بازدید 3855

پیش‌بینی ادامه رویکرد کج دار و مریز ترامپ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است: کنگره برجام را تایید یا رد نخواهد کرد لذا رئیس‌جمهور آمریکا چون گذشته رویکرد خود را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۷۳۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 14 October 2017
مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تفویض اختیار ترامپ به کنگره درباره رد یا تایید برجام، گفت: تصمیم‌گیری درباره برخی توافق‌ها و قراردادها نیازمند تصویب کنگره آمریکاست اما رد یا تایید برخی توافق‌ها مانند برجام در اختیار رئیس‌جمهور آمریکاست، لذا ترامپ می‌توانست آن را رد یا تایید کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال ما معتقدیم برجام توافقی چندجانبه است که آمریکا به صورت یک جانبه نمی‌تواند از آن خارج شود اما در صورت تصمیم به خروج نیازی به تصویب کنگره نیست.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم‌‌گیری درباره برجام را از باب تفویض اختیار یا از سر خود رد کردن به کنگره واگذار کرده است، گفت: کنگره آمریکا در این شرایط در فرصت 2 ماهه خود می‌تواند خروج آمریکا از برجام را مطرح و بعد برای اجرا به ترامپ واگذار کند یا برجام را تایید یا اینکه برجام را تایید یا رد نکند.

ذوالنوری ادامه داد: در حالت سوم کنگره می‌تواند رویکرد فعلی که به شکل کژدار و مریز بوده را ادامه دهد که در این صورت نیز می‌تواند تحریم یا فشاری هم پیش‌بینی نکند یا با اعمال فشار، تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: به نظر می‌رسد کنگره حالت سوم یعنی عدم رد یا تایید برجام را در پیش گیرد، در حقیقت آمریکا همان راهی که تاکنون رفته را ادامه خواهد داد که برای جمهوری اسلامی ایران هم تازگی نداشته و امری قابل پیش‌بینی بوده است.

وی یادآور شد: هرچند امکان افزایش فشار یا تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد اما این اقدامات تاثیری بر ما نخواهد داشت زیرا جامعه جهانی با آمریکا همراهی ندارد و همانند گذشته تبعیت از تصمیمات کنگره آمریکا برای اتحادیه اروپا و غیره الزام آور نیست.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تحریم‌های یک جانبه از سوی آمریکا تنها می‌تواند مطرح شود که با اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها