بازدید 11464
۹
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

حمایت گسترده مردم آمریکا از برجام/توافق عربستان و آمریکا برای بازسازی رقه/ ترکی فیصل: ایران جزایر سه‌گانه را اشغال کرده است!/حمله اسرائیل به ارتش سوریه در قنیطره

توافق عربستان و آمریکا برای بازسازی رقه، واکنش بارزانی به بازداشت معاون خود، دیدار هیأتی از کردستان عراق با «آیت‌الله سیستانی»، سخنان سخیف ترکی فیصل علیه ایران و حمله اسرائیل به ارتش سوریه در قنیطره از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. خبر دیگر که به ایران مربوط می شود حمایت گسترده مردم آمریکا از برجام است.
کد خبر: ۷۴۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 20 October 2017
توافق عربستان و آمریکا برای بازسازی رقه، واکنش بارزانی به بازداشت معاون خود، دیدار هیأتی از کردستان عراق با «آیت‌الله سیستانی»، سخنان سخیف ترکی فیصل علیه ایران و حمله اسرائیل به ارتش سوریه در قنیطره از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. خبر دیگر که به ایران مربوط می شود، حمایت گسترده مردم آمریکا از برجام است.
 
به گزارش «تابناک»، نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد، حدود سه‌چهارم مردم این کشور علی‌رغم اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور خود، حامی توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ هستند.

بر اساس این نظرسنجی که توسط اندیشکده خاورمیانه و با همکاری مؤسسه «ایپسوس» در ماه ژوئن و تحت نام «رویکرد آمریکایی‌ها نسبت به سیاست‌ها در قبال خاورمیانه» انجام شد، ۷۵ درصد ز مردم این کشور معتقد هستند که واشنگتن باید در توافق هسته‌ای با ایران بماند.

در این نظرسنجی نشان داده شد که امروزه آمریکایی‌های بیشتری نسبت به ایجاد کانال‌های دیپلماتیک با ایران بی‌تمایل‌تر شده‌اند (۳۲ درصد) اما حدود ۵۴ درصد هنوز از این مسئله حمایت می‌کنند.

توافق عربستان و آمریکا برای بازسازی رقه
 
یک روزنامه عربستانی مدعی شد که ریاض و واشنگتن توافق کرده‌اند با خروج داعش از شهر رقه سوریه دست به بازسازی آن بزنند.
 
 همزمان با انتشار خبر سفر «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس به منطقه «عین عیسی» واقع در استان رقه سوریه، یک روزنامه سعودی از توافق آمریکا و عربستان برای همکاری در بازسازی رقه خبر داد.

روزنامه سعودی عکاظ امروز پنجشنبه گزارش داد که این مسئول سعودی با «برت مک گورگ» هماهنگ‌کننده ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به این منطقه در شمال استان رقه سفر کرده است.
 
حمایت گسترده مردم آمریکا از برجام/توافق عربستان و آمریکا برای بازسازی رقه/ ترکی فیصل: ایران جزایر سه‌گانه را اشغال کرده است!/حمله اسرائیل به ارتش سوریه در قنیطره 
منابع آگاه اعلام کردند که السهبان با «شورای مدنی شهر رقه» در عین عیسی دیدار و با مسئولان این شهر برای آگاهی از وضعیت امنیتی و اقتصادی نشستهایی برگزار کرده است.

به گفته عکاظ، احتمالا این مسئول سعودی در جشن اعلام تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بر شهر رقه شرکت خواهد کرد؛ جشنی که احتمالا طی دو روز آتی برگزار خواهد شد.

منابع نزدیک به ائتلاف آمریکا گفتند که سفر السهبان به ریف شمالی رقه در راستای توافق آمریکا و عربستان «برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این شهر است».

به ادعای این منابع، واشنگتن و ریاض مسأله بازسازی رقه را بررسی کرده اند و «عربستان در بازسازی نقش برجسته ای خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، آمریکا با امارات عربی متحده نیز بر سر بازسازی رقه گفت‌وگو کرده است.

واکنش بارزانی به بازداشت معاون خود
 
 بارزانی رئیس اقلیم کردستان گفت که مقامات بغداد باید بدانند که آن‌ها نمی‌توانند کوسرت رسول را بازداشت کنند.

 دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت کوسرت رسول معاون مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان را صادر کرد.

عبدالستار بیرقدار سخنگوی رسمی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای گفت که دادگاه تحقیق الرصافه حکم دستگیری کوسرت رسول را به دلیل اظهارات اخیر وی که در آن نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق در استان کرکوک را نیروهای اشغالگر دانسته بود، صادر کرد.
حمایت گسترده مردم آمریکا از برجام/توافق عربستان و آمریکا برای بازسازی رقه/ ترکی فیصل: ایران جزایر سه‌گانه را اشغال کرده است!/حمله اسرائیل به ارتش سوریه در قنیطره 
وی افزود: این دادگاه، اظهارات رسول را توهین به نیروهای مسلح دانسته است و حکم دستگیری وی بر اساس ماده 226 قانون مجازات عراق صادر شده است.

دیدار هیأتی از کردستان عراق با «آیت‌الله سیستانی»
 
هیأتی از منطقه کردستان عراق برای دیدار و گفت‌وگو با آیت‌الله سید علی سیستانی عازم نجف اشرف شد.

وبگاه خبری «اسکای پرس» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: صبح امروز پنجشنبه، هیأتی متشکل از اعضای حزب «التغییر» (گوران) و حزب «اتحادیه میهنی کردستان» برای بررسی بحران اخیر منطقه کردستان عراق با آیت‌الله سیستانی وارد شهر نجف اشرف شد.

این منبع آگاه همچنین گفت که هیأت کردی قرار است با مقتدا الصدر، رهبر جریان الصدر عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

هنوز در مورد دلایل سفر این هیأت کردی خبری منتشر نشده است.

آیت‌الله سیستانی پیشتر در جریان سفر هیأتی متشکل از احزاب سیاسی کرد عراق در آستانه برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان، خواستار رجوع همه‌ شهروندان عراق به قانون اساسی این کشور شده جهت احقاق حقوق خود شده بود.

ترکی فیصل: ایران جزایر سه‌گانه را اشغال کرده است!

وزیر سابق سرویس اطلاعات رژیم سعودی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

ترکی الفیصل شامگاه پنجشنبه طی سخنرانی خود در واشنگتن، ایران را متهم به اشغال جزایر سه‌‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در خلیج فارس متهم کرد.

وی همچنین مدعی شد، ایران در امور داخلی کشوهای مانند عراق، سوریه، یمن و بحرین دخالت می‌کند.
 
حمایت گسترده مردم آمریکا از برجام/توافق عربستان و آمریکا برای بازسازی رقه/ ترکی فیصل: ایران جزایر سه‌گانه را اشغال کرده است!/حمله اسرائیل به ارتش سوریه در قنیطره 
وزیر سابق اطلاعات عربستان سعودی گفت: «همه‌ تلاش‌ها برای اصلاح رفتار ایران، بی‌فایده بود».

وی در مورد بحران قطر و تحریم این کشور به وسیله عربستان، مصر، بحرین و امارات گفت که امیدوار است بحران فعلی، قطر را به سمت انسجام کشورهای عربی خلیج فارس بازگرداند.

الفیصل بدون اینکه اشاره‌ای به نقش عربستان در ترویج اقدامات تروریستی و افراطی اشاره کند، مدعی شد که «تروریسم تنها به داعش و القاعده محدود نمی‌شود و ایران از گروه‌های افراطی در عراق، سوریه و لبنان حمایت می کند».

حمله اسرائیل به ارتش سوریه در قنیطره
 
ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه شلیک خمپاره‌های سرگردان، مواضع ارتش سوریه در ریف قینطره را هدف حملات تویخانه‌ای خود قرار داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی مواضع ارتش سوریه را در روستای «حرفا» واقع در ریف استان قنیطره هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داد‌ه‌اند.

افیخای ادرعی مدعی شد که نیروهای سوریه به سمت فلسطین اشغالی خمپاره شلیک کرده‌اند و حملات صهیونیستی‌ها در پاسخ به این حمله سوری‌ها بوده است.

وی مدعی شد که دولت سوریه مسئول این حملات است.

رژیم صهیونیستی بارها به بهانه شلیک خمپاره‌ به فلسطین اشغالی که با همدستی مخالفان دولت سوریه صورت می گیرد، مواضع ارتش این کشور را هدف قرار می‌دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
بابا اینها دیگه کین، عالم و آدم میدونن سوریه رو عربستان و آمریکا نابود کردن حالا اومدن بازسازی؟!
براي يكبار هم كه شده جواب اين عقب مونده رو بديد هي دم از جزاير ايران حرف ميزنن
خوب دیگه از یک طرف جنگ راه می اندازند تا تسلیحات ساخت خودشون بفروشند ، بعد که قشنگ اونجا را نابود کردند میان بازسازی میکنند ، ب این میگن با ی تیر دو نشان زدند . راه اندازی جنگ مساوی پر کردن جیب سازندگان سلاح به اضافه شرکتهای ساختمان سازی منهای مردم بیگناه ، این ریاضیات جدید این زمونه !
"امروزه آمریکایی‌های بیشتری نسبت به ایجاد کانال‌های دیپلماتیک با ایران بی‌تمایل‌تر شده‌اند (۳۲ درصد) اما حدود ۵۴ درصد هنوز از این مسئله حمایت می‌کنند."
تناقص؟!
اقای ترکی الفیصل بهتره به جای پناه بردن به امریکا و حرف زدن علیه ایران از خاک امریکا بیاد با خودمون صحبت کنه ما هممون برادر مسلمان هستیم مشکلاتمون با حرف زدن حل میشه
پ حمایت گسترده مردم آمریکا از برجام کجاست؟!
کذاب...
خیلی خوبه که نظر مردم آمریکا در برجام رو منعکس میکنیم.
ولی خوبه که نظرشون رو درباره مسائل دیگر هم منتشر کنید.
بی شرفت تر وبی حیاتر وبی ادب تراز مسولان عربستان این باباست که ذره ای سواد وتاریخ نخوانده وچشم بینا وبصیرت ندارد،
اگر این انگلیس گذاشته بوم خودتان هم الان یکی از جزایر ما بودید .حیف که مردم گول انگلیس را خوردند ................................ البته دیگه گول نمی خورنند .الان اگاه اگاه هستند که هرچه بر سرمان امد کار انگلیس و انتقام گذشته بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل