بازدید 4671

در ۱۲ ماه گذشته همه استان‌ها گرمتر شده‌اند

کد خبر: ۷۳۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 12 October 2017
رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور شرایط دمایی کشور را طی ماه، فصل و سال زراعی گذشته اعلام کرد و از افزایش دمای همه استان‌ها در بازه ۱۲ ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاهرخ فاتح ضمن اشاره به وضعیت دمایی کشور طی ماه گذشته گفت: در شهریورماه ۹۶، کل کشور نیم درجه سلسیوس گرمتر از میانگین بلندمدت این ماه بوده است و اکثر استان‌ها شرایطی گرمتر از بلندمدت را تجربه کردند.

وی با اشاره به گرمترین و خنک‌ترین استان‌های کشور اظهار کرد: در ماه گذشته در آذربایجان شرقی ۳.۵ درجه سلسیوس، آذربایجان غربی ۳.۲ درجه سلسیوس و اردبیل ۳ درجه سلسیوس افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت این استان‌ها صورت گرفت اما یزد ۱.۳ درصد، کرمان ۰.۹ درصد و استان‌های اصفهان و فارس نیم درجه سلسیوس خنک‌تر از شرایط بلندمدت خود بودند.
 
 

تجربه افزایش نیم درجه‌ای دما در تابستان ۹۶

فاتح در ادامه به وضعیت دمایی کشور در فصل تابستان اشاره کرد و از افزایش نیم درجه‌ای دمای کل کشور در تابستان امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه اکثر استان‌ها در فصل تابستان گرمتر از شرایط طبیعی بودند، گرمترین و خنک‌ترین استان‌ها را طی فصل گذشته برشمرد و گفت: آذربایجان غربی ۲.۷ درجه سلسیوس، آذربایجان شرقی ۲.۶ درجه سلسیوس و ایلام ۲.۱ درجه سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت خود گرم‌تر بودند اما استان‌های یزد ۰.۸ درجه سلسیوس، اصفهان و کرمان ۰.۳ درجه سلسیوس و خراسان جنوبی ۰.۲ درجه سلسیوس کاهش دما داشتند.
 
در سال زراعی اخیر همه استان‌ها گرمتر از شرایط طبیعی بودند

این کارشناس سازمان هواشناسی به وضعیت دمایی کشور طی سال زراعی ۹۶-۹۵ نیز اشاره کرد و گفت: در بازه اول مهر ۹۵ تا ۳۱ شهریورماه ۹۶، همه استان‌ها گرمتر از شرایط طبیعی بودند و مجموع کشور در بازه یک ساله ۷ دهم درجه سلسیوس گرمتر بوده است.

 
 
به گفته فاتح، در طول سال زراعی ۹۶-۹۵ استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر با ۱.۲ درجه سلسیوس، چهارمحال و بختیاری ۱.۱ درجه سلسیوس و خراسان جنوبی و کرمان ۱ درجه سلسیوس، بیشترین انحراف دمایی مثبت را داشتند.

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان