بازدید 26735
سخنرانی روحانی؛

سخنان ترامپ چیزی جز فحاشی نبود/ بند و تبصره ای به برجام اضافه نخواهد شد/ رئیس جمهور آمریکا تاریخ و جغرافیا را بهتر بخواند/سپاه نیروی قدرتمندی است و مردم همیشه در کنار سپاه هستند

روحانی همچنین با اشاره به اتهامات بی اساس ترامپ نسبت به ملت ایران گفت: ملتی که دموکراسی را همراه با فرهنگ و ایمانش رعایت می کند و به مقررات بین المللی احترام می گذارد، یاغی است یا دولتی صدها هزار تن را در مناطق مخالف جهان از ویتنام گرفته تا امریکای لاتین و در کشورهای دیگر با بمب‌ها می کشد؟ کسی ادعا می‌کند در برابر سلاح هسته‌ای می‌خواهد استفاده کند که تنها کشوری است که در برابر کشور دیگری از سلاح هسته‌ای استفاده کرده آن هم نه یک بار، بلکه دو بار.
کد خبر: ۷۳۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 13 October 2017
حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در واکنش اظهارات ترامپ، طی سخنانی اظهار داشت: لازم بود بعد از صحبت هایی که از رئیس جمهور فعلی آمریکا شنیده شد، نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم.

به گزارش «تابناک»، وی افزود: ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری نداشت. من دعوت می کنم رئیس جمهورآمریکا را که هم تاریخ و هم جغرافیا را بهتر بخواند و هم ادب و اخلاق و عرف جهانی.

روحانی همچنین تأکید کرد: دولت آمریکا دولت کودتا را در شصت و چندسال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و به کارگیری مزدوران خودش حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون و فراموش کرده که در مبارزات یکپارچه مردم ایران علیه دیکتاتوری برای به دست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتور وقت در ایران میکرد، آمریکا بود.

وی ادامه داد: او ظاهرا فراموش کرده است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طراحی آمریکا در ایران کودتا بود که البته یک بار دیگر هم در سال ۵۹ این کودتا را تکرار کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ظاهرا فراموش کرده اند که در هشت سال دفاع در برابر تجاوز، آمریکا از متجاوز حمایت کرد و فراموش کردند در موشک باران شهرهای ایران و بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه آمریکا در بیانیه ای به جای آنکه از متجاوزین در برابر متجاوزین بایستد و از مظلومین حمایت کند بالعکس عمل کرد.

رئیس جمهور گفت: ما باید تاریخ را دقیق تر بخوانیم که آمریکا چگونه با مردم ایران رفتار کرده است. جغرافیا را هم باید مطالعه کنیم. چطور یک رئیس جمهور اسم معروف یک خلیج جهانی را یاد نگرفته است. همان خلیج فارس که ناوگان های آمریکایی بی جهت رفت و آمد می کنند. حداقل از نقشه هایی که دست خلبان های خودش است می پرسید.

وی با بیان اینکه ترامپ حقوق بین الملل را هم نمی داند، گفت: مگر یک رئیس جمهور می تواند سندی را به تنهایی لغو کند. او ظاهرا نمی داند این یک سند دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که هرگونه بخواهد رفتار کند.

روحانی همچنین با اشاره به اتهامات بی اساس ترامپ نسبت به ملت ایران گفت: ملتی که دموکراسی را همراه با فرهنگ و ایمانش رعایت می کند و به مقررات بین المللی احترام می گذارد، یاغی است یا دولتی صدها هزار تن را در مناطق مخالف جهان از ویتنام گرفته تا امریکای لاتین و در کشورهای دیگر با بمب‌ها می کشد؟ کسی ادعا می‌کند در برابر سلاح هسته‌ای می‌خواهد استفاده کند که تنها کشوری است که در برابر کشور دیگری از سلاح هسته‌ای استفاده کرده آن هم نه یک بار، بلکه دو بار.

رئیس جمهور تأکید کرد: یک بار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا دولتی است که علیه مردم منطقه و دولت ایران و علیه ملت های مظلوم می خواهد خط قبلی خودش را ادامه دهد. ملت ایران ملتی نیست که با سخنان تنفر انگیز بخواهند در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورند.

وی افزود: جنگ های منطقه را شما به وجود آوردید؛ یادتان رفته با مردم افغانستان عراق سوریه و دیگر کشور ها چه کردید؟
 
صحبت های ترامپ چیزی جز فحاشی نبود/  بند و تبصره ای به برجام اضافه نخواهد شد/ رئیس جمهور آمریکا تاریخ و جغرافیا را بهتر بخواند/سپاه نیروی قدرتمندی است و مردم همیشه در کنار سپاه هستند 
روحانی با بیان اینکه شما نسبت به موشک های ایران نگران هستید، گفت: چطور سلاح های خود را به کشور متجاوز می دهید و با بمب ها و هواپیماهای خود، مردم مظلوم یمن را تهدید می کنید؟ شما نسبت به این تجاوزها اعتراضی ندارید. شما سکوهای نفتی ایران را مورد تجاوز قرار دادید و همیشه در این منطقه تجاوز کردید.

رئیس جمهور گفت: سلاح ما موشک ما برای دفاع است. ما همیشه برای دفاع مصمم بودیم و امروز مصمم تر از همیشه برای ساخت سلاح های مورد نیاز تلاش می کردیم و امروز مصمم تر تلاش می کنیم. سلاح ما برای دفاع ماست و ما به دفاع و تقویت دفاعی خودمان ادامه می دهیم.

روحانی گفت: امشب معلوم شد، برجام محکم تر از آن چیزی است که این آقا تصور می کرد. او در سخنانش گفت که می خواهد با کمک کنگره تبصره هایی را به آن اضافه کند؛ اما باید بدانند که نمی توانند این کار را بکنند.

وی ادامه داد: یک بار دیگر برای ما روشن شد که دولت امریکا علیه مردم منطقه و علیه ملت ایران و علیه ملت های مظلوم، خط خودش را ادامه می دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نیاورده و نخواهد آورد. خیلی از کشورها بودند که از صدام حمایت کردند و دیدند، نتوانستند ملت ما را بشکنند. امروز برای ملت ایران روشن تر شد که باید بیش از گذشته کنار هم باشیم و متحد باشیم.

روحانی افزود: سخنان امشب نشان داد که برجام مستحکم تر از آن چیزی است که این آقا در دوران رقابت های انتخاباتی فکر می کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: امریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه‌هایش علیه ملت ایران است. با صراحت می‌گوییم در برابر تروریست ایستاده و خواهیم ایستاد.

وی در خصوص اتهامات و سخنان ترامپ علیه سپاه گفت: آیا سپاه فاسد است یا دولت و نیروهای مسلحی که همواره در این منطقه علیه استقلال ملت‌ها مداخله و تلاش کرده‌اند. آیا دولت ایران دیکتاتور است که تمام ارکانش با انتخاب مردم است یا دولت هایی که تحت حمایت امریکا هستند و قبیله ای اداره می شوند و مردمش یک بار رنگ انتخابات را ندیده اند.

روحانی با اشاره به جنایات دولت آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: یادتان رفته شما مردم مظلوم یک هواپیما مسافربری را مورد حمله موشکی قرار دادید و بعد به متجاوزین این حادثه مدال و جایزه دادید؟

وی ادامه داد: شما سکوهای نفتی ایران را مورد تجاوز قرار دادید. همیشه در این منطقه تجاوز کردید. سلاح ما، موشک ما برای دفاع است. ما همیشه برای دفاع مصمم بودیم و امروز مصمم‌تریم.

رئیس جمهور در باره پایبندی ایران به برجام گفت: ایران به تعهدات پایبند است تا زمانی که منافعش تأمین شود. ما نسبت به برجام به عنوان یک معاهده چندجانبه و بین المللی تا زمانی که حقوق ما رعایت شود، تا زمانی که منافع ما حفظ شود، با آژانس همکاری کردیم و با آژانس همکاری می کنیم؛ اما اگر روزی منافع ما تأمین نشود، ایران لحظه ای درنگ نمی کند و به آن پاسخ می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۴۱
الان در شبكه خبر به جاي جواب قلطع و كوبنده به ترامپ ، داره از تاريخ و جغرافيا و توسط روحاني براي ايشان صحبت ميشه ، بابا زمان اين حرفها براي اين نفهم ديوانه خيلي وقته كه اتمام رسيده
دیگه خیلی دیر شده برا این حرف ها جناب روحانی
خوب بود
ایشان بی ادبانه واژه نژادپرستانه خلیج عربی را بجای خلیج فارس به پاس بدست اوردن دل ارتجاع عربی در قبال دوشیدن انها بکاربرد که جعل اسناد تاریخی جهانی به شمار میرود .
زنده باد ايران، برقرار باد برجام
جواب روحانی کوبنده و منسجم بود.
جواب خوبی بود...به خدای محمد قسم، اگه دست دزدیها و سو مدیریتها در ایران قطع بشه و همه چیز شفاف به، ذره ای تحریم در ایران اثر نداره. ما همه چی داریم. فقط باید دزدیها قطع بشه.
هر وقت برجام را پاره کرد اونوقت می فهمی می تونه برجام را بهم بزنه یا نه .
به قول احمدی نژاد اینها یک مشت کاغذ پاره
حالا معنی کاغذ پاره را بهتر درک می کنی
یا خدا، بازم احمدی نژاد اومد
بجای لفاظی قانون از کجاآورده ای رااجرا کنید وکمتر از کلمه ملت سواستفاده کنید اجرکم عندالله
سپاس از موضع مقتدرانه و روشنگرانه دکتر روحانی همه باید یکصدا از دولت و نظام حمایت کنیم همه یک خانواده ایم
آقاي روحاني به شما افتخار مي كنيم .
سخنان بجایی بود.
این ترامپ فقط خودشو به دیوونگی زده که مثلا ازش بترسیم. کل تئوریسینای آمریکا بیکار نمیشینن که یه آدم بی خرد هر کاری میخواد بکنه. تا اینجا نقششو خوب بازی کرده. از اون طرف هم طرفای اروپایی خواستار مذاکره با ایران برای پایان دادن به به اصطلاح برهم زدن ثبات منطقه شدند. اینا همشون نقششون یکیه. ترامپ فقط ژست دیوونه رو گرفته که ایرانو پای میز مذاکره بکشونن. مسئولین باید مقتدرانه جوابشونو بدن. دیگه مذاکره ای با اینا نیست.
ترامپ به دیوانه افسارگسیخته ای می ماند که می خواهد به زمین و زمان شاخ بزند.
دیدگاه آقای ترامپ در تناقص و از دیدگاه دیپلماتیک در سطحی پایین بود. وی نگرشی مردم مدار و حامی مردم ایران و پیشینه باستانی ایرانیان است و در سوی دیگر ارزش باستانی آنان را با بیان نام خلیج عربی زیر پا می گذارد. در زبانی می کوشد تا به دولت و کشور فشار آورد و در سوی دیگر منافع مردم را زیر پا می گذارد. یعنی برنامه هایی نهایی اش فقط ضربه به مردم ایران است.
اتهامات تكراري و فاقد رصد كردن
درود بر پاسخ مقتدرانه آقای ریس جمهور
درود بر دکتر روحانی.دوستت دارم
احسنت . رییس جمهوری که می داند هر وقتی باید چگونه رفتار کند. احسنت. بدون بی ادبی ولی بسیار محکم در برابر قلدری.
سپاه باید اعلام کنه که بزودی بزرگترین مانور موشکی و نظامی قرن در خلیج فارس انجام خواهد شد و به این علت تا یک هفته تنگه هرمز به روی کشتی‌‌ها بسته میماند!
افرین بر رئیس جمهور-نطق کاملا مستدل و منطقی شما لذت بردم.
تا جایی که من میبینم ایرانیهای خارج از کشور به جز منافقین عرق ملیشون به جوش اومد بعد از سخنرانی بخصوص قسمت خلیج عربی.
۱۸۰ درجه چرخش!!؟الیته هنوز هم دل خوش به اروپا و... نه توکل به خدا.اطاعت رهبری!!اتحاد!!بی اعتمادی به آمریکا!!!یاللعجب
واقعاً عالی بود. جواب اقای روحانی
احسنت به روحانی
سخنرانی ریس جمهور عالی بود ، محکم و تاثیرگذار و منطقی جواب خزعبلات ترامپ را داد، متشکریم
متاسفانه هنوز نفهمیدن که روی آژانس اتکا نکنن. فردا که آژانس هم یهو دبه کنه چی می خواهید بگین؟؟!!
خوبه ریس جمهور ما عاقله
اگه یکی مثل خود تراپ بود چی میشود
متاسفانه دیگه واسه این نطق دیر شده بود.رییس جمهور محترم ۵ سال تمام همه ی وقت و سرمایه ی ما رو صرف مذاکره با آمریکا کردن و تازه الان یادشون افتاده جنایتهای آمریکا رو در مورد ملت ایران.
ایران براش خیلی مهم که عصبانی شده بی تفاوتی از فحش هم بدتر است
دمت گرم روحانی، خوب جوابی دادی به یاوه گویی های ترامپ
ای بابا شما قیمت دلار بیارید پایین بعد بگید فحاشی کرده
چرا اتحادیه اروپا اعلام نمی کنه که امریکا ناقض برجامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این یعنی همدستی با امریکا
تنها عقب نشینی ترامپ راجب تروریستی خواندن سپاه بود اونم بخاطر تهدیدی که از سوی فرمانده سپاه شد عقب نشینی کرد . اگه استراتژی مانند سپاه داشته باشی ترامپ یعنی گربه
وقتی روی سکوی نفتی توپ ضد هوایی باشه،
وقتی پشت هواپیمای مسافربری F14 باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
آمریکایی!، یانکی!، کودن! اگه روی سکوی نفتی توپ ضدهوایی باشه باید بهش حمله کرد؟! ! برای حمایت از صدام؟! یا اگه برای حمایت از هواپیمای مسافربری پشتش F14 باشه (؟!( با ید بهش حمله کرد؟!
شما خودت گفتی کدخداست چی شد ؟
لطفا آقای روحانی اگر وقتی هم بود در مورد بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم هم صحب کنن البته اگر برجام اجازه میده!
درخواست از : آقای دکتر روحانی و آقای دکتر ظریف لطفا در جواب ترامپ دیوانه از این بـــــــــــــــه بعد نام آمریکا را indian territory بیاورییم . و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج همیشه فارس را سرزمین حجاز بنامیم
بابا ترامپ دیوانه را ولش کنید، وزیر علوم چی شد
باید هدف آقای ترامپ را در نتیجه سخنانش و بازخورد آن در جامعه جستجو کرد!!!!. بدون شک این سخنان منجر به تحکیم جایگاه سپاه شد. چرا که سپاه قبلا هم تحریم بود. ضمنا مشخص شد مواضع چه کسانی در داخل با سخنان ترامپ تحکیم شد!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر