بازدید 3748

پیکه:شایدکاتالان باصحبت ازاستقلال منصرف شود/رابطه ام با راموس عالی است

کاتالونیا مثل پسر بچه 18 ساله‌ای است که قصد ترک خانه پدری‌اش را دارد. اگر با او صحبت کنید، ممکن است از این کار منصرف شود
کد خبر: ۷۳۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 04 October 2017
مدافع تیم ملی اسپانیا می‌گوید کسی نمی‌تواند تعهد وی به این پیراهن ملی کشورش را زیر سوال ببرد.

به گزارش تابناک ورزشی، جرارد پیکه که یکی از موافقان اصلی استقلال کاتالونیا از اسپانیاست، در کنفرانس خبری امروز (چهارشنبه) در محل تمرین تیم ملی فوتبال اسپانیا گفت: به درخواست لوپتگی اینجا هستم تا شفاف‌سازی کنم. سعی می‌کنم به هر طریقی که می‌توانم به تیم ملی اسپانیا کمک کنم. کسی نمی‌تواند تعهد من به تیم اسپانیا را زیر سوال ببرد. غیرممکن است که همه ما عقیده‌ای یکسان داشته باشیم. اگر من شانس دادن رأی مثبت به استقلال کاتالونیا را داشته باشم، در عین حال به کسانی که عقیده‌ای متفاوت دارند، احترام می‌گذارم با این حال فکر نمی‌کنم که مشکلی برای بازی کردن یک استقلال‌طلب در تیم ملی اسپانیا باشد.

پیکه تصریح کرد: اگر تیم ملی کاتالونیا وجود نداشته باشد و شما مشکلی با اسپانیا نداشته باشید، فکر کنید که اسپانیا کشوری فوق‌العاده است و مردمانی فوق‌العاده دارد، چرا نتوانید برایش بازی کنید؟ در این مورد (کاتالونیا و اسپانیا) هیچ‌گاه خودم را در یک طرف خاص قرار نمی‌دهم و تنها گفتم که مردم باید به همه‌پرسی رأی دهند. حتی اگر مخالف هم باشیم، باید در گفت‌وگوهای‌مان به یکدیگر احترام بگذاریم.

مدافع بارسلونا تأکید کرد: حس می‌کنم که هم‌تیمی‌هایم هم از این بحث‌های چند روز اخیر خسته شده‌اند و به همین خاطر اینجا حاضر شدم. اینکه گفته می‌شود رابطه من با راموس شکرآب شده، باید بگویم این موضوع حقیقت ندارد و رابطه ما فوق‌العاده است.

پیکه

مدافع تیم ملی اسپانیا در پاسخ به این پرسش که «آیا خود شما می‌خواهید که کاتالونیا از اسپانیا استقلال پیدا کند؟»، گفت: این سوالی میلیون دلاری است و نمی‌توانم پاسخی به این پرسش بدهم. فوتبالیست‌ها چهره‌هایی جهانی هستند و نمی‌خواهم خودم را در یک سمت قرار دهم. در حال حاضر پاسخ من به این پرسش مهم نیست. ما در شرایط سیاسی پیچیده‌ای هستیم و پیش بردن این مکالمه به این سمت و سو اوضاع را بدتر می‌کند و ممکن است هر برداشتی از این صحبت‌ها شود.

پیکه در پاسخ به این پرسش که «آیا به بازنشستگی از تیم ملی اسپانیا فکر می‌کنید؟»، اظهار داشت: من تقریباً 10 سالی است که در تیم ملی اسپانیا هستم و نمی‌خواهم از درِ پشتی بروم.

مدافع بارسا در پاسح به این پرسش که «در صورت استقلال کاتالونیا ترجیح می‌دادی برای کدام تیم بازی کنید؟»، گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. این سناریویی است که آن را در نظر نگرفته‌ام، اما اگر این اتفاق بیفتد، استقلال کاتالونیا از اسپانیا به مانند برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) سه یا چهار سال به طول خواهد انجامید، که آن موقع من 33 ساله خواهم بود و فکر نمی‌کنم در آن سن باید تصمیمی در این مورد بگیرم، از این‌رو به چنین سناریویی فکر هم نمی‌کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: گفت‌وگو مردم را به هم نزدیکتر می‌کند. کاتالونیا مثل پسر بچه 18 ساله‌ای است که قصد ترک خانه پدری‌اش را دارد. اگر با او صحبت کنید، ممکن است از این کار منصرف شود. چیزی که در حال حاضر می‌خواهم، ارائه یک بازی خوب در روز جمعه برابر آلبانی (در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه) است. فکر می‌کنم این نسبت به هر چیزی اولویت دارد. چیزی هم که بیش از هر چیزی اذیتم می‌کند این است که این اتفاقات روی هم‌تیمی‌هایم تأثیر بگذارد و اینکه اصلاً چرا من اینجا نشسته‌ام!

مدافع آبی‌واناری‌ها صحبت‌های خود را این‌طور جمع‌بندی کرد: دوست دارم مردم ببینند که من از افکارم دفاع می‌کنم، اما در عین حال به کسانی که عقیده متفاوتی نسبت به من دارند، احترام می‌گذارم. باید بنشینیم و با هم صحبت کنیم، نه تنها سیاسیون، بلکه همه مردم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی