بازدید 15504

طرح تعطیلات سه هفته‌ای زمستانی

کد خبر: ۷۳۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 03 October 2017
طی سال های گذشته همواره از سوی مسئولان سازمان گردشگری، برنامه ها و اقدامات مختلفی درباره ساماندهی زمان سفر به منظور رونق گردشگری در کشور صورت گرفته است از جمله پیشنهاد طرح تعطیلات دو روز پایان هفته و همچنین سه هفته تعطیلات زمستانی. طرح هایی که به گفته معاون گردشگری کشور در کمیسیون های دولت و کارگروه های مربوط در حال بررسی است.
 
به گزارش روزنامه خراسان، اگر چه پیشنهاد طرح های مذکور را چند ماه پیش، رئیس سابق سازمان گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام کرد اما به نظر می رسد هم اکنون نیز با تغییر مدیریت در این سازمان مسئولان تازه وارد مخالفتی با اجرای این طرح ها ندارند.
 
معاون گردشگری کشور با بیان این که ما پیگیر طرح های پیشنهادی درباره سامان دهی زمان سفرها هستیم، افزود: معاونت گردشگری پیگیر ساماندهی زمان سفر و اختصاص زمانی برای سفرهای زمستانی است. محمدمحب خدایی با بیان این که مکاتبات مربوط به این موضوع انجام شده است، خاطرنشان کرد: طرح تعطیلات پایان هفته و تعطیلات زمستانی در کارگروه های مربوط و کمیسیون های دولت در حال بررسی است.
 
وی درباره پیشنهاد تعطیلات زمستانی توضیح داد: این امر نیازمند تنظیم برنامه سفر و محاسبه تاثیر آن بر ساماندهی زمان سفر و رونق گردشگری در کشور است از این رو ما در حال  بررسی این پیشنهاد هستیم. معاون گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح تعطیلات زمستانی به زمستان سال 96 خواهد رسید ؟ گفت: باید جلسات کارگروه ها تشکیل و نتیجه آن اعلام شود و تا آن زمان نمی توانیم درباره اجرای قطعی این طرح نظری بدهیم.
 
درخور اشاره است اردیبهشت ماه امسال، رئیس سابق سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی درباره طرح تعطیلات زمستانی اظهار کرده بود: متوازن‌سازی زمان سفر یکی از طرح‌هایی است که سازمان های میراث‌فرهنگی و محیط‌ زیست آن را  دنبال می‌کنند و در این باره ما طرح سه هفته تعطیلات زمستانی را پیشنهاد کرده‌ایم که با توجه به آلودگی هوا در این فصل بیش‌ازپیش به آن توجه شده است. زهرا احمدی پور گفته بود: این طرح اکنون در کمیسیون‌های دولت درحال بررسی است و می‌تواند گام بزرگی در راه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور باشد. وی همچنین از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات دو روز آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: همه وجوه دولت با اجرای طرح تعطیلات آخر هفته موافقند.
 
این اظهارات در حالی است که پیش از این طرح مربوط به تعطیلی دو روز آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس به سرانجام نرسیده است. در عین حال میراث فرهنگی و گردشگری، محیط‌ زیست و وزارت آموزش و پرورش از جمله سازمان‌هایی هستند که تلاش سه‌جانبه‌ای را برای طرح ساماندهی تعطیلات و تصویب آن انجام می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۲
کلا تعطیلش کنید دیگه، تو آمریکاش کلا یک هفته برای سال نو تعطیل نیستن! هرکسی بخواد میتونه مرخصی بگیره ولی جایی تعطیل نیست! این همه تعطیلات ملی و مذهبی و عید و حالا هم زمستانی! کلا تعطیلش کنید همه بشینن خونه یارانه ها را بگیرن و بخورن و خوش باشن! کلا خوش باشید...
یکی ازپنج شهرمحورگردشگری تاریخی درایران براساس اعلام رسمی میراث فرهنگی دراوایل دهه هشتادشهرماکرمان است.طی سی سال گذشته فقط دوهتل درآن ساخته شده وحتی برای اسکان گردشگران خارجی محل مناسب وجودنداردچه رسدبه گردشگران پرشمارداخلی.بسیاری ازآثارتاریخی بی نظیرش مثل قلاع اردشیرودختروکاروانسراهای حاج آقاعلی وگلشن وخانه های بافت تاریخی و...محوشده یادرحال محوشدنند.فرض کنیداین گردشگران بیایندکرمان نه جابرای اسکان دارندو...دربرابرمشتی خرابه .سخنان انچنینی مدیران نوعی گریزازواقعیت وغافل شدن ازاصل موضوع است.
گردشگری بیشتر یعنی مصرف سوخت بیشتر - تخریب محیط زیست بیشتر - علافی بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
صددرصد موافقم
البته فقط در ایران
باز هم سعی و خطا تا کی آزمون و خطا. مبنای علمی و کارشناسی کجاست کدام یک از کشورها اینچنین برنامه ریزی می کنند . دور کاری، ساعت دو نیم تعطیلی ادارات ساعت نه شروع به کار و ... دو روز تعطیل می شود نه دکترها هستند نه بانک ها نه بیمارستان نه انجام کارهای اداری و .... خدا به داد برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
اكثر كشورها دنيا تعطيلات زمستاني دارند .
عملا مملکت دررکود وتعطیله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
يعني الآن نيست
پیشنهاد می دهم تعطیلات هر فرد در سال یا ماه محاسبه شود و زمان استفاده از ان شناور تعیین شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
يعني توي يك خانواده بچها يه تعطيلات داشته باشند پدر خانواده يك تعطيلي و مادر خانواده يك تعطيلي حالا اگر خانواده محدود به همين افراد باشه بنظرتون اجراييه ؟
در هیچ کجای دنیا مدارس چهار ماه متوالی تعطیل نیست.
اینجا ایران است وطن من!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
با شما موافقت تعطيلات تابستان كه عملا" از اواخر ارديبهشت براي دبستانيها شروع ميشه خيلي طولانيه بايد جوري برنامه ريزي بشه كه مدارس حد اقل تا پايان تيرماه فعال باشن
تکلیف ما که الان 5 روز رو ساعت بیشتری میریم سر کار(44ساعت در هفته) و 2 روز تعطیلیم چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
خوب درست دارين ميرين مشكل چيه ؟
بابا مملکت تعطیله بزارین دو هفته تعطیل بشه بریم حال کنیم مصرف آب و برق ادارات هم الکی نره بالا اونم بدون کارایی . کار و ولش کن بابا دو روز دنیا رو برید بگردین خوش باشین این چه نظراتی هست که میدین آدم افسرده میشه . تو زمستون دو هفته بیاین شیراز در کنار سعدی و حافظ هوای ملس ما هم در خدمتیم.
با سلام
نمی دانم چرا دست از سر نظام آموزشی کشور بر نمی دارند
یک روز تعطیلی کم است یک روز زیاد
نشستن تو تهران پنج شنبه و جمعه که تعطیلند نصف هفته هم به علت آلودگی خودشون را تعطیل میکنند بقیه مردم کشور بندگان خدا از شنبه تا جمعه کار میکنند حالش رو تهرانی ها میبرند هی میگن تعطیلات رسمی زیاده کمش کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
يعني باور ندارين كه نظام آموزشي مشكل داره ؟
بچه ها عملا"‌از ارديبهشت تعطيل هستن تا آخر شهريور يعني 4 ماه تعطيلات عيد و ساير تعطيلات رو اضافه كنيد ميشه نزديك به شش ماه بنظرتون اين ايراد نيست ؟
اينفدر هم به تهران گير نديد اگر ميتونيد با مشكلات تهران كنار بياد دروازه هاي شهر بازه شما هم مثل بقيه تشريف بياريد .
گفتی شیراز راست میگی بخدا صبح بری بیرون آش شیراز هم بزنی
همین الان عتدادی از اداره ها پنجشنبه وجمعه تعطیل هستند سال هم ۵۴ هفته میشود ۱۰۸ روز حدود چهل روز هم تعطیل رسمی داریم هر نفرسی روز مرخصی استحقاقی داره میانگین ده روزاستعلاجی اتفاقات طبیعی منجر به تعطیلی هم ده روز جمعا میشود میماند از سیصد شصت روز۱۶۰روز که یکماه فروردین هم کسی سرکارنمرود مصوب کنید چهار ماه زمستان هم تعطیل شود تمام
اي امت بدبخت و بيچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
بابت كدوم قسمت اين طور ارزيابي كرديد ملت رو ؟
فیتیله ، مخها تعطیله!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار