بازدید 61670

هشدار؛ ظلمِ برخی مقامات، جمهوری اسلامی را با خود خواهد برد!

این روزها مردم حس می کنند سفره ای از پول و امکانات پهن شده و هر کسی بی توجه به کار و تلاشش و صرفا با نزدیکی به صاحبان قدرت پای آن نشسته اند و می خورند و می برند! باور کنیم ظلم و ستم اینان، همه ما را به زودی با خود خواهد برد. این روزها برخی مقامات در چشمان مردم زل می زنند و رانت دهی و رانت خواری را طبیعی و عادی جلوه می دهند و حتی طلبکار مردم هم می شوند.
کد خبر: ۷۴۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 21 October 2017
محمود ملکی ـ دنیا عوض شده و همه مناسبات مدرن شده اند. نهادها و سازمان های رنگارنگ، با شعارهای جذاب تأسیس شده اند؛ فرایندی که به دلیل ناکارآمدی های دولت ها بر شهروندان تحمیل می شد و می شود، هم مدرن شده، اما ماهیتش تغییری نکرده است. می خواهم درباره ظلمی و ستم دولت ها بر شهروندان سخن بگویم؛ ظلم و ستمی که ظاهرش نو، ولی ماهیتش به همان شکل قدیمی است!

این روزها دیگر داروغه ای نیست؛ مانند آنچه در فیلم رابین هود می دیدیم که خانه به خانه برود و اموال مردم را از آنان بگیرد یا سربازانش را بفرستد دارایی و املاک مردم را با زور از مردم بگیرد! این روزها چهره ظلم و ستم هم عوض شده و دیگر نیازی نیست که حاکمان از داروغه هایشان بخواهند در روز روشن اموال مردم را از خانه هایشان به زور ستانند، نه اینکه ستم نیست؛ هست، فقط رنگش عوض شده است؛ به همین سادگی!

مثال های زیر را با دقت بخوانید؛

نخست: در این چند ماه اخیر، اگر اندکی در تهران، ام القرای جهان اسلام، پیاده روی کرده باشید، روزانه، عده ای از مردم، از پیر و جوان و زن و مرد را حتما دیده اید که با پلاکاردهایی در دست، به دنبال بازپس گیری اندک سرمایه شان از نهادهای مالی قانونی سابق هستند. عده ای حتی، شب ها را هم در پیاده روها می خوابند تا شاید مقامی، مسئولی، شاید دلش به رحم بیاید و برای گرفتن حق آنها، کمکشان کند؛ معنی این تجمعات و پیاده رو خوابی های چند ماه اخیر به زبان ساده این است که مردم بی پشت و پناه شده اند! نه اینکه مرد ضعیف اند و به پشت و پناه نیاز دارند، بلکه حاکمیت وظیفه اش، یعنی حمایت و حفاظت از شهروندانش را انجام نداده است؛ محافظت و حمایت از شهروندان نه حتی در برابر دشمن، بلکه در مقابل نهادهایی که به دست حاکمیت ساخته شده اند و منابع و دارایی های مردم را بالا کشیده اند!

در روزگاری که دست فروشی هم مجوز می خواهد، شهروندان محیر این کشور، باور نمی کنند که نهادهای مالی و پولی با چند صد شعبه در سراسر کشور، در روز روشن عملیات بانکی انجام دهند و با بانک های دولتی و خصوصی وارد مبادلات پولی شوند، اما تازه وقتی سرمایه مردم را بلعیدند و رفتند معلوم شود که غیر قانونی اند! شهروندان فعالیت غیر قانونی در نظام مالی کشور توسط نهادهایی با تابلوهای رسمی در بهترین نقاط شهر را باور نمی کنند! فعالیت غیر قانونی یا زیر زمینی است یا قاچاق است و یا... چه کسانی می خواهند مردم را از حمایت حاکمیت از آنان ناامید جلوه دهند؟

دوم: این روزها برخی مقامات در چشمان مردم زل می زنند و رانت دهی و رانت خواری را طبیعی و عادی جلوه می دهند و حتی طلبکار مردم هم می شوند. ژنرال نفتی در تلویزیون حاضر می شود و می گوید، اگر فرزند فلان نماینده را با تخصصی غیر مرتبط به وزارت نفت آورده، به خاطر مدرک دکترای فرزند فلان نماینده بوده است و به گونه ای حق به جانب همه کسانی که این رانت دهی برایشان سؤال شده را متهم می کند که فرق دکترا و لیسانس را نمی دانند! اگر وزیر ژنرال صادق باشد، نام صدها جوان با مدرک دکترای مرتبط با وزارت نفت را در اختیارش قرار می دهیم، تا مشخص شود، آیا مانند دختر فلان نماینده با آنان برخورد می شود؟! مردم از تمسخر توسط مقامات در رنج اند! چه کسانی نظام سیاسی کشور را مسخره کننده شهروندانش می خواهند؟

سوم: در بحبوحه رأی اعتماد به دولت دوم آقای روحانی، نماینده ای مدعی شد که یک وزارتخانه ثروتمند، تعدادی از نمایندگان مجلس را استخدام کرده است؛ ادعایی که با واکنش رئیس مجلس مواجه شد که نه خیر! آنها که استخدام شده اند، نماینده فعلی مجلس نبوده اند، بلکه نماینده ادوار هستند! بالاخره افرادی که نماینده بوده اند و الان نیستند، باید جایی بروند دیگر! لابد هم نهادهای اقتصادی و مالی مانند وزارت نفت! هیأت مدیره های شرکت های نفتی و صندوق های بازنشستگی و شرکت های شستا و خلاصه هر کجا که پول کلان بی حساب و کتاب نهفته است! چه اشکال دارد نماینده ای که سابق نماینده بوده، به کار پیش از نمایندگی اش برگردد؟ چرا باید نهادهای ثروتمندی که در دوره نمایندگی اش شناسایی کرده و حساب و کتابی هم ندارد، اشغال کند؟ هدف خدمت به کشور است یا بی اعتماد کردن مردم؟ چرا نمایندگان ادوار که با سعی و خطا به بهای سرنوشت این کشور و مردم تجربه هم پیدا کرده اند، در نهادهای مطالعاتی و سیاست گذار بخش خصوصی یا عمومی مشغول نمی شوند؟ حتما باید در نهادهای اقتصادی و مالی بی حساب و کتاب مشغول شوند؟ چرا می خواهند به خاطر منفعتی برای چندین تن، مردم را به هر چه هست، بدبین کنند؟

چهارم: من نمی دانم در این کشور چه اتفاقی افتاده است! رئیس جمهور مدعی است، فقط همین امسال 45 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی از بودجه بیت المال کمک کرده است! مقامات صندوق بازنشستگی می گویند، خصوصی هستند و به نهادهای نظارتی پاسخگو نیستند! وزیر مربوطه می گوید، صندوق بازنشستگی ورشکسته است! اما مدیرانش در حال دریافت پاداش های چند صد میلیون تومانی و حقوق های چند ده میلیونی هستند! حقوق بازنشستگان هم هر ماه دیرتر پرداخت می شود!

رئیس جمهور نمی پرسد چرا باید به یک نهاد خصوصی کمک کند؟ آن نهاد خصوصی نمی گوید اگر خصوصی است سرمایه اش را از کجا آورده است؟ چه کسانی هیأت مدیره و مدیر عامل آن و شرکت های تابعه را انتخاب کرده اند؟ نهادهای نظارتی نمی پرسند، چرا صندوقی که پول های مردم را جمع کرده، ورشکسته شده ،همزمان مدیرانش حقوق های چند ده میلیونی و پاداش های چند صد میلیونی دریافت می کنند؟

پنجم: عده ای لابد به حمایت از همین ها خواهند گفت و نوشت که باید ابتدا در مقابل نهادهای انتصابی ایستاد! از این حیث هیچ تفاوتی ندارد که نهادها و مقامات ناکارآمد یا رانت ده و رانت خوار در کدام بخش به چهره نظام خط می کشند، در دولت باشند یا در نهادهای انتصابی و وابسته به هر نهادی! هر کس در هر کجا، به آسیب زدن به اعتماد مردم به نظام سیاسی کشور کمک می کند، در زمره همین افراد هستند! این روزها مردم حس می کنند که سفره ای از پول و امکانات پهن شده است و هر کسی بدون توجه به کار و تلاشش و صرفا با نزدیکی به صاحبان قدرت، پای آن ننشسته اند و می خورند و می برند! باور کنیم ظلم و ستم اینان، همه ما را به زودی با خود خواهد برد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۲۲۲
انتشار یافته: ۱۹۲
؟؟؟؟
منزل 50 متری داشتم شهرداری قم از من خرید به بهانه اینکه در طرح است ولی وقتی طرح تمام شد منزلم بر خیابان قرار گرفته بود!
شاید مقامات ناراحت شوند نویسنده محترم ننویسید
تا حالا کجا بودی ؟
اون پنجمی هم رو زدی به تنگش که بگی به هیچ جناح و نهادی وابسته نیستی !!
کو گوش شنوا!!!!
نویسنده عزیز اگر ادامه می دادی مطمئنا بیشتر از اینها می شد
به موارد فوق سازمان اوقاف رو نیز اضافه کنید
خواهد برد ؟؟؟؟؟
تابناک جان برای انتشار اینگونه مطالب آگاهی دهنده که برای اولین بار میباشد به تمامی شما تبریک و خسته نباشید عرض مینماییم ، امیدوار به تکرار اینگونه مقالات هستیم
فکر کنم موارد ظلم به ملت بسیار بیشتر از آن چیزی است که در این مقاله آمده است
با سلام
متاسفانه در همه ادارات و نهادها حق خوری مردم عادی شده اتفاقی که امروز برای من افتاد
احسنت که حرف دل را زده ای
با سلام
15 ماه است سهام بانک صادرات تنها سرمایه ام که به آن امید داشتم در بورس بسته و هیچ مسئولی جواب گو نیست . به خدا آه مظلوم یقه همه را خواهد گرفت .
جانا سخن از زبان ما میگویی
احسنت خیلی جامع منطقی و قابل قبول بود.
فقط امیدوارم باد وحدت ملی ایران را با خودش نبرد
جناب آقای ملکی،حرف حق را کامل و دقیق گفته اید.
تشکر از نوشته و جناب ملکی.
خدایا خودت کمک کن
درود بر تو
چرا تيتر رو با علامت تعجب زدي تابي؟؟
مگه شك داري؟؟؟.....................................
مهمترین و کلی ترین آیتم که مورد 5 هست چقدر سرسری و همسان با بقیه موارد در نظر گرفته شده
حرف حق ...
آقای محترم !!!!
فکر نمیکنید خیلی دیر این نکات را متوجه شدید ؟؟؟
تو رو خدا یه فکری برا گرونی و بیکاری بکنین
آفرین
یک کلام ختم کلام
دانش های تخصصی در این جامعه به دلیل برچسب خوردگی های نادرست غرب زدگی بیش ترشان ناکارآمد شناخته شده، امور اجرایی جامعه به سازمان هایی محول شده که به لحاظ ساختاری بسیار مشکل دارند.
مشکل اینه که مسولان ما مادام العمر مسئولن
ای کاش قران هایی که برای دکور گذاشتن روی تاخچه دیوار باز میکردند و میخواندند
آفرین .چقدر جمله زیبایی بود : ظلم مقامات ، جمهوری اسلامی را با خود خواهد برد .
با سلام
هنوز در بهت و شکه از انتشار این نوشتار توسط سایت تابناک هستم
یک گزارش درست و حسابی از اول انقلاب تا کنون. با تشکر
ای کاش....
جانا سخن از زبان ما میگویی
حرفاتون درست ولی کاش چند مثال هم از نهادهای انتصابی می زدید تا دغدغه تون قابل باورتر باشه ....
خود كرده را تدبير نيست
واقعا" گل گفتی جناب ملکی
همه اين مشكلاتي كه گفتي درسته ولي يك كم منصف باش
به اميد خدا
خیلی هم عالی!
وظیفه قانونی برخورد با این تخلفات بر عهده دادستان کل کشور است
مقصر کسانی بودن که در این سی سال از مسئولین و مقامات حمایت کرده اند به بهانه شاد نکردن دشمنان خارجی !
همه اين مشكلاتي كه گفتي درسته ولي يك كم منصف باش
باز خدا خیرت بده که در پاراگراف آخر به اصل موضوع پرداختی ...
چه عجب! تابناک جان
این بنده خدا حرف دل مردم را زد. خدا حفظش کند.
حرف شما درست است ولی ایکاش به همان صراحتی که ازدولت انتقاد می کنی از بقیه ای هم در لفافه اشاره کردید به صراحت نام ببرید
این ظلم فقط در مورد سپرده های مردم نیست. بلکه در همه ی ابعاد بوده است.
کجای کارید آقایان؟!!.
چه شد و این سرنوشت شوم از کجا نسیب ما گردید؟!
تمام اینها که گفتید درست. اما مشت نمونه خروار بود
احسنت! بسیار عالی بود!
واقعا
احسنتم
ازکسی که به خاطر مخارج خانواده اش مستعصل مانده هیچ انتظاری نداشته باشید
از دزدی وجنایت وفساد و....
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
جایی یک مطلب راجع به فروپاشی شوروی نوشته بود، و رسانه هایی مثل منو تو ، مرتب اعلام میکنند که ایران در آستانه فروپاشی قرار گرفته، به نظر شما اگه این اتفاق بیافته تکلیف چیه/؟
از دل 70 ملیون ایرانی سخن گفتی ای رادمرد اصیل وطن بوسه بر دستانت می زنم پایدار باشی
تنها چیزی که بجایی نرسد فریاد است
چه بامزه
كاش ازبهره بالاي وامهاي بانكي هم چيزي مي گفتي
بیدار شو
جانا سخن از زبان ما می گویی .
انشالله که گوش شنوایی باشه .
جانم به قربانت
ناز نفست
ببوسم دستت
سخن از زبان ما می گویی
چرا از روی سایت تان خبر مربوط به یکی از شرکت های تابعه سازمان بازنشستگی را برداشتید
بسیار جالب و تاسف آور بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
من وطن پرستم ولی....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
تاسف آور بود جالبیش تو راهه هنوز سر باز نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
کجاش جالب بود؟
یه سوزن به خودت یه جوالدوز به طرفت
مثل اینکه همه چیز عوض شده
قانون اساسی باید اصلاح بشه مشکلات اصلی کشور چیزی نیست که با بخشنامه درست بشه اگر هم بشه دوباره یک احمدینژاد میاد و باطلش میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
قاون الانم داريم ولي كي اجرا ميكنه؟
احسنت
حتی پیام های که من چند بار برای مقاله نوشتم سانسور و حذف شده توسط تابناک، بعد توقع داند فساد در جامعه نباشد! همه جا فساد است بویژه در رسانه های مثل تابناک.
کو گوش شنوا
متاسفانه مردم ایران بی رفاه ترین مردم جهان هستند
دو رویی ،رانت خواری
شب و روز به وزارت بهداشت، به دایره حقوقیش و فلان دبیرخانه ش لعنت می فرستم... الهی بابت این 10 سال همه شون رو سر پل صراط نگه می دارم...
این ها را هم اضافه کن تابناک : از همین ظلم قحطی و خشکسالی روز به روز بیشتر میشه.
افسوس و صد افسوس به حال این کشور و مردم
سلام . نمی دانم این سخنان که نمک بر زخم توده مردم پاشیدن است ، برای چه کسانی نوشته می شود؟
الان نزدیک به یک ساله که آقایی به اسم م.م در کرمانشاه تحت بازداشته و نزدیک به 220 میلیارد تومان سرمایه بیش از 13 هزار نفر رو هواست.
از صميم قلب متشكرم از نويسنده اين مطلب و از سايت تابناك بابت انتشار،
متاسفانه افرادي كه با مشروعيت تمام و زير نظر همه در حال بلعيدن بيت المال هستند بي محابا ادامه مي دهند
هركه به ايشان وصل شده منصب مي گيرد
فرزندانشان در كشور مرگ بر آمريكايشان تحصيل مي كنند
خانه و مليت خارجي ميگيرند
و مشكلي هم پيش بيايد سه سوت جيم مي زنند
من و شما مي مانيم و نواي كي شب حمله فرا مي رسد آهنگران كه رگ غيرت مان را عليه استكبار جهاني باد داده و زن و بچه و ... ول مي كنيم مي ريم دوباره حيات امني براي اين جماعت بسازيم
دمت گرم بالاخره تابناک یک مقاله درست و حسابی چاپ کرد البته اگر همین هم سوپاپ اطمینان نباشد
انشالله که بزودی خورشید از پس ابر بیرون خواهد آمد
وضعيت اشتغال خراب. وضعيت معيشت، بهداشت نامناسب.
این همان دولت پاکدستان و سوسیالیستی هست
این روزگار ماست!
حق بجانب.
دلت خوشه کو گوش شنوا !
موافقم...به خصوص بانتیجه
سلام
خوب کی چی اینها را می نویسید
البته نویسنده ی این متن که رطب و یابس به هم بافته
صبح تا شب صحبت ترس از دشمن و داعش و .... ولی
باور کنیم همه ما را به زودی با خود خواهد برد!
تابناک تو که منتشر نمیکنی ولی....
خیلی دیر شده
این یعنی ورشکستگی کامل
عالی حرف دل مردم رازدید افرین
الملک یبغی الکفر و لا یبغی مع الظلم .
کشوری که سیستمی اداره نمی شود و مدیریت فردی و سلیقه ایست عاقبتی بدتر از آنچه نوشته اید در انتظارش خواهد بود...
خب گفتی و واقعا جالب بود ولی
جناحی گفتی با رنگ بوی سیاسی
خدا یا
راحت شویم
سر جمع این آدمها 2000نفر نمیشن که پدر هشتاد میلیون نفر را درآوردن
بازهم ترسیدی همه چیز رو بگی.مشکل فقط در دولت نیست در جاهای دیگه هم هست
هی دل غافل
از یک استاد دانشگاه پرسیدن از خدا نمیترسی اینقدر دانشجوهات رو اذیت میکنی؟
جواب داد تا فلان نماینده پشت منه (نعوذبالله) از خدا هم نمیترسم
لطفا از ظلمی که نظام مالیاتی در حق تولید کنندگان داخلی و مخصوصا بخش صنعت میکنه هم بگین.
تابناك زبون دراز شديا
جون من چند گرفتی اینو نوشتی
پدر بنده نیزشامل ظلم سازمان تامین اجتماعی شده است
من پر از بغضم از دست بی عدالتی
زنده بار
مطالب درست و جالب بیان گردیده. امبد است گوش و چشم شنوای مسولین به این مطالب توجه و به آن دقت کنند. اینها همه از عواملی بود که منجر به انقلاب اسلامی در سال 57 بود. درود به نگارنده محترم مقاله
ا
مردم گروه گروه فوج فوج به سایت بی پناهان.تابناک. مراجعه می کنند
این تازه جنبه آشکار کوه یخه.
مگه غیر از اینه!؟
آقا جان شما هم دلتان خوش است
متأسفام
تمام این ضعف ها به خاطر عدم وجود سیستم در نظام کشوری ما هست
کو گوش شنوا انسانها درقدرت مصداق "صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ" میشوند نکته جالب اینجاست که تمام نفرات در قدرت به نوعی با هم فکو فامیل هستندو وارث ژن اعلا و خوب؟؟؟
بقول مولانا
لطف و سالوس جهان خوش لقمه ايست
کمترش خور کان پر آتش لقمه ايست
آتشش پنهان و ذوقش آشکار
دود او ظاهر شود پايان کار
ممنون از حسن توجه شما .
جانا سخن از زبان میلیونها ایرانی می گویی.
حالا براي اينها اضافه كنيد كمك هاي بي حد به كشورها و گروهاي خارج ازكشور
احسنت تابناک جان! خیلی وقت بود مطلبی با این صداقت از وضع کنونی جامعه درج نکرده بودین.. میدونم, الان خیلی ها میگن کو گوش شنوا, ولی مردم هنوز امیدوارن به بهبود اوضاع... کاش بدتر از نشه!
مدتها است مردم فهمیده اند
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!
وقتی علیرغم هشدار مقامات مبنی بر عدم سپرده گذاری در موسسات درپیتی بعضی از مردم به طمع سود زیاد دارایی خود را به این موسسات می سپارند چگونه دولت و نظام باید تاوان این طمع کاری عده ای را از جیب بیت المال بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
احيانا دولت نبايد مجوزي چيزي از اينا طلب مي كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
مردم گرسنه ان میییییییییییییفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مردم اول نون میخوان بعد دین
بیکاری سه فرزندم که هرسه لیسانس و فوق لیسانسند مرا به اندازه ای زجر نمی دهد که می بینم فرزندان عده ای راحت جذب ادارات می شوند کاش لااقل نماینده بودند
مگه غیر از اینه؟
دولت روحانیه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
دولت اصولگراها رو هم دیدیم. مشکل ریشه ایه
تا تباک خودت به کجا وصل هستی؟
این مملکت تا بوده همین بوده ..
.... اندکی صبر سحر نزدیک است.
عالی بود ، اینها رو باید کسانی بخونند که ادعای انقلابی بودن دارند و همه کاره مملکت شده اند . بابا اول انقلاب مسئولین بلندپایه ی کشور با دوچرخه و موتور گازی و پیکان می رفتند سر کارشون . اونا نه تنها برای مردم کیسه ندوخته بودند بلکه اگر می خواستند وزیر یا نماینده مجلس بشند هدفشون فقط خدمت کردن و عشق به مردم بود . حتی از جون خودشون هم مایه می ذاشتند اما حالا طرف صدها میلیون خرج تبلیغاتش می کنه و بعضیا برای رسیدن به پستهای بالا مثل گرگ توی صورت همدیگه چنگ میندازند . مردم اینها رو فهمیدند و برای همینه که نا امید و افسرده شدند . پس چه شد قانون از کجا آورده ای ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
معلومه از کجا آوردن !!!
وقتی دولت و حاکمیت ، درآمد مستقل از ملت داشته باشد و دسترسی بی حساب به سرمایه های مردم و مجاز به بهره برداری از آن. کم کم نوکری ملت یادش میرود و مشغول کار های دیگرمیشود
آقا 20 سال دیر از خواب پاشدی!
افرین افرین
کاش مسیولین بشنون :(
باید افرادی که بیش از سی سال سر این سفره نشسته خوردند و بردند بروند و افراد سالم و جوان بیایند و جوابگو نیز باشند چنانکه در اروپا و امریکا این چند ساله شد
واقعا که
احسنت
وامصیبتا!!!!!!
والا پیام دار محمد
گفتی که یک دیار

هرگز به ظلم و جور
نمی ماندبر پا و استوار

آن گاه تمثیل وار
کشیدی عبای وحدت

بر سر پاکان روزگار
در تنگ پرتبرک آن نازنین عبا

دیرینه، ای محمد
جا هست بیش و کم آزاده را

که تیغ کشیده است بر ستم
والا پیام دار محمد

بخشی از یک سرود نوستالوژیک در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی
اندوه دل نگفتی الا یک از هزاران
آفرین
به قول بعضیها تقصیر احمدی نژاده دیگه!!!!!
جانا سخن از زبان ما مگویی
آقا این مملکت از بیخ و بن قفل شده...
اگر هیچ ظلمی هم مقامات، جمهوری اسلامی را با خود نبرد
روزی آه بازنشستگان دامنه همه مسولین و نمایندگان را خواهد گرفت
شاید آن روز دیر نباشد
خدایا فقط بتو شکایت می کنم
کاش نفت نداشتیم
تابناک جون خوب داری می نویسی
چرا نظرات را سانسور می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسمه تعالی
قبح و زشتی این کارا دیگه از بین رفته
تازمانيكه با متخلفان و رانت خواران برخورد جدي نشود تا زمانيكه قانون شكنان مجازات سنگين نشوند روز به روز شاهد افزايش فساد و رانت و ... خواهيم بود
جانا سخن از دل ما میگویی.
با سلام
با این متن یاد پیام امام رحمت الله افتاد که می فرمود کاری نکنید که یک روز همین مردم سر به انقلاب جدیدی بردارند.
حس نمیکنیم مطمئنیم
روحانی ما مچکریم!!
اوضاع قمر در عقرب یعنی همین
عجب اوضاعی است این مملکت
تابناک اطلاع رسانی خیلی خوبه و جزء رسالت هر رسانه ای است
عزیزان بارها گفته ام مجلس در راس امور کشور است
من کارمند دولت با بیست و یکسال سابقه صبح ۲۶ مهر فرزندم بیمار شده بود یک روز صبر کردم تا یارانه ها واریز بشه بعد ببرم دکتر، یه بی عدالتی عجیب و غریبی حاکم شده که امثال بنده همیشه زیر خط فقر باشیم، خب همین ها باعث بدبینی است.
به جان مادر به جان پدر به خدا قسم جز این نیست
سهیمه های بی حساب و کتاب در کنکور و استخدام از همه ی این ظلمها ظالمانه تر است
لعنت بر همه ظالمین
خيلي خوب نوشتي عالي نوشتي . اصلا تو دنيا تك هست ولي خدايي خودت باور داري كسي به اين نوشته توجه كنه ؟ اصن كسي براي مردم تره خرد ميكنه؟ مگه مردم كيا هستن ؟ 1000 تا از اين نوشته هام بنويسي بازم كسي اهميت نميده
به قول يك ديالوگ به ياد ماندني تو يه كارتون ميگه: اون وقتي كه توي خونواده معمولي به دنيا اومدي بايد فكرشو ميكردي
مسولین الان سواره هستند
انقلاب حاصل خون شهدای که اکثر فرزندان طبقه پایین جامعه بودن ولی حاکمان یا خان زاده اند یا آقازاده
احسنت
اگر جلو این بی عدالتیها گرفته نشه یک روزی می آید که توسط مردم تروخشک باهم بسوزند
قانون پاسخ گویی نداریم
اون چند هزار نفر زیردیپلمی که با حقوق میلیونی تو مترو استخدام کرد یادت رفت.
برده داری نوین
دولتهای ما مقصر نیستند
بنده کارمند اداره دولتی در همدان هستم به خاطر اینکه به همراه جند تن از همکاران سعی کردیم بیت المال را حفظ کنیم ، روزگارمان را سیاه کردن
ای حاکمان مملکت ، خرم خوش باشید
تابناک خیلی از کامنت های مردم را سانسور می کنی
همانطور که امام می گفت مردم به هیچ مسئولی بدهکار نیستند
نه احمدی نژاد مقصره نه بابک زنجانی
مصوبه مجلس مبني بر استثنائ شدن مقامات كشوري و نمايندگان در ممنوعيت بكارگيري بازنشسته ها را اينگونه ميتوان به شرح ذيل تعميم داد.
اعلمو ان مالحیاه الدنیا لعب و لهو و زینته و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد کمثل غیث اعجب الکفار نباته
دنیا و هرچه در آن است مثل بازی و سرگرمی است ...
ولی عده ای به دنبال دنیا و متعلقات آن هستند
همیشه، قشر ضعیف مردم آسیب پذیر بوده اند
همهشون یک رنگن به فکرمردم کسی نبوده ونیستن
سپاسگذارم که نوشته ای اما کل ملت ایران از واقعیت موضوع غافلند
خود کرده را تدبیر چیست
خدا لعنتتون کنه بیکاری یه طرف مشکلمه دومی خونه اجارش رفته بالا شرمنده زن وبچم شدم حالا کرونا گرفتیم یه بیمه سلامت داشتیم غط کردن خدایا حقمنو دزدیدن این دزدها رو جوابشونو بده
خدارو شکر یه نفر تو سایت به ایران و مسئولین اشاره کرد
تاریخ مصرف مردم سالاری و قانونمندی از زمان روی کار امدن احمدی نژاد سپری شده
وقتی انسانی مقدس شد، از هر سوال و جوابی مبری گشت، همه تصمیمات و بلایا و سستی ها را به خدا و دست غیب، ربط داد، نه دارایی اش مشخص بود و نه فرزندان مافیایی اش، حساب و کتاب مشخصی داشتند، وضعیت چنین خواهد شد.
برای یه وام صد میلیون تومنی که یه پرایدم باش نمیشه خرید، صدجا میفرستنت و هزار کار میخوان، ولی بعدش خبر میرسه سه هزار تن شمش طلای ایرانی، که متعلق به بیت المال هست و چندصد میلیارد دلار ارزش داره، تو فلان کشور، توقیف میشه و دست فلان اغازاده تو کاره.
بعد تو هنوز برو برا صدمیلیون سه تا ضامن پیدا کن.
ش. اه مرد شریفی بود، هرچی زمان میگذره، شرافتش بیشتر معلوم میشه.
روانش شاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی