بازدید 51089

شمارش معکوس: حیدرالعبادی به ایران پشت خواهد کرد!؟

به نظر می رسد، گام نخست واشنگتن برای آغاز راهبرد جدید منطقه ای دولت ترامپ علیه ایران از عراق آغاز می شود. پرسش اساسی این است که دولت عراق تا چه اندازه از این راهبرد ضد ایرانی آگاه است؟ در صورت آگاهی، آیا رهبران عراق به راهبرد مشترک ریاض ـ واشنگتن علیه ایران همراهی خواهند کرد؟ دولت عراق چه اهدافی از بهبود روابط با ریاض دنبال خواهد کرد؟
کد خبر: ۷۴۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 22 October 2017
تحرکات دیپلمات و سیاسی جدیدی در خاورمیانه در حال شکل گیری است که در صورت وقوع، می تواند نظم سیاسی و امنیتی خاورمیانه را تغییر دهد. این تحولات صرفا به اقلیم کردستان عراق و یا صرفا شکست داعش در عراق و سوریه اختصاص ندارد، بلکه باید به تلاش بازیگران منطقه ای برای یارگیری در مقابل یکدیگر نیز اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک»، در همین زمینه باید به سفر روز گذشته حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به ریاض به دعوت مقامات سعودی اشاره کرد؛ سفرهایی که به نظر می رسد، همزمانی شان بی دلیل نیست و سعودی های تلاش دارند با هماهنگی و همکاری واشنگتن در اولین گام خود، عراق را از ایران دور و یا حداقل نقش بیشتری را در عراق ایفا کنند.
 
در همین رابطه، حیدر العبادی، روز شنبه به همراه هیأتی عالی‌رتبه شامل ده وزیر و شصت مشاور وارد ریاض شد و با مسئولان عربستانی نشست‌هایی را برگزار کرد.
 
دولت عراق با راهبرد جدید واشنگتن-ریاض علیه ایران همراهی خواهد کرد؟

همچنین قرار است روز یکشنبه مراسم امضای توافقنامه کمیته هماهنگی عربستان-عراق برگزار شود. ریاست این کمیته از جانب عربستان را ماجد القصبی و از جانب عراق را سلمان الجمیلی بر عهده خواهد داشت.
 
از سوی دیگر، روز گذشته وزیر انرژی عربستان با سفر به عراق پیام تبریک پادشاه کشورش به مناسبت پیروزی بر تروریسم را به رئیس‌جمهور عراق تحویل داد.
 
ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق عصر شنبه از خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر انرژی، صنعت و معدن عربستان و رئیس دوره‌ای سازمان اوپک که حامل پیام تبریک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان عبدالعزیز، ولیعهد این کشور به مناسبت پیروزی‌های ملت عراق بر تروریسم بود، استقبال کرد.

بنا بر این بیانیه، معصوم بر عمق روابط بین عراق و عربستان و اهمیت گسترش آن در همه عرصه‌ها به ویژه در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری، گردشگری، اقتصادی و همکاری فرهنگی و دانشگاهی تأکید کرد و گفت: احیای چهارچوب همکاری مشترک، هماهنگی تجاری و نفتی بین دو کشور حائز اهمیت است.

سفر تیلرسون به ریاض

همزمان با سفر العبادی، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز روز شنبه برای دومین بار طی چند ماه گذشته، جهت گفت وگو با مقامات عربستانی وارد ریاض شد.

او قرار است در این سفر ضمن تلاش برای حل بحران موجود میان عربستان و قطر، با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود در باره کاهش نفوذ ایران در منطقه به خصوص در عراق بحث و تبادل نظر کند.
 
دولت عراق با راهبرد جدید واشنگتن-ریاض علیه ایران همراهی خواهد کرد؟ 
 تیلرسون در همین راستا، روز یکشنبه در نخستین نشست کمیسیون هماهنگی عربستان و عراق شرکت خواهد کرد. کارشناسان برگزاری این نشست را یکی از نشانه های گرم شدن روابط میان ریاض و بغداد توصیف کرده اند.

 سفر وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه

این در حالی است که منابع دولتی در واشنگتن همچنین از سفر قریب الوقوع استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه خبر داده اند.

به گزارش این منابع، آقای منوچین در این سفر که از ۲۵ تا ۳۰ اکتبر به طول خواهد انجامید، به ترتیب با سفر به عربستان، اسرائیل، امارات متحده عربی و قطر با مسئولان این کشورها در باره حمایت مالی ایران از تروریسم گفت وگو خواهد کرد.
 
 دولت عراق با راهبرد جدید واشنگتن-ریاض علیه ایران همراهی خواهد کرد؟

استیون منوچین که در این سفر دوره ای سیگال ماندلکر، معاون خود در امور اطلاعاتی و تروریسم را به همراه خواهد داشت، در بیانیه ای اعلام کرده است که در این سفر، راهبرد جدید دولت ترامپ برای مقابله با نفوذ ایران ـ که به اعتقاد وی بر هم زننده ثبات در منطقه است ـ با شرکای خاورمیانه ای آمریکا در میان خواهد گذاشت.

 آغاز راهبرد منطقه ای ترامپ در برابر ایران
 
 به نظر می رسد، گام نخست واشنگتن برای آغاز راهبرد جدید منطقه ای دولت ترامپ علیه ایران از عراق آغاز می شود.
 
 در راهبرد جدید آمریکا که هفته گذشته از سوی دولت این کشور اعلام شد، آمده است:
  • راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران، بر خنثی‌سازی نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران و مهار رویکرد تهاجمی آن به ویژه حمایت این کشور از تروریسم و گروه‌های شبه‌نظامی استوار است.
  • ما بار دیگر به منظور ایجاد سدی در برابر اقدامات خرابکارانه ایران و احیای یک موازنه قوای استوار در منطقه، ائتلاف‌های سنتی و شراکت‌های منطقه‌ای خود را احیا خواهیم کرد.
در این زمینه، آسوشیتد پرس نوشت: «رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، این هفته در حالی از خاورمیانه بازدید می‌کند که امیدوار است، به موردی دست یابد که نسلی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در آن ناتوان بوده‌اند؛ شکل دادن اتحاد جدید بین عربستان سعودی و عراق که درهای جهان عرب را بر ایران ببندد.»

به ادعای این رسانه، مقام‌های آمریکا به دنبال ایجاد محوری جدید هستند که ریاض و بغداد را به عنوان نقطه مرکزی مقابله با نفوذ فزاینده ایران از خلیج فارس تا دریای مدیترانه متحد کند، به ویژه این‌که دولت عراق در کش و قوس بازسازی مقرهای آزاد شده از دست داعش و مقابله با جنبش جدایی‌طلب کردهاست.

هرچند تلاش برای جدا کردن عراق از ایران و اتحاد بغداد و عربستان سعودی موردی جدید نیست، مقام‌های آمریکا در ماه‌های اخیر نگاه خوشبینانه‌تری به این موضع پیدا کرده‌اند.

آمریکایی‌ها امیدوارند، هنگامی که روز یکشنبه تیلرسون در جلسه افتتاحیه کمیته هماهنگی عربستان سعودی و عراق در ریاض شرکت می‌کند، روابط بهبود یافته را به مرحله پیشرفته‌تر برسانند.

آسوشیتدپرس در پایان نوشت: دو مقام‌ آمریکایی که مایل افشای نامشان نبودند، گفتند که تیلرسون امیدوار است عربستان سعودی در طرح بازسازی گسترده شهرهای عراق از جمله موصل و کمک به «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق شرکت کند.

 «هربرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز پنجشنبه در نشستی در اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، گفت واشنگتن به دنبال «عراقی یکپارچه» است که «با ایران همسو نباشد.»
 
عراق چه خواهد کرد؟
 
در نهایت، پرسش اساسی این است که دولت عراق تا چه اندازه از این راهبرد ضد ایرانی آگاه است؟ در صورت آگاهی، آیا رهبران عراق به راهبرد مشترک ریاض ـ واشنگتن علیه ایران همراهی خواهند کرد؟ دولت عراق چه اهدافی را از بهبود روابط با ریاض دنبال خواهد کرد؟
 
این ها پرسش هایی است که پاسخ قاطعی به آن ها نمی توان داد، اما به نظر می رسد دولت عراق خود را برای دوران پسا داعش آماده می کند؛ دورانی که این کشور باید مناطق آسیب دیده را بازسازی کند و برای آن نیاز به حمایت مالی و اقتصادی منطقه ای و بین المللی دارد.
 
 این جایی است که عربستان سعودی در تلاش برای اعمال نفوذ در عراق با استفاده از پول و وعده های مالی است و دولتمردان عراقی نیز می خواهند از ظرفیت تمامی کشورها برای بازسازی عراق استفاده کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۱۵۹
حالا هی برید پول ویزای عراق بدین
رهبران ما نمیخوان باور کنن که اعراب وصله تن ما نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
متاسفانه قوم آریایی دچار چند دستگی شده بهتر است ایران با برادان کرد خود متحد شود و راحت سرزمین هخامنش زنده می شود و در برابر هر دشمنی شکست ناپذیر خواهند شد
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
چي ميگي ! اونا خودشون عرب الاصل هستند.
پدر ایران تو دفاع مقدس و جنگ با داعش دراومد آخرش این عربستان استفاده کنه!
مسدولین کاری کنید
ایران سیاست اشتباهی را در قبال بغداد دنبال میکند.
با کلی هزینه جانی و مالی داعش را از عراق بیرون کرد و نفت اقلیم کردستان را در اختیار بغداد قرار داد.
حالا حیدرالعبادی یک کشور امن و نفت خیز تحویل گرفته و کم کم فکر میکنه که عراق یه کشور عربیه و باید با عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دوست باشه و ایران را ول میکنه.
تو این موضوع ضربه سیاسی و اقتصادی سختی به ایران وارد میشه.
ایران باید بغداد را کشوری ضعیف نگه میداشت نه اینکه رقیبی قدرتمند برای خودش میساخت.
مطمئن باشید با عربستان همراهی کامل خواهند کرد و به محض اینکه یه خورده عراق سرو سامان بگیره در قبال قربانی کردن کردها توسط عربستان و آمریکا روابطشان رو محکم می کنند و دست ایران را هم کامل می بندن . هرچی هم منابع این مملکت رو بردید تو عراق هزینه کردید یه شبه به باد میره.
حالا که عراقیها توسط کمک ایرانیها از شر داعش خلاصی پیدا کرده اند یواشکی دارن بطرف سعودیها سر می خورند اما کور خودن . نباس گذاشت نقشه های امریکایی و اسرائیلی سعودی عملی بشه.
اگر عراق واقعا بخواهد به ایران از پشت خنجر بزند با کمکی که ایران چه از لحظ نظامی و مالی که انجام داد و از دست داعش نجات داد از داعشی که عربستان و متحد امریکایی واروپایی که بیشترین ضربه رو به عراق زدن چه کشتار شیعیان و چه سنی و دیگر عدیان وخرابی عظیم شهرها که کردن و داره خیانت میکنه به ایران با رفتن به عربستان باید چنان ضربه ای به این عراق خیانت کار زد که دیگه نتواند از جایش بلند شود
بیچاره ملتی که جلوی پای قاتلان خودش فرش قرمز پهن می‌کنه
بدبخت ملتی که خیابانهای کشوری رو که با تمام توان برای نابودی ما تلاش کرد رو آباد می‌کنه
بیسواد ملتی که طرح دوستی با جماعتی می‌ریزه که در کل تاریخ هیچوقت با ما دوست نبوده
ميخاستم چيزي نگم ولي واقعا زور داره!!

معلومه همون كاري روكه فلسطينيا كردند نصب مجسمه صدام وسط شهر

چي فكر كردين ؟؟

جنگاشو دادن ايران
خوش خوشانشونو و بهره برداري و وقت عيش و نوششون ما شديم عجم
چکار عراق داریم ما
هر کی به فکر خويشه،کوسه به فکر ریشه
این ضرب المثل ایرانی فقط در مورد ایران صدق نمی کنه...
چقد جوون های دسته گلمون رو براشون دادیم...
مطمئنا یه کم عراق جون بگیره به ایران پشت میکنه...
و از همه مهتمر نباید نقش نفوذ مثبت ایران را در این سالها فراموش کرد .
اما در صورت چنین راهبردی از طرف دولت عراق ایران هم برگهای برنده ای دارد که مطمئنا عراقیها هم به خوبی از آن آگاه هستند.
یکی از این برگها تعامل با کردستان عراق و به رسمیت شناختن همه پرسی اقلیم کردستان
و دیگری ..................... و دیگریهای بیشمار
اما
به نظرم سیاستمداران عراقی به خوبی نقش ایران را میدانند و نقش سعود فتنه گر
بعید میدانم چنین اتحادی بین عربستان و عراق شکل بگیرد .
راهبرد حیدر العبادی واقعگرایانه و منطقی است قرار نیست به پیروی از ما با دنیا قطع رابطه کند
کردها قابل اعتماد ترین مردم بودند، چرا که حداقل مردم آن دوست فارس هستند
بزرگترین اشتباه از دست دادن كردها بود
شک نکنید ترکیه بعدا بزرگترین دشمن ایران خواهد شد
کشورهای خاور میانه اگه می دونستن راهبرد چیه وضع خاور میانه این نبود. شما هم دلتون رو به این خوش نکنید که این کشورها به چیزی پاینبد باشه مخصوصا اعراب بهتره فقط به فکر خودتون باشید.
همه کشورها به دنبال ساختن مملکتشون هستن بجز ما که دنبال ساختن کشورهای دیگه هستیم
عبادی اگر بطرف سعودی برود ما هم میتوان تحریم شدیدش کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
خخخخخخخخخخخخ چه مسخره کشوری که همه عالم وادم تحریمش کردن میخواد عراق تحریم کنه
اینها از نژاد همون صدام هستند که کلی کرد رو کشت یا زنده به گور کرد.خرشون از پل بگذره ایران رو نمی شناسن.
عرب ها هیچ موقع با ایرانیان خوب نمی شوند. مطمئن باشید عذاق، سوریه، لبنان و ... به ایران پشت پا می زنند.
بالاخره این کشور ویران شده عراق آیا باید بازسازی شود یا خیر نکنه ایران میخواهد آن را بازسازی کند , ایران که برای بازسازی جاده تهران , نطنز, کاشانش توان ندارد ایا میتواند به عراق کمک کند, ایران هرچه در توان داشت برای حفظ عراق به کار برد , حالا برای ساخت عراق پول لازم است به نظر می رسد همانها که این جنگ خانمانسوز را را به عراق و ملتش تحمیل کرد حالا می خواهند عراق رابسازند,, کسی چ
خیلی وقته عربها به ایران پشت کردن شما خبر ندارین
مطمئن باشید دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد. عقلانیت هم همین را حکم خواهد کرد چهار روز دیگر هم همین اسد اگر منافعش اقتضا کند به طرف حتی اسراییل خواهد رفت.
سلام
خیلی آسانه
روس و اروپا و آمریکا اسلحه فروختن
هزینه را ایران و عربستان دادند ایران برای جنگ با داعش عربستان برای بازسازی.
سر چه کسی کلاه رفت؟
بیابید پرتقال فروش را؟؟!!!
عبادی خائن..
ایران و حشد الشعبی با خون هزاران جوان پرپر شده عراق رو از شر داعش نجات دادن حالا این مردک با دشمن ایران و الحشد الشعبی داره زد و بند میکنه...
بعد از رفتن داعش عراق بازم میشه عراق زمان صدام
تمام بازیگران قدرت در نهایت بازی را با پول ورشوه وباج دادن واستخدام وبکارگیری مزدوران داخلی وخارجی وبا تبلیغات گسترده وجو سازی های رسانه ای وبا پیاده کردن نقشه های شیطانی برده اند وهیچ بردی بدون درد سر وهزینه بدست نمی اید ،همه بی کم وکاست این کاررارکرده ومیکنندد،مگر درلبنان وعراق وافغانستان وسوریه ویمن وفلسطین واکراین وگرجستان ویوگسلاوی سابق چنین نبوده ونمی باشد .
آه..... بوسنی یادش بخیر
آه عراق....
آه سوریه....

آه جوانان گلکون کفن.... آه
آه مدافعان حرم..... آه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
چند تا آه ديگه : آه ميانمار آه افغانستان ، آه ونزوئلا ، آه غزه ، آه سومالي ، آه ............
اگر به رفتار بسیار رضایتمند العبادی نگاه کنید پاسخ سوال را درمی یابید
پیمان اخوت و برادری ابدی میان 2 برادر از یک پدر و مادر نیست چه برسد به 2 کشور.
حرف حرف مصالح است و نه چیز دیگه
اگر رابطه برادری یک طرفه باشد میان 2 برادر مطمئنا بعد از مدتی قطع میشود.
حال بحث سیاست است
این حق هر کشوری است که برای مصالح خود تصمیم بگیرد
ترکیه یک هواپیمای روسیه رو سرنگون میکنه چند ماه بعد اس 400 از روسیه میخره که تا به الان به دوست خودش ایران نداده
پس لطفا مقاله رو بدور از تعصب کورکورانه و حرف های بچهگانه بنویسید
سلام. متاسفانه اینجا هم سر ایران بی کلاه میماند عراق داره از برگ ایران سوء استفاده میکنه در آینده هم سوریه اینکار را خواهد کرد. در ارتباط با اقلیم کردستان سیاست خوبی نداشتیم و ترکیه باز هم زیرکی بخرج داد ؟!!
مهم نیست متحد بمونه با ما مهم پیشرفت مناطق آسیب دیده هست . که با پیشرفت عراق به عنوان یک کشور دموکراتیک یک منطقه امن سمت غرب کشور ما منجر میشه . اینکه ما هم به اونها کمک کردیم حرف درستی نیست ما به خودمون کمک کردیم و اینکه انتظار داریم از کردها و عرب ها همپای ما و اتاق فکر ما پیش برن درست نیست . در نهایت عرب های همیشه با ایرانی ها مشکل داشتن حالا این ایرانی میخواد عرب ایرانی بوده باشه و در نهایت قبله همشون سمت عربستانه . حتی اگر شیعه باشند
بالاخره برای بازسازی عراق نیاز به سرمایه گذاری گسترده خارجی است. آیا اتکا عراق به ایران این سرمایه را فراهم میکند؟؟!
بجای اینکه بشینی ببینی عراق چکار خواهد کرد بگید خودمون قراره چیکار کنیم
کاری نداره. عراق چرخید سمت عربستان. ایران از جدایی کردها حمایت کنه و مثل زمان صدام به کردها کمک کنه ببینیم عربستان میخواد چیکار کنه :)
دولت عراق و شخص العبادی با عدم موضع گیری در مورد مناقشه ایران و عربستان در بدترین شرایط مبارزه با داعش که با کمک همه جانبه ایران و کارشکنی تمام عیار عربستان همراه بود تلویحا نشان داد که در راستای منافع بلند مدت برای عراق هیچ ارزشی برای روابط مقطعی با هیچ طرفی قایل نیست .
حیدرالعبادی ازاول هم باایران نبود.
تا وقتی دولت بجای ملت خود جای دیگر سرمایه گذاری کنه عاقبت ش همین . آمریکا این رو بدترین دشمن ما خواهد کرد
این چه سیاست خارجیه که فقط هزینه کردن و خون دادنش برای ماست؟
این از عراق،لابد سوریه هم یه گاوبندی با روسها و آمریکاییها میکنه.
کی پس نوبت منافع ملی ما تامین میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
برادر من هر کشوری براساس منافع ملی خودش سیاست خارجیش رو تنظیم می کنه غیر از ما که سیاست خارجی رو مثل دوستی های مرامی تلقی می کنیم
ناشناس
| China |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
تابناک خیلی چندش شده جدیدا. منفعت ما امنیت در عراق و سرکوب داعش بود که به ثمر رسید. در ضمن مگر عراق استانی از استان های ایران است که رئیس چمهورش بیاید از ما اجازه بگیرد؟ مگر ما خودمان با اردوغان دیدار نداشتیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
اونی که جونشو میده به دنبال سیاست بازی سیاستمدار ها نیست. شما هم واسه اونا غصه نخور
همانگونه که در جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران ،همهٔ کشورهای عربی ،الخصوص عربستان ،پشتیبان لجستیکی عراق بودند ،اکنون هم آن انحاد شکل میگیرد ،وتنها راه باقی مانده برای ایران ،عدم دخالت ،وپیگیری در یافت خسارت هشت سال جنگ تحمیلی میباشد ،مسولین جمهوری اسلامی باید در بینش ،ونظریهٔ و تیوری ،خود بازنگری کنند ،وایران را از ورشکستگی نجات دهند ،در غیر اینصورت ،آینده ای بدتر از سال ۱۳۲۰ ،در انتظار ایران خواهد بود
ایران اهل نارو زدن نیست. این رو همه کشورها می دونند. اما هر کشوری به ایران می رسه از این اخلاق حسنه سوءاستفاده می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
اخلاق حسنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟زود برو روانپزشک
به اینجا می رسیم که سیاست پدر و مادر ندارد و هر جا که منافع بیشتری ایجاب کنه میتونه اتفاقات غیر منتظزه ای رخ بده...
بهر حال هر که به فکر خویشه و ...
تنها امیدواریم که مردم بدبخت رنگ و روی آرامش و آسایش را در هر کجای دنیا ببینند و خداوند نیرنگ فریبکاران را به خودشان باز گرداند... ان شا الله
اللهم عجل لولیک الفرج
ظاهرا شما زیاد سریال دابی جان ناپلیون را می بینید و دایما از سفرها و سخنان هر یک از سیاسیون جهان بوی توطیه استشمام می کنید
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
بحث بوی توطئه نیست ، بیشتر استفاده از تعارصات برای منافع ملی است که افسوس ما شده ایم لولو سر خرمن و استفاده بعضی ها از این لولو، انشا اله که سردمداران سیاست خارجه این مطلب را گرفته باشند
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
اتفاقا شمائید که باید کمتر فیلم ببینید و باور کنید به همین راحتی میشه میلیاردها دلار هزینه های صرف شده رو دو دستی تقدیم عربستان کرد و فیلم هم نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
از این نمونه بسیار داشته ایم. بوسنی هرزگوین- آذربایجان-افغانستان- سومالی و اتیوپی جیبوتی-و و...
kaka
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
خوشبینی به عراقیها نهایت ساده اندیشی است.انانکه سرمایه های جانی و مالی ایران را بی دریغ به در عراق و سوریه خرج میکنندبه زودی با تهی شدن خزانه کشور و پشت کردن و حتی دشمنی کرن مجدد عراق شرمنده ملت و وجدان خود خواهند شد
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
رضا جان سلام
لطفا کمی به تعداد کامنت منفی که دریافت کردی توجه کن.
زور رو زائو زد کاچی روماماخورد
شده فقره ما
این خبر بعد از این همه شهید که ما دادیم مشمئز کننده است .

واقعا امید به زندگی کی طلوع میکند؟
باید بین توسعه و درگیری با دنیای متمدن یکی را انتخاب کند.
دیر یا زود این اتفاق می افتد انوقت مردم ایران انگشت به دهان می مانند وجایی برای هزاران سوال از مسولین با فهم ودرایت.
وقتی متحد سنتی خود در کردستان را در یک چشم به هم زدن از دست دادید باید اینجاش رو هم می دیدید
هر کسی به فکر منافع خودش هست نه مثل ما
در هر صورت ما فقط برای موقع فداکاری و جانفشانی امادگی داریم و برای امور دیگر نه
نمونه ان زمان بحران رابطه ترکیه و روسیه بود که حتی با نبودن هیچ مانعی و باز شدن بازار روسیه نتونستیم صادرات قابل توجهی داشته باشیم.
بعضیها سیاست های امریکا رو خیلی ساده وسطحی میبینن متاسفانه
امریکا مهره هایی رو حرکت میده که در اصل با اونا قرار نیست بازی کنه !
اقا رضا بنده از روزی که عراقیها را در خرمشهر دیدم وان جنایتهای بی شمار را به کل از سران عربها متنفر شدم خیالت راحت بشار وعبادی سلمان وحوثی وحشد و....همه شبیه همند
شک نکنید این رو هم خریدن .حالا ببینید فردا چه بکند
پول ما حرام ابدی برای خرج در هر کشور خارجی..................
دولت عراق چه اهدافی را از بهبود روابط با ریاض دنبال خواهد کرد؟
خوب مشخصه: در دراز مدت پشت به ایران. اینکه سئوال نداره
تا زمانی که ما دشمنان خبیثی چون آمریکا و عربستلن و امارات و دولت بحرین و دوستان غیر
قابل پیش بینی چون روسیه و چین و برادرانی
چون مسعود بارزانی (حداقل تا چند ماه پیش)
و اردوغان و ... داریم فقط یک راه بیشتر برایمان
وجود ندارد : وفاق ملی - تقویت تولیدات داخلی-
تقویت بنیه دفاعی و حل مشکلات و معضلات
نسل جوان کشور
فرزند کسی نمی کند فرزندی.گر طوق طلا به گردنش اندازی .
بله خون دادن و جان دادن با ما و....
خخخخخخ هرکشوری میاد چند صباحی ایران را میدوشد وبار خودش را می بندد ومیرود به ریش ایرانی جماعت میخندد ما مانده ایم این وسط با یه عده که عهد کرده اند تا ابد الدهر دشمنی پرهزینه با امریکارا ادامه دهند حتی اگر اقتصاد وصنعت کشور از هم بپاشد وتحریمها مردم را بی چاره کنند
متاسفانه همه فکر منافع خودشونند جز ما.
خدایا ما را بیدار کن!!!!!
سیاست خارجی اشتباه ما باعث شده که مافقط هزینه بدهیم با دیدن العبادی به یاد بوسنی می افتم که چقدر هزینه دادیم ودر نهایت نفعش را دیگران بردند العبادی ذاتا با ما خوب نیست وما فقط ساده لوحانه زمانیکه به ما احتیاج دارند فکر میکنیم که متحد ما هستند عراق یعنی کشوری که بیشترین لطمات را به ما در سده اخیر زده داشت به نفع ما تجزیه میشد وما ساده لوحانه جلوی تشکیل ایران دوم وتضعیف رقیب خود را گرفتیم مشکل اصلی ما پافشاری بر سیاستهای مضر به خاطر منافع عدهای قلیل در داخل است سیاستی که قدرتهای جهانی بیشترین نفع را از ان میبرند ایا پس از دهها دادن هزینه عز جیب ملت وقت تغییر کلی سیاستهای داخلی وخارجی نرسیده
نه از نظر نژادی نه از نظر مدهبی کشوری نیست که با ایران متحد واقعی باشد یعنی دولتها اکثرا برای کوتاه مدت و منافع خودشان با ما دوست می شوند و سرمان کلاه می گذارند و جیبمان را می زنند حالا هی شما کرور کرور برای عراق هزینه کنید و از زیانهای وارده در جنگ با خوش خیالی صرف نظر کنید باز هم عصبیت و عرق عربی بر کل بافته های شما غالب است
"از سوی دیگر، روز گذشته وزیر انرژی عربستان با سفر به عراق پیام تبریک پادشاه کشورش به مناسبت پیروزی بر تروریسم را به رئیس‌جمهور عراق تحویل داد"
خیلی جالبه یعنی تروریست ها به عراق برای پیروزی بر تروریست ها تبریک گفتن. دیگه همه چیز اظهر من الشمسه. اگه عراقی ها نمی تونن واقعیت ها رو ببینن کورن.
چند هفته پیش العبادی گفته ؛ اگر دنیا را به ما بدهند دشمن ایران نمی شویم( .از همین تابناک خوندم .)
نخست وزیر مالزی گفته : امریکا مثل یک گاو شیرده است که ما پستانهای انرا چسبیدیم وشما( ایران) شاخهای انرا .
البته مساله اینجاست که ایران وجمهوری اسلامی یک الگو و نماد مردم سالاری خاص است
باید 900 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
فکر بدی نیست ولی میترسم اگر بگیریم هم بشه حقوق های نجومی! قطعا از توش یارانه در نمیاد
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
کاملا درسته
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
آره . آماده شین برای شمردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
که اقازاده ها بالا بکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
شماره حساب بده .
هر دم از این باغ بری می رسد ، تازه تر از تازه تری می رسد کلا دلمون و خوش کنیم به شعار مرگ بر این و مرگ بر آن زمانی می رسه می بینی اونی که وسط مرد آرزوها و آمال های یک ملت بود !
همه میان از این گوشت قربونی ایران گازی میگیرن و میرن و مردم ما هر روز بدبختتر می شن ، کدوم منافع ملی اخوی
عراق هم سودش را برد و در حال رفتن به دامان الخبیر است.
آقایون از خواب بیدار شید . منافع ملت ما را هم در نظر بگیرید.
یکی دو ماه دیگه بشار اسد هم راهی واشنگتن میشه و اونجا سخنرانی میکنه که ما را از دست ایرانی ها نجات دهید !
وقتی منافع ملی ما برای تبلیغات داخلی خرج می شود نتیجه همین هست که می بینیم
این فقط پرسشی بود که مطرح شد.چرا بیخود قضاوت میکنیم
بدنبال آمریکا و اروپا و روسیه که همگی با استفاده از ترس عربستان از ایران چند صد میلیارد دلار بعنوان فروش سلاح ، ملک سلمان را سر کیسه کردند ، عراق هم بایستی ار فرصت استفاده کرده سهم خود را از عربستان بعنوان بازسازی شهر موصل وصول کند ، تیلرسون هم انگیزه لازم برای کمک به عراق را دارد اما همین بس که با پیشنهاد این اتحاد ، آمریکا دیگر صورتحساب بازسازی موصول دریافت نخواهد کرد.
همه كارها را ايران انجام داد خونها را ايران داد داعش را بيرون كرد هم از عراق هم از سوريه حالا عربستان قرار است سود انرا ببرد ، چه جالب انگار نه انگار دست عربستان در دست داعش خون هزاران هزار عراقي را ريخت تا ايران بدادشان رسيد
حالا انگار عربستان دارد ميوه انرا مي چيند ، افرين بما چقدر با سياست و بصيرت عمل كرديم
هم سوريه و هم عراق انگار قرار است از دست ايران خارج شود
جواب شهدا را چه كسي خواهد داد ، براي چه شهيد شدند ، براي عربستان ؟
ان شا الله.
دره ر صورت عراق برد میکنه.اگر با عربستان همراه بشه پشتوانه بمالیش برای بازسازی کشورشون میشه عربستان و ازون طرفم امریکا هوای این کشور رو خیلی داره..مگر اینکه ایران باج بده ب عراق و بگه کل کشورتونو مجانی بازسازی میکنیم ک اینجا هم عراق برد کرد
تنها راه ما اینکه بزنیم منابع نفتی عربستان رو کلا نابود کنیم و این کشور اونوقت میشه بیابون خالی و دیگه پول نداره خرج امریکا و عراق بکنه و راه دوم اینکه بریم با عربستان تعامل کنیم..این عراق از اولشم همه میگفتن ب ما خیانت میکنه و البته ب نفعشم هست هم از لحاظ منابع مالی ک گیرش میاد هم پشتوانش امریکا میشه
فقط با پول و باج دادن نمی توان هم پیمانان خودرا حفظ کرد,باید برنامه ریزی داشته باشیم,فعلا که همه در حال سو استفاده از ضعف مدیریت در کشور ما هستن
من ظهر امروز یه کامنت گذاشتم, قبول دارم کمی تند بود شما هم امانت داری می کردید مطلب من رو می ذاشتید , بد نبود
بهترين گزينه براي ايران عراق تيكه پاره شده و ضعيف است
اين مار اگر دوباره جان بگيرد دوباره ما را خواهد گزيد
هنوز يك هفته از حمايت ايران از دولت عراق در برابر كردستان نگذشته دو باره جفتك زدنشان شروع شده
باید از مسئولین پرسید تا کی باید ایران برای دیگران هزینه کرده و داخل کشور هم بیکاری و بدبختی موج بزند و دست آخر هم ،بشنویم عراق ، فلسطین ، حماس و . . . به ایران نارو بزنند.
به احتمال زیاد پشت خواهد کرد
آره بخدا این همه خون دادیم عربستان با چند تا معامله اومد سر سفره حاضری بعدهم ادعای پیروزی داریم بیا این عربها شیعه و سنی پشت همو خالی نمیکنند
امید وارم صحت داشته باشد
مشکل از ماست. میشه همه بد باشن و ما فقط خوب باشیم؟
آدم عاقل یعنی این گله ای نیست ما نمی فهمیم
همه تو فکر مصالح مملکت خودشان هستند. به غیر از ایران که فقط هزینه میکند.
خخخخخ
صددرصد عراق باعربستان زدوبندمیکنه نمونه اش حماس اونقدرازماخورد ودرسوریه علیه ماجبهه گیری کرد
عجب سئوال مذخرفي بود!!
ي بچه چهارساله هم جوابش رو ميدونه
با سلام
بگذارید خر عراقی ها از پل رد بشود و کمی مملکت عراق امن شود برای رفتن به کربلا و نجف باید التماس عراقی ها را بکنید. تا شما را به عراق راه بدهند. اندکی صبر لازم است.
ای کاش مسئولان یک بار به مسائل بوسنی نظری دوباره می انداختند و همان اشتباه استراتژیک در خون دادن جوانانمان و سپس اخراج از آن کشور در زمان صلح را تکرار نمی کردند.
هميشه وقتي انتخاب بين كشور ايران و عربستان باشد عربستان انتخاب مي شود از اول هم معلوم بود
پشت کردن به ایران
یعنی بی تفاوتی ایران نسبت به حملهء عزت الدوری از عربستان به بصره
العبادی بد کلاهی سرش خواهد رفت
اینکه شما از بین 159 نظر تنها 7 نظر را منتشر کرده اید معانی متعددی دارد.
خوشبینانه ترین آنها آنست که نیروی انسانی کافی در اختیار شما نیست.
این وسط شدیم بازیچه شرق و غرب بدون اینکه خودمون خبر داشته باشیم.هزینه های انسانی و مادی از ما اما منفعت اون برای کشورهای دیگه.خدایا کی از خواب غفلت بیدار میشیم و ملت و مردم خودمون در اولویت قرار میگیرند.
ماکردهای ایرانی رو دادیم به این عربهای همیشه دشمن که به قول عرفات با هم برادر هستند وما دوستشان
مسلما که اینها هم میل بقیه به ما پشت می‌کنند
مگر کسی حریف ما در لبنان شد؟همان طور هم در عراق تا پایان جهان خواهیم بود
بایستی تا قران آخر خسارت‌های جنگ تحمیلی را از این عراق بگیریم. صبوری ایران هم حدی دارد ؛ جنگش ما می‌کنیم عشق و حالش عربستان. خیلی‌ در مقابل این فکستنی‌ها کوتاه آمدیم.
کسانی که سعی در فاصله اندازی وقطع ارتباط بین ایران وسوریه د ارند ودر سوریه وعراق با ایجاد داعش حتی با تخریب هر دوشکست خوردند از چهره دیگری با تحریک وهدایت وحتی امر نیروهای خارجی در حال ورود اند.تصور من ان است که جدا سازی عراق از ایران توسط برخی نیروهای داخلی وخارجی امکان پذیر نیست.گرچه اینگونه حرکٱت دردنیای سیاسی دیده شده است. لذا ایران باید با هوشیاری عمل کند..عراق بعد از شکست داعش مطمئنا محکم تر با عربستان صحبت میکند. گرچه من شناخت خاصی نسبت به العبادی ندارم ولی در اوضاع سیاس عراق العیادی مهره موثر اصلی نیست.ایت اله سبستانی ودیگران ممکن است نقش موثر تری داشته باشند.همراهی عراق وعربستان از زمانی در گذشته با مسافرت صدر به عربستان اغاز شد وادامه یافت.همکاری همسایگان در صورتیکه در مانع اندازی در همکاری بادیگر همسایگان نباشد اشکالی بر ان متصور نیست.عراق بخوبی عوامل پیدایش داعش وتقویت ان و تخریب عراق وسوریه توسط انهاو فداکاری نیروهای نظامی عراق وسوریه در شکست انهاو دست های کمک وفداکاری دوستان وهمراهان مالی سیاسی دشمنانرا بخوبی میشناسد.
این سیاست ها ی ایران در منطقه اخر کار دست ملت میدهد
یقینن ،آنهم چه پشتی ؟،،
عراق تهدیدی باالقوه برای ایران است امریکا بدون برنامه صدام را برنداشته و برای این کشور برنامه دارد.دیر یا زود عراق وارد ائتلاف اعراب ضد ایرانی می شود این یک واقعیت است بالاخره عراق هم وارد ائتلاف نظامی به رهبری سعودی ها می شود.
ثروتهای این مملکت بر همه مباح است جز مردم بدخت ما
از اولش هم معلوم بود نباید به این مردم اهل کوفه اطمینان کرد. این ها همان مردمانی هستن که در گذشته به حضرت علی و امام حسین پشت کردن. حالا چه توقعی هست که به ما فرزندان کوروش پشت نکنن...عیب نداره اینجاست که باید گفت ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند انشاالله با درایت رهبری این توطعه امریکایی و وهابی وصهیونیسم رو حتما خنثی میکنیم همین طور که داعش رو نابود کردیم. به امید خدا
عراق مى خواد با سياست نرم عربستان رو از حمايت داعش وتندروهاى عربستان دور كند و همچنين از سرمايه گذارى عربستان سود ببره ، هيچوقت عراق رودرو ايران يا پشت به ايران نميكنه ، خودشون ميدونن كى دشمن و دوستشون كيه ، ماهم بزار زياد حساس نشيم ، كم كم بفكر خوابوندن جنگهاى دوربرمون باشيم منطقه امنيت لازم داره ، دورتادورمون جنگه ، درازمدت واسمون خوب نيست تازه امريكا نيروهاشو تو أفغانستان بيشتر كرده ، عراق هم بايد يه تكونى بخودش بده بنفع ماست.
عراق به خوبی میدونه که عربستان همون گاو شیرده ترامپه. از دست دادن دوستی ایران نفعی برایش نداره واسه همین هم میخواد یک شیشه از این شیر هم نصیبش بشه. از طرفی مطمئن هست که ایران از نظر امنیتی براش بیشتر ارزش داره و تو این ده ساله کاملاً فهمیده. نبودن ایران در سیاست عراق همون چند پارگی را که عربستان و آمریکا دنبالش بودن را براشون ارمغان میاره. چون اولاً ایران چه قبول کنید یا نه یک قدرت منطقه ای و تاثیر گذاره.
متاسفانه تو ایران خودمون ، خود را باور نداریم و این خاصیت ژنتیکی ماست.
تو سیاست به رفت و آمدها اعتماد نکنید و به دست دادن ها و لبخندها اصلاٌ دل نبندید. لااقل تو برجام به ما این مسئله ثابت شد.
متاسفم برای دولت خصوصا شخص حسن روحانی
آب در کوزه و ما گرد جهان می گردیم هیچوقت منافع ملی ما خارج کشور ما نبوده و نیست باید دو دستی کلا ه مان را بچسبیم تا باد نبره ما تا وقتی مشکلات بیکاری و فساد را در کشورمان نتوانیم مدیریت کنیم و دل مردممان بدست بیاوریم هر کاری بکنیم بیهوده است
مگر شك داشتيد؟
حاضرم شرط بندی کنم دولت عراق به محض رهایی از مشکلاتش فورا به سمت عربستان و آمریکا میرود
عراق چه خواهد کرد؟ خب واضحه. هر کشوری به جز ایران دنبال منافع ملت خودشه. درست مثل بوسنی
صددرصدعراق به ماپشت خواهدکردعربهاهمیشه جانب عربها رو میگیرن باتوجه به کینه تاریخی عراق از ایران بهرحال کوفه درعراقه
تابناک فتنه نکن. دو تا عکس و چهارتا تحلیل آبکی گذاشتی تفرقه افکنی کنی.

مگه همه باید مثل ایران با تمام کشورهای دور و اطرافشون قطع رابطه کنن؟
این عراق نیست که مخواد پشت کنه. عربستان و ... دارن روی خوش نشون میدن، ولی دولت ما معلوم نیست چه میکنه
اکثر حاکمان جهان دنبال منافع ملی و رفاه مردم هستند ولی توی کشور ما این بحث ها فقط شعار هست و دنر عمل دنبال چیزهای دیگه هستند...نتیجه اش اینه که داری می بینی میشه....
مبارك است سال نيكو از بهارش پيدا است سياستي كه بر پايه پول خرج كردن باشد نتيجه اي جز اين نخواهد داشت بالاخره ما پول نفت داريم وبه سياست صحيح وخطا ادامه مي دهيم از فلسطين افغانستان آمريكاي لاتين آفريقا گرفته تا سوريه ويمن وعراق وميانمار .... همه عاشق بند كيف ودلار هاي نفتي ما هستند ما به جز پول ونفر چه داريم كه در آن كشورها تلف كنيم الگوي پيشرفت تكنولوژي سلامت مالي واقتصادي مديريت موفق زيست محيطي ومديريت منابع آب وانرژي وكشاورزي.. هستيم كه بخواهيم به آنها مشاوره وياري برسانيم وقتي چيزي بجز پول وجوانان مشتاق شهادت نداريم معلوم است هركه كشوري كه پول بيشتر بدهد يا وعده بهتري بدهد منطقا اين كشورها به سمت او متمايل مي شوند درست هم هست واين عين رعايت مصالح ملي است ما هم اگر بدانيم اينگونه عمل مي كنيم ولي حيف كه نمي دانيم ويا منافع برخي از گروه اجازه نمي دهد كه بفهميم
همه ما بايد اين حقيقت را درك كنيم تا زمانيكه نتوانيم مشكلات داخلي خود را در زمينه هاي مختلف از قبيل درآمد سرانه اشتغال مسكن ازدواج ... حل كنيم هيچگاه حضور موفق وپايداري در خارج از مرزهاي خود در جهت كسب منافع ملي نخواهيم داشت ما نبايد به اختلافات ويا مودتهاي سياسي خود با ديگر كشورها رنگ ولعاب ايدئولوژيك زده وتبديل به تابوهاي مذهبي كرده و از احساسات پاك مذهبي توده مردم سوء استفاده كنيم
برای کشورهای منطقه موقع خطر، ایران خوب است و موقع بازسازی و رشد اقتصادی، عربستان
يعني خداييش سياستمداران دنيا بايد بيان تو نظرات تابناك و يه كم سياست آموزش ببينند! هركسي حرفي داره و تحليلي...
خانه اي كه ايران با عراق وحزب الله وفلسطين ويمن وسوريه بنا كرده يك خانه عنكبوت بيشتر نيست واخر ايران مي ماند وحوضش...فقط هزينه هاي بخودي.
بعید نیست از این کارها شما زیاد انجام میدهید سوریه هم فارغ البال بشه حتما شمارو کنار میذاره...
حیف از خون جوانانی که در راه این نمک نشناس ها داده شد درود بر شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم
مطمئن باشین همین روزها عراق یک اردنگی بهمون میزنه پرتمون میکنه بیرون ... بهترین راهبرد برای ایران حمایت از استقلال کردستان هست ... دلیلش هم اینه که به نظر من وقتی کردستان جدا بشه ایران هم میتونه با توجه به هوادارانی که تو جنوب و شرق عراق داره دنبال استقلال جنوب عراق باشه و حتی به راحتی جنوب و جنوب شرق عراق و زمیمه خاک ایران کنه البته این داستان نیاز به درایت خاصی داره که متاسفانه سردمداران ایران فاقدش هستند ....
ناخواسته دارن در حق مردم ايران لطف ميكنن
جزء این هم انتظاری نبود اگر عراق الان هم بسمت آمریکا و عربستان نرود مدتی بعد اینکار را خواهد کرد.بالاخره ایران با کمک های مالی و نظامی عراق را از شر داعش پاک کرد و عراقی ها هم دقیقا می دانستند که برای چه با ایران همکاری می کنند و الان در دوران آرامش بفکر باسازی کشورشان هستند.خوب ایران هم که برای تامین مالی پروژه های عمرانی خودش کم دارد و کمکی نمیتواند انجام دهد طبیعی است که بسمت آنها سوق پیدا کنند.
این است سیاست خارجی ما :کمک به همسایگان و درماندگان و غفلت از بهره برداری بموقع از موقعیت های آماده شده و واگذاری آن به دیگران جهت بهره برداری. ماشاله
می دونین همه دنیا این رو متوجه شدن که زمانه قهر کردن و بریدن و دوختن گذشته ... شما اگه سر موضوع x با من مشکل داری دلیل نمیشه سر موضوع y بات همکاری نکنم. ما هنوز درگیر ایدئولوژیک های دست و پاگیر هستیم
آقای حیدر العبادی یک رزمنده است و سالها در کنار رزمندگان ایرانی علیه حکومت باطل بعثی و حامیان امریکایی و اسرائیلیش به دفاع از حق و مردم مظلوم دو کشور پرداخته است. خداوند تمام رزمندگان و نیروهای مقاومت را حفظ کند ان شاءالله.
یعنی شما می فرمایید آقای حیدر العبادی به هیچ کشوری حتی کشور همسایه و همزبانش سفر نکنه؟ که چون میانه اش با ایران خوب نیست؟! آخه این چه نگاهیه به سیاست؟!
آری عراقیها با ایران دشمنی خواهند کرد . سوابق تاریخی و رفتار آنان با نوه رسول الله نشانگر این ایده است . ضرب الامثل: خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند.
سیاست مابعدازانقلاب همیشه انتخاب بین بدوبدتربوده وهست توی این قضیه بدترداعشه ماهم اگه کمک کردیم به عراق وسوریه برای دفاع ازامنیت ملی خودمون بوده بقیه موارددرجه اهمیت کمتری دارن زیادغصه نفوذایران ونخوریدهمه این داستانا برای کم کردن نفوذایران توی این مناطقه
اين عراقيا به امام علي و امام حسين رحم نكردند. بعد ميخان به ايران رحم كنند.
همين افغانستان بغل گوشمون. موقع خرابي ايران چقدر كمكش كرد چقدر افغانيارو تو كشور راه داد؟ حالا واسه ايران شاخ و شونه ميكشن.
كاملا معلوم و قابل پيش بيني عراق به ايران پشت ميكنه. الان كه جنگ تموم شد و موقع دلار خرج كردنه آمريكا و عربستان و اينا پيداشون ميشه.
من نابود اين سياست خارجي كشورم اصن
واقعا عربستان حامی داعش بوده؟!!! اگر بوده پس مسئولین عراقی خبر ندارند بندگان خدا که حالا دارند این اقدامات رو انجام میدهند!!!
دقیقا همین میشود دیگه نه عرب عراقی و نه کرد با ایران دوست نیستند و ما هم عجم های آتش پرست خواهیم شد
تجربه كمكهاي ايران به كشورهاي ديگر ثابت كرده هميشه كشورها بعد از گذشتن خرشان از پل به ايران پشت كرده اند و عراق هم مثتثني نيست
ایران جاده صاف کن منطقه برای عربستان. گذاشت همه جا از چنگ داعش و جدایی طلبی و ... نجات پیدا کنه و هزینه اش را هم ملت همیشه در صحنه ایران بپردازند بعد بیاد بازار مصرف و تجارت عراق رو در دست بگیره و بخور بخور رو شروع کنه. ایران در محاصره به ظاهر دوستان. البته عراق هم به عنوان یک دولت و ملت جدا حق داره به منافع کشورش بیش از منافع همسایه اش فکر کنه. چقدر به ما می خندند!
شاید بشه با یه دید دیگه به مسئله ارتباط عراق با عربستان نگاه کرد و اون رابط و میانجیگری بین ایران و عربستان باشه.ما که اهل سیاست نیستیم ولی تو عالم سیاست هرچیزی ممکنه اتفاق بیفته.
از زمان ابراهیم جعفری تاکنون به نظر می رسد نخست وزیران عراق تدریجاً از ایران فاصله گرفته اند. علت این امر نیز چندان مبهم نیست. ما ضمن جانفشانی در عراق با علت اصلی فجایع غرب آسیا که سیاست های استکباری شیطان بزرگ و صهاینه باشد؛ - به هر دلیلی بوده - برخورد قاطع و ریشه ای نداشته ایم. وقتی نیروهای اهریمنی آمریکا با شعار لزوم و هدف برکناری اسد بدون خواست مردم عراق و سوریه از مرزهای مشترک عراق عبور کرده و در سوریه پایگاه و فرودگاه نظامی احداث می کند و کسی برای خود حق حمله و نابودی این متجاوزین را نمی دهد؛ طبعاً دولت بغداد حداقل کاری که می تواند این است که با هر دو طرف متخاصم یا دشمن روابط خود را حفظ کند. البته ادامه این وضعیت برای آینده امنیت کشور ما نیز مطلوب نیست. نهایتاً باید برای قطع دست و پای این مهمانان جنایت کار ناخوانده دست به کار شد. تهدید فرماندهی سپاه پاسداران مبنی بر همردیف دانستن ارتش آمریکا با داعش و حمله دفاعی تا شعاع 2000 کیلومتری از مرزهای کشور دیر یا زود باید عملی شود.
قربان بند کیفتم تا پول داری رفیقتم
با يك سفر نميشه سريع تحليل كرد ،تحلیل شما درست نیست
درسته که العبادی به عربستان سفر کرد اما قراره در هفته های آینده به ایران هم سفر کند پس لطفا زود قضاوت نکنید .
مساله بعدی مولفه های قدرت در عراق هست ، ایران با تمام احزاب شیعه و کرد موثر در عراق روابط عمیق و قوی داره و همه اینها در عراق صاحب نفوز هستند ، العبادی هم بخواد باز نمی تونه منافع ایران را نادیده بگیره .
مساله بعدی امروز الحشد الشعبی در عراق خیلی بیشتر از العبادی طرفدار داره و باید دید در انتخابات آینده ترکیب دولت چگونه خواهد بود .
همه کشورها به دنبال منافع خودشون هستند و این چیز عجیبی نیست . اما نفوذ ایران در عراق خیلی عمیق تر از اونی که العبادی بتونه محدودش کنه
نهایتا عرض می کنم که العبادی اصلا به دنبال حذف ایران نیست بلکه به دنیال ایجاد رابطع متعادل با همه کشورهای همسایه است و می خواهد کشور خودش را از درگیریها و جبهه بندیهای موجود در منطقه دور کنه و کشور جنگ زده رو سر و سامان بدهد . در نتیجه تلاش می کنه با تمام کشورهای منطقه رابطه برقرار کنه
رفته که رفته هنوز که اتفاقی نیفتاده مگه ما باید برای سیاست خارجی یه کشور دیگه تعیین تکلیف کنیم، سیاستمدار خوب اونیه که با همه رابطه داشته باشه حتی اگه دشمنش باشه، از قدیم گفتن دوستتو نزدیک خودت نگه دار دشمنتو نزدیکتر
هنوز که اتفاقی نیفتاده نوابغ اریایی! در ضمن خود اریایی ها هم مهاجمان سیبری هستند.شماها که این جور نظر میدید نژادتون مخلوطی از لر.روسی.عرب.ترک .مغول.است پس بیخودی نژاد پرستی نکنید و بدون احساسات چیز بنویسید
این همه برای کشور های مختلف کمک فرستادیم و حتی براشون ساختمونا و پل ها ساختیم.جوابش چی شد؟ نقوذ ما یا کوچیک شدن ما تو منطقه و اروپا و آفریقا.حتی جیبوتی هم به خاطر منفعتش نارو زد.سیاست مرامی نیست منافعی هست.چیزی که آقایون درک نکردند.
عراق میخواهد با ایران دوست بشه، خوب بشه.
می خواهد دشمن باشه، خوب باشه. چه دخلی به ما داره. ما که راحت داریم اینجا زندگی م ی کنیم. کار بکنیم یا نکنیم هفته ای 200 پوند در حسابمان است مسایل ایران هم به ما هیچ ارتباطی ندارد. ملتی که هنوز نمیدونند پیاده رو حریم عابر است، نمیدونند حق تقدم در میدان با کیست، یا مدام در خیابان و در کنار بیمارستان بوق میزنند بود یا نبودشان اصلا مهم نیست.
مسئله خیلی ساده ست. عراق به قدرت نظامی ایران نیاز داشت برای مقابله با جریان تکفیری و به پول عربستان نیاز داره برای بازسازی. حالا که داعش شکست خورده بهترین گزینه برای عربستان جذب عراقه، تا نگذاره جریان شیعی خاورمیانه کاملاً قطبی بشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل