان با متقاضیان چنین رویداد بزرگ مذهبی و فرهنگی که در بطن جامعه رسوخ کرده، قابل پذیریش نیست.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون حج و زیارت مجلس فردا(سه‌شنبه 2 آبان ماه) در این رابطه تشکیل جلسه خواهد داد، ادامه داد: باید یکی از اقدامات مهم دولت برای سفر و راهپیمایی اربعین حسینی ایجاد سهولت بیشتر برای زائران به ویژه زائران کم توان مالی است.

وی حساب کردن هر دلار را برای زائران بالاتر از نرخ موجود در بازار را ناشی از بی‌تدبیری و قصور مسئولان مربوطه دانست و گفت: مسئولان باید در این خصوص پاسخگو باشند و مجلس آنها را مورد سوال قرار خواهد داد.

نایب رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس بیان کرد: برگرداندن پول‌های اضافی دریافت شده از مردم به حساب آن‌ها یا کاهش قیمت‌ها برای افرادی که هنوز هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند از جمله اقداماتی است که فراکسیون حج و زیارت مجلس به آن ورود می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس از راهپیمایی اربعین به‎عنوان تجمع و گردهمایی بزرگ جهانی شیعیان یاد کرد و ادامه داد: اگرچه  لغو روادید با عراق انتظار به حق مردم است اما باید به مسئولان در این خصوص به دلیل مسائل امنیتی حق داد، افزود: امید است مشکلاتی همچون اختلال در اداره مرز، کندی در صدور ویزا، ضعف در نظارت بر شبکه حمل و نقل،عدم تامین نیازهای ضروری مانند اسکان با باز شدن مرز خسروی و در ادامه مرز سومار کاهش پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار